بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ: 96/12/18
موضوع: با اهمیت ترین فضیلت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
تقدیم به پیشگاه مقدس و باعظمت حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا لتراب مقدمه الفداه) صلواتی عنایت فرمایید.
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمدلله و الصلاة علی رسول الله و علی آله آل الله لاسیما علی مولانا بقیة الله و اللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله إلی یوم لقاء الله الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله
قبل از آغاز سخن ایام ولادت باسعادت صدیقه طاهره، پاره وجود نبی گرامی اسلام، همسر امیرالمؤمنین، مادر ائمه هدی را به پیشگاه مقدس فرزند گرامیش حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا له الفداه) و همه دلباختگان و شیفتگان اهلبیت عصمت و طهارت به ویژه شما گرامیان تبریک و تهنیت عرض میکنم.
خدا را به آبروی این بانوی دو سرا و سیدة نساء العالمین سوگند میدهم عیدی و پاداش ما را فرج موفور السرور مولایمان حضرت بقیة الله الأعظم قرار بدهد، انشاءالله.
در رابطه با حضرت صدیقه طاهره به حق سخن گفتن بسیار سخت و دشوار است. کسی باید درباره حضرت فاطمه زهرا سخن بگوید که همانند او علم را از سرچشمه وحی نوشیده باشد. ما از این باب که:
آب دریا را اگر نتوان کشید
هم به قدر تشنگی باید چشید
نکاتی را که از روایات و احادیث درک میکنیم به عنوان اظهار ارادت به ساحت مقدسه این بانوی دو سرا تقدیم میکنیم.
در رابطه با فضائل حضرت صدیقه طاهره سخن زیاد است. شاید بعد از نبی گرامی اسلام برای کسی چه انبیاء عظام و چه ائمه هدی این چنین فضائلی در منابع روایی خود نمیبینیم.
بحث سر این است که در میان این فضائل کدام فضیلت بر دیگر فضائل برتری دارد. سخن در این زمینه هم زیاد است. امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) زمانی که به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) میرسد، میفرماید: "به نظر من بالاترین فضیلتی که برای حضرت صدیقه طاهره بیان شده نزول جبرئیل به محضر آن بزرگوار بعد از رحلت نبی گرامی اسلام است."
جبرئیل بعد از رحلت رسول گرامی اسلام برای احدی حتی برای امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نازل نشده است. اما مرتب به محضر حضرت صدیقه طاهره میرسید و حضرت فاطمه زهرا را در از دست دادن پدر بزرگوارش تسلیت و تعزیت میگفت.
جبرئیل همچنین حوادث آینده را برای حضرت فاطمه زهرا بازگو میکرد. حضرت صدیقه طاهره این مطالب را املاء نموده و امیرالمؤمنین مینوشتند. در نهایت این نوشتهها به نام «صحیفه فاطمیه» باقی ماند. در روایات ائمه اطهار (علیهم السلام) واژه «صحیفه مادرمان» و «صحیفه فاطمه زهرا» زیاد به چشم میخورد.
زمانی که از امام صادق (علیه السلام) در رابطه با دیه عرش و دیگر موضوعات مَدرک سؤال میکنند، حضرت میفرماید: حکم آن در صحیفه مادرمان صدیقه طاهره فاطمه زهرا بیان شده است.
این سخن امام خمینی، بزرگ مرد تاریخ است. ضمن اینکه این سخن به حق و صحیح است و آمدن جبرئیل به محضر حضرت فاطمه زهرا کم فضیلتی نیست، اما در میان فضائل حضرت صدیقه طاهره فضیلت برتر دیگری هم وجود دارد.
فضیلت بزرگتر حضرت صدیقه طاهره که تمام بزرگان شیعه و اهل سنت را به بهت واداشته، و در برابر این فضیلت سر تعظیم فرود آوردهاند و این فضیلت را به عنوان فضیلت برتر و ملاک برتری حضرت فاطمه زهرا حتی بر خلفا و حتی بر مادر بزرگوارش حضرت خدیجه کبری شمردهاند، این حدیث است:
«فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی»
الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 3، ص 1361، ح 3510
رسول گرامی اسلام فرمود: فاطمه پاره وجود من است. وجود نبی گرامی اسلام چه ارزش، جایگاه و مقامی دارد؟! حضرت فاطمه زهرا در حقیقت از نظر رتبه همانند نبی گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) است.
یکی از بزرگان اهل سنت به نام «ابن صباغ مالکی» روایتی نقل میکند که دلیل بر این است که حدیث پاره وجود، حدیث برتر و فضیلت برتر برای حضرت صدیقه طاهره است.
