2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
کد مطلب: ٤٩٧١ تاریخ انتشار: ١٣ ارديبهشت ١٣٩٤ تعداد بازدید: 142442
پرسش و پاسخ » عقائد شيعه
آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟

سؤال كننده : منصور افتخاري

توضيح سؤال:

در مبحث توسل در فهرست پرسش هاي شيعه متوسل شدن برادران يوسف به حضرت يعقوب و توسل به شخص پيامبر اسلام هر دو مورد به استناد قرآن در زماني اتفاق افتاده كه آن پيامبران حيات ظاهري داشتند و هنوز رحلت نكرده بودند ؛ لذا به دنبال آيه اي مي گردم كه توسل به مرده در آن به نوعي مطرح شده باشد .

لطفا پاسخ دهيد.

پاسخ اول:

آيه 64 سوره نساء، شامل توسل بعد از رحلت پيامبر (ص) نيز مي شود:

آيه ذيل يكي از آياتي است كه در باره توسل به رسول خدا صلي الله عليه وآله وارد شده وعلماي شيعه واهل سنت به آن استناد كرده اند:

وَلَوْ أنَّهُمْ إذْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَحيماً

اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم كردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش كنند ورسول خدا هم براي ايشان طلب بخشايش كند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت.

رفتن به نزد رسول خدا صلي الله عليه وآله براي طلب بخشايش در اين آيه عام است ؛ شامل حيات ايشان و بعد از مرگ ظاهري مي شود .

علماي اهل تسنن در مورد اين آيه كلمات بسيار جالبي دارند. نووي در بحث زيارت رسول خدا صلي الله عليه وآله مي نويسد:

ثم يرجع إلي موقفه الأول قبالة وجه رسول الله صلي الله عليه وسلم ويتوسل به في حق نفسه ويستشفع به إلي ربه سبحانه وتعالي ومن أحسن ما يقول ما حكاه الماوردي والقاضي أبو الطيب وسائر أصحابنا عن العتبي مستحسنين له قال ( كنت جالسا عند قبر رسول الله صلي الله عليه وسلم فجاء أعرابي فقال السلام عليك يا رسول الله سمعت الله يقول ( ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ) وقد جئتك مستغفرا من ذنبي مستشفعا بك إلي ربي ثم أنشأ يقول

يا خير من دفنت بالقاع أعظمه فطاب من طيبهن القاع والاكم

نفسي الفداء لقبر أنت ساكنه فيه العفاف وفيه الجود والكرم

ثم انصرف فحملتني عيناي فرأيت النبي صلي الله عليه وسلم في النوم فقال يا عتبي الحق الاعرابي فبشره بان الله تعالي قد غفر له )

سپس به جايگاه اوليه در مقابل صورت رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم باز گشته وبه وي توسل كند در حق خودش و از وي طلب شفاعت در نزد خدا بنمايد.

از بهترين كلمات آنچه است كه ماوردي وقاضي ابو الطيب وديگر اصحاب ما از عتبي نقل كرده وآن را نيكو شمرده اندكه گفت : نزد قبر رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم بودم كه بيابانگردي آمد وگفت سلام بر تو اي رسول خدا . از خداوند شنيدم( كلام خدا در قرآن) كه اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم كردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش كنند ورسول خدا هم براي ايشان طلب بخشايش كند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت . ومن به نزد تو آمدم واز گناه خود طلب بخشش كرده و تو را شفيع نزد پروردگارم قرار مي دهم .سپس اين شعر را خواند كه

اي بهترين كسي كه دربهترين جايگاه دفن شده است كه ازبوي خوش آنجاهمه جابوي خوش گرفته است .

جانم فداي قبري كه تو ساكن آن هستي كه در آن اسوه كامل در عفت وجود وكرم مدفون است

سپس بازگشت . پس چشمانم سنگين شده در خواب رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله وسلم را ديدم پس فرمودند كه اي عتبي به سراغ اعرابي برو و به او بشارت بده كه خداوند گناهان او را آمرزيد.

المجموع - محيي الدين النووي - ج 8 - ص 274

دمياطي نيز مي نويسد:

ثم بعد زيارة الشيخين يذهب للسلام علي السيدة فاطمة رضي الله عنها في بيتها الذي داخل المقصورة للقول بأنها مدفونة هناك ، والراجح أنها في البقيع فيقول : السلام عليك يا بنت المصطفي ... ويتوسل بها إلي أبيها ( ص ) . ثم يرجع إلي موقفه الأول قبالة وجهه الشريف ، فيقول : الحمد لله رب العالمين . اللهم صل علي سيدنا محمد ، وعلي آل سيدنا محمد . السلام عليك يا سيدي يا رسول الله . إن الله تعالي أنزل عليك كتابا صادقا ، قال فيه : (ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما) وقد جئتك مستغفرا من ذنبي مستشفعا بك إلي ربي .

بعد از زيارت ابو بكر و عمر براي سلام به فاطمه زهرا به بيت وي كه در داخل ضريح است مي روي چون بنا بر قولي در آنجا مدفون است ولي قول برتر آن است كه در بقيع دفن است .پس مي گويي سلام بر تو اي دختر رسول برگزيده ...پس به وسيله وي بر پدرش توسل مي جويي سپس به همان جاي اول & در روبروي صورت شريف- بازگشته مي گويي الحمد لله رب العالمين خدايا بر سرور ما محمد وبر آل وي درود فرست . سلام بر تو اي رسول خدا. خداوند به درستي بر تو كتاب خود را نازل كرد كه در آن گفت :

كه اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم كردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش كنند ورسول خدا هم براي ايشان طلب بخشايش كند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت (آيه 64 نساء) پس من به نزد تو آمده ام در حاليكه از گناهانم طلب بخشايش مي كنم واز تو طلب شفاعت به نزد خداوند مي كنم .

إعانة الطالبين - البكري الدمياطي - ج 2 - ص 357

ثم تأتي القبر فتولي ظهرك القبلة وتستقبل وسطه وتقول السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته ... اللهم انك قلت وقولك الحق ( ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ) وقد اتيتك مستغفرا من ذنوبي ، مستشفعا بك إلي ربي ... ثم يتقدم قليلا ويقول السلام عليك يا أبا بكر.

سپس به نزد قبر رفته پس پشت خود را به سمت قبله مي كني ورو به سمت قبر ومي گويي سلام بر تو اي پيغمبر ورحمت خدا و بركات وي ....خداوندا تو گفته اي وكلامت درست است كه اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم كردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش كنند ورسول خدا هم براي ايشان طلب بخشايش كند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت (آيه 64 نساء).بدرستيكه من به نزد تو آمده ام در حاليكه از گناهانم طلب بخشايش مي كنم و از تو مي خواهم كه در نزد پروردگارم شفيع من باشي ...سپس كمي جلوتر رفته ومي گويي سلام بر تو اي ابو بكر ...

المغني - عبد الله بن قدامه - ج 3 - ص 590 - 591

همانطور كه مطرح شد حتي اهل سنت از اين آيه چنين فهميده اند كه مي توان از رسول خدا چه در حال حيات ظاهري و چه بعد از آن طلب شفاعت نمود .

پاسخ دوم:

انبيا وشهدا زنده هستند:

پاسخ شما را به نحو ديگري بيان مي كنيم : آيا انبياي الهي مرده اند؟ وآيا ائمه ما مرده اند ؟

به اعتقاد شيعه واهل سنت، انبياء الهي زنده هستند و شهدا نيز طبق آيه قرآن زنده هستند، پس توسل به آنها توسل به يك انسان زنده است نه توسل به مرده.

آلوسي در باره حيات انبياء عليهم السلام مي نويسد:

أما حياة الأنبياء عليهم الصلاة والسلام الحياة البرزخية التي هي فوق حياة الشهداء الذين قال الله تعالي فيهم بَل أحيَاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقُونَ فأمر ثابت بالأحاديث الصحيحة.

حيات انبيا عليهم السلام حياتي است برزخي وبرتر از حيات شهداست كه خداوند متعال در مورد ايشان فرموده است كه ايشان زنده اند نزد پرورگارشان روزي داده مي شوند . پس اين امر مطلبي ثابت شده با روايات صحيح است

الآيات البينات في عدم سماع الأموات ج1/ص39 للآلوسي النعمان بن محمود

ومن ثم قال الإمام السبكي حياة الأنبياء والشهداء كحياتهم في الدنيا

به همين دليل امام سبكي گفته است كه حيات انبيا و شهدا مانند زندگيشان در دنياست.

السيرة الحلبية ج2/ص432

ائمه ما نيز همگي شهيد هستند و طبق آيه 169 سوره آل عمران :

ولاتَحسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللهِ أموَاتَا بَل أحيَاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقُونَ

كساني را كه در راه خدا كشته شدند مرده مپنداريد بلكه ايشان زنده اند و در نزد پروردگارشان روزي داده مي شوند .

شارح صحيح بخاري مي نويسد:

أحدها أن الأنبياء أفضل من الشهداء والشهداء أحياء عند ربهم فكذلك الأنبياء.

يكي از مطالبي كه در مورد زندگي انبيا بعد از مرگ گفته شده است اين است كه انبيا برتر از شهدا هستند و شهدا نزد پروردگارشان زنده اند پس انبيا نيز همينطور.

فتح الباري ج6/ص487

همانطور كه گفته شد اهل تسنن اعتقاد دارند كه انبيا بعد از مرگ ظاهري در واقع زنده اند .

در منابع اهل سنت نيز رواياتي وجود دارد كه حيات برزخي انبياء را ثابت مي كند. از جمله در صحيح مسلم نقل شده است كه رسول خدا فرمود: در شب معراج موسي را ديدم كه در قبرش نماز مي خواند:

حَدَّثَنَا هَدَّابُ بْنُ خَالِدٍ وَشَيْبَانُ بْنُ فَرُّوخَ قَالَا حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ عَنْ ثَابِتٍ الْبُنَانِيِّ وَسُلَيْمَانَ التَّيْمِيِّ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ : أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ أَتَيْتُ وَفِي رِوَايَةِ هَدَّابٍ مَرَرْتُ عَلَي مُوسَي لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي عِنْدَ الْكَثِيبِ الْأَحْمَرِ وَهُوَ قَائِمٌ يُصَلِّي فِي قَبْرِهِ

رسول خدا فرمودند كه رفتم يا گذشتم بر موسي در شبي كه من را به آسمان بردند - در كنار جايي كه خاك سرخ زيادي جمع شده بود- واو ايستاده بود و در قبرش نماز مي خواند.

صحيح مسلم ج4/ص1845 كتاب الفضائل باب من فضائل موسي عليه السلام

در اين زمينه همانطور كه نمونه اي از آن نقل شد روايات زيادي حتي در صحيح بخاري ومسلم موجود است وبيهقي عالم مشهور اهل تسنن بعضي از آنها را در كتاب حياة الأنبياء بعد وفاتهم «زندگي پيامبران بعد از مرگ ايشان» جمع آوري نموده است .

وچون در قرآن تصريح به جواز توسل به زندگان شده است پس توسل به ائمه وانبيا بعد از رحلت ايشان جايز است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
161 | ياسر فنجاني | Iran - Tehran | ٠٢:٤٢ - ٣٠ فروردين ١٣٩٣ |
با سلام بر دوستداران کتاب الله.. و با سلام مجدد به برادر بزرگوار جناب غضنفري السلام عليکم برادرم خداوند همه ي مارا به راه راست هدايت نمايد.. برادر گرامي و عزيز .. شما فرموديد که من شمارا سني ميدانم .. در اينجا شما اشتباه نموديد چون من نه شيعه هستم و نه سني زيرا باارزشترين انسانها نزد الله سبحانه و تعالي باتقواترين آنهاست.. بعدش فرموديد شما مثل خوارج شعار ميديد اگر با دقت به کامنتي که گذاشتم توجه کنيد مشاهده ميفرماييد که من عرض کردم با استفاده از قرآن احاديث شناخته ميشوند از نظر بنده قرآن به همه چيز در دين يک اشاره ي کلي کرده و تعريف کامل و جزءي آن در احاديث ذکر شده مثال : مثلا در قرآن يک تعريف کلي از نماز شده اما تعريف دقيق و کامل آن در احاديث است.. از صفات قرآن .. تبيانا لکل شيء . يعني بيان کننده ي همه چيز .. همين مسءله هم درمورد مهاجرين و انصار در قرآن هست.. قرآن اسامي همه ي مهاجرين و انصار را ذکر نکرده اما گفته من از همه ي مهاجرين و انصار راضي ام و اينجا هم با استفاده از احاديث ميفهميم که چه کساني مهاجرين و انصار بودند و بسياري از مساءل ديگر..... و برادرم من نگفتم فقط قرآن .. گفتم با استفاده از قرآن روايات و احاديث شناخته ميشود.. و شماکه صحيحين را قبول نداريد چرا به آن استناد ميکنيد..؟ مسلم اينطوري گفته فلان اينطوري اونارو ولش کن قرآن ميگويد الله ميگويد رضي الله عنهم و رضوا عن.... مگر عمر فاروق داماد حضرت علي اولين شهيد محراب فاتح ايران و روم از مهاجرين نبودند بعضيا ميگن رضايت خدا ابدي نيست يعني چه .. مگه ميشه خدا از يکي براي مدت معيني راضي باشه بعد اورا منافق معرفي کنه .. چرا خدا خودش نگفته رضايت من ابدي نيست؟ بعدش مگر حرف علما ي اهل سنت و مسلم نيشابوري براي ما وحي هست که هرچه بگن درست هست..بذار مجلسي بگه بخاري بگه نيشابوري بگه هرکي هرچي ميخواد بگه حکم خدا بالاتر و والاتر از اينهاست. رضي الله عنهم.. خداوند از آنها راضي است.. ديگر کسي نميتواند بگويد نخير بعضي از مهاجرين منافق بودند آيا خدا نميداند ...؟ واما در رابطه با دختر حضرت زهرا که شما فرموديد دختر ابوبکر بوده .. يعني چه اگه دختر ابوبکر بوده خانه ي علي چيکار ميکرده از نظر عقلي که قابل هضم نيست.. و اما سند: اگر به کتاب کافي مراجعه نماييد خواهي ديد که آن دختر حضرت علي بوده و نه دختر ابوبکر و نه کنيز بود.. اگر دختر يار غار پيامبر بوده پس سند بياريد.. واما اينکه کجاي کافي آمده دقيقا حضور ذهن ندارم اما من به واضح ديدم.. و اما اينکه فرموديد خدا اشتباه کرده کهداستانهاي امم پيشين را در قرآن ذکر کرده العياظ باالله.. برادر قرآن کتاب تمام مسلمانان است و درمورد داستانها هيچ علمايي اختلاف نکرده اند در قرآن و خداوند براي همين داستانها را ذکر نموده چون تا براي ما عبرت بشه و ثابت بشه که پيامبران چگونه مردم را امر به معروف و نهي از منکر کرده اند که ما امروز از آن دوري کرده ايم شما اگر کامنت بذاريد در مورد امم پيشيني که در در قرآن آمده کسي با شما اختلاف نخواهد کرد ... مشکلات جامعه ي اسلامي ضد قرآن هستند مثال: شراب.. زنا.. قتل.. خيانت... دروغ.. مراسمهاي عروسي که درآن معصيت است... بدحجابي .. فرهنگ غرب يا همان غربزدگي ... فيلمها و سريالهاي ماهواره اي ضد اخلاقي.. بد اخلاقي... توهين... تهمت... ربا... بي احترامي به پدر ومادر ... اعتياد .. بزهکاري.. دزدي..تجاوز... و بسياري از اعمال ناشايست ديگر که جامعه ي اسلامي گرفتار آن هست.. همه ي اين اعمال رها شده و امر به معروف و نهي از منکر نميشه فقط اومديم ميگيم عمر اينکارو کرد و علي اونکارو کرد.. آيا شخصي که کارهاي ناشايستي مانند شرابخواري انجام ميده با ذکر اين حوادث تاريخي دست از عملش برخواهد داشت نه... پس بايد آيات الهي را براي مخالفت با مردم و اعمال ناشايستشان برايشان تلاوت نمود .. دشمنان اسلام با ذکر اين حوادث تاريخي سعي کرده مارا مشغول کن تا از هدف اسلام که همان انسانسازي هست دور شويم امروزه براي اتحاد اسلام هم که شده بايد صبر نمود ..اما شما صبر نميکنيد فقط ميگيد علي و 3تاي ديگر منافقو.. آقا گيرم حرف شما درست معذرت ميخام به شما و من البته چه ربطي داره که اونا منافق بودند مگر خدا سريع الحساب نيست خوب صبور باشيد و حقا باور داشته باشيد که خداوند به حساب منافقان و .. خواهد رسيد.. و خداوند فرموده ان الله مع الصابرين . . و خداوند با صبر کنندگان است نگفته با لعن کنندگان و فش دهندگان هست.. پس بياييد سکوت کنيم و صبر و شکيبايي اختيار نماييم و گام بزرگي برداريم براي پاک کردن فتنه و فساد در مملکت اسلامي زيرا ما وظيف داريم که امر به معروف و نهي از منکر کنيم. . اينکه 1500سال پيش کي منافق بود و برحق بود فقط يک سخن: اي بارخدايا دشمنان شيرخدا را با عذابي دردناک همراه ساز اي خدايا کسانيکه منافق بودند و غاصب ولايت بودند آنهارا به عذاب خويش گرفتار نما... آمين حالا منافق هرکي ميخاد باشه.. پس يادمون نره نذاريم ذکر حوادث تاريخي و روايي مارا از هدفمان دور نمايد.. هدفمان: بيدار کردن مردم و برداشتن فتنه و فساد و ... در جامعه ي اسلامي.. اميدوارم هدف اصلي فراموش نشود.. . و اگر در حرفام ي خورده تندخو بودم معذرت ميخام بخدا وقتي شخصي را ميبينم که چه افکاري دارد خمر مينوشد به مادرش بي احترامي ميکند به ناموس مردم تجاوز ميکند که خيليا هست و اختلافات 1500سال پيش و ذکر آنها را ميبينم بي اختيار گريه ميکنم که چرا جوانان را بيدار نميکنن و سرگرم شدن به 1500سال پيش..... واما در رابطه با شبکه ي ولايت خب مثلا برنامه ي احکام هست که خودم شخصا ازش استفاده کردم اما برنامه هاي ديگر که فقط در رابطه با خلفا هست از نظر بنده فايده اي ندارد و فساد زياد و زيادتر ميشه.. بجاي آنها آيات قرآن معنا بشه تفسير بشه .. قصصها .و..... اميدوارم همه ي ما راه راست را دربيابيم ... و خدانگهدار همه ي شما لطف کنيد درج تم..نماييد ممنون ..... ياالله مدد ...
162 | مجيد م علي | United States - Atlanta | ١٥:٣٧ - ٣٠ فروردين ١٣٩٣ |
با سلام

