2024 April 20 - شنبه 01 ارديبهشت 1403
درباره ما
شبکه جهانی ولی‌عصر (عج)
اهداف و ضرورت
علماء و انديشمندان اهل سنت، از دیرباز، نگاهى نقادانه به فرهنگ و معارف شيعى داشته و همواره سؤالات و شبهاتى را مطرح كرده‏اند. اين رويكرد با ظهور وهابیت در شبه‌جزیره عربستان، روند وسيع‏تر و شدیدتری به خود گرفت.

امروز وهابيت براى مقابله با فرهنگ نورانى شيعه با تمام توان به ميدان آمده و از هيچ كوششى در راستاى بدبين كردن جوانان به تشيع و ترويج فرهنگ باطل وهابيت دريغ نمى‏كند و هر روز در قالب متفاوتی ظاهر می‌شود یک روز به عنوان وهابیت ، یک روز به عنوان طالبان ، یک روز به عنوان القاعده ، یک روز به عنوان داعش، شیعیان را قتل عام می‌کنند یا افکار و عقاید آنان را مورد هدف قرار داده و با بمباران شبهات بی‌اساس ، عقاید و باورهای خسیف خود اذهان آنان را مشوش می‌کنند.

در سالیان قبل وهابیت با چاپ کتاب و انتشار مقاله در مجلات و سایت‌های هجمه وسیعی را علیه شیعه ایجاد کرده بودند که بر اساس آخرين آمارى كه يكى از مؤسسات پژوهشى ارائه داد: قريب به 5000 عنوان كتاب از سوى اهل سنت و وهابيّت در نقد مكتب تشيع و القاء شبهه بر ضد عقايد شيعه منتشر شده است كه از اين مجموعه، 3000 عنوان به زبان اردو، 1500 عنوان به زبان عربى و500 عنوان نيز به زبان‏هاى مختلف بوده است.
اين كتاب‏ها، جمعا حاوى 7000 سؤال و شبهه در 600 موضوع مختلف بوده است. با توجّه به اعلام سفارت جمهورى اسلامى ايران در پاكستان، فقط در ظرف يك سال، 60 عنوان كتاب با 30 ميليون تيراژ، بر ضدّ شيعه، چاپ و منتشر شده است. (مجله تراثنا، شماره 6، ص 32، مقاله موقف الشيعه من هجمات الخصوم).فقط در ايّام حج سال 1381، ده ميليون و 685 هزار جلد كتاب به 20 زبان زنده دنيا، (غالباً بر ضدّ شيعه) توسّط دولت سعودى در ميان زائران خانه خدا، توزيع شده است.
(مجلّه ميقات، شماره 43، ص 198، به نقل از روزنامه عكاظ، مورّخ 11/9/81).

امروز نیز جریان‌های ضدشیعی با همکاری وهابیون و سازمان سیا اقدام به راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای کرده‌اند که اعتقادات شیعی را هدف قرار دهند، پس از آغاز به کار نخستین شبکه ماهواره‌ای وهابیون به زبان فارسی به نام شبکه «نور»، دو شبکه دیگر نیز در راستای تشدید سیاست شیعه ستیزی وهابیت به نام‌های «وصال فارسی» و «کلمه» راه اندازی شده است.
هدف عمده تأسیس شبکه وصال تأثیرگذاری بر مناطق عرب زبان جنوب ایران و جذب هوادار برای این فرقه ضاله می‌باشد.
در این شبکه همچنین برنامه هایی نیز برای ایجاد تفرقه میان اقوام مختلف عرب زبان خوزستان تهیه شده است. شبکه ماهواره‌ای «کلمه» نیز به زبان فارسی به تبلیغ وهابیت و طرح شبهات متعدد علیه شیعه اقدام می کند.
البته در این زمینه شبکه‌های ضدشیعی دیگری به زبان عربی این شبکه‌ها را حمایت می‌کنند که عبارت‌اند از: «الحیاه مسلسلات»، «التحریر» و «النهار» شبکه‌های ماهواره‌ای مصر، شبکه شش مراکش، شبکه «نسمه» تونس، «روتانا»ی مصر، شبکه ماهواره‌ای «روتانا»ی سعودی، «ال بی سی» لبنان و ...
شبکه فارسی العربیه نیز یکی از فعال‌ترین شبکه‌های فارسی ضد ایرانی و شیعه است که هم با ورود به مباحث سیاسی و هم مذهبی مقابله با هویت ایرانی اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.
(روزنامه کیهان سال 1390).

پس بنابراین جنگ امروز ما با مخالفان، جنگ رسانه‌اي و نرم‌افزاري است. در جنگ سخت‌افزاري، خود مخالفان ما مي‌دانند كه توان مقابله فيزيكي با شيعه را ندارند. جنگ 33 روزه حزب الله، عليه اسرائيل ـ سومين ارتش مدرن دنيا ـ ثابت كرد اينها در حوزه سخت‌افزاري ضربه‌پذير هستند،به همین علت در حوزه نرم‌افزاري كار مي‌كنند و آمريكا سالانه ميلياردها دلار براي مقابله با فرهنگ شيعه هزينه مي‌كند.

لذا براي مقابله با شبهات وهابیت و دیگر فرق انحرافی در فضای رسانه‌ای و بخصوص رسانه‌های دیجیتال طرح ایجاد شبکه جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) پیشنهاد می‌گردد.

معرفی شبکه جهانی ولی‌عصر (عج)
شبکه جهانی ولی‌عصر (عج) یک شبکه تلویزیونی مستقل اینترنتی غیردولتی – غیرانتفاعی است كه به انگیزه ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و کمک به رفع نیازهای علمی، فرهنگی، آموزشی ، پژوهشی و رسانه‌ای مخاطبین در زمينه قرآن، اهل بیت علیهم السلام، مهدویت و پاسخگويي به شبهات و سؤالات و دفاع از اندیشه‌های متعالي اسلام خاصه مکتب اهل بیت علیهم السلام به منظور زدودن پیرایه های موهوم و موهون از ساحت قدسی دین و تبیین و عرضه صحیح و دفاع معقول از اندیشه دینی و صیانت از هویت فرهنگی و سلامت فکری اقشار تحصیل کرده و نسل جوان و بر طبق اهداف و برنامه های پیش بینی شده تحت اشراف و ریاست حضرت آیت الله حسینی قزوینی (مدظله العالی) تأسيس و اداره می‌گردد.