در کتاب «الفصول المهمة» جلد اول صفحه 664 وارد شده است که نبی گرامی اسلام روزی در بالای منبر خطبه میخوانَد و میفرماید:
«من عرف هذه فقد عرفها»
هرکسی او را شناخته، شناخته است.
«ومن لم یعرفها»
هرکسی او را نشناخته بداند:
«فهی فاطمة بنت محمّد، وهی بضعة منّی»
او فاطمه دختر محمد و پاره وجود من است.
«وهی قلبی وروحی الّتی بین جنبی»
او قلب، جان و روح من است که در کالبد من در حرکت است.
«فمن آذاها فقد آذانی، ومن آذانی فقد آذی اللَّه»
هرکسی او را بیازارد مرا آزرده است و هرکسی مرا بیازارد خدا را آزرده است.
الفُصُولُ المُهمّة فی مَعرِفَةِ أحوال الأئمةِ، المؤلف: علی بن أحمد بن عبد اللَّه المکی المالکی المشهور بابن الصبّاغ (784-855 ق)، ج 1، ص 664، فصل: فی ذکر البتول
آقای «آلوسی» که یکی از علمای بزرگ و سرشناس اهل سنت و سلفی العقیده است و متوفای 1270 هجری است، کتابی در تفسیر قرآن به نام «روح المعانی» دارد. در این کتاب جلد سوم صفحه 155 عبارتی را در رابطه با حدیث "فاطمه پاره وجود من است" نقل میکند. عزیزان خوب دقت کنند که نقطه بسیار ظریفی است. او در اینجا مینویسد:
«والذی أمیل الیه أن فاطمة البتول أفضل النساء المتقدمات والمتأخرات»
نظر من این است که فاطمه بتول أفضل از تمام زنان اولین و آخرین است.
همانگونه که عرض کردم «آلوسی» سلفی العقیده است؛ به این معنا که از نظر کلامی به طرف سلفیها و وهابیت متمایل است. او می گوید:
« والذی أمیل الیه أن فاطمة البتول أفضل النساء المتقدمات والمتأخرات من حیث أنها بضعة رسول الله صلی الله تعالی علیه وسلم»
فاطمه بتول أفضل از تمام زنان اولین و آخرین است از جهت این که او پاره تن رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم) است.
حال عدهای «پاره تن» پیغمبر اکرم میگویند که به نظر من مقداری اشتباه است. گرچه پاره تن پیغمبر اکرم هم بسیار و شرافت دارد، اما حضرت «بَضْعَةٌ مِنِّی» میفرماید و «بضعة من جسدی» نمیفرمایند. در ادامه مینویسد:
«بل ومن حیثیات أخر أیضا»
و از سایر جهات هم همین گونه است.
سپس میگوید: بعضی از علمای اهل سنت معتقدند که حضرت مریم پیغمبر بوده است. بنابراین که حضرت مریم پیغمبر هم باشد بازهم حضرت فاطمه زهرا از حضرت مریم افضل است؛
«وهذا سائغ علی القول بنبوة مریم أیضا»
حتی اگر ما قائل شویم که مریم نبی بوده است، باز فاطمه بر مریم افضل است.
او در ادامه، استدلال ظریف و زیبایی دارد که میگوید:
«إذ البضعیة من روح الوجود وسید کل موجود لا أراها تقابل بشئ؟»
حضرت فاطمه زهرا که پاره وجود روح عالم هستی است با چه چیزی قابل مقایسه است؟
رسول گرامی اسلام روح عالم هستی است و حضرت فاطمه زهرا جزئی از وجود پیغمبر اکرم است که روح عالم هستی است. رسول اکرم سید موجودات و سید کائنات است و حضرت زهرای مرضیه پارهای از وجود پیغمبر اکرم است که سید موجودات است.
«وأین الثریا من ید المتناول»
چه زمانی میتواند این دستهای بشری به ستاره ثریا برسد؟
روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، اسم المؤلف: العلامة أبی الفضل شهاب الدین السید محمود الألوسی البغدادی، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت، ج 3، ص 155، باب آل عمران: (42) وإذ قالت الملائکة... ..
جایگاه حضرت زهرا همانند ستاره ثریا است که عقلهای ما عاجز از این است که بخواهد به آن مقام رفیع و جایگاه بالای حضرت فاطمه زهرا برسد.