الله اکبر

جناب ياسر فنجاني خواهشمندم يکبارديگر نظر برادر عزيز جناب غضنفري را بخوانيد ...خصوصاٌ ايشان مي فرمايند :::
اگر ذکر اتفاقات گذشته براي ما سودي ندارد پس العياذبالله خدا هم اشتباه کرده که داستانهاي امم پيشين را در قرآن ذکر فرموده؟!!!
اگــــــــــــــــــر را هم بخوانيد ..
گفتيد که ام کلثوم دختر حضرت علي عليه السلام ميباشد ..
اين حديث را داشته باشيد :::
عايشه كسى را نزد عمرو عاص فرستاد و ماجرا را براى او بازگو كرد. عمرو عاص گفت: من ماجرا را درست مى كنم، آن گاه نزد عمر رفت و گفت: اى امير مؤمنان خبرى شنيده‌ام كه خدا كند درست نباشد، عمر گفت: چيست؟ گفت: امّ‌كلثوم دختر ابوبكر را خواستگارى كرده‌اى؟ گفت: بله، مرا براى او نمى‌پسندى يا او را براى من نمى‌پسندى؟ گفت: هيچكدام، ولى او نوسال است و در سايه امّ‌المؤمنين عايشه با ملايمت و مدارا بزرگ شده و تو تندخويى و ما از تو مى ترسيم و نمى توانيم هيچيك از عادات تو را بگردانيم... و من بهتر از او را به تو نشان مى دهم: امّ‌كلثوم دختر علي بن ابوطالب را...
تاريخ الطبري، ج 2، ص 564
چگونه ممکن است عايشه که حتي يک سيلي هم از عمر ابن خطاب نخوره اين حرف را بزند و عمر را که فرمانده مهاجمين به خانه فاطمه زهرا به دامادي حضرت علي عليه السلام پذيرفته شود ؟؟؟؟؟
لبيک يا علي
163 | غضنفري | Iran - Tehran | ١٨:٥٣ - ٣٠ فروردين ١٣٩٣ |
سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام خصوصا شما برادر عزيزم جناب فنجاني که فرموديد:"بخدا من خودم و بود و نبودم و هستي و چيستيم را فداي خاک پاي اهل بيت و علي و زهرا ميکنم.. "
در وهله اول از شما بخاطر اظهار لطفتان تشکر ميکنم. و اين مطلبي را که بنده عرض کردم:"العياذ بالله خدا اشتباه کرده در مورد گذشته...."غرض تفهيم مطالبم و رفع اين شبهه بود که شما فرموديد:ادر مورد گذشته کنکاش نکنيم.برادر بزرگوار قرآن تمام مطالبش براي ما بايد فصل الخطاب باشد که حتما مورد قبول شما هم هست. والبته رويه قرآن هم ميبايست براي ما الگو باشد. ذکر اقوام گذشته که رويه قرآن است بنا به فرمايش شما براي عبرت گرفتن ماست. پس ما هم ميبايست بنا به توصيه نبي مکرم اسلام صلي الله عليه وآله وسلم که فرموده :"امت من به73فرقه تقسيم ميشوند که 72 فرقه اهل نار و يک فرقه ناجيه و بهشتي هست"و از طرفي کلام خدا که ميفرمايد(نقل به مضمون):به حرفهاي طرفين گوش کنيد و بهترين آن را انتخاب کنيد پس ما هم بايد تحقيق کرده و از ميان مذاهب متعدد اسلامي فرقه ناجيه را پيدا کنيم. و عاقبت ما در آخرت اينقدر اهميت دارد که جهت رستگاري خودمان و رسيدن به قرب الهي در احوالات ائمه مذاهب مختلف تفحص کرده و آنرا با روايات صحيح نبي مکرم(ص) و قرآن تطبيق داده تا بنوانيم امامي را پيدا کنيم که راه و روش و مذهب او همان مذهب ناجيه باشد.
(آيا به نظر شما راهي غير از اين براي پيدا کردن فرقه ناجيه پيدا ميشود؟)
برادر عزيز بنده شما را عزيز خود ميدانم چرا که محب اهلبيت عليهم السلام هستيد. و بنا به اهميت موضوع از شما خواهش ميکنم که بفرمائيد :آيا براي پيدا کردن فرقه ناجيه راهي پيدا ميشود که بدون تفحص در احوالات امم گذشته به آن رسيد؟
و سوال ديگر به نظر شما مسيحيت که قبل از اسلام دين راهگشاي مردم به سوي خدا بود،و يا يهود قبل از آن ، آيا يهوديان و نصارا نبايد همين استدلال و يا گلايه شما را از قرآن داشته باشند که چرا معايب و محاسن امتها گذشته آنها را بيان کرده.؟ چرا که باعث اختلاف ميشود.
در مورد آيه 100توبه هم به عرض ميرسانم: که خداوند از آن دسته از سابقون و اولون از مهاجرين و انصار راضي شده که((((((اتبعوهم باحسان))))) باشند يعني از خدا اطاعت کرده باشند ،حال به نظر شما کسانيکه صدايشان را در حضور نبي مکرم صلي الله عليه وآله وسلم بالا بردند و در مورد((لا ترفعوا اصواتکم)) از خدا اطاعت نکردند ميتوانند جزو گروهي باشند که آيه100توبه شاملشان ميشود؟؟؟
آيا کسانيکه در جنگها از دشمن فرار ميکردند ،از خدا اطاعت کرده اند که شامل اين آيه باشند.
من از شما برادر عزيزم تقاضا ميکنم که در خلوت خودت فقط خدا را ناظر بر نيات خود بگير و در مورد عرايض بنده قضاوت کن و اگر عرايض بنده خلاف و يا از روي تعصب بود لطف کن بنده را راهنمايي کن.
و اما در مورد وحدت که فرموديد اين مباحث منافي وحدت است بايد به عرض برسانم که برادر عزيز:چيزي که ضد وحدت است توهين و افترا است اما اينگونه مباحث برادرانه و علمي همراه با دليل و سند که به قصد رضاي الهي و هدايت برادر خود باشد نه تنها وحدت را نفي نميکند بلکه برعکس وحدت آفرين است . همانگونه که شما برادر عزيز در حق اينجانب ابراز محبت کرده ايد
164 | غضنفري | Iran - Tehran | ١٩:٤٨ - ٣٠ فروردين ١٣٩٣ |
سلام برمحبين اهلبيت عليهم السلام
از برادر عزيزم جناب مجيدم علي تشکر ميکنم که موضوع ازدواج ام کلثوم را که بنده فراموش کرده بودم پاسخ دادند و لازم است در ادامه فرمايشات ايشان عرض کنم که طبق اسناد و مدارک معتبر از کتب شيعه و سني از چند جهت ازدواج عمر با ام کلثوم محال است.
1- حضرت زهرا سلام الله عليها دختري به نام ام کلثوم نداشته اند و (ام کلثوم) کنيه حضرت زينب بوده است
2-از نظر تاريخ تولد ام کلثوم هيچ تناسبي با اين ادعاهاي اهلسنت وجود ندارد.
3- همه اسنادي که راجع به ام کلثوم دختر حضرت علي عليه السلام وجود دارد ضعيف و بي اساس ميباشند
4- طبق اسناد معتبر در کتب فريقين اين ام کلثوم که با عمر ازدواج کرده دختر ابوبکر بوده که به علت ازدواج مادرش با امير المومنين علي بن ابيطالب عليه السلام به همراه برادرش محمد بن ابابکر در خانه مولا امير المومنين عليه السلام زندگي ميکرده اند.
5- اگر بخواهيم خيلي کوتاه آمده و اين ازدواج را بپذيريم بزرگترين آبروريزي براي عمر بن خطاب را رقم زده ايم . چرا که آندسته از اهل سنت که ميخواهند با وصل کردن عمر به مولا علي عليه السلام براي او فضيلتي بوجود آورده باشند. نه تنها فضيلتي براي عمر بوجود نمي آيد(چرا که حضرت لوط هم دخترانش را به مشرکين پيشنهاد داد) بلکه با رواياتي که هست عدم تقيد عمر به مسائل ناموسي ثابت ميشود
6- از نظر عقلي با توجه به حديث بخاري و مسلم که مولا، عمر را خائن و مکار و کاذب و گنه کار ميدانسته و از حضور او کراهت داشته غير ممکن است که دخترش را به عمر بدهد
165 | شمس الدين جليليان | Iran - Tehran | ٢٣:٢٥ - ٣٠ فروردين ١٣٩٣ |
ياسر فنجاني عزيز که بنده را در کامنت160 بي ادب دانسته ايد ! خداوند را سپاسگزارم که مورد تأييد امثال شما نيستم از آقاي غضنفري و دوستان ديگر خواهش مي کنم آب در هاون نکوبند و باد در قفس نکنند کسي که خدا او را گمراه کند هيچ کس او را هدايت نخواهد کرد . اين فنجاني دروغگوست مگر مي شود کسي حب اهل بيت داشته باشد و خدا او را در گمراهي سرگردان کند ؟ فنجاني عزيز لکم دينکم ولي دين . حضرات ابوبکر و عمر و عثمان و معاويه و يزيد و مروان و وليدبن عقبه و پسران سميه و مرجانه و هند و نابغه و زرقا ارزاني شما انشا ء الله الله تعالي شما را با جميع آن ها محشور فرمايد . خداوند شما را در روز قيامت همنشيني با خالدبن وليد و مغيره و ابوعبيده ي گورکن و ابوهريره قرار دهد بحق الحق و اهله
166 | ياسر فنجاني | Iran - Tehran | ٠٢:١٠ - ٣١ فروردين ١٣٩٣ |
باسلام بر محبين دين مبين اسلام و کتاب الله... و سلام بر دو برادرم آقاي مجيد و غضنفري.. اميدوارم که خداوند مارا در راه دين اسلام و راه پيامبران و اهل بيت ثابت قدم نگه دارد.. جواب جناب مجيد م علي : برادرم شما به کامنتي که در صفحه ي قبل گذاشتم دقت کنيد من جواب دادم.. شما در مورد تاريخ و ذکر حو.ادث ..گذشته از قرآن صحبت کن و هيچ احدي از مسلمانان نميتوانند با شما مخالف باشند زيرا قرآن آسان و قابل فهم و درک براي همه ي مردم است(ولقد يسرنا القرآن لذکر فهل من مدکر) منظورم قرآن نبود منظورم ذکر مواردي مانند شهادت بي بي دوعالم فاطمه ي زهرا و... شما فکر ميکنيد با اين موارد که گيرم کهثابت شد آيا مردم بدکار نيکوکار ميشوند....؟ آيا ذکر اينها باعث جدايي ميان مسلمانان نميشه...؟ آيا خداوند از خواهد پرسيد که چرا لعن و فش نداديد و چرا در مورد زندگاني اصحاب و اهل بيت سخن نگفتيد...؟ خداوند حقا نخواهد پرسيد بلکه ميفرمايد اعمال آنها براي خودشان و اعمال شما براي خوده شما.. و شما مسوول اعمال آنها نيستيد بله برادرانم ما مسوول اعمال عمر و ابوبکر و علي و.... نيستيم.. خداوند بايستي به چه شکلي به ما ميگفت که شما مسوول خودتان هستيد اصلا ب من و شما چه که چه کسي چه کاري انجام داد خوب خدا سريع الحساب است و به حساب بدکاران و خيانتکاران خواهد رسيد به من چه اصلا عمر کي بود و چه کرد آيا فرداي قيامت آنها جوابگوي سوالات و اعمالم خوهند بود... نه والله... خداوند اسلام را به مردم معرفي کرده که به وسيله ي آن سالم و شاداب زندگي کنند.. اسلام دين حسرت و اندوه نيست ما ديگه نميتونيم اون واقعه ها را دوباره برگردونيم و تغيير بديم و نبايد حسرت بخوريم و بگيم اي واي فاطمه شهيد شد حق علي خورده شد.. علي را به زور وادار به بيعت کردند و.... هزاران حسرتها و آه هاي ديگر... که بايد خيالمان راحت باشد هرکسي که دشمني ورزيده باشد.. و حق علي را خورده باشد خداوند اورا بسيار عذاب خواهد داد.. و انتقام را خواهد گرفت و اما اينکه فرموديد کسانيکه صداي خودشان را بر پيامبر بلند کردند شما قبلا آنها را دروغگو خاءن و منافق خوانديد.. برادر شما همان آيه اي که خوانديد لا ترفعوا اصواتکم اولش را بخوان که خدا در اول آيه فرموده اي کسانيکه ايمان آورديد خداوند آنهارا صاحب ايمان معرفي ميکند.. چطور صاحب ايمان مرتد و منافق و کذاب و خاءن است آيا خداوند از باطنشان خبر نداشت العياظ بالله.. پس چرا آنهارا به صفت ايماندار بودن خطاب ميکند.. عمر و ابوبکر و عثمان مهاجر بودند و ياران وفادار رسول خدا بودند بيشتر دوس ندارم وارد موضوعات روايي بشم.. جناب غضنفري اينکه عمر و ... منافق بودند يا نه فرقه ي ناجيه را براي شما پيدا نميکند.. دين پسنديده نزد الله اسلام است قرآن6666 آيه دارد و با مطالعه ي دقيق آن شما راه نجات و راه بهشت را خواهيد يافت انشاءالله.. بازهم ميگم ذکر روايات و اينکه فلان اينکارو کرد و..... دردي را دوا نميکند بلکه جدايي و عصبانيت و خشونت را زياد ميکند... فقط مبارزه با1.اعتياد جوانان2.دزدي3.زنا4. ربا5.تهمت6. غيبت7.بي احترامي به والدين8. تجاوز9. همجنس بازي10. غربزدگي11. فيلمهاي بسيار غير اخلاقي ماهواره اي وووووووووو و هزاران گناه که جامعه ي ما به آن عادت نموده اند.. پس ذکر زندگاني عمر و.... نميتواند کاري کند که مردم از اين کارها دست بکشند بلکه هشدار به مردم اينکه روزي اعمالشان حساب خواهد شد و حساب و کتاب نزديک است.. جامعه ي اسلامي به گناه عادت کرده با دلايل قرآني آنهايي که نور ايمان در دلشان هست رو راهنمايي کنيم.. اما اينکه فرموديد اين مباحث علمي اشکالي ندارد اين شما هستيد که مودب حرف ميزنيد به بعضي از کامنته توج کنيد در صفحه هاي ديگر و خواهي ديد همش لعن و خشونت و نفرين که همه ي آنها با منطق اسلام که سلامتي و شادابي هست مخالف هست. برادر زنا و ... که پيشتر عرض کردم داره جامعه را نابود ميکنه اون بهتره يا اينکه ما بياييم از عمر و ابوبکر و کاراشون بگيم يا بريم براي مردم آيات را تکرار کنيم و هشدار دهيم.. از بحث باشما که مودبيد واقعا لذت ميبرم... التماس دعا . سعي کنيد جوانان را نصييحت نماييد .. خداوند مارا وسيله ي هدايت همگان قرار دهد آمين........ ومن الله توفيق ... يا الله
167 | ياسر فنجاني | Iran - Tehran | ١٩:١٥ - ٣١ فروردين ١٣٩٣ |
سلام بر محبين کتاب الله... و بر آقايون مجيد م علي و غضنفري.... جناب مجيد م علي شما هم يکبار جوابم را بخوانيد ... جناب در قرآن که لا ريب فيه... هيچ مسلماني با مسلماني ديگر نميتواند اختلاف داشته باشد.. زيرا قرآن .. (و لقد يسرنا القرآن لذکر فهل من مدکر) جناب منظورم قرآن نبود منظورم جنگ اصحاب و شهادت فاطمه و غصب خلافت که در قرآن نيامده است.. اين باعث تفرقه ميشه.. باعث ميشه سني ي چيز بگه شيعه ي چيز ديگه............ آقايون برادرانم شخصي که زنا ميکند مواد مخدر مصرف ميکند و شراب ميخورد و دنبال ناموس مردم است.. بخدا با ذکر اتفاقات گذشته نمياد نميگه آخي خلافت علي را غصب کردند پس من ديگه شراب نميخورم يا زنا نميکنم محاله بخدا... بايد با تلاوت آيات قرآن آنها را به راه راست هدايت کرد.. جناب غضنفري اگر بخواهيم آن فرقه ي ناجيه را پيدا کنيم عمل به قرآن که خداوند گفته من نيکوکاران را دوس دارم .. . نيکوکار باشيم نماز بخوانيم روزه .. زکات وحج .. اخلاق خوب و صله ي رحم و احترام .. اين شد فرقه ي ناجيه و پيدا شد.. با لعن و فش فرقه ي ناجيه پيدا نميشه.. شما فرموديد که اينگونه مباحث علمي اشکالي ندارد .. شما فقط به خودتون نگاه نکنيد شما به صفحات ديگر سايت توهين ها و فش ها و لعن هاي هردو طرف سني و شيعه را ببين ن تنها شيعه سني هم از اين قاعده مستثني نيست... با اين وجود وحدت تحقق خواهد يافت............/؟؟؟؟؟؟؟؟ خوده آقاي مجيد م علي نمونه هايي از فحاشي ايشان و خصوصا شمس الدين در جاهاي ديگر را مشاهده کنيد .. ....... بخدا اسلام دين حسرت و خشم و نفرين و .......... نيست اسلام آمده که راه سلامتي را به بشر نشان دهد.. شمال اگه منافق ميدونيد عمر و خيانتکار ميدونيد اونو بخدا بسپاريد و حسرت نخوريد خدا خودش به حساب خيانتکاران خواهد رسيد.. خدا قدرتش خيلي خيلي خيلي زياده... و بسيار مهربان و سريع الحساب است............... خداوند همه ي ما را به راه هدايت و راست سوق دهد.....
168 | bisetareh | Iran - Qom | ٢١:٥٩ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٣ |
آقاي فنجاني
چطور نماز مي خواني رکوع و سجده و قيام و تشهد و سلام دارد يا شير بي دم و سر و شکم است؟ نماز را در چند وقت مي خواني؟ و هر نماز چند رکعت است؟ مثلاً نماز ظهر چند رکعت و نماز عصر و صبح هر کدام چند رکعت هستند؟ آيا قرآن گفته است نماز صبح چند رکعت است؟ يا مغرب و عشاء چند رکعت هستند و ديگر شرائط نماز و اجزاء آن؟ آيا سگ نجس است يا پاک؟ پاکي يا نجسي اين حکم را از کجاي قرآن بدست آورده اي؟ بلي قرآن اصول کلي نياز بشر را بيان فرموده است و تفسير و بيان آن در روايت و حديث پيامبر (ص) و ائمه آمده است مثلاً قرآن مي فرمايد:«وَ السّارِقُ وَ السّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُما»يعني زن و مرد دزد را دستهايشان را قطع کنيد، ولي نگفته است از کجاي دست بايد قطع شود و اين حديث است که حدود آن را مشخص مي کند.

