نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2830  »
21
کد مطلب: 12430 - عنوان: گذری بر دانش امام هادي سلام الله عليه در منابع مکتوب حدیثی
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ١٠:٠١ - ١٩ اسفند ١٣٩٧
سلام بسیار زیبا و قابل استفاده بود خداوند به شما خیر دهد بابت نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
22
کد مطلب: 9408 - عنوان: کتابخانه ثامن الائمه
نام و نام خانوادگی: روستا - تاریخ انتشار: ٠٨:٠٥ - ١٠ اسفند ١٣٩٧
خدا خیر دنیاا اخرت بهتون بده....ایا موسوعه هشت جلدی هم در این نرم افزار هست؟اگر نیست من نیاز به این موسوعه ترجیحا به صورت نرم افزار دارم چطور تهیه کنم؟

پاسخ:
سلام علیکم
کتاب موسوعه امام رضا علیه السلام در نرم افزار کتابخانه امام رضا (هم ویندوز و هم اندروید) موجود است.

23
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: باهوز - تاریخ انتشار: ١٢:٢٣ - ٠٩ اسفند ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 75080
داداش اهل سنت با هیچ کدام از صحابه و اهل بیت مشکلی نداشته .این که ما اسم فرزندانمون رو علی حسن و حسین و فاطمه و محمد و عمر و ...میگذاریم خود گواه این موضوع است. این شمایید با همه مشکل دارید مثل الان که با نصف بیشتر دنیا مشکل دارید
پاسخ:
با سلام
مشکل داشتن با برخی افراد همیشه چیز بدی نیست که شما به خاطر آن ما را شماتت می کنید؛ همان طوری که پیامبر هم با یهود خیبر مشکل داشت، تمام انبیاء با شیطان مشکل داشتند و ما هم امروزه با منحرف کنندگان دین چه کسانی که در زمان پیامبر بودند و چه کسانی که امروز هستند مثل داعش مشکل داریم.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

24
کد مطلب: 12404 - عنوان: پیش بینی حضرت امیرالمؤمنین (ع) درباره خروج دجال از بصره
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ٢١:٠٥ - ٠٨ اسفند ١٣٩٧
یک روش ساده برای رد کردن فرقه یمانی:

تمام مراجع تقلید شیعه این فرقه را رد کرده اند.
هیچ کدام از مراجع تقلید شیعه این فرقه را تائید نکرده اند.

این که همه ی مراجع تقلید شیعه، فرقه یمانی را رد کرده اند؛ برای من بهترین دلیل بر رد کردن فرقه یمانی کذاب هست.
25
کد مطلب: 11840 - عنوان: چرا شیعه به روایات بخاری و مسلم عمل نمی‌کند؟
نام و نام خانوادگی: حجت - تاریخ انتشار: ١٧:٥٢ - ٠٦ اسفند ١٣٩٧
سلام. جناب ملحمه کبری آیا رفتید و گشتید و نبود و یا اینکه تعصب جاهلیت اجازه نداد مطالعه کنی و یا اینکه اصلا سوادش را نداری ؟ اگر گشتید و نبود مدرک ارائه بدهید و در غیر این صورت رجوع جاهل به عالم یکه تکلیف است.
26
کد مطلب: 5085 - عنوان: آيا اميرمؤمنان و حسنين عليهم السلام از عثمان طرفداري كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٦:٣٦ - ٠٢ اسفند ١٣٩٧
قاتل عثمان چه کسی بود؟
پاسخ:

با سلام

آقای طبری می‌گوید:
لما رأى الناس ما صنع عثمان كتب من بالمدينة من أصحاب النبي إلى من بالآفاق منهم وكانوا قد تفرقوا في الثغور إنكم إنما خرجتم أن تجاهدوا في سبيل الله عز وجل تطلبون دين محمد فإن دين محمد قد أفسد من خلفكم وترك فهلموا فأقيموا دين محمد فأقبلوا من كل أفق حتى قتلوه
بعد از این که دیدند عثمان کار هایی نادرست و خلاف انجام می دهد و بدعت هایی را به وجود آورده ، صحابه ای که در مدینه حضور داشتند ، به تمام اصحابی که در شهر های مختلف بودند ، نامه نگاری کردند. گفتند : شما (صحابه) از مدینه بیرون رفتید ؛ برای این که در راه خدا جهاد کنید و به دنبال دین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هستید. در صورتی که این خلیفه شما دین پیامبر (صلی الله علیه و آله) را رها کرده و آن را فاسد نموده است. به مدینه بیایید و دین پیامبر (صلی الله علیه و آله) را احیاء کنید و نجات دهید. صحابه از تمام اطراف و اکناف مدینه آمدند تا این که عثمان را کشتند.
تاریخ طبری ، ج 3 ، چاپ مؤسسه اعلمی بیروت ، ص 401

