2021 December 3 - جمعه 12 آذر 1400
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2860  »
1
کد مطلب: 5021 - عنوان: ديدگاه اميرمؤمنان عليه السلام در باره ابوبكر و عمر+ تصوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: احسان - تاریخ انتشار: ١٣:٢٨ - ١١ آذر ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 67826
روایت د عملت الولاة قبلي أعمالا خالفوا ضعیفه سندش دوما غضب پدر و مادرم باعث خشم خدا میشه ینی اونا معصومن؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
 با سلام
سند روایت مذکور صحیح است؛ چون در سند حماد بن عیسی وجود دارد و او از اصحاب اجماع است و راویانی که از او نقل کرده اند هم ثقه هستند.
اگر خداوند فرموده باشد که غضب پدر و مادر مطلقا باعث خشم خدا می شود در این صورت بحث عصمت مطرح می شود؛ اما خداوند در قرآن می فرماید:
وَإِنْ جَاهَدَاكَ عَلَىٰ أَنْ تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا
سوره لقمان آیه 15
در  این آیه به صراحت بیان شده است که اطاعت محض از پدر و مادر واجب نیست، وقتی شما در مسئله ای مثل شرک که در آیه آمده است از پدر و مادر اطاعت نمی کنی قطعا باعث غضب آن ها می شود و این غضب آن ها موجب غضب خداوند نمی شود بلکه باعث خشنودی خداوند است زیرا شما به سمت شرک نرفتی.
پس خشم و غضب پدر و مادر موجب عصمت آن ها نمی شود.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

2
کد مطلب: 3159 - عنوان: تصاويري از جنايت وهابيون عليه شيعيان مظلوم زاهدان +18
نام و نام خانوادگی: سعید محمدی - تاریخ انتشار: ٠١:٥٣ - ٠٨ آذر ١٤٠٠
ای مرگ بر این ناصبی های کثیف و بی سواد و نفهم صحرا نشین
3
کد مطلب: 13706 - عنوان: آیا پیامبر (صلی الله علیه و آله ) در فتح مکه دستور قتل برخی افراد را صادر کرد؟
نام و نام خانوادگی: ناصر - تاریخ انتشار: ١٣:٥٧ - ٠٧ آذر ١٤٠٠
سلام علیکم
متن ذیل آیا در منابع اهل سنت است ؟
در قضیه صلح حدیبیه
بنا شد کسی برود که خونی از قریش در جنگها نریخته باشد با این شرط عمربن خطاب از همه مناسبتربود حضرت، عمربن خطاب را خواست و به او دستور داد نزد قریش رفته و پیغام او را به آنها برساند
پاسخ:
 با سلام
این مطلب آمده است؛ اما در ادامه آن هم آمده است که عمر از انجام این کار سرپیچی کرد و آن را انجام نداد.
دعا النبي صلى الله عليه وسلم عمر بن الخطاب ليبعثه إلى مكة فيبلغ عنه أشراف قريش ما جاء له فقال يا رسول الله إني أخاف قريشا على نفسي وليس بمكة من بنى عدى ابن كعب أحد يمنعني وقد عرفت قريش عداوتي إياها وغلظتي عليها ولكني أدلك على رجل هو أعز بها منى عثمان بن عفان
تاريخ الطبري - محمد بن جرير الطبري - ج 2 ص 278
مسند أحمد - الإمام أحمد بن حنبل - ج 4 ص 324
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

4
کد مطلب: 14198 - عنوان: چرا خدا سکینه در آیه غار را بر همراه پیامبر (صلی الله علیه و آله ) نازل نکرد؟
نام و نام خانوادگی: امیر - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٨ - ٠٥ آذر ١٤٠٠
سلام عرض می کنم خدمت همه مسئولین محترم موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عجل الله تعالي فرجه الشریف) ببخشید اخیرا در فضای مجازی دیدم که یکی از وهابی ها شبهه کرده بود امام علی علیه السلام در شب لیلة المبیت علم غیب داشت و می دونست خطری نداره براش و مشرکین ایشون رو نمی کشن پس این شب برای ایشون فضیلت نیست اما از طرفی گفته بودن که برای ابوبکر فضیلت هست چرا؟ چون که ابوبکر علم غیب نداشت و هر لحظه می تونستن بکشنش ولی نمی دونست و خدا اون و پیامبر رو در غار نجات داد می خواستم بپرسم آیا چون امیرالمؤمنین علیه السلام علم غیب داشت و می دونست قراره چه اتفاقی براش بیوفته شب لیلة المبیت برای ایشون فضیلت به حساب نمیاد؟ ممنونم سلامت باشید انشاء الله
پاسخ:
 با سلام
خداوند در قرآن از این عمل امیرالمومنین علیه السلام تجلیل کرده است و همین برای فضیلت امیرالمومنین علیه السلام کفایت می کند.
از طرفی دیگر امیرالمومنین علیه السلام بدون چون چرا دستور پیامبر صلی الله علیه و آله را پذیرفتند و مطیع محض پیامبر صلی الله علیه و آله بودند که نشان از ایمان بالای امیرالمومنین علیه السلام است؛ اما ابوبکر در غار به حرف پیامبر صلی الله علیه و آله ایمان نداشت و هرچه پیامبر صلی الله علیه و اله می فرمود نترس خدا با ما است؛ اما ابوبکر به شدت مضطرب بود و می ترسید لذا خداوند فقط سکینه را بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل کرد در حالی که در آیات دیگر قرآن هر جا مومنی کنار پیامبر صلی الله علیه و اله بوده است سکینه را هم بر پیامبر و هم بر آن مومنین نازل می کرد که این هم خود دلیلی بر عدم ایمان ابوبکر است.
اهل بیت علیهم السلام از علم غیب در امور روز مره زندگی خود استفاده نمی کنند همان طور که انبیاء برای امور روز مره خود معجزه نمی کنند؛ بلکه استفاده از علوم ماورایی و همچنین قدرت های ماورایی در جایی است که مسئله هدایت مردم مطرح باشد.
در روایات شیعه هم داریم که علم اهل بیت علیهم السلام علی اشائی است یعنی هر وقت اراده کنند که نسبت به مسئله ای آگاهی داشته باشند در همان لحظه آن مسئله را می دانند؛ اما اگر چنین اراده ای نکنند، خودشان نخواسته اند که نسبت به آن موضوع اطلاع پیدا کنند.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

5
کد مطلب: 14041 - عنوان: علت رفتن عائشه و اصحاب جمل به سمت بصره
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٠ - ٠٥ آذر ١٤٠٠
سلام علیکم سلام خدمت عزیزان موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عضر(ارواحنا فداه) ببخشید یه سوالی داشتم می خواستم اگه میشه لطف کنید متن و آدرس روایتی که عایشه میگه هیچ آیه ای در شأن ما نازل نشده رو برام بفرمایید ممنون
پاسخ:
با سلام
عایشه می گوید:
ما أَنْزَلَ الله فِينَا شيئا من الْقُرْآنِ إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِي.

البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل ابوعبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج4، ص1827، ح4550، كتاب التفسير، بَاب «وَالَّذِي قال لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا...»، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.

البته ما اين مطلب را قبول نداريم و اعتقاد داريم كه آيه افك در باره يكي ديگر از همسران رسول خدا نازل شده است . پيش از اين در مقاله مفصلي اين مطلب را ثابت كرده ايم كه دوستان عزيز مي توانند به آدرس ذيل مراجعه فرمايند:

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1265
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

6
کد مطلب: 13706 - عنوان: آیا پیامبر (صلی الله علیه و آله ) در فتح مکه دستور قتل برخی افراد را صادر کرد؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١١:٤٤ - ٣٠ آبان ١٤٠٠
باسلام واحترام
ببخشید این متن ذیل در کدام منبع اهل سنت است

در قضیه حدیبیه، پیامبر (صلي الله عليه و آله) ویارانش به قصد زیارت خانه خدا رهسپار مکه شدند اما مشرکان قریش راه را بر ایشان و یارانش بستند قرار شد نماینده‏ ای از سوی پیامبر(صلي الله عليه و آله) نزد سران قریش رفته و با آنان در این مورد رایزنی کند که حضرت برای جنگ نیامده بلکه قصد او زیارت خانه خداست.
بنا شد کسی برود که خونی از قریش در جنگها نریخته باشد با این شرط عمربن خطاب از همه مناسبتربود حضرت، عمربن خطاب را خواست و به او دستور داد نزد قریش رفته و پیغام او را به آنها برساند اما عمربه صراحت از دستور پیامبر(صلي الله عليه و آله) سرپیچی نمود و گفت:«‏ای رسول خدا، از قریش برجانم می‏ترسم در مکه از قبیله بنی عَدِی ( قبیله عمر) کسی وجود ندارد که از من دفاع کند» و به همین خاطر تن به رفتن نداد.

با تشکر

پاسخ:
 با سلام
دعا النبي صلى الله عليه وسلم عمر بن الخطاب ليبعثه إلى مكة فيبلغ عنه أشراف قريش ما جاء له فقال يا رسول الله إني أخاف قريشا على نفسي وليس بمكة من بنى عدى ابن كعب أحد يمنعني وقد عرفت قريش عداوتي إياها وغلظتي عليها ولكني أدلك على رجل هو أعز بها منى
تاريخ الطبري - محمد بن جرير الطبري - ج 2 ص 278
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

7
کد مطلب: 10160 - عنوان: پژوهشي پيرامون سند غديريه امام هادي عليه السلام
نام و نام خانوادگی: حسین مقدسی پور - تاریخ انتشار: ١٠:٣٧ - ٢٧ آبان ١٤٠٠
بارک الله لکم فی سعیکم و شکر الله مساعیکم
8
کد مطلب: 13963 - عنوان: توهین احمد بصری به امیرالمؤمنین (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: حسین مقدسی پور - تاریخ انتشار: ١٠:٣٥ - ٢٧ آبان ١٤٠٠
احمد بصری در باتلاق خودش گیر کرده و با این کلمات بیشتر در باتلاق ضلالت و گمراهی خودش فرو می رود
9
کد مطلب: 4967 - عنوان: آيا جبرئيل و ميكائيل، خادمان اميرمؤمنان عليه السلام بوده اند؟ (+ تصوير)
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١١:٣٦ - ١٧ آبان ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 20748
تبریک می گم به شما انشاء الله خداوند همه ما را در عشق به امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام ثابت قدم نگهدارد
10
کد مطلب: 14198 - عنوان: چرا خدا سکینه در آیه غار را بر همراه پیامبر (صلی الله علیه و آله ) نازل نکرد؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٥:٥٨ - ١٢ آبان ١٤٠٠
خدا خیرتون بده حضرت استاد یزدانی عزیز
11
کد مطلب: 12347 - عنوان: آموزش نرم افزار مکتبه اهل البیت
نام و نام خانوادگی: میرباقری - تاریخ انتشار: ١٦:٣٥ - ٠٦ آبان ١٤٠٠
سلام فیلهای آموزشی خوب بودند ولی مشکل مهم این نرم افزار بسیار دیر باز شدنش هست .گاهی دوساعت باید صبر کنم و مرتب کلیک کنم تا باز بشه لطفا راهنمایی کنید
12
کد مطلب: 4461 - عنوان: علماي شيعه براي مناظره بايد با علماي اهل سنت بنشينند !
نام و نام خانوادگی: سید مهدی - تاریخ انتشار: ١٥:٣٤ - ٠٥ آبان ١٤٠٠
با سلام
ای دوستان اهل سنت! فقط جواب عقلی دهید!
چرا خداوند حدود 124 هزار پیامبر فرستاد و بعد از پیامبر اکرم ص گفت دیگر بست است. خودتان تصمیم بگیرید چه کسی می تواند جانشین حضرت شود. مشورت کنید ببینید چه کسی خوب است آن را برگزینید!
اگر قرار بود با مشورت کار پیش برود چرا این همه پیامبر و حجت از طرف خدا نصب شد!
این همه خونریزی در تاریخ بخاطر چیست!
در زمان حال اگر بخواهید دوباره مشورت کنید و یک خلیفه انتخاب کنید چه کسی رو انتخاب می کنید (فقط تو رو خدا ار صعودی ها نباشه که زندگییشان هیچ شباهتی به سیره پیامبر ندارد)
عقل چه حکم می کند؟


13
کد مطلب: 6158 - عنوان: هر كس بگويد خدا در همه جا هست،كفر است+تصوير
نام و نام خانوادگی: سید جواد - تاریخ انتشار: ١٢:٣٥ - ٢٧ مهر ١٤٠٠
با سلام. این مقطع از سخنان ابن عثیمین درست است و اعتقاد شیعه هم همین است که خداوند در همه مکان ها نیست.
پاسخ:
 با سلام
شیعه به چنین مطلبی قائل است:
دَاخِلٌ فِي الْأَشْيَاءِ لَا كَشَيْءٍ دَاخِلٍ فِي شَيْءٍ وَ خَارِجٌ مِنَ الْأَشْيَاءِ لَا كَشَيْءٍ خَارِجٍ مِنْ شَيْءٍ"
كافي ج1 ص 86
 خداوند داخل در اشیاء است اما نه مانند چیزی که داخل در چیزی است و خارج از اشیاء است اما نه مانند چیزی که خارج از چیزی است
اگر بگوییم خدا در فلان جا نیست خدا را محدود کردیم و اگر بگوییم خدا در مکان قرار می گیرد هم باز هم خدا را محدود کردیم.
خداوند خالق مکان است پس برای خدا نمی توان مکان متصور شد.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

14
کد مطلب: 5204 - عنوان: منظور از ظالم اول ، ثاني و ثالث و رابع درفرازهاي آخر زيارت عاشورا چيست؟
نام و نام خانوادگی: بی طرف - تاریخ انتشار: ١٤:٠٤ - ٢٤ مهر ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 36452
عزیز دل سند زیارت عاشورا که بررسی سندی آن در اینترنت هم موجود می باشد بسیار معتبر هستش. شما هم این سایت دروغگو را منتشر نکن
15
کد مطلب: 13907 - عنوان: مؤمنین باتوجه به آثار رای در جامعه اسلامی باید دقیق عمل کنند
نام و نام خانوادگی: امیر محمد - تاریخ انتشار: ١٣:٣٥ - ٢١ مهر ١٤٠٠
سلام علیکم احسنت بر حضرت آیت الله قزوینی بارک الله فیکم و حفظکم الله تعالی
16
کد مطلب: 5095 - عنوان: آيا فاطمه (سلام الله عليها) از شيخين راضي شد؟
نام و نام خانوادگی: امیر محمد مقدم - تاریخ انتشار: ١٨:٣٣ - ١٨ مهر ١٤٠٠
سلام علیکم خسته نباشید می گویم خدمت همه عزیزان موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ببخشید یه سوالی داشتن اخیرا در هنگام بحث و مناطره با وهابی ها اغلب اینطور وانمود می کنند که وهابیت وجود نداره و شیعهیان وهابیت رو ساخته اند و مدعی اند که آنها اهل سنت هستند می خواستم اگه میشه لطف کنید دلایل وجود وهابیت رو مستند برای بنده ارائه بفرمایید تا جواب دندان شکنی به وهابی ها بدهیم ممنون اجرک عند الله اللهم صل علی محمد و آل محمد
پاسخ:
 با سلام
یکی از بهترین ادله برای وجود وهابیت همین اهل سنت هستند که کتاب بر علیه وهابیت نوشته اند؛ یعنی اهل سنت خودشان را انکار کردند؟
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

17
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: عُمَر - تاریخ انتشار: ١٥:١٧ - ١٨ مهر ١٤٠٠
چوب الله صدا نداره ، اَگه کسی بخوره ، دوا نداره

حضرت علی (رض) از بسکی خود شخص (ابوبکر و عُمَر و عثمان) یعنی همین 3 خلیفه مسلمانان را دوس داشت ، اسم همان 3خلیفه را روی فرزندانش گذاشته بود.

شما الان موندید که این خرابکاری علی را چجوری جمع کنین (هههههه)

الله جاهلان را هدایت کامل کند . آمین یا رَبَّ العالمین.
پاسخ:
 با سلام
مشخص است که شما فقط عنوان مقاله را دیده اید و مطالب داخل آن را نخوانده اید.
اگر متن مقاله را بخوانید متوجه خواهید شد که چنین اتفاقی نیوفتاده است.
چطور امیرالمومنین علیه السلام خلفاء را دوست داشت؛ اما آن ها را خائن و گناهکار و حیله گر و دروغگو می دانست؟
ابوبکر هم اسم فرزند خود را عبد العزی گذشته بود؛ پس ابوبکر هم به بت ها علاقه داشت؟
چرا خلفاء اسم فرزندان خود را علی و حسن و حسین علیهم السلام نگذاشتند؟
مگر محبت اهل بیت علیهم السلام بر اساس قرآن واجب نیست؟
آیا خلفاء اهل بیت علیهم السلام را دوست نداشتند؟
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

18
کد مطلب: 14177 - عنوان: چاپ ترجمه کتاب ماجرای گفتگوی آرام میان عالم شیعی و وهابی
نام و نام خانوادگی: مهدی امامی - تاریخ انتشار: ٢٢:١١ - ١٦ مهر ١٤٠٠
سلام علیکم
اگر فایل متن عربی هم موجود است لطفا آنرا ارائه فرمایید. برای اساتید عرب زبان لازم است. با تشکر
19
کد مطلب: 5163 - عنوان: آيا صحيح است كه عزرائيل براي قبض روح رسول خدا (ص) اجازه گرفتند؟
نام و نام خانوادگی: حسن - تاریخ انتشار: ٠٨:٠٤ - ١٤ مهر ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 34978
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏22، ص: 527
مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏3 ؛ ص336
سَهْلُ بْنُ أَبِي صَالِحٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ‏ أَنَّهُ أُغْمِيَ عَلَى النَّبِيِّ ص فِي مَرَضِهِ فَدُقَّ بَابُهُ فَقَالَتْ فَاطِمَةُ مَنْ ذَا قَالَ أَنَا رَجُلٌ غَرِيبٌ أَتَيْتُ أَسْأَلُ رَسُولَ اللَّهِ أَ تَأْذَنُونَ لِي فِي الدُّخُولِ عَلَيْهِ فَأَجَابَتْ امْضِ رَحِمَكَ اللَّهُ لِحَاجَتِكَ فَرَسُولُ اللَّهِ عَنْكَ مَشْغُولٌ فَمَضَى ثُمَّ رَجَعَ فَدَقَّ الْبَابَ وَ قَالَ غَرِيبٌ‏ يَسْتَأْذِنُ‏ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ أَ تَأْذَنُونَ لِلْغُرَبَاءِ فَأَفَاقَ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ غَشْيَتِهِ فَقَالَ يَا فَاطِمَةُ أَ تَدْرِينَ مَنْ هَذَا قَالَتْ لَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ هَذَا مُفَرِّقُ الْجَمَاعَاتِ وَ مُنَغِّصُ اللَّذَّاتِ هَذَا مَلَكُ الْمَوْتِ مَا اسْتَأْذَنَ وَ اللَّهِ عَلَى أَحَدٍ قَبْلِي وَ لَا يَسْتَأْذِنُ لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِي اسْتَأْذَنَ عَلَيَّ لِكَرَامَتِي عَلَى اللَّهِ ائْذَنِي لَهُ فَقَالَتْ ادْخُلْ‏ رَحِمَكَ اللَّهُ فَدَخَلَ كَرِيحٍ هَفَّافَةٍ «1» وَ قَالَ السَّلَامُ عَلَى أَهْلِ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ فَأَوْصَى النَّبِيُّ إِلَى عَلِيٍّ بِالصَّبْرِ عَنِ الدُّنْيَا وَ بِحِفْظِ فَاطِمَةَ وَ بِجَمْعِ الْقُرْآنِ وَ بِقَضَاءِ دَيْنِهِ وَ بِغُسْلِهِ وَ أَنْ يَعْمَلَ حَوْلَ قَبْرِهِ حَائِطاً وَ يَحْفَظَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْن‏


20
کد مطلب: 14172 - عنوان: اگر امامت امام حسن مجتبی (سلام الله علیه) الهی بود، چرا آن را به معاویه واگذار کرد!؟
نام و نام خانوادگی: هادی - تاریخ انتشار: ٢٢:١٨ - ١٢ مهر ١٤٠٠
لینک صوت وهمچنین خود صوت خرابه وپخش نمیشه