قرآن مجيد در بسياري از موارد اطاعت خداوند و پيامبر را با هم آورده است که اطاعت از خدا اطاعت از قرآن و اطاعت از رسول اطاعت از دستورات و اوامر پيامبر اکرم (ص) مي باشد و همينگونه ايمان آوردن به خداوند و به پيامبر را همراه هم آورده است در سورة تغابن آيه 12 فرموده است:«وَ أَطيعُوا اللّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ» از خدا و از پيامبرش اطاعت کنيد و فعل (اطيعوا) اطاعت کنيد را تکرار نموده است.

در سوره محمد(ص) آيه 33 فرموده است:« أَطيعُوا اللّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ لا تُبْطِلُوا أَعْمالَکُمْ» از خدا و از پيامبرش اطاعت کنيد و اعمال خود را باطل نکنيد.

در سوره نساء آيه 59 فرمود:«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي اْلأَمْرِ مِنْکُمْ» خدا و پيامبر و اولي الأمر (ائمه عليهم السلام) را اطاعت کنيد.

در سوره انفال آيه 24 فرمود:«اسْتَجيبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما يُحْييکُمْ» اجابت کنيد براي خدا و براي پيامبر هنگامي که مي خوانند شما را بسوي آن چيزي که شما را زنده مي کند و حيات (معنوي و انساني) مي بخشد.

و صريحتر از همه اينان در سوره مبارکه حشر آيه 7 فرمود :«وَما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» آن چه رسول خدا براي شما آورده بگيريد (و اجرا کنيد) و از آنچه نهي کرده است خودداري نمائيد.

در سوره نحل آيه 43 و انبياء آيه 7 مي فرمايد:«فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُون» از اهل ذکر (پيامبر و ائمه) سؤال کنيد اگر نمي دانيد (اگر چيزي نمي دانيد از اينها سؤال کنيد).

آقاي فنجاني مي بيني قرآن به تنهايي گره گشا نيست و اطاعت از رسول خدا و اهل ذکر الزامي است.