همچنین جناب آقای «صالحی شامی» که یکی از علمای بزرگ و از استوانههای دینی و علمی اهل سنت است کتابی به نام «سبل الهدی و الرشاد» دارد. او در جلد دهم این کتاب صفحه 328 عبارتی را نقل میکند که از «ابوبکر بن داود» سؤال کردند: آیا خدیجه افضل است یا حضرت فاطمه زهرا افضل است؟! او در جواب مینویسد:
«(ان فاطمة بضعة منی) ولا أعدل ببضعة رسول الله أحدا»
فاطمه پاره وجود پیغمبر است و من نمیتوانم کسی را همتای پاره وجود پیغمبر به شمار آورم.
سبل الهدی والرشاد فی سیرة خیر العباد، اسم المؤلف: محمد بن یوسف الصالحی الشامی، دار النشر: دار الکتب العلمیة - بیروت - 1414 هـ، الطبعة: الأولی، تحقیق: عادل أحمد عبد الموجود وعلی محمد معوض، ج 10، ص 328، الباب الاول فیما اختص به عن الانبیاء
حضرت خدیجه مقام بالایی دارد، اما حضرت زهرای مرضیه پاره وجود پیغمبر اکرم است. از این رو یکی از بالاترین فضیلتی که برای حضرت صدیقه طاهره در منابع روایی و حدیثی شیعه و سنی میبینیم همین قضیه حدیث «بَضْعَةٌ مِنِّی» است.
نکته ظریفی که این حدیث دارد این است که هرکجا این حدیث آمده در کنار آن عبارت «فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی» هم آمده است!!
کتاب «صحیح بخاری» از دیدگاه اهل سنت بعد از قرآن کریم صحیحترین کتاب است. «بخاری» متوفای 256 هجری یک سال بعد از ولادت مولایمان حضرت بقیة الله الأعظم است. او در کتاب «صحیح» خود جلد سوم صفحه 1361 حدیث 3510 مینویسد که پیغمبر اکرم فرمود:
«فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی»
فاطمه پاره وجود من است، هرکسی او را به غضب آورد من را به غضب آورده است.
الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 3، ص 1361، ح 3510
آقای «مسلم بن حجاج نیشابوری» متوفای 261 هجری یعنی یک سال بعد از آغار غیبت صغری، در کتاب «صحیح مسلم» جلد چهارم صفحه 1903 حدیث 2449 مینویسد که پیغمبر اکرم فرمود:
«إنما فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یؤْذِینِی ما آذَاهَا»
فاطمه پاره وجود من است، هرکسی او را آزار دهد مرا آزار داده است.
صحیح مسلم، اسم المؤلف: مسلم بن الحجاج أبو الحسین القشیری النیسابوری، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت، تحقیق: محمد فؤاد عبد الباقی، ج 4، ص 1903، ح 2449
شک و شبههای نیست که وقتی پاره وجود یک نفر اذیت میشود قطعاً تمام وجود اذیت میشود.
لذا مشاهده میکنیم که وهابیت پلید - به تعبیر مقام معظم رهبری - در اینجا خود به چالش افتادهاند و تلاش کردند به نوعی با حدیث «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی» بازی کنند. آلت دست قرار دهند و توجیهات احمقانه درباره آن ارائه دهند.
«ابن تیمیه حرانی» بزرگ تئوریسین وهابیت متوفای 728 هجری کتابی به نام «منهاج السنة النبویة» دارد که بزرگان از جمله «علامه امینی» از این کتاب به «منهاج البدعة الأمویة» تعبیر کردهاند.
او در این کتاب از جلد اول تا آخر جلد نُه تلاش کرده است عداوت و کینه خود را نسبت به امیرالمؤمنین و حضرت صدیقه طاهره با تمام وجود به نمایش بگذارد.
بنده کمتر کتابی دیدم که همانند «منهاج السنة ابن تیمیه» نسبت به امیرالمؤمنین و حضرت صدیقه طاهره بیپروا اهانت و جسارت کند!! او در توهین کردن تا جایی پیش میرود که نسبت به حضرت زهرای مرضیه که سیدة نساء الجنة و پاره وجود پیغمبر است، عبارت زشتی را به کار میبرد.
بنده از حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و حضرت ولی عصر که ناظر و شاهد محفل ماست عذرخواهی میکنم، اما خدا میداند زمانی که این جمله را از این مرد پلید نقل میکنم بدنم میلرزد. او در جلد ششم این کتاب مینویسد:
«کانت فیه شعبة من النفاق»
در وجود حضرت فاطمه زهرا شعبهای از نفاق بود.