آقای ابن اثیر در کامل فی التاریخ می‌گوید :
إن أردتم الجهاد فهلموا إليه فإن دين محمد قد أفسده خليفتكم فأقيموه
اگر دنبال جهاد هستید ، به مدینه بیایید. چون خلیفه شما عثمان ، دین پیامبر (صلی الله علیه و آله) را از بین برده و نابود کرده است.
ابن اثیر ، الکامل فی التاریخ ، ج 3 ، ص 168
ایشان در جلد 3 از همین کتاب می گوید :
تكاتب نفر من أصحاب رسول الله وغيرهم بعضهم إلي بعض أن أقدموا فإن الجهاد عندنا وعظم الناس علي عثمان ونالوا منه أقبح ما نيل من أحد وليس أحد من الصحابة ينهي ولا يذب إلا نفر منهم زيد بن ثابت وأبو أسيد الساعدي وكعب بن مالك وحسان بن ثابت
تعدادی از اصحابی که در مدینه بودند ، نامه نگاری کردند و صحابه ای را که در خارج از مدینه بودند را به مدینه دعوت کردند تا جایی که کار به قتل عثمان کشیده شد.
ابن اثیر می گوید :
هیچ کدام از صحابه از قتل عثمان نهی نکردند و از عثمان هم دفاع نکردند ، مگر تعداد کمی از جمله زید بن ثابت و ابوسید ساعدی و کعب بن مالک و حسان بن ثابت نهی کرد و مانع شد.
ابن اثیر ، الکامل فی التاریخ ، ج 3 ، ص 150

آقای طبری در تاریخ خود می گوید : یکی از مردان شام در جنگ صفین به هاشم مرقال طعنه زد و گفت : شما چگونه عثمان را کشتید؟
فقال له هاشم وما أنت وابن عفان إنما قتله أصحاب محمد وأبناء أصحابه وقراء الناس حين أحدث الأحداث وخالف حكم الكتاب واصحاب محمد أهل الدين وأولى بالنظر في أمور المسلمين منك ومن أصحابك
هاشم مرقال ، صحابی پیامبر (صلی الله علیه و آله) ، به او گفت : تو در حدی نیستی که در مورد عثمان صحبت کنی. عثمان را صحابه و فرزندان صحابه و قاریان قرآن کشتند. چون عثمان بدعت گذاری کرد و با احکام قرآن مخالفت کرد. اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) از تو و از اصحاب تو بهتر بودند.
تاریخ طبری ، ج 4 ، ص 30

ابن قتیبه دینوری ، در کتاب الامامه و السیاسه ، نقل می کند :
فی ذكر كتاب طلحة الي اهل مصر لاجتماعهم لقتل عثمان : بسم الله الرحمن الرحيم من المهاجرين الأولين وبقية الشورى إلى من بمصر من الصحابة والتابعين أما بعد أن تعالوا إلينا وتداركوا خلافة رسول الله قبل أن يسلبها أهلها فإن كتاب الله قد بدل وسنة رسوله قد غيرت وأحكام الخليفتين قد بدلت.
آقای طلحه به مردم مصر ، نامه نوشت و اصرار کرد : مردم مصر ، به مدینه بیایید. کتاب خدا ، قرآن ، تغییر یافته و به هم ریخته. سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) ، توسط خلیفه ، تغییر کرده. احکام خلیفه اول و خلیفه دوم زیر پا رفته. برای نجات قرآن و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و سیره شیخین به مدینه بیایید.
ابن قتیبه دینوری ، الامامه و السیاسه ، ج 1 ، ص 37

در اسد الغابه ابن اثیر و الاستیعاب ابن عبد البر می گوید :
روى عبد الرحمن بن مهدي ، عن حماد بن زيد ، عن يحيى بن سعيد ، قال : قال طلحة يوم الجمل...
اللهم خذ لعثمان مني حتى ترضى. وإنما قال ذلك لأنه كان شديداً على عثمان رضي الله عنه.
طلحه در جنگ جمل گفت : خدایا من در حق عثمان جفا کردم ، انتقام عثمان را از من بگیر. (چرا چنین سخنی را گفت) به خاطر این که در قضیه قتل عثمان و تحریک مردم بر علیه عثمان ، بسیار سختگیری کرد.
ابن اثیر جزری ، اسد الغابه ، ج 3 ، ص 85
ابن عبد البر ، الاستیعاب ، ج 4 ، ص 766