شما ميگي قرآن اما خود قرآن چيز ديگه اي ميگه . شما ميگي به گذشته کار نداشته باش آخه چطور ميتوني دينت رو همون نماز و روزه و غيره رو خدا ازت قبول کنه که خيليهاش با بدعت خلفا عوض شده .عمر به تنهايي حدود 70 بدعت در دين گذاشت. يعني خلاف دستور خدا و پيامبر خوب شما اونا رو داري انجام ميدي آيا خدا ازت قبول ميکنه؟که 4 تاي اون رو دقيقا از قرآني که شما ميگي همين سايت در بخش بررسي شبهات خطبه 92نهج البلاغه درجواب رضا ب آورده است.
پس يا شما مانند ما شيعيان خلفا را قبول نداري بدعت هاي آنها رو انجام نميدي اونا رو غاصب وفاجر ميدوني وبه قرآن واهل بيت تمسک ميجويي که هيچ رستگاري.وگرنه فقط قرآن که شعار خوارج است و بادليل برات ثابت کردم خود قرآن قبول نداره و پافشاري ميکني بر سنت خلفا که بسيار بدعت گذاشتند کار شما خلاف صريح قرآن حديث نبوي است و اعمال شما هيچ ارزش ندارد.
الان ما متفاوت وضو ميگيريم نماز ميخوانيم ما ازدواج موقت داريم در دين شما رضاي کبيره و ازدواج ميسار است.يا اينها درست است يا آنها .ما از احاديث ثابت ميکنيم که کارهاي ما درست است شما از کجا ميخواي اعمالت رو درست بودنش رو ثابت کني؟
من ميگم مثلا شما 4 رکعت نماز ظهر ميخوني اشتباهه 6رکعت بخون کجاي قرآن گفته پس مجبوري به جايي جز قرآن رجوع کني.
ياعلي
169 | bisetareh | Iran - Qom | ٢٤:٤٢ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٣ |
ياسر فنجاني واقعا برات متاسفم با اين طرز تفکر
يعني چي که ما به اونا چکار داريم فقط اعمال خودمون!!!!!!!!!!!
يعني چي نبايد حسرت بخوريم که عمر حضرت زهراس راشهيد کرده!!!!!!!
مگر حضرت علي بعد از پيامبر برترين بنده خدانيست.
مگر ايشان در نهج البلاغه خطبه202 نمي فرمايد اي پيامبر خدا! صبر وبردباري من با از دست دادن فاطمه کم شده و توان خويشتنداري ندارم، اما براي من که سختي جدايي تو را ديده وسنگيني مصيبت تو را کشيدم، شکيبايي ممکن است.اين من بودم که با دست خود تو را در ميان قبر نهادم، و هنگام رحلت، جان گرامي تو، ميان سينه و گردنم پرواز کرد.
پس امانتي که به من سپرده بودي بر گردانده شد ، و به صاحبش رسيد ،از اين پس اندوه من جاودانه وشبهايم شب زنده داري است ، تا آن روز که خدا خانه زندگي تو را براي من بر گزيند.
به زودي دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امت تو ، چگونه در ستمکاري بر او اجتماع کردند. از فاطمه بپرس و احوال اندوهناک ما را از او خبر گير ، که هنوز روزگاري سپري نشده و ياد تو فراموش نگشته است.
ايشان براي بيبي دوعالم گريان و ناراحت از جفاکاران بود من چرا نباشم؟
پيامبر درباره حضرت علي ميفرمايند:دوستدار تو دوست من است، و دشمن تو دشمن من.» سندش در همين سايت.
پس چطور ميشه به دشمنان حضرت علي بي تفاوت بود؟آيا خدا آن دنيا از تو نميپرسد چرا دشمنان علي که دشمنان رسول من و من بودند دوست داشتي؟
درجواب آيه که آوردي اولا اي کساني که ايمان آورديد جمع است به کسي خاص گفته نشده. دوما چند بار تکرارشده ونشان ادب ميدهد. مثلا شما کسي را ميخواي مخاطب قرار دهي ميگي عزيزم يا ميگي هوي فلاني؟درضمن اين که شما ايمان آوردي براي فعلا هست.يعني امکان ندارد بعدا خلاف کني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اللهم العن جبت و الطاغوت ولات والعزي
جواز لعن هم که تو همين سايت اومده قبلا هم برات گفتم
ياعلي
170 | ياسر فنجاني | Iran - Isfahan | ١٥:٠٧ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٣ |
نخير واسم متاسف نباش جناب بيستاره .. واسه ي خودت متاسف باش که داري ضد قرآن حرف ميزني.. قرآن ميفرمايد البته بعد از ذکر نام چندين پيامبر فرموده و کلا فضلنا علي العالمين .. و ما آنها را بر جهانيان برتري داديم.. شما فرموديد علي بعد از محمد ص.. برترين است .. چرا خداوند چندين پيامبر را بر جهانيان که علي هم جز آنهاست برتري داده اما از علي سخن نگفته.. حالا اين پيشکش . يک آيه يا حديث صحيحي بيار که خدا يا پيامبر فرموده باشه وقتي اهل بيت شهيد شدند حسرت بخوريد.. خب ثابت کن.. که ما هم بشينيم تو خونه حسرت بخوريم تو سرو صورت بزنيم گريبان پاره کنيم البته قمه هم بزنيم... ثابت کن... فقط خواهشا قصه مانند ثابت کردن ياعلي مدد سره هم نکن آيه ي صريح يا حديث صحيح و سند
171 | ياسر فنجاني | Iran - Tehran | ٠٢:٠٣ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٩٣ |
کامنتي براي دوستداران اهل بيت و همه ي اعضاي سايت: السلام عليکم و رحمه الله.. براي اينکه بتوانيم به بهشت برويم با اين اعمال بهشت رفتن ميسر خواهد شد1.عمل به واجبات و فراءض مانند 5 ارکان اسلا2. . صله ي رحم 3. احترام به ديگران4 نيکي به والدين5. نيکي به همسايه6. احترام به ناموس مردم 7. اخلاق پسنديده8. کمک به فقرا9. فش ندادن10. پرهيز از دروغ و غيبت و اعمالي که در اسلام از آنها نهي شده و نيکو کاري و چندها خوبيهاي ديگر و ازهمه مهمتر امر به معروف و نهي از منکر... يعني جواني که گناه انجام ميده امر به معروفش کنيم و نهي از منکرش کنيم... و ... راه نجات اينه.. با اينا زندگي سالم و شادابي نصيب ميشه.. نه با حسرت و ناراحتي و گريه... خواهشا اين کامنت و کامنت قبلي را درج نماييد ... باتشکر فراوان از مديريت سايت وليعصر عجل الله تعالي شريف ارواحنا فدا
172 | bisetareh | Iran - Qom | ١١:٥٨ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٩٣ |
خواهشا جواب ياسر فنجاني که در گمراهي به سر ميبره گذاشتم درج نمياييد.
ياسر فنجاني موضوع حضرت علي را برايت فرستادم در آرشيو نظرات bisetarehرو بزن
جواب گريه و عزاداري هم بازم دادم حضرت محمد بر پسرش و عمويش ابراهيم و حمزه گريست
حتي ام المومنين شما عايشه بر رسول اکرم و ابوبکر گريست .
علي مدد هم که خوب جوابت رو گرفتي .
کلا يکي از شبهات ما رو نتونستي جواب بدي در حالي که جواب تمام شبهاتت رو گرفتي.
درضمن کسي که خودش رو بخواب زده نميشه بيدار کرد شما از اون دسته ايد.
شبهه برا حوضه علميه تون فرستادم
1- امام زمانتون کيه؟
2- 12 خليفتون کيه ؟
3- دليل غصبي نبودن خلافت اگر براي ابوبکر اجماع حساب کنيم که بوده .خلافت عمر را چکار ميکنيد؟ و با خلافت عثمان وحضرت علي؟
4- شوريدن عايشه بر خلاف نص صريح قرآن و حديث حضرت محمد بر حضرت علي ع و جنگي پر از صحابه در دو طرف چه؟ اگر ميگوييد اجتهاد نص صريح در مقابلش اجتهادي نيست.
هيچ کدام را نتونستن جواب بدن اون که شمايي مجبوريد بگيد به گذشته نبايد کار داشت نبايد عزاداري کرد براي گذشته . چون وقتي به گذشته برگرديم حقانيت حضرت علي مشخص ميشود.
شما که ميگويي نماز و حج و روزه را واعمال خوب انجام دهيم بهشتي و جزو فرقه ناجيه هستيم. خوب الان شيعه يک مدل نماز ميخواند و وضو ميگيرد شما مدل ديگر يا اين صحيح است يا اوني که شما ميگي پس اول بايد ثابت بشه کدام نماز صحيح است که به درگاه خدا پذيرفته بشه.ما نمازمان از امامان است که حضرت محمدص فرمود به قرآن و آنها تمسک بجوييم ولي شما نمازتان را از ابوحنيفه و... داريد.
مدل کامنت هاي شما شبيه به وهابيت است وخوارج
:فقط به قرآن عمل کنيد ما اين سخن شما را حمل بر بي اطلاعي شما مي کنيم؛ چون اعتقاد داشتن به حسبنا کتاب الله، شعار خوارج است همچنانکه ذهبي گفته است: ولم يقل حسبنا كتاب الله كما تقوله الخوارج تذكرة الحفاظ ج 1 ص 3
همچنين اين اعتقاد که فقط قرآن کافي است و نياز به چيز ديگر نيست، نشان از ضلالت و گمراهي است چون خود علماي اهل سنت گفته اند اگر کسي روايت را ترک کند و فقط به قرآن بچشسبد او گمراه است: وقال أيوب السختياني إذا حدث الرجل بالسنة فقال دعنا من هذا حدثنا من القرآن فاعلم أنه ضال مضل
الآداب الشرعية والمنح المرعية ، اسم المؤلف: الإمام أبي عبد الله محمد بن مفلح المقدسي الوفاة: 763هـ ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - بيروت - 1417هـ - 1996م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : شعيب الأرنؤوط / عمر القيامالآداب الشرعية ج 2 ص 292
ثانيا:شما که مي گوييد در اختلاف به قرآن فقط رجوع شود، اين حرف بر خلاف خود قرآن است .مگر خود قرآن نگفته است در موقع اختلاف به قرآن و رسول رجوع کنيد : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّ‌سُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ‌ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُ‌دُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّ‌سُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ‌ ذَلِكَ خَيْرٌ‌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا/ نساء 59.
اي کساني که ايمان آورده‌ايد! اطاعت کنيد خدا را و اطاعت کنيد پيامبر خدا و اولو الأمر [اوصياي پيامبر] را و هرگاه در چيزي نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داوري بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد. اين (کار) براي شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيکوتر است.
لذا خود پيامبر صلي الله عليه و آله علي عليه السلام را معيار حق قرار داده و فرمودند: أَنْتَ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَكَ حَيْثُ مَا دَارَ
ابن عساكر الدمشقي الشافعي، أبي القاسم علي بن الحسن إبن هبة الله بن عبد الله (متوفاى571هـ)، تاريخ مدينة دمشق وذكر فضلها وتسمية من حلها من الأماثل، ج20، ص361، تحقيق: محب الدين أبي سعيد عمر بن غرامة العمري، ناشر: دار الفكر - بيروت - 1995.
آيا در اين صورت که حق مشخص شده است باز جايي باقي مي ماند که بگوييم در اختلاف به کي رجوع شود ؟مگر در اختلاف يک طرف باطل و يک طرف باطل نيست آيا با اين روايت باز مي شود گفت در صورت اختلاف چه بايد کرد؟!
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=13523
وهمچنين عزاداري و توسل رو خيلي از اهل سنت انجام دادن وهابيت است که آن را قبول ندارد
ياعلي
173 | ياسر فنجاني | Iran - Tehran | ٠٢:١٢ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام عليکم . جواب جناب هدايتگر واقعي آقاي بيستاره را لطف کنيد و بدرجيد.. 1. جناب بيستاره اصلا لازم نيست بخودتون فشار بياريد و به اعصاب خويش مسلط باشيد يک نفر که پيرو اهل بيت است بايد با دقت و حوصله ي فراوان مردم را به سوي راه راست هدايت کند.. جناب حالا که حاظر نشديد که يک بحث کامل در مورد يا علي مدد داشته باشيم(من دون الله) لازم است جواب شمارا بدم.. در رابطه با ياعلي مدد گفتن خيلي آيه هست که غير الله را ناتوان دانسته در ياري رساندن مگر اينکه شما بگيد علي خداست.. لازم نيست اين همه آبات رو ذکر کنم فقط اين آيه براي صاحبان خرد و عقل کافي ست(اليس الله بکاف عبد) .. 2.در رابطه با گريه کردن پيامبر در غم از دست دادن پسر و عمويش و زنش خديجه... در اينج چندتا سوال1.. آيا پيامبر بعد از وفات پسر يا عمويش هر سال گريه کرد وزنجير زد و قمه زد و گل ماليد و بارگاه سره قبرشون درست کرد و سره قبرشون پول ريخت..؟ طبيعي است که شخصي بلافاصله بعد از از دست دادن عزيزش گريه کند اما هيچوقت پيامبر دسته درست نکرده برايشان تا زنجير بزنند و سياه بپوشند.. اين جواب سوال شما حلا جواب سوالم آيا پيامبر هرسال روز وفاتشان گريه کرده و زنجير زده و تو سر و صورت زده.. البته از نبي اکرم بعيده که قمه زده باشن يا گل ماليده باشن.. لطفا جواب سوال را بدهيد...؟ در مورد حق بودن حضرت علي شکي نيست ... و اما طرز نماز خواندن اشکالي نداره که دست بسته باشه يا باز.. و از ارکان نيست... و اما در رابطه با وضو.. هر کسي که اندکي آگاهي به زبان عربي داشته باشه.. ميفهمه که فعل امر (فاغسلو ) بر سه فاعل مشابه به هم با (و) عطف ميشه فاعلها مشابه هم مانند(وجوهکم) و (ايديکم) و(ارجلکم) که اگر ارجلکم به صورت کسره ميبود آنوقت بايد پايمان را مسح ميکرديم.. و از نظر عقلي هم پا که از صورت و دست قطعا کثيفتر است بايد آن را شست.. و در خوده کتب شيعه که دقيقا آدرسشون يادم رفته آمده که پا را بايد شست مشابه همين آيه در سوره ي توبه آيه ي 3 هست که اگر مث شما قرآن را بصورت ترتيبي بخوانيم اين آيه (ان الله برء من المشرکين و رسوله...) خداوند از مشرکين و رسولش بيزار است.. باتوج به رعايت نکردن قواعد در اين آيه برداشتش همون ميشه... و اما در رابطه با قرآن من به هيچ وجه نگفتم فقط قرآن.. چون قرآن به هرچيزي يک تعريف کلي کرده و تعريف کامل آن در سنت است.. حالا بگيد شما چرا به من تهمت ميزنيد که وهابي هستم کجا من قاءل به جسمانيت خدا بودم و گفتم..و ... هزاران گمراهي ديگر ... خواهشا تهمت نفرماييد جناب بيستاره.. . بله من هم توسل را قبول دارم.. و عزاداري به صورت هرسال دسته و زنجير زدن و صورت خراشيدن و قمه زدن و گل ماليدن و پول ريختن روي قب را اسلام قبول ندارد... و اما اينکه گفتيد عايشه ي شما.. سخن بي ادبانه اي است به مادر مومنان.. عايشه ازمن و از شما هم هست.. و لذا قرآن ايشان را مادر مومنان ناميده و کسي که منکر آيه اي صريح قرآن بشه و ام المومنين عايشه را مادر خودش ندونه کافر و بي ايمان هست.. چون قرآن فرموده در سوره ي احزاب..و اما در رابطه با اينکه شما امامت را بالاتر از نبوت پيامبران الهي ميدانيد يک سوال.. من ميگويم محمد پيامبر و فرستاده ي خداست و ثابت ميکنم با آيات قرآن (محمد رسول الله).. و نبوت پيامبران ديگر در قرآن ثابت است شماکه علي را از بسياري از پيامبران برتر ميدانيد و مقام امامت را برتر از نبوت ميدانيد.. چرا نميتوانيد از قرآن ثابت کنيد که علي امام است يا ثابت نمکنيد که (علي ولي الله) مقام امامت که بالاتر از نبوت است نبايد خداوند ي اشاره ميکرد.. شما هنوز که با قرآن آشتي نکرديد ميريد سراغ حديث چرا..؟ براي اينکه خوده قرآن اصوليات شمارا رد ميکنه به همين خاطر داءم از قرآن فرار ميکنيد از اون روايت به اون روايت ... اول الله . . آخر الله.. . ظاهر الله .. . باطن الله. . .فقط الله.. سبحانه و تعالي... اگر من گمراه هستم خداوند من را به راه راست هدايت نمايد ... آمين.. التماس دعاي خير.....
يا الله
174 | غضنفري | Iran - Tehran | ٠٣:٠٩ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام
جناب فنجاني:
با توجه به فرمايشات شما بنده به اين نتيجه رسيدم که قصد شما از اين مباحث رسيدن به نتيجه و يا بهتر بگويم هدايت نيست چرا که جنابعالي بدون پاسخ دادن به سئوالات بنده بلافاصله فرمايشات خودتان در کامنتهاي قبلي را تکرار ميکنيد.
برادر بزرگوار رسم مباحثه مودبانه اين است که هر کدام از طرفين پاسخ سوالات طرف مقابل را در حد توان بدهد ولي متاسفانه شما بجز يک مورد که آنهم خيلي مختصر وبه شکلي غير علمي و فقط بر مبناي احساسات پرداختيد ، به هيچ کدام از سئوالات بنده پاسخ نداديد.
برادر بزرگوار: فرمايشات شما در ارتباط با مسائل اجتماعي و فرهنگي کشور جاي ديگري را ميطلبد که البته بسياري از ادعاهاي شما هم نوعي جو سازي و سياه نمايي است. که جاي بحث دارد و اينچنين مي نمايد که شما جوابي بر عرايض بنده و دوستان ديگر نداريد و سعي ميکنيد بحث را منحرف کنيد.
در مورد پيدا کردن فرقه ناجيه که شما مخالف نظر بنده بوديد بهتر بود که شما منطقي و مستدل راه يافتن فرقه ناجيه را براي ما و خودتان مشخص ميکرديد که اگر چنين ميشد اين بزرگترين اجر و پاداش اخروي براي شما بود . برادر عزيز: اين جواب درستي نيست که شما در برابر دلايل مستند بنده فقط بگويي:"جناب غضنفري اينکه عمر و ... منافق بودند يا نه فرقه ي ناجيه را براي شما پيدا نميکند.. "...... اين راه درست نيست. برادر عزيز: اينکه کسي نماز بخواند زکات بدهد حج برود وووو اينکه نشد جواب برادر!!! در حال حاضر همه مسلمانان چه شيعه و چه سني و وهابي و زيدي و وووو همه اين کارهايي را که شما فرموديد انجام ميدهند پس با استدلال شما همه فرقه ناجيه هستند!!!!!!!!
شمادر جواب بنده فرموديد:"شما فقط به خودتون نگاه نکنيد شما به صفحات ديگر سايت توهين ها و فش ها و لعن هاي هردو طرف سني و شيعه را ببين ن تنها شيعه سني هم از اين قاعده مستثني نيست... با اين وجود وحدت تحقق خواهد يافت............/؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده عرض ميکنم :اگر شما واقعا دنبال بحثي بوديد که منجر به يک نتيجه خدا پسندانه شود نمي بايست به توهين و اهانت ديگران(البته بنا به ادعاي شما) توجه ميکرديد و حداقل جواب بنده را که شاگرد دوستان شيعه خودم هستم راميداديد !!! نه اينکه اين بهانه را براي طفره رفتن از پاسخ مطرح کنيد.
در پايان عرايضم از شما برادر عزيز يکبار ديگر درخواست ميکنم که همانطوريکه اينجانب و ديگر دوستان شيعه به حرفهاي شما کلمه به کلمه و جمله به جمله پاسخ مستند و علمي بر اساس منابع معتبر خودتان ميدهيم شما نيز حداقل به دو کامنت قبلي اينجانب 163 و 164پاسخ مستند و علمي ارائه بفرمائيد در غير اينصورت بنده اعلام ميکنم که شما در برابر براهين دوستان شيعه حرفي براي گفتن نداريد و لاجرم رو به مباحث متفرقه و بي ارتباط با موضوع مي آوريد که سرپوشي بر بطلان عقايد مذهبي شما باشد. اميدوارم از اينکه بنده تا حدي با شما بي رودربايستي صحبت کردم رنجيده خاطر نشده باشيد
موفق باشيد اجرکم عندالله
175 | غضنفري | Iran - Tehran | ١٧:٢٩ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٣ |
با سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام
در ابتدا به استحضار بزرگواران پاسخ به شبهات ميرسانم اينجانب پاسخ جناب فنجاني را ارسال کرده بودم که متاسفانه علني نشده !و در اينجا بالاجبار به طور خلاصه خدمت ايشان مطالبي را عرض ميکنم.
برادر عزيز جناب فنجاني: در ابتدا از شما درخواست ميکنم که به جهت احترام به فضاي علمي اين سايت مقدس لطف کنيد همانطوريکه عزيزان شيعه به مطالب شما کلمه به کلمه و جمله به جمله پاسخ مستند ميدهند شما نيز به مطالب دوستان لااقل در حد توان خودتان اگر پاسخ مستند ي داريد بيان بفرمائيد.و متاسفانه اين طفره رفتن شما از پاسخ و بيان مطالبي نصيحت گونه که حتي در اينجا جايي ندارد نشانه خالي بودن دست شما از پاسخ مستندبعنوان يک سني است،و از سوي هم نشانه بي اعتنايي و بي احترامي به طرف مقابل.
جناب فنجاني شما گفتيد:".. جناب غضنفري اينکه عمر و ... منافق بودند يا نه فرقه ي ناجيه را براي شما پيدا نميکند.. دين پسنديده نزد الله اسلام است قرآن6666 آيه دارد و با مطالعه ي دقيق آن شما راه نجات و راه بهشت را خواهيد يافت انشاءالله..**** حال بنده عرض ميکنم که :"ميشه شما بفرمائيد راه پيدا کردن فرقه ناجيه کدام است؟؟؟؟؟؟؟؟ آيا راههايي را که بنده عرض کردم را قبول نداريد ؟لطفا توضيح دهيد راه درست چيست؟؟ در مورد قرآن هم مگر در قرآن نيامده که نياز به مبين دارد؟ حال طبق فرمايش شما ما بايد به چه کسي رجوع کنيم که ثقل قرآن باشد و بتواند آيات قرآن را کامل و واضح تشخيص دهد محکم و متشابه را مشخص کند ناسخ و منسوخ را به درستي بيان کند آيا به کسي اقتدا کنيم که سوره بقره را در 12سال ياد گرفت يا به باب علم نبي(ع) رجوع کنيم؟؟؟؟؟؟مهم؟؟
جناب فنجاني شما گفتيد:". جناب غضنفري اگر بخواهيم آن فرقه ي ناجيه را پيدا کنيم عمل به قرآن که خداوند گفته من نيکوکاران را دوس دارم .. . نيکوکار باشيم نماز بخوانيم روزه .. زکات وحج .. اخلاق خوب و صله ي رحم و احترام .. اين شد فرقه ي ناجيه و پيدا شد.. با لعن و فش فرقه ي ناجيه پيدا نميشه.."***حال بنده مي پرسم که در ميان همه فرقه هاي اسلامي اينگونه افرادي را که تما اعمالي را که گفتيد وجود دارند از حنفي ،شافعي ،و حنبلي وشيع تا ساير فرق حال آيا ميشود گفت که همه اين فرقه ها ناجيه هستند(طبق منطق شما).در اين صورت طبق ادعاي شما العياذ بالله پيامبر(ص) دروغ گفته و شما راه بهتري را نشان داديد و يا در غير اينصورت که پيامبر(ص)درست فرموده و فرقه ناجيه کدام است؟؟؟؟
جناب فنجاني شما گفتي:".. شما فقط به خودتون نگاه نکنيد شما به صفحات ديگر سايت توهين ها و فش ها و لعن هاي هردو طرف سني و شيعه را ببين "*** برادر عزيزم حال بنده ميگويم طبق ادعاي خودتان لااقل اگر واقعا دنبال هدايت خود و ديگران هستي پس طبق خواست خودت حداقل به عرايض من پاسخ کامل و مستند بده در صورتي که ديگر بزرگواران هم توهين نکرده اندو فکر ميکنم شما اين را بهانه کرده ايد که نداشتن حرف محکمه پسند از طرف خودتان را رفع و رجوع کنيد
جناب فنجاني شما گفتيد:". قرآن ميفرمايد البته بعد از ذکر نام چندين پيامبر فرموده و کلا فضلنا علي العالمين .. و ما آنها را بر جهانيان برتري داديم.. شما فرموديد علي بعد از محمد ص.. برترين است .. چرا خداوند چندين پيامبر را بر جهانيان که علي هم جز آنهاست برتري داده اما از علي سخن نگفته."
پس طبق منطق شما آن پيامبران مذکور بايد بر خاتم النبيين (ص) هم برتري داشته باشند چرا که طبق برداشت شما خدا آنها را بر تمام جهانيان برتري داده و واضح است که پيامبر اسلام(ص) هم شامل اين مجموعه ميشود!!!!!!!!!
برادر عزيز در همين قرآن در آيه مباهله طبق تصريح اجماع علماي اهلسنت و شيعه حضرت اميرالمومنين يعسوب الدين صديق اکبر فاروق اعظم وصي بر حق مصطفي علي مرتضي عليه السلام بعنوان نفس و جان پيامبر (ص) مشخص شده و اين بدان معناست که حضرت مولا اميرالمومنين علي عليه السلام در تمام جهات بجز نبوت با رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم يکي ميباشدو در نتيجه از تمام انبيا عليهم السلام برتر است چرا که پيامبر اسلم (ص) از همه آنها برتر است.
در پايان تمنا ميکنم که از پاسخ دادن مستند و علمي طفره نرويد و مطالبي را که ميبايست در محافل اجتماعي و سخنرانيهاي اخلاقي مطرح کرد را اينجا بيان نفرمائيد. در ضمن در اينگونه مباحث يک فرد مسلمان حتماً بايد به قرآن و سنت رجوع کند تمسک تنها به قرآن سيره خوارج است که ميگفتند:"لاحکم الا لله" ولذا اين روش گمراهي است

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ حتما اشتباهي صورت گرفته! بررسي مي کنيم در صورت ارسال علني خواهد شد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
176 | bisetareh | Iran - Qom | ١٤:٥٣ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٣ |
ياسر فنجاني
شما کلا در کامنت هاي گذشته توسل را رد کرده ايد.وفقط قران قرآن ميکنيد.همين الان هم امامت حضرت علي به روايات کار نداري.اما ما تا جايي که ميشد از قرآن و روايات جواب شما را داديم ما قرآن تنهايي را طبق حديث حضرت محمد و با استناد به قرآن نمي پسنيدم و براي اينکه گمراه نشويم از مفسرين قرآن اهل بيت استفاده ميجوييم . قرآن به علاوه اهل بيت.
قبلا برات امامت حضرت علي از آيات قرآن گذاشته ام.اين هم از همين سايتhttp://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=23792
برترين بنده خدا حضرت محمد هست وحضرت علي نفس ايشان اين يکي از دلايل برتري بر انبيا. برخي از انبيا مانند حضرت محمد حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل به مقام امامت هم رسيدن همين قرباني کردن حضرت اسماعيل و امام قرار دادن ايشان به عنوان امام دال بر برتري امامت دارد وگرنه حضرت ابراهيم هم نبي بود هم خليل الله. درجه پايين را لابد آخر سر ميدهند.خخخخخخخ.ما طبق آيه قرآن امامت را بالا تر ميدانيم و بانظر به اينکه ايشان نفس حضرت محمد هستند ومعني مساوات را ميدهد پس برتر از انبيا هستند.
اينکه شما فقط ميري يه آيه گلچين ميکني و به آيات مربوط ومشابه کارنداري همين ضعف دور بودن قرآن از اهل بيت را نشان ميدهد.
کدام بحث شما در مورد ياعلي شما که فقط از شبهات دوستان فراري هستيد. مگر برادران حضرت يوسف براي بخشيده شدن متوسل به پدرشان نشدند؟
مگر در جنگ احد فرياد وا محمدا بر نخواست. علي مقرب درگاه خداست و يا علي که ماميگوييم وسيله قرار دادن حضرت علي براي رسيدن به خداست. کوردلان گوشهاتون رو باز کنيد هرکس از حضرت علي کمک بخواهد نه خدا کفر انجام داده ولي وقتي ميگوييم ياعلي منظورمان کمک خواستن از خداست .
پس ياعلي ما مغايرت با يا الله اول الله ندارد حضرت علي يک وسيله است. مگر حضرت عيسي مرده زنده نکرد مگر اين کار فقط کار خدا نيست ؟ حضرت عيسي به اذن و فرمان خدا اين کار را کرد. شما براي روشن کردن آتش از کبريت استفاده ميکني پس کافري چرا بجز خدا رفتي مگر شفا به اذن خدا نيست چرا دکتر ميري و قرص ميخوري؟
در باره اين که فقط يک بار بايد عزاداري کرد!
حضرت سجاد(ع) در پاسخ کساني که به گريه هاي شديد و طولاني آن حضرت در سوگ پدر بزرگوارش اعتراض مي کردند، فرمود: «مگر شما از گريه و عزاداري يعقوب اطلاع نداريد؟ او ساليان طولاني در فراق يوسف گريست تا بينايي خود را از دست داد، در صورتي که فرزندش حيات داشت و تنها از جلو چشمانش ناپديد شده بود. امّا من با چشمان خود ديدم که پدرم و 17 تن از اهل بيت پيامبر(ص) را شهيد کردند و سرشان را از تن جدا نمودند.
آيه قرآن جواز ماست تا هر سال بر مصيبت هاي اهل بيت بگرييم.
درمورد عايشه اولا توهين نکردم دوما ام المومنين بودن فقط براي حرمت ازدواج نکردن بوده و گرنه اگر به منظور مادر واقعي بود چرا زنان پيامبر نميتوانستند کشف حجاب نمايند و به مردم محرم نبودند پس بهتره بگيم مادر مردان. در ضمن در قرآن آيه براي توبيخ عايشه وحفضه داريم واگر شما آيه اي دال بر بخشيده شدن آنها داريد رو کنيد . ضمن اينکه عايشه بر حضرت علي خليفه خدا شوريد و بيست هزار مسلمان را کشت و جنازه نوه پيغمبر حضرت امام حسن ع را تير باران کرد. بازهم ميگويم به ام المومنين شما توهين نکردم.
شبهه وضوي شمام مفصلاhttp://www.sonnat.net/article.asp?id=2152&cat=83توضيح داده شده
در مورد نماز از ديد ما دست بسته نماز خواندن بدعت وحرام است پس ما نماز شما را قبول نداريم و باز هم يا ما يا شما به بهشت ميرويم
در ضمن نگفتي از قرآن ثابت کن تعداد رکعات نماز رو
ياعلي مدد
برمنکرش لعنت
177 | غضنفري | Iran - Tehran | ١٩:٣٤ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام برمحبين اهلبيت عليهم السلام خصوصاً بزرگواران پاسخ به شبهات ضمن عرض پوزش از شما عزيزان به استحضار ميرسانم که اشتباه از بنده بود و بخشش از شما
178 | ياسر فنجاني | Iran - Khorramshahr | ٢٠:٥٨ - ١١ ارديبهشت ١٣٩٣ |
السلام عليكم و رحمه الله بر تمام موحدان و يكتا پرستان .. جواب جناب غضنفري: جناب غضنفري متاسفم براي خودم خيلي متاسفم.. پس فاتحه براي غربيهايي كه ميخواهند مسلمان بشوند خونده است پس همه ي آنها بنا به فرمايشات شما گمراهند چون اگه مسلمان شوند نه علي را ميشناسند و نه عمر (و خيانتهايي كه به زعم شما انجام دادند رو) پس آنها بايد براي يادگيري تاريخ و روايتها تلاش كنند چون اگه نفهمن گناهكارند.. پس لذا بايد به اينها رجوع كنند و وقتي براي يادگيري نماز و روزه و حج و... ديگر احكام ندارند بيچاره ها همشون جهنمي ميشن و فرقه ي ناجيه گم ميشه.. . اما اينو مطمئن باشيد كه اگر شخص غربي و كافر بيايد و لعن و نفرين و گريه و زاري و قمه و گل ماليدن و مانند سگان بسوي قبور رفتن رو ببينند طوري فرار ميكنند و پشت سرشان نيز نگاه نميكنند... در مورد اينكه علي خوده پيامبره سخني باطل و بي اساس ... پس اگر علي خوده پيامبر باشه پس پيامبر با دخترش ازدواج كرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جناب غضنفري شما هركاري كنيد نميتوانيد امامت را كه خوده علي از آن خبر نداشت رو ثابت كنيد.. درباره ي نبوت هرچند آيه بخواهي برات بيارم اما آيه اي صريح و روشن دال بر امامت وجود ندارد خودتون ميدونيد اما نميخواهيد كم بياريد .. موضوع برد و باخت نيست.. بلكه موضوع رفتن به بهشت است.. ابوبكر يار غار پيامبر ... عمر فاروق اعظم... عثمان صاحب دو نور را به راحتي لعن ميكنيد ... كاش خطبه هاي نهج البلاغه را ميخوانديد كه علي فرمود همانا كساني كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت كردند |آنها با من نيز بيعت نمودند ..... جناب در مورد يا علي مدد گفتن آيات قرآن چنان كاري با شما كرده كه فورا موضوع قرآن ميشه ميگيد نه آقا قرآن ماله خوارجه ... در مورد يا علي مدد گفتن ////// خداوند ميفرمايد و كيست گمراهتر از كسي كه يدعوا من دون الله.. علي دون الله است... بله علي كه خدا نيست ... در مورد برادران يوسف در حيات ايشان بود توسل به زنده اشكالي ندارد ... ان تدعواهم لا يسمعوا دعائكم // اگر غير خدا را بخوانيد صداي شما را نميشنوند /// علي خداست يا غير خدا.......... خداست اگه مرديد بگيد خداست... نه خداست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انما يتذكر اولو الالباب ..... النبي اولي بالمومنين من انفسهم و ازواجه امهاتهم .... اگر مومنيد عايشه مادر شماست اگر مادر شما نيست و نميخواهيدش پس مومن نيستيد
179 | ياسر فنجاني | Iran - Khorramshahr | ٢٠:٥٩ - ١١ ارديبهشت ١٣٩٣ |
اميدوارم درج کنيد باتشکر
180 | ياسر فنجاني | Iran - Isfahan | ١٣:٥٦ - ١٢ ارديبهشت ١٣٩٣ |
فقط ي چيز يادم رفت بگم برادرانم .. شماها طوري با من حرف ميزنيد انگار که دشمن شما هستم.. حرف زدن به اينگونه شايسته ي يک مومن نيست.. ما تربيت شده در مکتب اهل بيتيم نبايد با خشونت و عصبانيت صحبت کنيم. در مورد اينکه عرض نمودم ما به گذشتگانمان کاري نداريم و مسءول اعمال آنها نيستيم برادرانم آقايون غضنفري و بيستاره خيلي شديد برخورد کردند من از خودم نگفتم الله ميگويد.. (تلک امه قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسالون ما کانوا يعملون.. ) ميفرمايد:آنها گروهي بودند که درگذشتند هرکار نيک و بد کردند براي خود کردند و شما هم هرچه کنيد براي خويش خواهي کرد .. و شما مسءول کار آنها نخواهيد بود(ترجمه ي الهي قمشه اي رحمه الله) جناب خداوند ميفرمايد شماکاري به آنها نداشته باشيد اما شما ميگيد نه بابا قرآن ماله خوارجه قرآن قابل فهم نيست ما بايد بدانيم که چرا آنها خ را غصب کردن و فاطمه را کتک زدند و شهيد کردند (البته اون علي که ما سراغ داريم اون پهلوان نه تنها عمر بلکه جد و آباد عمر هم نميتوانست چنين کاري باهشون بکند.. )در واقع جرا نداشتند که در مقابل شير خدا بايستند.... بگذريم .. شما تازگيها ميدونيد که آما معتادين در ايران چقدر است آمار زناکاران چي.. ؟ خيانتکاران چي...؟ ربا خواران چي؟ کلاهبرداران چي؟ ووووووووو هزاران بدبختي ديگر که دشمن نميگذارد به آنان رسيدگي کنيم چجوري با ذکر حوادث گذشته اي که ما مسءول آنان نيستيم بنابه آيات قرآن کريم .. خدا ما و شمارا هدايت کند...
يا الله سبحانه تعالي..
181 | bisetareh | Iran - Qom | ٢١:٤٨ - ١٢ ارديبهشت ١٣٩٣ |
ياسر فنجاني قرآن قرآن مي کني !
نميدونم دينت چيه اکثر اهل سنت قبول دارند بالغ بر 300 آيه در شان حضرت علي ع هست. اگر از اهل سنت باشي بايد لا اقل حرف بزرگانتون رو قبول داشته باشي...
«اِنّما وَليّکم الله و رسوله والّذين آمنوا الّذين يقيمون الصّلوة و يؤتون الزّکاة و هم راکعون»

«وليّ شما تنها خدا و رسول او و کساني که ايمان آورده‌اند؛

همان کساني که نماز را بر پا مي‌دارند و در حال رکوع نماز زکات مي‌پردازند، مي‎باشند.» (سوره مائده، آيه 55)
فقط اين يکي از آيات امامت حضرت علي است که در کتب شما هم سنديت دارد.
درسته دقيقا اسم حضرت علي نيامده. آقاي فنجاني نماز ميخواني؟ شما تعداد رکعت نماز رو برام از قرآن برام بيار تا من نام حضرت علي ع را بياورم.لازم نيست آيات نبوت را بياوري .
تند روي در هر ديني هست ببينيد برخي از اهل سنت دارند در شام چه جناياتي انجام ميدن آيا بايد کار آنها را پاي شما نوشت؟.در تشيع هم تند روي وجود دارد امثال قمه زني يک مساله داخلي در تشيع هست که عده بسيار کمي انجام ميدهند . اگر آدم خواري جهاد نکاح را ميشود پاي کل اهل سنت نوشت آن چيز هايي که شما ميگي برا کل تشيع است.
در مورد گريه زاري هم شما هنوز از رو نرفتي گفتي از قرآن گريه هاي ساليان دراز پدر در فراق يوسف.
قرآن كريم دربارة شهيد و شهيدان مي فرمايد: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»هرگز كساني را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپندار، بلكه زنده اند كه نزد پروردگارشان روزي داده مي شوند.» آل عمران/ 169.
پس شما چطور حضرت علي و حضرت محمد و اهل بيت را مرده ميپنداري.چطور توسل براي برادران حضرت يوسف ميشود براي ما نميشود.
ما نميگيم قرآن خالي براي خوارج است بلکه بزرگان اهل سنت ميگويند در کامنت قبلي هم سندش رو گذاشتم.
درمورد يار غار شبهه وجود دارد اولا ابوبکر باشد .پس جريان پيشواز رفتن او براي ورود پيامبر چه ميشود.دوما اگر هم باشد چه فضيلتي براي اودارد..
در ضمن اينکه خودت داري عايشه را زير سوال مي بري داري تهمت دروغگويي به عايشه ميزني...عايشه مي گويد در مورد ما آيه اي نازل نشده است(از يوسف بن ماهک نقل شده است که معاويه بن أبى سفيان، مروان را به حکومت حجاز منصوب کرده بود، مروان خطبه خواند و در آن از يزيد بن معاويه نام برد تا براى حکومت بعد از پدرش از مردم بيعت بگيرد. عبد الرحمن بن أبى بکر چيزى گفت، مروان گفت: او را بگيريد.عبد الرحمن وارد خانه عائشه شد و آن‌ها نتوانستند او را دستگير کنند. مروان گفت: او کسى است که خداوند اين آيه را در باره او نازل کرده است: « و آن کس که به پدر و مادر خود گويد: «اف بر شما، آيا به من وعده مى‏دهيد که زنده خواهم شد...»
عائشه از پشت پرده گفت: هيچ چيزى از قرآن در باره ما خاندان نازل نشده است؛ مگر اين که خداوند [آيه] عذر مرا نازل کرده است [اشاره به آيه افک].البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل ابوعبدالله (256هـ)، صحيح البخاري، ج 4، ص 1827، ح4550، کتاب التفسير، بَاب «وَالَّذِي قال لِوَالِدَيهِ أُفٍّ لَکمَا...»، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن کثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.)
واي برتو .
عمر فاروق چه بود؟از فضايل عمر برايمان بگو.عثمان توسط حضرت علي ع در نهج البلاغه وي را پيرمرد يهودي شکم باره ياد کرده .
حرف شما را بپذيريم يا ام المومنينتون عايشه
طبري در کتاب « تاريخ الطبري » معروف به « تاريخ الامم و الملوک » مي نويسد:
« بعد از اينکه عثمان به قتل رسيد، إبن اُمّ کلاب به عائشه گفت: تو بودي که پيوسته مي گفتي: ...
بکُشيد اين نعثل را ( کفتار را ) که کافر شده است »![1]
و همچنين إبن اثير در کتاب « الکامل في التاريخ » به اين مطلب اشاره مي کند که:
« بعد از اينکه عثمان به قتل رسيد، إبن اُمّ کلاب به عائشه گفت: تو بودي که پيوسته مي گفتي: بکُشيد اين نعثل را ( کفتار را ) که کافر شده است ».[2]
و همچنين ابن قتيبه دينوري در کتاب « الامامه و السياسه » به اين مطلب اشاره مي کند که:
« بعد از اينکه عثمان به قتل رسيد، شخصي به نام عبيد بن أبي سلمه ( إبن اُمّ کلاب ) به عائشه گفت: تو بودي که پيوسته مي گفتي: بکُشيد اين نعثل را ( کفتار را ) که فاجر شده است ».[3]
براستي کسانيکه نسبت به توهين به صحابه حساسيت نشان مي دهند تا آنجا که توهين کننده را کافر مي خوانند، راجع به اين مطلب که اُم المومنين عائشه به عثمان ( خليفه رسول خدا- صلي الله عليه و آله- ) توهين کرده و او را نَعثل ( کفتار ) خطاب کرده است و حتي حکم به کفر آن داده است ( بکُشيد اين نعثل را ( کفتار را ) که کافر شده است )، چه جوابي دارند؟
[1] . تاريخ طبري (موسسه اعلمي للمطبوعات) باب سنه 36 قول عايشه:والله لاطلبن بدم عثمان وخروجها ج3ص477
نرم افزار المکتبه الشامله- تاريخ الطبري(الناشر : دار الکتب العلميه - بيروت)- حوادث سنه ست و ثلاثين من الهجره - قول عائشه والله لأطلبن بدم عثمان و خروجها و طلحه و الزبير- جزء3- ص12
[2] . الکامل(دارصادر - 1399) باب سنه 36 ذکرابتدا امروقعه الجمل ج3 ص206
نرم افزار المکتبه الشامله- الکامل في التاريخ(مصدر الکتاب : موقع الوراق)- سنه ست و ثلاثين- ذکر ابتداء وقعه الجمل- جزء2- ص28:
« فقال لها: ولم؟ والله إن أول أمال حرفه لأنت، ولقد کنت تقولين: اقتلوا نعثلاً فقد کفر ».
[3] . الامامه والسياسه(موسسه الحلبي وشرکا) - خلاف عايشه علي علي - ج1ص51 :
نرم افزار المکتبه الشامله- الامامه و السياسه- ابن قتيبه دينوري، تحقيق الزيني- جزء1- ص79
به هرحال يا اينکه اُم المومنين عائشه راست گفته و عثمان، نعثل و کافر بوده است و يا اينکه عائشه ... !!!
باز داري به عايشه تهمت ميزني.
يک بار ديگر هم ميگويم ما به عايشه توهين نکرديم . ام المومنين بودن وي برايش فضيلتي نيست
برخي معتقدند لقب "ام المومنين" را نوعي افتخار براي عايشه محسوب مي کنند. ولي طبق آيات قرآن ما معتقديم که ام المومنين به تنهايي فضيلتي نيست بلکه زنان رسول خدا فقط اگر تقوي پيشه کنند و از خدا بترسند داراي ارزش و مقام مي باشند. و به همين جهت است که قرآن مي فرمايد:

يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً. يعني: "اى همسران پيامبر! شما اگر پرهيزكارى پيشه كنيد [از نظر منزلت و موقعيت‏] مانند هيچ يك از زنان نيستيد، پس در گفتار خود، نرمى و طنّازى نداشته باشيد تا كسى كه بيمار دل است طمع كند، و سخن پسنديده و شايسته گوييد.." (احزاب/32)

همچنين قرآن مي فرمايد:
يَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن يَأْتِ مِنكُنَّ بِفَحِشَةٍ مُّبَيِّنَةٍ يُضَعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَينْ‏ِ وَ كاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ يَسِيرًا. يعني: اى همسران پيامبر! هركس از شما كار بسيار زشت آشكارى مرتكب شود [قطعاً پيوند همسرى با پيامبر به او مصونيّت نمى‏دهد، بلكه‏] عذاب براى او دو چندان خواهد شد، و اين [كار] بر خدا آسان است. (آيه:30)

پس ام المومنين تنها به اين معناست که رابطه بين مسلمانان و زنان پيامبر مانند رابطه مادر و فرزند مي باشد. يعني همانطور که فرزند نمي تواند با مادر خويش ازدواج کند، مسلمانان نيز بعد از شهادت پيامبر صلي الله عليه و اله نمي توانند با زنان ايشان ازدواج کنند. و به همين دليل است که قرآن مي فرمايد:

وَ مَا كاَنَ لَكُمْ أَن تُؤْذُواْ رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا أَن تَنكِحُواْ أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَالِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا. يعني: "و شما را نسزد [و جايز نباشد] كه پيامبر خدا را آزار دهيد. و بر شما هرگز جايز نيست كه پس از او با همسرانش ازدواج كنيد كه اين [كار] نزد خدا بزرگ است." (آيه:53)