منهاج السنة النبویة، المؤلف: أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیة الحرانی أبو العباس، الناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة الأولی، 1406، تحقیق: د. محمد رشاد سالم، ج 6، ص 427، فصل قال الرافضی الفصل الثالث فی الأدلة الدالة علی إمامة أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب بعد رسول صلی الله علیه و سلم
او همچنین نسبت به امیرالمؤمنین ادعا میکند که آیه شراب:
(لا تَقْرَبُوا الصَّلاةَ وَ أَنْتُمْ سُکاری)
در حالی که مست هستید به نماز نزدیک نشوید.
سوره نساء (4): آیه 43
نستجیر بالله در رابطه با امیرالمؤمنین نازل شده است!! در میان نواصب «ابن تیمیه» گوی سبقت را از همه ربوده است تا جایی که بعضی از علما همانند آیت الله کورانی ادعا میکنند که اگر کسی برای گرفتن حاجت خود، ختم لعن برای «ابن تیمیه» بگیرد حاجت روا خواهد شد!!
در هر صورت «ابن تیمیه» در کتاب «منهاج السنة» جلد چهارم صفحه 249 زمانی که به حدیث «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی» و یا حدیث «إن الله یغضب لغضبک ویرضی لرضاک» میرسد، میگوید:
«فهذا کذب منه ما رووا هذا عن النبی صلی الله علیه و سلم ولا یعرف هذا فی شیء من کتب الحدیث المعروفة ولا له إسناد معروف عن النبی صلی الله علیه و سلم»
این حدیث دروغ است. چنین روایتی را نه صحابه و تابعین نقل کردند و نه در هیچ کتاب حدیثی چنین روایتی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است.
منهاج السنة النبویة، المؤلف: أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیة الحرانی أبو العباس، الناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة الأولی، 1406، تحقیق: د. محمد رشاد سالم، ج 4، ص 249، فصل قال الرافضی ولما ذکرت فاطمة أن أباها رسول الله صلی الله علیه و سلم وهبها فدک
انسانی که خود را به عداوت، نصب و جهالت بزند چنین مطالبی را بیان میکند. «حاکم نیشابوری» متوفای 405 هجری و حدود 400 سال قبل از «ابن تیمیه» است.
قطعاً «ابن تیمیه» در میان کتبی که دیده است، کتاب «مستدرک علی الصحیحین» اثر «حاکم نیشابوری» را هم مطالعه کرده است. همچنین شاگرد او «ذهبی» تعلیقهای زده است که قطعاً «ابن تیمیه» این کتاب را هم مطالعه کرده است. «حاکم نیشابوری» میگوید:
«قال رسول الله لفاطمة إن الله یغضب لغضبک ویرضی لرضاک»
همانا خداوند با غضب تو به غضب میآید و با رضایت تو خوشنود میشود.
«هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه»
المستدرک علی الصحیحین، اسم المؤلف: محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم النیسابوری، دار النشر: دار الکتب العلمیة - بیروت - 1411 هـ - 1990 م، الطبعة: الأولی، تحقیق: مصطفی عبد القادر عطا، ج 3، ص 167، ح 4730
«ذهبی» هم میگوید: روایت صحیح است. بنده حدود نُه نفر از بزرگان اهل سنت همانند آقای «طبرانی» متوفای 360 هجری، «ابن حجر عسقلانی» متوفای 852 هجری و افراد دیگری پیدا کردم که معتقدند حدیث «إن الله یغضب لغضبک ویرضی لرضاک» معتبر، صحیح و حسن است. چه کسانی که قبل از «ابن تیمیه» بودند و چه کسانی که بعد از «ابن تیمیه» آمدند چنین عقیدهای دارند.
چندی قبل کلیپی را از یکی از کارشناسان سرشناس وهابی به نام «عدنان عرعور» دیدم. گفتنی است جنایات سوریه و عراق عمدتاً با تحریک این مرد پلید بوده است. او میگوید: "مگر میشود خداوند با رضایت یکی از بندگان خود راضی باشد؟!" اصلاً این حرف درستی است؟!
من نمیدانم این آقایان اصلاً قرآن خواندهاند یا اصلاً از قرآن بهرهای نبردهاند؟! قرآن که در چندین آیه میفرماید:
(مَنْ یطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّه)
کسی که از پیامبر اطاعت کند اطاعت خدا کرده.
سوره نساء (4): آیه 80
و:
(إِنَّ الَّذِینَ یؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِینا)
آنها که خدا و پیامبرش را ایذاء میکنند خداوند آنها را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور میسازد، و برای آنان عذاب خوار کنندهای آماده کرده است.
سوره احزاب (33): آیه 57
این آیات نشانگر این است که رضایت و غضب رسول اکرم با رضایت و غضب خداوند تبارک و تعالی است. دهها روایت هم در این زمینه وجود دارد.