ذهبی در تاریخ الاسلام ، جلد 3 ، صفحه 4 می گوید :
وقال : اللهم خذ لعثمان مني اليوم حتى ترضى ، إنا داهنا في أمر عثمان ، كنا أمس يداً على من سوانا ، وأصبحنا اليوم جبلين من حديد ، يزحف أحدنا إلى صاحبه ، ولكنه كان مني في أمر عثمان مالا أرى كفارته ، إلا بسفك دمي ، وبطلب دمه.
طلحه در روز جمل گفت : خدایا امروز انتقام عثمان را از من بگیر. برای این که ما در امر عثمان خیانت کردیم. دیروز با هم ، در برابر هم بودیم ، امروز هم آهن هایی پوشیده ایم و در برابر هم هستیم. من در حق عثمان خیانت کردم و کفاره این خیانت (تحریک مردم بر علیه عثمان) جز با قتل من صورت نمی گیرد. خدایا قتل مرا در این جنگ جمل فراهم کن تا کفاره شرکت من در قتل عثمان باشد.
ذهبی ، تاریخ الاسلام ، ج 3 ، ص 4

آقای ذهبی می گوید :
وروى أحمد في مسنده من حديث مطرف قال : قلت للزبير : يا أبا عبد الله ما شأنكم ضيعتم عثمان حتى قتل ، ثم جئتم تطلبون بدمه فقال الزبير : إنا قرأناها على عهد رسول الله (ص) ، وأبي بكر ، وعمر ، وعثمان : واتقوا فتنة لا تصيبن الذين ظلموا منكم خاصة ، لم نكن نحسب أنا أهلها ، حتى وقعت منا حيث وقعت.
احمد بن حنبل در مسندش از حدیث مطرف نقل می کند که گفت : ای زبیر ! چرا شما حق عثمان را ضایع کردید و در قتل او مشارکت داشتید؟ از یک طرف در قتل عثمان ، شرکت داشتید و از طرف دیگر جنگ جمل را برای خوانخواهی عثمان ، به راه انداخته اید. زبیر گفت : ما این آیه را در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) می خواندیم. باور نمی کردیم که این آیه در حق ما است ؛ولی امروز به این نتیجه رسیدیم که این آیه در حق ما نازل شده است.
ذهبی ، تاریخ الاسلام ، ج 3 ، ص 504
ابن حجر عسقلانی ، فتح الباری ، ج 13 ، ص 2
مسند احمد ، ج 1 ، ص 165
یعقوبی هم این تعبیر را دارد :
وحصر ابن عديس البلوي عثمان في داره فناشدهم الله ثم نشد مفاتيح الخزائن فأتوا بها إلى طلحة بن عبيد الله وعثمان محصور في داره وكان أكثر من يؤلب عليه طلحة والزبير وعائشة...
بیش از همه طلحه و زبیر و عایشه ، مردم را برای کشتن ، تحریک می کردند.
تاریخ یعقوبی ، ج 2 ، ص 175
آقای ابن اعثم کوفی در کتاب الفتوح خود صراحت دارد :
كانت عائشة تحرض علي قتل عثمان جهدها وطاقتها. وتقول : ايه الناس ! هذا قميص رسول الله (ص) لم يبل ويليت سنته ، اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا.
عایشه با تمام توان خود ، مردم را برای کشتن عثمان تحریک می کرد و می گفت : این پیراهن پیامبر (صلی الله علیه و آله) است و هنوز نپوسیده است. اما سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله) توسط عثمان پوسید و از بین رفت. این نعثل را بکشید ، خدا او را بکشد.
ابن اعثم کوفی ، الفتوح ، ج 2 ، ص 421
ابن اثیر در کتاب النهاثه فی غریب الحدیث می گوید :
وقيل : النعثل : الشيخ الاحمق...
وفي حديث عائشة : اقتلوا نعثلا قتل الله نعثلا تعني عثمان ، وكان هذا منها لما غاضبته وذهبت إلى مكة...
نعثل یعنی پیرمرد احمق. (بعضی از جاها دارد که یک پیرمرد یهودی در مدینه بود که قد بلندی داشت و به او احمق می گفتند. به هر کس که می خواستند طعنه بزنند و مذمت کنند ، به او نعثل می گفتند) در روایتی از عایشه آمده که گفت : این پیرمرد احمق را بکشید یعنی عثمان را بکشید.
ابن اثیر ، غریب الحدیث ، ج 5 ، ص 80
زبیدی ، تاج العروس ، ج 15 ، ص 745
ابن منظور ، لسان العرب ، ج 11 ، ص 669
در کتاب المختصر فی اخبار البشر ، صراحت دارد بر این که :
عایشه جزء کسانی بود که به کار های عثمان ، خرده می گرفت و پیراهن پیامبر (صلی الله علیه و آله) را بیرون می آورد و می گفت : ای مردم ! پیراهن پیامبر (صلی الله علیه و آله) هنوز نپوسیده ؛ اما دین پیامبر (صلی الله علیه و آله) توسط عثمان ، در حال از بین رفتن است.
ابوالفداء ، المختصر فی اخبار البشر ، ج 1 ، ص 172
آقای عبد الرزاق می‌گوید:
أقيمت الصلاة فتقدم عثمان فصلى فلما كبر قامت امرأة من حجرتها فقالت أيها الناس اسمعوا قال ثم تكلمت فذكرت رسول الله (ص) وما بعثه الله به ثم قالت تركتم أمر الله وخالفتم رسوله أو نحو هذا ثم صمتت فتكلمت أخرى مثل ذلك فإذا هي عائشة وحفصة قال فلما سلم عثمان أقبل على الناس فقال إن هاتان الفتانتان (1) فتنتا الناس في صلاتهم وإلا تنتهيان (2) أو لاسبنكما ما حل لي السباب وإني لأصلكما لعالم قال فقال له سعد بن أبي وقاص أتقول هذا لحبائب رسول الله (ص) قال وفيما أنت وما ها هنا قال ثم أقبل على سعد عامدا إليه قال وانسل سعد...
نماز جماعت به امامت عثمان در مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود که دو نفر از زن ها ، شروع به صحبت بر علیه عثمان کردند. وقتی نماز تمام شد ، عثمان به مردم گفت : این دو زن فتنه گر (عایشه و حفصه) نماز مردم را به هم زدند. اگر این ها از این کار دست برندارند ، تا حدی که امکان دارد و صحیح است ، به این ها فحش خواهم داد و آن ها را می کشم.
سعد بن ابی وقاص گفت : عثمان ! عایشه و حفصه ، جزء حبیبه های پیامبر (صلی الله علیه و آله) بودند. این تعبیر را درباره آن ها به کار می بری؟ عثمان گفت : تو کجایی؟ این جا چه خبر است؟ از نسل سعد چه چیز هایی را باید تحمل کرد.
المصنف عبد الرزاق ، ج 11 ، ص 355 ، ح 20732
آقای ابن عبد ربه می گوید :
فقالت يا أبا عبد الله لو رأيتني يوم الجمل قد نفذت النصال هودجي حتى وصل بعضها إلى جلدي قال لها المغيرة وددت والله أن بعضها كان قتلك قالت يرحمك الله ولم تقول هذا قال لعلها تكون كفارة في سعيك على عثمان...
مغیره بن شعبه وارد خانه عایشه شد. عایشه گفت : ندیدی که در روز جمل ، وقتی که سپاه علی بن ابیطالب (علیه السلام) به کجاوه هجوم آوردند ، تخته های کجاوه بدنم را آزار می داد. مغیره گفت : ای کاش تخته های کجاوه تو را کشته بود. مغیره خدا تو را رحمت کند ، این چه سخنی است که می گویی؟
مغیره گفت : اگر کشته می شدی ، کفاره شرکت در قتل عثمان بوده.
ابن عبد ربه ، العقد الفرید ، ج 3 ، ص 300
آقای طبری هم در این باره می گوید :
أن عائشة رضي الله عنها لما انتهت إلى سرف راجعة في طريقها إلى مكة لقيها عبد بن أم كلاب وهو عبد بن أبي سلمة ينسب إلى أمه فقالت له مهيم قال قتلوا عثمان رضي الله عنه فمكثوا ثمانيا قالت ثم صنعوا ماذا قال أخذها أهل المدينة بالاجتماع فجازت بهم الأمور إلى خير مجاز اجتمعوا على علي بن أبي طالب فقالت والله ليت أن هذه انطبقت على هذه إن تم الأمر لصاحبك ردوني ردوني فانصرفت إل مكة وهي تقول قتل والله عثمان مظلوما والله لأطلبن بدمه فقال لها ابن أم كلاب ولم فوالله...
... ولقد كنت تقولين اقتلوا نعثلا فقد كفر قالت إنهم استتابوه ثم قتلوه وقد قلت وقالوا وقولي الأخير خير من قولي الأول.
فانصرفت إلى مكة فنزلت على باب المسجد فقصدت للحجر فسترت واجتمع إليها الناس فقالت يا أيها الناس إن عثمان قتل مظلوما ووالله لأطلبن بدمه
عایشه همان زمان که عثمان در محاصره بود ، به مکه رفته بود. یکی از افراد به نام عبد بن ام کلاب ، با عایشه ملاقات کرد. ایشان از مدینه آمده بود ، عایشه از او پرسید : از مدینه چه خبر؟ گفت : عثمان را کشتند. عایشه پرسید : بعد از عثمان چه شد؟ گفت : علی بن ابیطالب (علیه السلام) خلیفه شد. عایشه ناراحت شد و گفت : ای کاش آسمان بر سر من ویران می شد. من را بر گردانید ، مرا بر گردانید. سپس گفت : به خدا قسم عثمان را ، مظلومانه كشتند. به خدا سوگند ، خونخواهی عثمان را خواهم کرد.
عبد بن ام کلاب گفت : این چه سخنی است که می گویید. به خدا سوگند ، تو همین دیروز می گفتی : عثمان را بکشید ، این شخص کافر شده ، در صورتی که امروز می خواهی خونخواهی عثمان را بکنی. عایشه گفت : بله ، عثمان کافر شده بود ، من هم دستور قتل او را دادم ؛ اما وقتی صحابه به خانه عثمان هجوم بردند ، اول عثمان را توبه دادند ، سپس او را کشتند.
به طرف مکه برگشت. در کنار خانه خدا ایستاد ، جمعیت را در اطراف خود جمع کرد و گفت : ای مردم ! عثمان مظلومانه کشته شد. به خدا قسم ، برای خونخواهی عثمان قیام خواهم کرد.
تاریخ طبری ، ج 3 ، ص 477
ابن اثیر ، الکامل فی التاریخ ، ج 3 ، ص 206
ابن اعثم ، الفتوح ، ج 2 ، ص 421
امیرالمؤمنین علی علیه السلام خطاب به عایشه می‌فرماید:
ولعمري ان الذي عرضك وحملك علي المعصية فاعظم اليك ذنبا من قتلة عثمان
عایشه ! کسانی که تو را برای خونخواهی عثمان ، تحریک کردند ، همان ها در قتل عثمان نقش داشتند و شریک بودند
ابن اعثم ، الفتوح ، ج 2 ، ص 465
خوارزمی ، المناقب ، ص 184
ابن جوزی ، تذکره الخواص ،ص 69
جمهره الرسائل العرب ، ج 1 ، ص 379
آقای حلبی نامه را نقل می کند :
كتب لعائشة رضي الله عنها أما بعد فإنك قد خرجت من بيتك تزعمين أنك تريدين الإصلاح بين المسلمين وطلبت بزعمك دم عثمان وأنت بالأمس تؤلبين عليه فتقولين في ملا من أصحاب رسول الله (ص) اقتلوا نعثلا فقد كفر قتله الله
امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) گفت : عایشه ! تو امروز برای خونخواهی عثمان آمدی ، در صورتی که دیروز مردم را تحریک می کردی و در میان اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شعار می دادی و فریاد می زدی : این پیرمرد احمق را بکشید که کافر شده. به خانه ات برگرد.
علی بن برهان الدین حلبی ، سیره الحلبیه ، ج 3 ، ص 357
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

27
کد مطلب: 12384 - عنوان: ولیعهد عربستان در اقدامی بی‌سابقه پا بر بام کعبه گذاشت + فیلم
نام و نام خانوادگی: مرشدی - تاریخ انتشار: ١١:٠٦ - ٠٢ اسفند ١٣٩٧
اینهمه محافظ آوردی برای چی نکنه اون حاجی میخواد بخورتت
بعد برای مشاهده توسعه حرم وخدمات باید بری بالای کعبه یااینکه اینم جزوی از برنامه اصلاحاتته برای تحقیر دین
28
کد مطلب: 12364 - عنوان: آیا اعتقاد به شهادت و مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها دارای سابقه تاریخی می باشد؟
نام و نام خانوادگی: میرزایی - تاریخ انتشار: ١٥:٣٩ - ٠١ اسفند ١٣٩٧
بسیار مطالب جالب و جدیدی بود و جایی دیده نشده بود خدا خیرتون بده با این مطالب خوب و جالب . اجرتون با حضرت زهرا سلام الله علیها
29
کد مطلب: 6390 - عنوان: مشروعيت ازدواج موقت در كتاب هاي اهل سنت
نام و نام خانوادگی: ریکا - تاریخ انتشار: ١٣:١٤ - ٠١ اسفند ١٣٩٧
4246 حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَي عَنْ عِمْرَانَ أَبِي بَكْرٍ حَدَّثَنَا أَبُو رَجَاءٍ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَال أُنْزِلَتْ آيَةُ الْمُتْعَةِ فِي كِتَابِ اللَّهِ فَفَعَلْنَاهَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَمْ يُنْزَلْ قُرْآنٌ يُحَرِّمُهُ وَلَمْ يَنْهَ عَنْهَا حَتَّي مَاتَ قَالَ رَجُلٌ بِرَأْيِهِ مَا شَاءَ

آيه متعه در كتاب خدا نازل شد . پس ما آن را در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم انجام داديم و قرآني (آيه اي) نازل نشد تا آن را حرام كند و رسول خدا هم از آن نهي نفرمودند . در اين هنگام شخصي طبق نظر خودش هرچه خواست گفت ( متعه را حرام كرد)

صحيح بخاري ج4 ص1642 كتاب التفسير، باب قوله تعالي«يا أيّها الذين آمنوا لا تحرّموا طيّبات ما أحل اللّه لكم»(المائدة 87)

تو ترجمه(کتابی که تو سایت هست ح4518) نوشته منظور از متعه. متعه حج هست نه نسا.......باتوجه به این می خوام بدونم دلیل شما برای اینکه منظور متعه نسا هست چیه؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
هيچ قرينه‌اي وجود ندارد كه اين متعه ، متعه حج باشد . تنها قرينه اين است كه بخاري آن را در باب متعه حج آورده است ؛ ولي متأسفانه يكي از دست درازي‌هاي بخاري در روايات همين است كه روايات يك باب را در باب ديگر آورده است تا با اين كار از عوارض احتمالي آن جلوگيري كند . از آن جائي كه اين روايت نظر شيعه را در باره متعه نساء ثابت و بدعت‌گذار بودن عمر را ثابت مي‌كند ، بخاري اين روايت را در باب متعه حج آورده است ؛ ولي همان طور كه گفتم هيچ قرينه‌اي در اين زمينه وجود ندارد .
هر چند كه حتي اگر منظور از آن متعه حج نيز باشد ، بازهم عوارض بدي براي خليفه دارد ؛ چرا كه ثابت مي‌كند ، او براي خود ولايت تشريعي در تقابل با ولايت خدا و رسول خدا قائل بوده و احكام الهي را به دلخواه خود تغيير مي‌داده است .
همين يك مورد براي اثبات خيلي از مسائل كفايت مي‌كند .
موفق و مؤید باشيد
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

30
کد مطلب: 12342 - عنوان: واقعيت هاي خيبر
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٣:٥٣ - ٣٠ بهمن ١٣٩٧
خیلی عالی بود ممنونم
31
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: سندیگو - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٥ - ٢٩ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74316
معجزه با دلائل علمی بشری تطبیق نمی شن . مثلا باز شدن رودخانه نیل ، زنده کردن مردگان ، گلستان شدن آتش و غیره ...
32
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: lشیر - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٣ - ٢٩ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 18781
شاید مثل تولد پیامبر های دیگه مسیح و غیره علائمی وجودداشته و همه منتظر اون علائم بودن و وقتی حادث شده به هم اطلاع دادن
33
کد مطلب: 11962 - عنوان: ابن تیمیه را بشناسیم.
نام و نام خانوادگی: محمدرضـــا(عاشق اهلبیت) - تاریخ انتشار: ١٥:٠١ - ٢٠ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74668
سلام.
برادرمن کشورهای اروپایی هرچه دارند از تبلیغ علم توسط ائمه اطهاردارن.
شمااندرخم کوچه های اروپایی دنیاتون گبر کردین ...........
داداش جان آخرتی هم هست ..
34
کد مطلب: 6300 - عنوان: اعتراف ابن ابي دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع)
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٠٠:٣١ - ١٧ بهمن ١٣٩٧
به نظرشما چراباوجود این همه اسنادمبنی برشهادت حضرت زهرا وجسارت به ایشان وغصب خلافت حضرت امیر درکتب معتبراهل سنت باز این مسایل را منکرمیشوند خیلی ممنون
پاسخ:
با سلام
غزالی عالم بزرگ اهل سنت در رابطه با این که خلفاء در غدیر با امیرالمؤمنین بیعت کردند؛ چرا بیعت خود را شکستند می گوید:
ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الرياسة وحمل عمود الخلافة
سر العالمين وكشف ما في الدارين ج 1 ص 18
بعد از بیعت غدیر هوای نفس بر خلفاء غلبه کرد و به خاطر حب ریاست و به دست گرفتن خلافت به غدیر پشت کردند و خود به حکومت نشستند.
اهل سنت هم امروزه 2 دسته هستند، عده ای که مستضعف هستند و نمی توانند حق و باطل را تشخیص دهند و به صورت شناسنامه ای چون سنی بوده اند و در خانواده سنی متولد شده اند امروز آن ها هم سنی هستند، عده ای دیگر هم متوجه حقایق هستند؛ ولی چون محبت زیادی دشمنان اهل بیت علیهم السلام دارند و نسبت به آن ها تعصب دارند، این تعصب آن ها را کور و کر کرده است یا در برخی موارد منافعی وجود دارد که اگر دست از سنی گری خود بکشند آن منافع را به دست نمی اورند لذا اگر پیامبر هم زنده شود و بگوید حق با امیرالمؤمنین است، باز هم نخواهند پذیرفت.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

35
کد مطلب: 5070 - عنوان: آيا حقيقت دارد كه عمر بن خطاب، دختران خود را در جاهليت زنده به گور كرده است؟
نام و نام خانوادگی: ایلیا - تاریخ انتشار: ٠١:١٧ - ١٦ بهمن ١٣٩٧
بحث زنده به گور کردن دختر شد آنهم از طرف کسی که بعدا خلیفه مسلمانان شد . البته با هدایت یهود . زمانی که خورشید اسلام تابیدن گرفت بسیاری با جان و دل قبول کردند . برخی با هدایت یهود برای هدایت دین جدید به نفع یهود . از جمله در بسیاری از کتابهای معتبر برادران اهل سنت منقول است عمر بعد از این که حتی به مدینه هجرت کرد باز هم به دیدار یهود می رفت و در مدرسه المسکه به سخنان آنان گوش می داد و پیشگویی آنان را می شنید . روزی تورات ترجمه شده به عربی نزد پیامبر اکرم آورد و شروع به خواندن آن کرد . پیامبر بسیار از این امر خشمگین شد و فرمود از یهود چه می خواهی؟ آنان را واگذار که نابود شده‌اند. و اگر حضرت موسی هم الان اینجا بود به آیین اسلام در می آمد . به هر حال هر کسی ضامن اعمال و اعتقادات خویش است و کسی را در قبر کسی دیگر نمی گذارند . و به فرموده نبی مکرم اسلام هر کسی با همان که دوستش دارد مشهور می شود . اما امروز عصری نیست که کسی بگوید نفهمیدم. یک نرم افزار تمام آنچه می خواهیم در اختیار ما قرار می دهد . خوب است بفهمیم دوستدار که هستیم . چه پیش از اسلام، چه پس از اسلام . نسب های پاک را بجوییم و اخلاق های نیک را . گفتار ها و عقاید را بسنجیم . اما هرگز برادر دینی خود را نرنجانیم . حال که یهود و مسیحیت که هزار و نهصد سال همدیگر را می کشتند حالا در دشمنی با اسلام و مسلمین هم قسم شده اند نباید با سخنان نیش دار تفرقه بیفکنیم . حضرت علی علیه السلام. فرمود آنی اکره ان تکون من السبابین . من از سب کنندگان بیزارم . بیش از هفتاد درصد سپاه حضرت علی اهل سنت بودند در جنگ با معاویه . معاویه برای ایشان نامه ای نوشت که به خاطر داری ان روزی را که مانند شتران بسته بودند و برای بیعت می بردند . حضرت فرمود. خواستی خوار کنی اما ستودی . اصلا تو که هستی که در امور مسلمانان حرف بزنی ای آزاد شده رسول الله . بعضی هم معاویه را خال المومنین و کاتب وحشی می خوانند اما خوب است بدانیم معاویه بعد از فتح مکه مسلمان شد آنهم از ترس جانش و منافقانه . و ان موقع چیز زیادی از قرآن نمانده بود که نازل شود و او بنویسد . و مگر محمد بن ابوبکر خال المومنین نبود؟ چرا نامی از او بر ده نمی شود . ؟ الغرض با تحقیق و بررسی عقاید خود را اصلاح کنیم و چه خوب می شود کسی مرا متوجه کند که اهل فرقه ناجیه نیستم . چون به فرموده نبی مکرم اسلام پس از وفات ایشان اسلام هفتاد و سه فرقه می شود و فقط یک فرقه بر حق و فرقه ناجیه هستند . والسلام علی من التبع الهدی .
36
کد مطلب: 5082 - عنوان: آيا واقعيت دارد كه عمر بن خطاب، سوره بقره را در مدت دوازده سال ياد گرفته است؟
نام و نام خانوادگی: حق پرست - تاریخ انتشار: ١٩:٤٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
از همه بپرسید که آیا پیرو ابلاغ حجت الوداع که به دستور خدا و اعلام اش توسط رسول خدا صورت گرفت باید بود؟ یا اینکه نه پیرو ابداع بنی سقیفه که هرگز حکم خدا و رسول را دربر ندارد باشیم؟ و نه سواد قرآنی داشتند!!!
37
کد مطلب: 5004 - عنوان: آيا تا قبل از سال 71 ، تقويم ها در باره حضرت زهرا (سلام الله علیها) از كلمه «وفات» استفاده مي كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: عبدالله - تاریخ انتشار: ١٨:٠٥ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
به خدا علی رضی الله عنه ترسو و بزدل و بی غیرت نبودن ،زنش رو شهید کنند و آن هم دختر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اصحابه و سلم،به خدا علی رضی الله عنه بی غیرت نبودن زنش رو بچه اش رو شهید کنند و دم نزند،بترسید از الله و علی رضی الله عنه را خوار و ترسو نشان ندهید،اگر کسی چادر زن شما را از سرش بردارد ابا شما ساکت و زبون می مانید؟؟؟ ؟ شما گوشه ای می نشینید و هار هار گریه می کنید یا چشم طرف رو در میارید؟؟؟؟ چطور به خودتان اجازه می دهید و غیرت خود را بالاتر از علی رضی الله عنه نشان می دهید!!!)!
پاسخ:
با سلام
این که می گویید حضرت علی چرا واکنش نشان نداد، اولا امام علي (علیه السلام) در قدم نخست از خود واكنش نشان داد ؛ چنانچه آلوسي مفسر مشهور اهل سنت در اين باره مي نويسد :
عمر با غلاف شمشير به پهلوي مبارك فاطمه و با تازيانه به بازوي حضرت زد . فاطمه ، صدا زد : « يا ابتاه » علي (علیه السلام) ناگهان از جا برخاست وگريبان عمر را گرفت و بر زمين زد و بر بيني و گردنش كوبيد.
تفسير آلوسي :3/124 .
نقل اين قضيه توسط آلوسي به هر نيتي كه باشد ، نشانگر اين است كه واكنش علي (علیه السلام) در منابع معتبر شيعه در قرن اول و دوم شيعه وجود داشته است .
ثانياً: برفرض اين كه واكنشي نشان نداده است ، به همان دليلي بوده كه پيامبر اسلام (صلی الله علیه و اله) در مكه مكرمه ، در قبال، شكنجه صحابه و حتي قتل سميه مادر عمار ياسر واكنش نشان نداد.
ثالثاً: وقتي ياران رسول خدا به خانه عثمان ريختند و متعرض همسر او شده و حتي دست او را با شمشير قطع كردند ، عثمان هيچ واكنشي از خود نشان نداد .
برای مطالعه بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5001
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

38
کد مطلب: 5253 - عنوان: آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟
نام و نام خانوادگی: ایران - تاریخ انتشار: ١٥:٤١ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
قدرت فقط نزد خداست. اینطوری رواج داده شده که برم حرم امام رضا شفا بگیرم! در صورتی که باید برای عرض ارادت فقط به اونجا رفت. خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر هست. نماز دعا کردن روزه محبت صدقه وسیله و کارهایی برای تقرب به خداست. چرا آقایان روحانی عزیز جلوی این رواج اشتباه رو نمیگیرن؟!

سوالی دارم.ممنون میشم جواب بدید

آیا خاک کربلا شفا میده؟

مگه خوردن خاک گناه نیست و شفاعت فقط نزد خدا؟


پاسخ:
با سلام
در رابطه با این که می گویید خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر است و نباید از اهل بیت درخواست کرد و فقط باید از خدا درخواست کرد می توانید بگویید بر اساس آیات قرآن چرا فرزندان حضرت یعقوب به جای این که از خدا درخواست بخشش کنند و توبه کنند به نزد پدرشان رفتند و از او درخواست کردند که از خدا برای آن ها طلب بخشش کند؟
چرا حضرت یعقوب به آن ها نگفت بروید خودتان از خدا بخواهید خدا از رگ گردن به شما نزدیک تر است؟
برای مطالعه بیشتر در رابطه با توسل به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6392
در رابطه با خاک کربلا در روایات متعدد شیعه آمده است که خداوند شفا را در تربت امام حسین قرار داده است.
در رابطه با حرمت خوردن خاک هم درست است که خوردن خاک حرام است؛ ولی مراجع گفته اند خوردن خاک سید الشهدا به قصد شفا به اندازه خیلی کم اشکالی ندارد.
در رابطه با این که می گویید شفا فقط نزد خداوند است، منافاتی ندارد که خدا شفا را در چیزی قرار دهد و ما از آن استفاده کنیم؛ مثلا در روایات داریم که عسل شفای تمامی دردها است، آیا خوردن عسل برای یک مریضی اشکالی دارد؟
وقتی خداوند شفا را در چیزی قرار دهد با این که شفا دهنده خدا است منافاتی ندارد؛ همان طوری که این خدا است که شفا را در داروها قرار داده است و هیچ انسان عاقلی در دنیا پیدا نمی شود که بگوید دارو نخورید چون شفا دهنده فقط خدا است.
در رابطه با تربت امام حسین علیه السلام هم همین است و خداوند شفا را در این تربت قرار داده است و منافاتی با این که شفا دهنده خدا است ندارد.
خود شما وقتی مریض می شوید آیا نزد دکتر می روید یا این که می گویید دکتر رفتن حرام است؛ چون خدا فقط شفا دهنده است؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

39
کد مطلب: 12342 - عنوان: واقعيت هاي خيبر
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:٢٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
به هرحال نخواهند توانست خورشید عالم تاب امیرالمومنین علیه السلام رو خاموش کنند
40
کد مطلب: 12364 - عنوان: آیا اعتقاد به شهادت و مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها دارای سابقه تاریخی می باشد؟
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:١٩ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
پاسخ جالبت و متقنی به کلام دسته ای کم اطلاع شیعه و سنی بود خدا شما خادمین دین را در انجام وظائف محوله یاری کند، در زمانی که متاسفانه این افراد به شدت به فعالیت مشغول هستند شکر الله سعیکم و کثرالله امثالکم