در ضمن آيه توبيخ عايشه آمده است هنوز منتظريم آيه بخشيده شدنشان را از قرآن رو کني
آيه اي ديگر هم گفته شده زنان پيامبر حق خارج شدن از خانه را ندارند اما با سرپيچي و خروج بر خليفه الله چه ميکني؟
درمورد يا علي حرف زياد زده شد پس يادت باشه اگه دکتر بري کفر انجام دادي براي شفا به غير خدا متوسل شدي
ياعلي
182 | شمس الدين جليليان | Iran - Tehran | ٢٣:٥٠ - ١٢ ارديبهشت ١٣٩٣ |
آقايان بي ستاره و غضنفري : با سلام خدمت شما عزيزان عرض کوچکي داشتم و آن اين که وقت خودتون را با يک ؟؟؟وهابي صرف نکنيد . اين ها خوارج زمان و جداشدگان از دين هستند . اين يارو فنجاني مطالبشو با دقت بخوانيد يک وهابي خالصه . اگر يک وقت ديديد آفتاب از مغرب طلوع کرد مطمئن باشيد دشمن آل علي هم هدايت خواهد شد ! اين ها خون هند و نابغه و سميه در رگ دارند و نطفه ي يزيد و معاويه و عمرو عاص و ؟؟؟؟؟؟ ديگر هستند اصلاح نمي شوند . بنده هم اشتباه شمارا مرتکب شدم فکر کردم يارو واقعا محب اهل بيت است بعد ديدم کذاب است ...
183 | ياسر فنجاني | | ٠٢:٠٦ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٣ |
ممنون که بسيار زحمت ميکشيد دو کامنتي که گذاشتم رو درج کنيد تا حالا خيلي از کامنتام درج شده ممنون که اينا را هم درج نماييد.. . انصافا سايت سراوان که رفتم چندتا کامنت انتقادي گذاشتم درج نکردند فک کردند شيعه هستم فرق قاءل ميشن.. ممنونم از همه ي کارکنان سايت وليعصر عجل الله تعالي شريف.. خداوند ظهور و تولد ايشان را نزديگ بگرداند و ظلم و جنايت وهابيها و سلفيها و تروريستها بنام اسلام را با زحمت ايشان منهدم کند قسم ميخورم اگر مهدي بيايد و زنده باشم اولين نفري هستم کهدبا او در مقابل دشمنان خواهم ايستاد تا ظلم نابود شود .. الله اکبر
184 | غضنفري | Iran - Tehran | ١٥:٣١ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام
برادر عزيز جناب فنجاني: بنده تعجب ميکنم از اينکه شما بجاي پاسخ دادن به عرايض بنده و دوست بزرگوارم جناب بيستاره شروع ميکنيد آسمان به ريسمان بافتن! برادر عزيز: بنده چند بار از شما به شکلي خيلي واضح درخواست کرده بودم که جهت احترام به فهم خودتان و بنده و ديگر مخاطبان و حفظ فضاي علمي و مقدس اين سايت وزين، به استدلالهاي دوستان شيعه در حد توان خودتان به طور کامل پاسخ دهيد،ولي متاسفانه شما نه تنها اينکار را نکرديد بلکه با فرار از پاسخ که حتما هم بدليل تهي بودن دست شما از دليل است،شروع کرديد به جو سازي و متهم کردن دوستان!
برادر عزيز بنده در اينجا براي آخرين بار مطالبي را صرفاً جهت اتمام حجت خدمتتان عرض ميکنمو يک در خواست هم از بزرگواران پاسخ به شبهات دارم.
1-شما گفتيد:"جناب غضنفري متاسفم براي خودم خيلي متاسفم.. پس فاتحه براي غربيهايي كه ميخواهند مسلمان بشوند خونده است پس همه ي آنها بنا به فرمايشات ==========اگر شخص غربي و كافر بيايد و لعن و نفرين و گريه و زاري و قمه و گل ماليدن و مانند سگان بسوي قبور رفتن رو ببينند طوري فرار ميكنند و پشت سرشان نيز نگاه نميكنند"+++بنده به جهت اينکه شما قصد داريد بحث را به حاشيه بکشيد و نوعي تشنج ايجاد کنيد به عبارات توهين آميز شما پاسخ نميدهم ولي از شما خيلي ساده و مبتديانه سوال ميکنم که از نظر عقل آيا يک تازه مسلمان در همون لحظه اول بايد در امور ديني علامه بشوديا اينکه کم کم در اين امور پيشرفت کند؟!!! و مورد بعد آيا کسي عزاداري که منطبق با فطرت بشري است را ببيند از دين گريزان ميشود يا سر بريدن و جنايتهاي وهابيون را ببيند هراسان ميشود و از اسلام بري؟؟؟؟؟!!!!مهم
2-شما گفتي:"در مورد اينكه علي خوده پيامبره سخني باطل و بي اساس ... پس اگر علي خوده پيامبر باشه پس پيامبر با دخترش ازدواج كرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جناب غضنفري شما هركاري كنيد نميتوانيد امامت را كه خوده علي از آن خبر نداشت رو ثابت كنيد.."
در جواب اين ادعاي گريه دارو موهن شمانسبت به پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و اميرالمومنين علي عليه السلام و فاطمه صديقه سلام الله عليها عرض ميکنم که:اگر اين ادعاي موهن شما درست باشد پس العياذ بالله شخص رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم به اندازه شما درک و فهم نداشته!!!! که بين افراد هم شأن عهد اخوت بر قرار کرد در نتيجه مولي اميرالمومنين علي عليه السلام را برادر خود قرار داد و يگانه دخترش پاره تنش ام ابيها حضرت زهراي اطهر سلام الله عليها را هم به ازدواج او در آورد؟!!!!!!!
يا نعوذ بالله خداي متعال به اندازه تو شعور نداشته که در آيه مباهله اميرالمومنين يعسوب الدين وصي بر حق ختم المرسلين مولي الموحدين علي عليه السلام را بعنوان نفس رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم خطاب کرده و قرار داده!!!!!!!!!!که به اجماع علماي فريقين مراد از انفسنا حضرت اميرالمومنين عليه السلام بوده ولاغير.
در مورد امامت حضرت اميرالمومنين علي عليه السلام هم که اظهر من الشمس است که شما براي فرار از جواب اين ادعا را مطرح کردي وگرنه اگر ذره اي نور ايمان و انصاف در دل کسي باشد براحتي از همان کتب اهلسنت طي روايات بيشماري که در حد متواتر هستند امامت مولا عليه السلام ثابت شده است که در اينجا جهت جلو گيري از فرار شما از بحث آنرا مطرح نميکنم.
3-شما گفتي:". ابوبكر يار غار پيامبر ... عمر فاروق اعظم... عثمان صاحب دو نور را به راحتي لعن ميكنيد ..."در مورد يار غار بودن ابوبکر لازم است بداني اولا ايشان يار غار نبوده و اين به نفع اوست زيرا در صورت اصرار شما به اين همراهي عدم ايمان ابوبکر ثابت ميشود و به نفع خودتان و ابوبکر است که روايت صحيح!!بخاري را قبول کنيد که ابوبکر قبل از پيامبر مکرم صلي الله عليه وآله وسلم به مدينه رفته است.
و اما در مورد لقب فاروق براي عمر اين را بدان که القاب صديق و فاروق و ذي النورين مختص به مولا اميرالمومنين علي عليه السلام بوده است که بني اميه براي فضيلت سازي برا خلفاي شما اين القاب را سرقت کرده اند و طبق روايات معتبر اهلسنت لقب فاروق را اهل کتاب (يهود) به عمر بن خطاب داده اند و در مقابل رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم مولا علي عليه السلام را فاروق ناميدند.
در مورد ذي النورين هم منظور مولا علي عليه السلام است که پدر سيد الشباب اهل الجنه حسنين عليهم السلام است و از طرفي زنان عثمان طبق روايات معتبر اهلسنت و شيعه ربيبه هاي پيامبر(ص) بودند و دختران حضرت نبوده اند که دليل هاي زيادي بر اين مدعا وجود دارد
4-تو گفتي:"كاش خطبه هاي نهج البلاغه را ميخوانديد كه علي فرمود همانا كساني كه با ابوبكر و عمر و عثمان بيعت كردند |آنها با من نيز بيعت نمودند ..... " بنده از شما بعنوان يک مسلمان توقع ندارم دروغ به اين شاخداري را به مولا امير المومنين علي عليه السلام نسبت دهي تمنا ميکنم سند دقيق را نشان بده که مولا به همين صراحتي که تو گفتي اين جملات را فرموده باشند!!!!!! در صورتي که اينگونه نيست حضرت نام از کسي نبرده اند و طبق قرائن زياد و روايات معتبر منظور ايشان کساني از ياران مولا بوده اند که شما براي فضيلت تراشي براي خلفايتان آن را به آنها نسبت مي دهيد
5- در مورد توسل هم مثل اينکه شما به هيچ وجه قصد بحث علمي نداريد زيرا بر خلاف رويه خودتان در ابتداي اين مباحث توسل را برخلاف قرآن منکر شده ايد و رفته ايد سر خط و اين مشخص ميکند که شما تنها و تنها قصد شبهه افکني و ايجاد تشنج داريد
6- در پايان يکبار ديگر از شما برادرانه در خواست ميکنم که به خودتان و همچنبين دوستان احترام بگذاريد و به همه موارد پاسخ دهيد وگرنه بنده از بحث با شما معذورم چرا که اينکار شما نوعي تمسخر است و توهين به اينجانب و ديگر عزيزان. واما از اساتيد محترم پاسخ به شبهات تقاضا دارم که عنايت فرموده و به کساني که مشخص ميشود بعد از طرح شبهه خودشان با لجاجت و عناد قصد ايجاد تشنج دارند را اخطاردهند
185 | ياسر فنجاني | Iran - Tehran | ١٦:٥٢ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٣ |
باسلام مجدد بر گروه پاسخ به شبهات کامنتاي ديگه اي هم قبلا گذاشته بودم لطفا درج نماييد.. و اما جواب جناب خليليان: آقاي خليليان وهابيها به جسمانيت خداوند معتقدند و رانندگي براي زنها را حرام ميدانند و بسيار تکفيري هستند.. و کلا توسل رو قبول ندارند.. و تازگيها گوجه فرنگي رو حرام دونستند ب دليل اينکه در نصفه ي آن علامت صليب هستند وهابيها گروهي بسيار افراطي و تفريطي هستند... حالا شما زحمت بکشيد و بگيد که من به کدامين يک از اينا معتقدم.. تا معلوم شه وهابي هستم.. من ميدونم چرا شما ناراحت وعصباني هستيد به دو دليل..1.ناراحتيد که من به اصحاب و زنان پيامبر بي احترامي نميکنم که جان و همه ي زندگيم فداي آنها باد ..2. ناراحتيد که به خانوادگي من فش داديد و من مچتونو گرفتم... جناب غضنفري و ديگر برادران شايد پيرو اهل بيت باشند اما شما به هيچ وجه پيرو علي که همه ي بود و نبودم فدايش باد نيستيد چون سراسر حرفايتان تهمت و فش و ناسزا است که علي رضي الله عنه ما در نهج البلاغه از ناسزا گفتن منع نموده که شما به راحتي فش و ناسزا ميديد شما اگر تمام حرفايتان توهين و ناسزا به من باشد به هيچ وجه تحت هيچ شرايطي من به شما فش و ناسزا نخواهم داد اگر بخوام بدترين و رکيکترين فشها را ميدم اما سخن گهر بار امير مومنان علي رضي الله عنه دست و پاي من را بسته و من و ديگر مسلمانان را از فش و ناسزا منع نموده و من پيشنهاد و دستور ايشان را باجان ودل ميپذيرم.و بينندگان محترم ميتوانند نمونه هاي فحاشي وناسزا گفتن جناب خليليان را خصوصا به نام خانوادگي من را در سايت مشاهده نمايند تا همه بدانيد که ايشان تظاهر به پيروي از اهل بيت ميکند ودر عمل ثابت نميکند من فش نخواهم داد الان که کامنت ميذارم چشام پر از اشک شده و از ته دل براي ايشان و هدايتشان به راه علي دعا ميکنم خداوند ايشان را هدايت نمايد آمين همه بگيد آمين ...
يا الله جل جلاله قادر مطلق.
186 | bisetareh | Iran - Qom | ٢٠:٤٨ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٣ |
الله اکبر
با سلام
از سايت عزيز خواهش دارم کامنت من رو در جواب ياسر فنجاني تاييد کنيد اگر جايي هم توهين ديديد علامت سوال بزاريد باتشکر از سايت خوبتون
آقاي فنجاني ما هرچي گفتيم از احاديث و قرآن بود شما گوش شنوا نداشتيد. همه چيز در قرآن است اما فهم ميخواد درک ميخواد .نام مبارک حضرت علي ع اگر در قرآن نيامده خوب تعداد رکعت نمازي که ميخواني نيامده شما آيه بيار منم آيه ميارم.
در ضمن يا سواد علمي پاييني داري يا وهابي که داري شهادت حضرت فاطمه را کتمان مي کني عمر را داماد مولاي متقيان ميخواني .اين جور که ديدم طبق حديث و آيه نميشه با شما بحث کرد چون منکر همه چيز هستي . فقط درمورد دامادي که اصلا و ابدا نبوده اينطور جوابت را ميدهم مگر حضرت لوط به قوم کافرش نگفتن بياييد با دخترانم ازدواج کنيد برا حضرت علي هم پس اينطوره چه فضيلتي؟
درمورد شهادت بارها برات سند گذاشتم از دوستي حضرت علي باخلفا گفتي و نام فرزندان دليل برات نميارم چرا اسامي فرزندان حضرت علي نام خلفا بوده چون قبلا گفتم حالا ميگم اگه دوستي بوده چرا ابوبکر عمر عثمان ومعاويه نام فرزندانشان را علي نگذاشته اند؟
باز دم از دوستي خلفا زدي بالغ بر 30 خطبه حضرت علي ع از شکوه از خلفا گذاشتم گفتي توسل برادران يوسف به زنده بوده فراموش کردي قرآن ميفرمايد شهدا زنده اند وروزي ميخورند وآنها را نبايد مرده پنداشت. وحضرت علي سرور شهداست.
گفتي ازفضيلت ابوبکر يار غار وعمر وعثمان به عايشه که انقدر برات مهمه تهمت زدي . چون وي گفت هيچ آيه اي در شان خانواده من نازل نشده پس آيه غار چه فضيلتي داره.؟ گفتي عثمان خوب است پس به عايشه تهمت زدي که او را کافر خواند.
قرآن کافيست شعار خوارج است که اهل سنت هم رد کرده اند پس چه جور سني هستي که فقط قرآن ميگويي؟
طعنه به شهامت حضرت علي زدي اما نميداني که حضرت علي آن سکوت بالاترين شهامتش بود چون خدا و رسول اکرم به وي دستور صبر دادند.
اگر زنا زياد شده مقصر کسي است که در دين بدعت گذاشت و ازدواج موقت را بر خلاف سيره نبوي حرام کرد.
شمس الدين جان سخن شما متين است اما جواب داديم فکر نکند جوابي نداريم.
حرف شما درست است هر شبه اي آورد پاسخ دندان شکني داديم و هيچ کدام از شبهات ما را جواب نداد و.باز حرفهاي تکراري
ياعلي
187 | شمس الدين جليليان | | ١٢:١٤ - ١٤ ارديبهشت ١٣٩٣ |
آقاي فنجاني شما کاري به آمار معتادهاي ما نداشته باش اگر خيلي طالب آمار هستيد بفرماييد سري به شمال آفريقا و قلب اروپا و جامعه ي اعراب سلفي بزنيد و آمار جهادگران نکاح و حرامزادگان آنها را در بياوريد . لطفا کمتر الله الله بکنيد اگر خواستيد ذکر بگوييد همان ذکر اجدادتان در نهروان بخوانيد لا حکم ال لله که به تعبير حضرت امير کلمه الحق يرادو بها الباطل . لطفا سنگ اهل بيت و مهدي موعودي که هنوز به دنيا نيامده را هم به سينه نزنيد .
188 | سعيدي | | ١٥:٣٣ - ١٤ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام
وَ إِذْ قُلْتُمْ (((((((يا مُوسى‏))))))))) لَنْ نَصْبِرَ عَلى‏ طَعامٍ واحِدٍ فَادْعُ لَنا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِها وَ قِثَّائِها وَ فُومِها وَ عَدَسِها وَ بَصَلِها قالَ أَ تَسْتَبْدِلُونَ الَّذي هُوَ أَدْنى‏ بِالَّذي هُوَ خَيْرٌ اهْبِطُوا مِصْراً فَإِنَّ لَكُمْ ما سَأَلْتُمْ وَ ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كانُوا يَكْفُرُونَ بِآياتِ اللَّهِ وَ يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا يَعْتَدُونَ (61بقره)
189 | غضنفري | | ١٧:٥٣ - ١٤ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام
از همان قرن اول شيعيان مولا اميرالمومنين عليه السلام به واسطه ظلم و جور مخالفين اهلبيت عليهم السلام در سختي و خفقان شديدي قرار داشتند، و حکام جور که پيرو مخالفين اهلبيت عليهم السلام بودند نميگذاشتند که علماي شيعه معارف پاک و ناب اسلام را که از طريق ائمه اطهار عليهم السلام گرفته بودن را به مردم برسانند واز آنسو هم علماي سني به جهت اينکه عوام الناس از واقعيات و ظلمهاي بزرگانشان با خبر نشوند به هر شکل و ترفندي که ميشد نميگذاشتند مردم به کتب و منابع روايي دسترسي داشته باشند که نمونه بارز آن آتش زدن روايات بدست ابابکر و منع عمر بن خطاب از نقل روايات است به اين دليل که مردم از واقعيات زمان پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله وسلم با خبر نشوند تا اينکه در حال حاضر به وسيله رسانه هاي ارتباطي از قبيل تلويزيون و ماهواره و اينترنت،شيعيان مظلوم توانستند حقايق ناب اسلام را که از طريق اهلبيت عليهم السلام بدست آورده بودند را به گوش تمام مردم برسانند. واينجا بود که علماي اهل سنت خلفا و وهابيون احساس خطر کرده و از آنجا که جواب منطقي و مستندي در برابر منطق قوي و پوياي شيعه نداشتند بالاجبار رو به شيوه هاي مذبوحانه اي آوردند که در ادامه به چند نمونه از آنها مي پردازم
1-از آنجا که به قول خودشان موج شيعه گري به راه افتاده و طوفان شيعه درختان خشک و کلبه هاي پوشالي سني را در مي نوردد و نابود ميکند و سيل مستبصرين رو به مکتب اهلبيت عليهم السلام آورده و فوج فوج شيعه ميشوند لذا وهابيون براي ترساندن آنها و کم کردن سرعت شيعه شدن مردم سني مخصوصاً سني هايي را که تازه شيعه شده اند را به بدترين و فجيع ترين شکل شکنجه مثله و در آخر ذبح ميکنند
2-از آنجا که ميبينند جمعيت شيعيان به وسيله منطق و ادب و استدلال رو به فزوني است و در مقابل اهلسنت خلفا و وهابيون حرف مردم پسند و منطقي براي گفتن و جذب مردم ندارند ناچار شده اند که براي جبران اين شکستشان با انواع عملياتها جنايتکارانه (بمب گذاري ترور انتحار و امثالهم) به محافل شيعيان مظلوم حمله کرده و بنا به خيال خام خود با اين روشها جمعيت شيعه را کم کنند
3-با استفاده از پولهاي باد آورده اي که از نفت عربستان بدست آنها ميرسد سعي ميکنند که در شهرهاي مرکزي کشور که صد در صد شيعه هستند زمين و ملک خريداري کرده و پايگاه داشته باشند4
4-با طرح فتواهاي زياد مردم اهلسنت خلفا را تشويق به زاد و ولد زياد ميکنند بطوريکه همزمان با طرح نابخردانه کنترل جمعيت که از سوي دولت به اصطلاح اصلاحات مطرح شد اينها مردان سني را تشويق کردند که هر مرد 4 زن داشته باشد و از هر زن 10 فرزند به دنيا بياورد!!
5- با دادن ماموريت به افرادي خاص که در بين شيعيان فقير تحقيق کرده و افرادي سست عنصر را پيدا کرده و با پول دين نداشته آنها را خريده و به مذهب خودشان جذب کنند!!!(خداوکيلي ببينيد اينطور طرفداراني چه ارزشي دارند!!!!)
6-و اخيراً که شيعيان با استفاد از امکانات جديد از اين فرصت طلايي استفاده کرده اند و حقايق را با استفاده از اين رسانه ها به مردم تشنه حق و حقيقت ميرسانند لذا مخالفين حق چاره اي ندارند که به ترفندهاي ذليلانه اي رو بياورند که به آنها اشاره ميکنم.
الف-در فضاهاي مجازي خودشان را منافقانه در نقاب شيعه جا زده و با عنوان يک شيعه شبهات وهابيت را منتشر ميکنند چرا که به زعم آنها مردم اگر اين شبهات را از زبان يک به اصطلاح شيعه بشنوند بهتر مي پذيرند.
ب-اينها با همين روش در لباس شيعه ظاهر ميشوند و با فحاشي و بيان کلمات زننده سعي ميکنند اينطور القا کنند که شيعه فحاش و بد دهن است لذا بر همه بزرگواران است که اينگونه افراد را بشناسند و ميدان ندهند
7-يکي ديگر از روشهاي اينها ممنوع کردن مطالعه کتب روايي اهلسنت است بدين جهت که به سنت ابابکر و عمر عمل کرده باشند تا را حتتر بتوانند مردم را در گمراهي و جهل نگه دارند و حالا که نميتوانند به اين خواسته خود برسند زيرا مردم به هر شکل که شده کتب را ميخوانند لذا آمدند رواياتي را که واقعيات را برملا ميکنند از کتب خودشان حذف کرده و يا بهتر بگويم سانسور ميکنند( آيا اين کار آنها ثابت نميکند که مذهب آنها بر باطل است وآنها ميترسند که مردم حقيقت را بفهمند؟)
بخاطر اطاله کلام از ذکر ترفندهاي ديگر اينها خودداري ميکنم ولي يک نکته را خدمت عزيزان شيعه عرض ميکنم که سعي کنيم با رعايت اخلاق محمدي و علوي عليهم السلام زيباييهاي مکتب پاک شيعه را به همه نشان دهيم و در مقابل مخالفين با ادب و مستند بحث کنيم تا خداي ناکرده اين ظن پيش نياد که مخالفين در لباس شيعه اين مسائل را مطرح ميکنند
190 | bisetareh | | ١٠:٢٣ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٣ |
الله اکبر
باسلام شمس الدين جان گل گفتي عرايض بنده هم همانند برادر غضنفري بود که نميدونم چرا تاييد نشد
درکل کامنت ها به اين نتيجه رسيدم ياسر فنجاني فقط با الفاظ بازي ميکند به هيچ کدام از شبهات ما نتونست جواب بده در حالي که برا هر شبهش ده سند گذاشتيم ميگه توسل به مرده اشکال داره دم از قرآن ميزنه نميدونه خدا مي فرمايد شهدا زنده هستند تازه توسل به مرده هم اشکال نداره اگرم اشکال داره مگر حضرت علي شهيد نشد؟.دروغ هايي به نهج البلاغه بست که راحت با خوندنش به دروغش ميشه پي برد ديگه حرفي ندارم
ميگه روتون بشه بگيد علي خداست ما مثل شمانيستيم از روي لجاجت بت دوم بپرستيم. اگر به واسطه ياعلي گفتن که منظورمان واسطه و محبوب خداست علي خداست اقلا ما به 1 خدا نه 14 خدا متوسل شديم .شمارش پزشکان چقدر است؟پس اهل سنت و وهابيت که براي مداوا وشفا به پزشک وغير خدا متوسل ميشن ميليون ها خدا دارند.وقرص مي خورند ميليارد ها خداي بي جان يا همون بت دارن .خخخخخخخ
ياعلي
191 | ياسر فنجاني | | ١٨:٥١ - ١٧ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام .. جناب غضنفري خواهشا موضوعات رو قاطي نكنيد ... بگذاريد مسئله ي قرآن حل بشه بعد ميريم سراغ احاديث .. عجله اي هم واسه ي كار نيست؟؟؟؟؟ دوتا از موضوعاتي كه در رابطه با قرآن شما مطرح كرديد جواب ميدم و سوال هم دارم.... 1.در رابطه با آيه اي كه عرض كردم .. بعد از ذكر چندين پيامبر الله سبحانه و تعالي فرموده و كلا فضلنا علي العالمين.. شما فرموديد كه محمد مصطفي در اين آيه اسمش نيست.. مشكل شما اينجاست كه قرآن را حالي نميشيد و به معني توجه نميكنيد .. اون چند تا پيامبري كه نام برده شده در اين آيه فقط مختص اونها نيست چون خدا نگفته ما اينا رو بر جهانيان برتري داديم .. چندتاشو نام برده و گفته (و كلا فضلنا......) دقت كنيد به واژه ي كل .. يعني همه را .. فقط اينا نه .. بلكه اينا نمونه هايي از پيامبرها هستند و همه ي پيامبران بر جهانيان برتري دارند.. دقت كنيد به (كلا) ... اما نامي از علي رضي الله عنه نيست.. شما فرموديد آيه ي مباهله كه كه جمعه علي مگه چند نفره ؟؟ و دقت كنيد اين همه خداوند نام پيامبران را در قرآن آورده حتي سوره بنامهاي پيامبر داريم و خداوند آنها را بهترين بشر ناميده و آنها را الگو دانسته ... آيا كسي كه از پيامبران هم بالاتر باشه نبايد خدا ي نيم آيه در موردش صحبت ميكرد و ميگفت اين برترينه يا اسمشو مي آورد؟؟؟؟ شما جوابهاتون فقط جنبه ي توهين داره .. ميگيد اينجا جاي سخنراني منبري نيست/؟؟؟؟ و گفتيد كه از بحث باشما معذورم ؟؟؟؟ بهتون حق ميدم كه اينو بگيد چون نميخواهيد با قرآن كنار بياييد .. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ موضوع دوم جواب آقاي بيستاره ::::: جناب بيستاره نميدونم بخندم يا اينكه گريه كنم از اين سوادي كه داريد و اين منطق شماست كه اهل بيت از شما و اين كارتان بيزار است كه گفتيد خخخخخخخخ ... آدمي كه حرف براي گفتن نداشته باشد بايد همينطوري بگه ديگه؟؟؟؟ گفتيد كه رفتن پيش دكتر پس شركه ... ؟؟ شوخي يا جدي ميگيد؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!! جناب بيستاره قبلا جوابتو دادم الان هم ميدم كه رفتن و مراجعه به دكتر يك نياز مادي هست مثل غذا خوردن .. ما كه ميريم پيش دكتر نياز مادي داريم دكتر را عبادت نميكنيم كه جناب !!!!!!!!!!! اما شما يا علي مدد گفتن رو عبادت ميدونيد و خدا عبادت غير خود را شرك دانسته ؟؟؟ و لذا در رابطه با يا علي مدد ؟؟ يك سوال نه تنها شما بلكه تمام علما و مراجع و دانشمندان شيعه نميتونن جواب بدن .. و آن هم ( اليس الله بكاف عبد ) آيه اي قرآن /... جواب بده ؟؟ اگر گفتي خدا كافي ست پس يا علي مدد چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر گفتي كافي نيست كه خودت ميدوني و الله جل جلاله.. اول الله آخر الله ظاهر الله باطن الله فقط الله
192 | bisetareh | | ٢٣:٢٢ - ١٨ ارديبهشت ١٣٩٣ |
ياسر فنجاني به بي سوادي امثال شما بايد خنديد
د نشد ديگه درمورد پزشک نياز مادي غير مادي چيه؟ بدن نياز به بعد معنوي نداره؟ مگر شفا فقط از خدا نيست؟ شفا به چه معنا هست خوب شدن يک بيماري؟ حالا چرا به غير خدا توسل پيدا کردي....
درضمن توسل برادران يوسف مگر بعد مادي داشت؟ اگر آن زمان پيامبر خدا زنده بود يبار ديگه مطالب بالا رو بخون تا بدوني شهدا زنده اند و ياعلي ما حکم توسل به زنده رو داره. همون طور جسم ما به دکتر نياز داره روح ما هم دکتر ميخواد که براي ما ائمه هستند. تا کور شود آنکه نتواند ببيند.
شما چيه مراجع تشيع فرمودند که توهين به مقدسات اهل سنت حرامه خوش بحالت شده فکر کردي که گفتن تبري و تولا را فراموش کنيد
برو توي يوتوپ تولا وتبري رهبر رو بزن ايشان ميفرمايند اگر مقدار کمي از تبري از دشمنان اهل بيت از دلت کم بشه بايد به دينت شک کني.
مگر در نمازت در تشهد نمازت ، السلام عليک ايها النبي و رحمة اللَّه نميگي ؟ با معناي يا أيها النبّي فرق مي‏کند؟
ما يا علي ميگوييم چون وسيله اي براي رسيدن به خدا ميدونيمش ياعلي اين معنا را نميدهد حضرت علي را عبادت کنيم يا بپرستيم پرستش فقط مخصوص خداست اين شبهه شما مانند سجده ما بر مهر است نه به مهر ما کي مهر وامامان را سجده ميکنيم. شما براي کمک مادي نزد پزشک ميوي قرص ميخوري که به اذن الله شفا پيدا کني ما هم يا علي ميگوييم کمک معنوي ميگيريم به امر خدا براي نزديک شدن به خدا ميرسيم.
تو از کجا ميداني اهل بيت از من بيزار است به چه حکمي هرچي چيز نميگيم دور برداشتي. روش ما روش علي است . بغض دشمنان او را دل داريم و يک دم از آن جدا نميشويم.
اگر جواب تو را درمورد ياعلي مثل قصه گفتم اندازه فهم تو جواب دادم
اين جواب را ميزارم تا بري براي علمايتون بزاري
بحث اين آيه بحث توکل است نه توسل شما که ميگفتي وهابي نيستي و نميگي کلا توسل اشتباه هست چي شد با اين آيه کل توسل رو ميخواي زير سوال ببري
علماي شما جرات مناظره با علماي شيعه رو ندارن حالا شبهه ميزاري کل علماي شيعه نتونن جواب بدن .هنوز چنين شبهه اي وجود ندارد اينم جواب تکميليhttp://islamquest.net/fa/archive/question/fa37871
عيب شما اينه تفسير قرآن به قرآن نميکنيد
درمورد نام حضرت علي هم گفتم پس آياتي که قرار شد تعداد رکعت نماز ستون دين رو بزاري کو ؟؟؟تا من امامت حضرت علي ع را کل انبيا آمدند تا امامت را معرفي کنند بزارم؟
اينم چرا نام حضرت علي در قرآن نيامدهhttp://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=500
ياعلي
193 | ياسر فنجاني | | ٢٤:٤٧ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٣ |
جناب بيستاره من نگفتم كه اهل بيت از شما بيزار است .. گفتم از شما و كار و اعمالتان اينكه گفتيد خخخخخخخخخخخخ... لابد اينم ي وسيله هست...؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! جناب بيستاره شما به من گفتيد كه توسل رو قبول ندارم .. خدا امواتتون رو بيامرزه مگه كل توسل فقط يا علي مدد ... هست....... بنا به آيات قرآن توسل (و لله الاسما’ الحسني فادعوه بها... ) در ب در دنبال وسيله ميگردي اين يه وسيله كه شكي در آن نيست .. حضرت علي هم از اينگونه توسلها داشت و نميگفتم يا خودم يا نميگفت يا محمد و يا ووووووووو فقط الله را صدا ميزد .. اما شما بازهم طبق عادتتون از سوال فرار كرديد (((( اليس الله بكاف عبده )))) آيا الله براي شما كافي نيست كه ميگيد يا علي مدد ؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط جواب ساده اي بديد بله يا خير ..؟؟؟؟؟؟؟؟ مونده با انصاف شما...؟؟؟؟؟ اگه يادتون رفت دوباره ميگم و جواب بده ((( اليس الله بكاف عبده ))) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
194 | شمس الدين جليليان | | ١٣:٠١ - ٠٤ خرداد ١٣٩٣ |
فنجاني در کامنت185 گفته ايد :من به اصحاب و زنان پيامبر بي احترامي نميکنم که جان و همه ي زندگيم فداي آنها باد- چه طور شما که يک وهابي هستيد جان و مالت را فداي کسي مي کنيد که مرده و زنده نيست ؟ بنده به کي ناسزا گفته ام ؟ آدرس بدهيد . شايد در جايي مستنداتي از متون معتبر اهل سنت ذکر کرده باشم در خصوص نحوه ي ولادت زياد ابن سميه و چگونگي برادر شدنش با پسر هند و ... آيا اين فحش (فش) است ؟ شماها براي هند و مرجانه و سميه و بيان واقعيت هاي زندگي آنها بعضي جاهاتان مي سوزه ولي اهانت هاي وهابيون به حضرت صديقه ي طاهره و اولاد طاهرش موجب خنکي دلهايتان مي شود . حالا اگر بنده بگويم مادر زياد و معاويه و عمر و عمرو عاص پاکدامن بوده اند ، چيزي عوض مي شود ؟
195 | bisetareh | | ٢١:١٢ - ٠٤ خرداد ١٣٩٣ |
ياسر فنجاني چرا طفره ميري گفتم اين ايه درباره توکل است نه توسل http://islamquest.net/fa/archive/question/fa37871 اينم جواب تکميلي شما. شما شايد خاطرتان ضعيف باشد شما در جستجوي سايت نام خود را درج کنيد در کامنت 2 اوليه خود پاسخ را از سايت گرفته ايد.
اين هم جوابي که سايت به شما داده:
(شما مانند كساني نباشيد كه گفتند «نومن ببعض ونكفر ببعض»!؛زيرا همان خدايي كه گفته است اليس الله بكاف عبد، در جاي ديگر نيز مي فرمايد :به نزد رسول خدا (ص) برويد تا براي شما استغفار كند ! و يا مي فرمايد ان تنصروا الله ينصركم و يا مي فرمايد: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ.
در ضمن اينكه مي گوييد فقط يا الله مدد بگوييد اين عين مخالفت با كار خليفه تان ابوبكر است؛ چون او بعد از رحلت پيامبر صلي الله عليه و اله خودش را روى بدن حضرت انداخت و خطاب به آن حضرت گفت : اذكرنا يا محمّد! عند ربّك، سبل الهدى والرشاد في سيرة خير العباد محمد بن يوسف الصالحي الشامي الوفاة: 942هـ ، 12 ص 299
آيا شما اصلا كتاب هاي خودتان را مطالعه كرديد كه شعار لشگريان ابوبكر در جنگ با مسيلمه كذاب يامحمداه بوده است. طبري در تاريخش كه ابن تيميه اين كتاب را از صحيحترين كتب تاريخ مي داند، مي نويسد : كان شعارهم يومئذ يا محمداه . تاريخ الطبري ج 2 ص 281 . اي كاش به استغاثه عمر بن عبدالله نيز توجه مي كرديد وقتي كه فلج شد و بر زمين نشست، شخصى به او گفت: محبوب‌ترين فرد در نزد خود را بخوان (تا به فريادت برسد). او نيز گفت: يا محمد! به فريادم برس. سپس ايستاد و به راهش ادامه داد . اين جريان در اين آدرس بطور مفصل ذكر شده است
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=174)
و سوال تکراري که جوابش هم گرفتي يعني لجاجت شما خود در يکي از کامنتاتون اقرار به تسليم به جواب سايت دريکي از سوالهايتان شده ايد وبازهم آن را بارها تکرار کرديد.
سوال بي ربط وتکراري شما جوابش خخخخخخ است . شما به کدامين سوال ما پاسخ دادي ؟ به دروغ گفتي حضرت علي با خلفا در نهج البلاغه دوستي داشته وسي خطبه بر رد حرف شما گذاشتم .
همه شبهه هاي شما توسط سايت بنده و دوستان جواب داده شده ولي بخاطر نميارم که شما پاسخ ماروداده باشي . پس چي شد مگر شما نام علي بن ابيطالب برترين بنده بعد از حضرت محمد ونفس ايشان را در قرآن نميخواستي؟ پس کو آيه شما درباره تعداد رکعات نماز اولين عمل وعبادت ومقدار زکات منتظرم آيه شما عنوان شود.
برخلاف تهمتي که امثال شما که درک درستي از قرآن و اسلام ندارند هيچ گاه حضرت علي را خدا نميدانيم که اين کار علي اللهي هاست که از نظر دين ما نجس هستند. شما گفتي برا نياز مادي پيش پزشک ميري مگر شفا دست خدا نيست؟ مگر روح شما به درمان نياز ندارد ؟ پزشکان ما ائمه ما هستند که شما از آنان بي بهره هستيد. اين ديگه لجاجت شماست که اين همه دليل رو قبول کنيد . يادمه که از سايت دو سوال پرسيده بوديد و قرار بود که اگه توجيه بشيد شيعه بشيد که به تسليم يک موردش اقرار کرديد هيچ وقت حتي قلبت توجيه شود قبول نخواهي کرد چون اونوقت به گفته خودت بايد شيعه بشي. البته ما اصراري نداريم حضرت علي ع شيعه لجوج نميخواهد.
يا علي مدد
196 | bisetareh | | ١١:٢٨ - ٠٥ خرداد ١٣٩٣ |
به نام خدا
آقاي فراري از بحث فنجاني منش خودت رو رو ديگران نگذار دوم اينکه شما گفتي از من و کار و اعمالم بيزار است از کجا ميداني؟ خود اهل بيت بتو گفته اند دروغ که زياد بستي خجالت نکش بگو؟
در کامنت هاي قبليت منکر توسل شدي با آيه توسل برادران يوسف گفتي توسل به زنده آيه شهدا زنده اند(حضرت علي شهيد شد)پس وقتي توسل به زنده رو قبول کردي چطور آيه قرآن نص صريحش رو قبول نداري .مگر تو همچون خورارجان نميگفتي فقط قرآن. پس چي شد شما توسل به زنده رو قبول کردي در آرشيو نظراتت موجوده از آيه قرآن هم ثابت شد ائمه ما زنده هستند چون همگي شهيد شده اند به جز امام زمان که زنده هستند. اين از روش خودت استفاده کردم . ما که به مردش هم قبول داريم پس شما که همون زنده را قبول داري پس چرا باز ميگي اليس الله بکاف عبده يعني امثال يا علي شرک است. ببين فقط با الفاظ بازي ميکني در ضمن من کي جوابت رو ندادم گفتم من باب توکل است نه توسل بعدش سر فصل جواب کامل رو گذاشتم با يک کليک کپي در سرچ برو بخون.
دوم شما ابوبکر و عمر را قبول داري فرياد يا محمد ابوبکر گوش فلک رو کر کرده پس چطور قبول نداري؟مگر سني نيستي(دين واقعيت و شاخه مذهبي خود را حتما ذکر کن)
ومگر در نماز سلام بر پيامبر نميفرستي السلام عليک ايها النبي و رحمة اللَّه نميگي ؟ با معناي يا أيها النبّي فرق مي‏کند؟ آيا جواب ندادم که هنوز منتظر جوابي
بحث شهادت حضرت زهرا را کتمان کردي حديث هاي زيادي از کتب خودتون گذاشتم.باز هم از رو نرفتي چه فراري که سوال ياعلي مددت جواب داده شد جواب برتري حضرت علي ع را از دو روش ثابت کردم بابا خلفاي عباسي در عين اين جواب از رو رفتن اما تو بخاطر لجاجت هرگز نخواهي پذيرفت دوستي ومودت خلفا نسبت به حضرت علي و فرزندان ونهج البلاغه همه را جواب دندان شکن گرفتي .اليس الله بکاف عبده را همون اول جوابت رو گرفتي کامنت دوم آرشيو نظراتت سايت جواب داده پس چرا لجاجت ميکني وسوال تکراري ميپرسي