همین دو روایتی که عرض کردم در کتاب «صحیح بخاری» و «صحیح مسلم»، پیامبر اکرم به صراحت میفرماید: هرکسی فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده است.
در مقابل، «ابن تیمیه» ادعا میکند که این روایت در هیچ کتاب صحیح و معتبری وارد نشده است. انکار این روایات از سوی «ابن تیمیه» چند دلیل دارد که بنده به دلیل کمبود وقت فقط به این دلایل اشاره میکنم و رد میشوم.
یکی از مسائلی که این آقایان در آن گیر کردند و برای آنها قابل حل نیست این است که از یک طرف در کتاب «صحیح بخاری» روایتی وارد شده است که میگوید: هرکسی فاطمه را بیازارد مرا آزرده است. از طرف دیگر در همین کتاب «صحیح بخاری» جلد سوم صفحه 1126 حدیث 2926 وارد شده است:
«فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ فَهَجَرَتْ أَبَا بَکرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتی تُوُفِّیتْ»
فاطمه دختر رسول الله از ابوبکر غضبناک شد و با او سخن نگفت تا از دنیا رفت.
الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 3، ص 1126، ح 2926
در حقیقت حضرت صدیقه طاهره تا آخرین لحظات عمر خود با آن دو نفر حرف نزد. این روایات برای این افراد قابل تحمل نیست، زیرا پیغمبر اکرم میفرماید: غضب فاطمه غضب من است و غضب من غضب خداوند عالم است. از طرف دیگر همانطور که در این روایات وارد شده است حضرت فاطمه زهرا در حالی از دنیا رفت که از خلیفه اول و دوم غضبناک بود.
این روایات برای وهابیت قابل تحمل نیست، زیرا تمام تاروپود فکری آنها متزلزل میشود. خداوند متعال در سوره مبارکه ممتحنه آیه 13 میفرماید:
(یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کما یئِسَ الْکفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُور)
ای کسانی که ایمان آوردهاید با قومی که خداوند آنها را مورد غضب قرار داده دوستی نکنید، آنها از آخرت مایوسند همانگونه که کفار مدفون در قبرها مأیوس میباشند.
سوره ممتحنه (60): آیه 13
این آیه و آن دو روایت، تمام تاروپود فکری و اعتقادی «ابن تیمیه» را به هم میزند و نمیتواند تحمل کند. او باید بگوید که این روایت دروغ است ولو در کتب «صحیح بخاری»، «صحیح مسلم» و «مستدرک علی الصحیحین» وارد شده باشد!!
او باید در روز روشن به جهانیان اعلام کند که الآن روز نیست، بلکه شب است!! او غیر از این راه چارهای ندارند، البته تلاشهای مذبوحانه دیگری هم در رابطه با این روایت دارند که الآن فرصت بازگو کردن آن را نداریم.
انشاءالله اگر توفیقی داشتیم و مناسبتی در رابطه با حضرت صدیقه طاهره پیش آمد، دیگر تلاشهای مذبوحانه وهابیت را در رابطه با زیر سؤال بردن حدیث «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» بیان خواهیم کرد. مثل قضیه خواستگاری از دختر «ابوجهل» یا روایت «شعبی» از «بیهقی» که آمدند رضایت گرفتند نمونههایی از این موارد است.
انشاءالله در فرصت مناسبی که توفیق داشتیم و بیبی دو عالم بنده نوازی کرد و اجازه داد در حرم ملک پاسبانش عرایضی برای شما گرامیان داشته باشیم بیان خواهم کرد. بنده عرایضم را همین جا خاتمه میدهم و چند جملهای هم دعا می کنم.
خدایا تو را به آبروی حضرت فاطمه زهرا قسم میدهیم هرچه سریعتر فرج فرزند آن بزرگوار حضرت حجة بن الحسن نزدیک بگردان. خدایا ما را از یاران خالص و سربازان فداکار و شهدای رکابش قرار بده. خدایا انقلاب ما را به انقلاب جهانیاش متصل بفرما.
خدایا خدمتگزاران به اسلام و قرآن و اهلبیت در هر لباس و منصبی هستند بالأخص مقام معظم رهبری موفق و مؤید بدار.
خدایا رفع گرفتاری از همه گرفتاران بفرما. خدا به حق حضرت فاطمه زهرا حوائج همه و حوائج جمع ما را برآورده نما. خدایا دعاهای ما را به هدف اجابت مقرون فرما.
هدیه به ارواح پاک انبیاء، اولیاء، اوصیاء، صدیقین و شهداء بالأخص امام راحل صلوات غرائی ختم بفرمایید.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته