نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2855  »
21
کد مطلب: 5216 - عنوان: آيا پيامبر (ص) ، ابوبكر را از ترس خبر دادن او به كفار با خود به غار برد ؟
نام و نام خانوادگی: [email protected] - تاریخ انتشار: ١٢:٥٩ - ٣٠ ارديبهشت ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 75468
چرا حذف کنیم اتفاقا باید حماقتو فرار و جنایاتشون را متذکر بشوم برای افرادی که وجدانی سالم هستند تا خواب غفلت بیدار شوند
22
کد مطلب: 5223 - عنوان: آيا آيه 100 سوره توبه " والسابِقون الاولون..." شامل همه صحابه مي شود ؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٨:٢٥ - ٢٢ ارديبهشت ١٤٠٠
سلام.میشه ثابت کنید که من در این ایه بعضیه هست؟!
ممنونم
پاسخ:
با سلام
در لینک زیر به صورت مفصل به این مسئله پرداخته شده است:
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=6341
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

23
کد مطلب: 13953 - عنوان: خیانت عائشه و حفصه
نام و نام خانوادگی: mhs - تاریخ انتشار: ١٥:٥٠ - ١٧ ارديبهشت ١٤٠٠
تصاویر کتابها بی کیفیت و غیر قابل خواندن هستند
پاسخ:
با سلام
اگر شما روی هر عکس کلیک کنید، تصاویر به وضوح مشخص است و کاملا خوانا است.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

24
کد مطلب: 5201 - عنوان: چرا امام حسن عليه السلام با معاويه صلح و امامت را به او واگذار كردند ؟
نام و نام خانوادگی: عبدالکریم - تاریخ انتشار: ٢٣:٢١ - ١٠ ارديبهشت ١٤٠٠
سلام علیکم
یه سوال اساسی و مهم از شما دارم

علت اصلی غصب خلافت امام علی ع از سوی خلفاچه بود؟

در جایی خواندم که می گفتند بغض وکینه قریش نسبت به امام بوده
در حالی که عمر وابوبکر چه بغضی نسبت به علی ع داشتند ؟

در جایی دیگر غزالی گفته هوی و هوس و دنیا طلبی خلفا باعث غصب بوده

واقعا چه علتی درکار بوده که خلافت علی ع غصب شد؟


پاسخ:
با سلام
در رابطه با کلام غزالی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4955

در روایات ما بیان شده است که به اهل بیت علیهم السلام حسادت می ورزیدند و این حسادت ها موجب شده است که در حق اهل بیت علیهم السلام ظلم کنند و حق آن ها را غصب کنند.
وقتی می بینند در صدر اسلام همه فتوحات به دست امیرالمومنین علیه السلام صورت می گیرد و هرچه فضیلت و برتری است در امیرالمومنین علیه السلام جمع شده است، عده ای به جای این که خودشان را به امیرالمومنین علیه السلام نزدیک کنند، حسادت کردند و سعی بر دشمنی با حضرت داشتند و این دشمنی را تا جایی پیش بردند که همسر و فرزند امیرالمومنین علیهم السلام را به شهادت رساندند.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

25
کد مطلب: 5201 - عنوان: چرا امام حسن عليه السلام با معاويه صلح و امامت را به او واگذار كردند ؟
نام و نام خانوادگی: بنده حق - تاریخ انتشار: ١٧:٤١ - ١٠ ارديبهشت ١٤٠٠
باسلام

کدام عالم شیعی درباره امامت چنین نطری دارد
؟؟
شیعیان اعتقاد برانتصابی بودن خلافت و امامت دارند و آن را ستون و پایه دین برشمرده وبر این باورند که پیامبر(ص) در زمانها و مکانهای مختلف به امر خداوند حکیم،جانشین پس از خود را منصوب نموده است و امت اسلامی را بدون سرپرست و رهبر رها نکرده است
پاسخ:
با سلام
تمامی شیعیان چنین نظری دارند و این نظر اختصاصی شخصی از شیعه نیست.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

26
کد مطلب: 5043 - عنوان: چهل روايت صحيح در اثبات امامت از كتاب هاي شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: عبدالله - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٣ - ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٠
سلام علیکم

اهل سنت بواسطه اجماع در سقیفه ، تمام نصوص شیعه بر خلافت امیرمومنان (ع) را رد کرده وقبول نمی کنند ویا ان نصوص را توجیهه می کنند
آیا چنین مسئله ای درست است؟
ایا عالم سنی چنین اعترافی دارد؟؟
پاسخ:
با سلام
اولا در سقیفه اجماعی صورت نگرفته است چون اساسا همه صحابه و یا حتی همه بزرگان صحابه در سقیفه نبودند.
ثانیا در بین افرادی هم که در سقیفه بودند اجماع صورت نگرفت و کار تا جایی بالا گرفت که سعد بن عباده را کتک زدند.
اهل سنت منکر وجود نص برای خلافت هستند و می گویند این عمل صحابه که در سقیفه جمع شدند نشان می دهد که نصی وجود نداشته است؛ اما ما می گوییم نص وجود دارد و امروزه هم به دست ما رسیده است و عمل برخی از صحابه هم به خاطر دنیا طلبی آن ها بوده است کما این که غزالی عالم بزرگ اهل سنت به این مسئله اذعان می کند:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4955
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

27
کد مطلب: 5009 - عنوان: آيا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ؟
نام و نام خانوادگی: لام - تاریخ انتشار: ١٦:١٢ - ٠٣ ارديبهشت ١٤٠٠
از مباحث مطرح شده فقط نفرت می بارد
پاسخ:
با سلام
ما هم با شما موافق هستیم، به جای این که نسبت به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و تنها یادگار پیامبر صلی الله علیه و آله مودت و محبت وجود داشته باشد، فقط دشمنی و نفرت وجود دارد.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

28
کد مطلب: 13930 - عنوان: افسران جنگ نرم، آماده به خط، برای پاسخگویی به شبهات مهدویت!
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ٢٣:٤٤ - ٢٩ فروردين ١٤٠٠
با سلام
در مورد سخنان فوکومایا حرف و حدیث زیاد هست بنده با تحقیقاتی که کردم تا الان چیزی که فوکومایا گفته ندیدم
برای توضیحات بیشتر این ادرس رجوع کرد
https://pasokhgoo.ir/node/94836

29
کد مطلب: 7052 - عنوان: آیا سند روایت نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها بر شیخین صحیح است؟ (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: نوید - تاریخ انتشار: ١٠:١٧ - ٢٤ فروردين ١٤٠٠
سلام
زمخشری مفسر و ادیب اهل سنت می نویسد:
« در دوره بنی امیه ، بيش از هفتاد هزار منبر وجود داشت كه در آن علي (ع) به پيروي از سنتي كه معاويه بنا كرده بود ، لعن مي‌شد

اين سخن زمخشري در چه منبعی است ؟

پاسخ:
با سلام
زمخشري ، مفسر و اديب نام‌آور اهل سنت مي‌نويسد :

إنّه كان فى أيّام بنى اميّة أكثر من سبعين ألف منبر يلعن عليها علىّ بن أبى طالب بما سنّه لهم معاوية من ذلك.
ربيع الأبرار ، ج 2 ، ص186
النصايح الكافية ، محمد بن عقيل ، ص79 به نقل از سيوطي .

در زمان بنو اميه ، بيش از هفتاد هزار منبر وجود داشت كه در آن علي (عليه السلام) به پيروي از سنتي كه معاويه بنا كرده بود ، لعن مي‌شد.

موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

30
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: امید - تاریخ انتشار: ٢٢:٢٣ - ٢٢ فروردين ١٤٠٠
باسلام

ابن خلدون : امامت در نظر اهل تسنن از مصالح همگانی است که به خود امت بستگی دارد آنها هر کسی را تعیین کردند او پیشوا و امام خواهد بود اما امامت از نظر شیعه ستون و پایه دین است بر پیامبر(ص) جایز نیست آن را نادیده بگیرد یا به امت واگذارد و باید امام را تعیین کند مقدمه ابن خلدون

این مطلب ابن خلدون در کجای کتاب مقدمه اش آمده؟؟ چون نگاه کردم ندیدم در مقدمه وی چنین اعترافی را
پاسخ:
با سلام
في مذاهب الشيعة في حكم الإمامة إعلم أن الشيعة لغة هم الصحب والاتباع ويطلق في عرف الفقهاء والمتكلمين من الخلف والسلف على اتباع علي وبنيه رضي الله عنهم ومذهبهم جميعا متفقين عليه أن الإمامة ليست من المصالح العامة التي تفوض إلى نظر الأمة ويتعين القائم بها بتعيينهم بل هي ركن الدين وقاعدة الاسلام ولا يجوز لنبي إغفاله ولا تفويضه إلى الأمة بل يجب عليه تعيين الامام لهم ويكون معصوما من الكبائر والصغائر
تاریخ ابن خلدون، ج 1 ص 196
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

31
کد مطلب: 6827 - عنوان: نرم افزار 17000 پرسش و پاسخ در رابطه با وهابیت
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ١٩:٥٧ - ٢١ فروردين ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 65486
سلام ببخشید در این ادرس نبود
https://anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257
32
کد مطلب: 6827 - عنوان: نرم افزار 17000 پرسش و پاسخ در رابطه با وهابیت
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ١٩:٥٤ - ٢١ فروردين ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 65486
سلام
نرم افزار در ادرسی که دادید موجود نبود
33
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٤ - ١٨ فروردين ١٤٠٠
تشکرفروان واقعا پاسخ به شبهات قانع کننده وعالی بود.
34
کد مطلب: 5210 - عنوان: با توجه به اين كه خداوند فرموده " فقط مرا بخوانيد " گفتن «يا رسول الله، ياعلي، يا حسين و...» سبب شرك نمي شود؟
نام و نام خانوادگی: امیر - تاریخ انتشار: ١٨:٥٠ - ١٨ فروردين ١٤٠٠
با سلام اگر نظرهایی که مخالف نظر شما است را هم منتشر می کردید بهتر می بود نوشتم که نوشته باشم
35
کد مطلب: 4954 - عنوان: آيا علماي اهل سنّت كلمه «مولي» در حديث غدير را به معناي امام و خليفه معني كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٢٣:٤٠ - ١٧ فروردين ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 20235
سلام علیکم دوست عزیز
درست است این نظر ماله 10 ساله پیشه ولی برخودم لازم میدونم بهش پاسخ بدم

افرادی که کتاب سرالعالمین رو به امام ابو حامد غزالی اختصاص دادند:
1 ابن الجوزی در تذکرة الخواص ص 62 و
2 إسماعيل باشا بغدادي ، ایضاح المکنون ص 11
3 ذهبی در سیر الاعلام ، الجز تاسع عشر ص 328 و 403 (در همان جلد )
و همچنین در میزان الاعتدال جلد 1 ص500

اسکن تمامی آدرس های فوق در لینک زیر

https://uupload.ir/view/iki_کتاب_سر_العالمین.zip/
36
کد مطلب: 13907 - عنوان: مؤمنین باتوجه به آثار رای در جامعه اسلامی باید دقیق عمل کنند
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:١٤ - ١٧ فروردين ١٤٠٠
سلام، احسن واقعا لذت بردم از سخنان گهربار آیت الله قزوینی
37
کد مطلب: 6827 - عنوان: نرم افزار 17000 پرسش و پاسخ در رابطه با وهابیت
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٢٣:٤٥ - ١٥ فروردين ١٤٠٠
سلام و عرض ادب
برنامه عربیش خیلی خوبه ولی نسخه فارسیش کار نمیکنه

38
کد مطلب: 4986 - عنوان: آيا امام زمان عليه السلام در هنگام ظهور، مسجد الحرام و مسجد النبي را خراب خواهد كرد؟
نام و نام خانوادگی: علی غدیرزاده - تاریخ انتشار: ٠٢:٤٣ - ١٤ فروردين ١٤٠٠
این مقاله مطلب حاشیه ای جالبی داره.

این مخالفین جاهلی که میگن چرا امیرالمومنین (علیه السلام) عید غدیر رو جشن نگرفت یا چرا عزاداری نگرفتن و غیره طبق همین روایات میشه گفت چون عقل مردم تازه مسلمان اکثرا منافق در اوائل اسلام مانع این چیزها بود
39
کد مطلب: 5270 - عنوان: آيا آيه تطهير شامل زنان پيامبر هم مي شود؟
نام و نام خانوادگی: امیرحسین قره داغی - تاریخ انتشار: ١٦:٤٤ - ١١ فروردين ١٤٠٠
هو الرحیم
با عرض سلام و درودخدمت تمامی افرادی که احیای حقانیت اهل بیت رو در هر لباسی انجام می دهند.به خصوص اعضای موسسه ولی عصر
سوالی از محضر شریفتان داشتم
چگونه آیه تطهیر در حالی که دلالت بر انحضار به پنج تن آل عبا دارد عصمت شامل تمامی 12 امام بزرگوار شامل می شود.
پاسخ:
با سلام
حصر در آیه اضافی است؛ یعنی این آیه فقط کسانی که امکان حضور در آن مجلس را داشتند جدا کرده است و از آنجا که سایر ائمه علیهم السلام امکان حضور فیزیکی در آنجا را نداشته اند چون به دنیا نیامده اند لذا حصر شامل آن ها نمی شود.
در ثانی سایر ائمه علیهم السلام در سلب امام حسین علیه السلام در زیر آن کساء حضور داشتند.
ثالثا به فرض هم که شامل سایر ائمه علیهم السلام نشود، همین که شامل خمسه طیبه شود و آن ها بگویند که سایر ائمه علهیم السلام هم معصوم هستند برای اثبات عصمت آن ها کافی است.
علاوه بر این که ما برای عصمت سایر ائمه علیهم السلام ادله دیگر عقلی و نقلی هم داریم
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

40
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: محسن ملایی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٤ - ١١ فروردين ١٤٠٠
باسلام وخسته نباشید کاش درابتدایاانتهای مطلب چکیده مقاله ها رابیاورید تا خواننده بامرورچنددقیقه ای به پاسخ ضمنی برسد واگر نیاز یاابهام داشت کل مقاله رامطالعه کند