شبهه وضو را گذاشتي در حالي که جواب سايت بسيار روشن بود بعد گفتي فرقه ناجيه اوني هست که نماز بخونه وغيره که بهت گفتم وضوي شما باطله باز شبهه اي که جواب گرفتي گذاشتي شما اين مدلي نباش إنّ الله بريءٌ من المشرکين و رسولِهِ» يعني رسوله را مکسور کرد که در اين صورت معناي آيه اين ‌چنين مي‌شود که خدا از مشرکين و رسول خود بيزار است. دقت درآيات اين گونه معني ميدهد در حالي که رسول در اين آيه بايد به رفع خوانده شود و معناي صحيح آن اين است که: خدا و رسولش از مشرکان بيزارند،
توسل فقط يا علي نيست بلکه يا حسين و يا محمد ويا زهرا وغيره هم هست اما تو چشم شما اهل سنت ياعلي بهتره.بله ائمه ما همچين توسل هايي داشتن خوب برخي از کتب را نادانان از بين برده اند ولي دعا هاي امام سجاد موجود است که پر از توسل.
يک بي عقلي مثل ابن تميمه از روي ناداني حرفي زده که از شهر بيرونش کردند. اما جاهلاني چون شما انقدر زيادنند که اين جهالت ها نميرد که اگه دوست داشتند جهل نباشد که در مقابل خلافت غصبي سکوت نميکردند وهمراه نميشدند.
شما گفتي يک آيه بگيد که امر به اين مهمي نام حضرت علي عينن آمده باشد
گفتم 1- 300 آيه از قرآن به گفته اهل سنت در مورد حضرت علي ع هست
2- اگر هم بود امثال عمر چون ازدواج موقت وچند بند که سايت ذکر کرد وهمون موقع بهت آدرس دادم کتمان ميکردن
3- بالاي 10 بار ازت پرسيدم باز ترسيدي جواب بدي و جواب هم ندادي اگه نام حضرت علي نيست تعداد رکعت مهمترين عمل عبادي بنده نماز هم نيست. مقدار زکات هم نيست پس روي چه مبنايي فکر ميکني نمازت درست است شايد نماز ظهر 6 رکعت باشد چرا که در قرآن نيامده گفتم آيه بياور تا بياوريم.
درمورد زنان پيامبر گفتي آيه بخشيده شدن آنها را نياوردي در حالي که آيه توبيخ را گذاشتيم.
درمورد عدالت صحابه گفتي از ناسزاهاي عايشه به عثمان وغيره گذاشتيم.

درمورد يار غار گفتي گفتيم اولا از آيه قرآن فضيلت را ثابت کن که اگه ابوبکر بوده باشد هم از نزول تنهايي به پيامبر بي لياقتي او را ثابت ميکند.
درمورد عمر ولقبش گفتي که تو اين سايت هم موجود است که اين لقب رو يهود بر وي گذاشتند و اگر بار ديگر به اين القاب برايشان افتخار کني سندي از بخاري برات ميزارم که اين افتخار و دزديدن القاب حضرت علي ع برايت گران تمام شود. عثمان هم که لقبش در سايت زير سوال رفته.
فرقه ناجيه و امام زمان کي هست که به مرگ جاهليت نميريم هم نتوانستي جواب بدهي؟
پس شکست خورده وفراري کيه؟
کار شما تازگي نداره چون ؟؟ اول ودوم شما به لقب فرارکننده مفتخر بودند که به گواه تاريخ واسناد انکار ناپذير اهل تشيع و سنت از جنگ ها فراري بودند.
آقاي فقط قرآن ببين نظر قرآن در مورد اين افراد چيه؟
برو تو آرشيو نظراتت رو بخون خودت به خخخخخ خواهي افتاد .چرا؟ به لجاجت خود پي خواهي برد .چرا؟
چون سوالاتي که بارها جوابش را گرفتي اي و برخي اوقات حتي اقرار به تسليم شدن يا قانع شدن کرده اي بعد از مدتي دوباره پرسيده اي .مگر راستي بحث يک طرفه ميشود فقط شما پرسيدي جواب گرفتي وباز پرسيدي پس کي به بحث جواب قرار است بدهي
ياعلي
197 | احمد | | ٠٢:١٣ - ٢٣ تير ١٣٩٣ |
با سلام
لطفا اگر درباره حديث يوالدار مقاله اي داريد لينکش رو بذاريد
با تشکر

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

در اين خصوص به اين آدرس رجوع کنيد


موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
198 | محبوب | | ٢٤:٤٢ - ٢٤ تير ١٣٩٣ |
با سلام خدمت محبين اهل بيت (ع)
اميدوارم طاعات وعبادات شما مورد قبول درگاه حضرت احديت قرار بگيره
با توجه به اينکه به ليالي قدر نزديک ميشويم از تمامي خوانندگان اين
کامنت التماس دعا ويژه دارم خصوصا براي فرزند خردسالم که به بيماري
گرفتار شده است
از مطالب زيبا واموزنده شما دست اندرکاران سايت وعزيزانم بي ستاره
وغضنفري ومجيد م علي و.. بسيار ممنونم انشاا.. ماجور باشيد
التماس دعا
199 | محبوب | | ٢٤:٤٥ - ٢٤ تير ١٣٩٣ |
سلام
يه صحبتي هم با اقاي ياسر فنجاني داشتم : """ وقتش نشده بيدار بشي ؟؟!!!"""
200 | ياسر فنجاني | | ١٨:٣٦ - ٣١ تير ١٣٩٣ |
فقط الله و ديگر هيچ... حسبنا الله . و نعم الوكيل... اليس الله بكاف عبده...../؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اين نوع حرف زدن در حقيقت مصداق همان «نومن ببعض ونكفر ببعض» است يعني شما يک آيه را بگيري و آيه ديگر را رها کني؛ زيرا همان خدايي كه گفته است اليس الله بكاف عبد، در جاي ديگر نيز مي فرمايد :به نزد رسول خدا (ص) برويد تا براي شما استغفار كند ! و يا مي فرمايد ان تنصروا الله ينصركم و يا مي فرمايد: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ.

اما در مورد آيه «اليس الله بكاف عبده» خداوند اين آيه را در مقابل تخويف و تهديد مشركان به خشم بتها فرموده است و شكي نيست كه خداوند، انسان را كافيست اما استمداد جستن از انبيا و ائمه عليهم السلام در طول استمداد از خداست و دستور خود خداوند مي باشد و وسائط در مقابل خداوند نيستند بلكه آنها هم از نيرويي كه خداوند در اختيار آنها قرار داده استفاده مي كنند كه در حقيقت از يك جا سرچشمه گرفته شده و منافاتي با اين آيه ندارد

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها