2020 September 25 - جمعه 04 مهر 1399
نقدي بر عقيده فاسد وهابي پسند آقاي عابديني در توسل به اهل بيت عليهم السلام
کد مطلب: ١٣٢٣٠ تاریخ انتشار: ٠٨ فروردين ١٣٩٩ - ١٣:٠٨ تعداد بازدید: 712
اخبار » عمومي
نقدي بر عقيده فاسد وهابي پسند آقاي عابديني در توسل به اهل بيت عليهم السلام


آقاي عابديني!
وقتي پست «آداب دعا قسمت 18» در رابطه با توسل به اهل بيت عليهم السلام شما را مطالعه كردم، قلبم به درد آمد؛‌ اگر قبلا با زدن برچسب وهابي به شما، ناراحت مي شدم و نهي مي كردم ولي امشب به وهابي بودن شما يقين پيدا كردم.
اي كاش به جاي عمامه، عقال قرمز به سرت مي گذاشتي و بعد اين حرفهاي وهابي را مي زدي.
آقاي عابديني! اكنون به بخشي از سخنان بي پايه و اساس شما پاسخ مي دهم و بخش ديگر را در وقت ديگر:

نفي قسم دادن خداوند متعال  بحق محمد و آل محمد :
آقاي عابديني!
در كانال خود «آداب دعاء قسمت 13 و 14» تمام تلاش خود را به كار گرفته ايد كه بگوييد خدا را بحق محمد و آل محمد قسم دادن، نادرست است! حديثي از كتاب كافي نقل كرده ايد:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْكَ‏  صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلِ النُّورَ فِي بَصَرِي وَالْبَصِيرَةَ فِي دِينِي وَ الْيَقِينَ فِي قَلْبِي وَ الْإِخْلَاصَ فِي عَمَلِي وَ السَّلَامَةَ فِي نَفْسِي وَ السَّعَةَ فِي رِزْقِي وَ الشُّكْرَ لَكَ أَبَداً مَا أَبْقَيْتَنِي؛
سپس نوشته ايد:
علاوه بر اينها متن حديث نسخه بدل دارد. يعني در كتب ديگري به جاي  «بحق محمد و ... آمده «أن تصلى على محمّد و آل محمّد و أن تجعل النور...» و مرحوم مجلسي اين را بهتر دانسته و در مرآت القول كه شرح كافي است نوشته: هو أظهر. (ر.ك  پاورقي حديث)
من نمي دانم بر حماقت شما بخندم يا بر فلاكتت گريه كنم!
چرا به دروغ!  مي نويسي: (متن حديث نسخه بدل دارد) در كدام كتاب نسخه بدل دارد؟ چرا آدرس ندادي؟ چرا حرف مجلسي را نفهميدي و تهمت به او زدي!
اين عبارت علامه مجلسي است:
في مجالس الشيخ وأكثر كتب الدعاء ( أن تصلي على محمد وآل محمد وأن تجعل النور ) وهو أظهر.
مرآة العقول ج 12 ص 378.
اين هم عبارت شيخ طوسي در مجالس «امالي» است:
اللهم إني أسألك بحق محمد وآل محمد عليك ، أن تصلي على محمد وآل محمد ، وأن تجعل النور في بصري ، والبصيرة في ديني... .
الأمالي للشيخ الطوسي  ص 196.
آيا شما مگر قيامت را قبول نداريد؟ چرا بدون درك سخن علامه مجلسي و مراجعه به امالي شيخ طوسي اين چنين اظهار نظر فـــــــــــــــــقـــــــــهي مي كني؟
آقاي عابديني! نظر مجلسي اين است كه در امالي شيخ طوسي و اكثر كتب دعاء بجاي «صل علی محمد وآل محمد» آمده: «أن تصلي على محمد وآل محمد» نه اين كه نسخه بدل «بحق محمد وآل محمد باشد».
چرا ننوشتي كه علامه مجلسي نوشته است:
وأقول : هذا الدعاء من الأدعية الجامعة ومع وجازته متضمن لحوائج الدنيا والآخرة
مرآة العقول ج 12 ص 379.
آقاي عابديني!
نمي دانم بزرگواراني كه به شما  با اين حجم از بي سوادي! اجازه اجتهاد داده اند، فرداي قيامت چه پاسخي دارند؟

رد قسم دادن به حق محمد و آل محمد
آقاي عابديني!
نوشته ايد:
«اما قسم دادن به حق محمد و آل او كمتر از 10 مورد بود كه به جز يكي سند بقيه ضعيف بود كه اشاره مي‌شود».
اولا: اگر يك روايت هم صحيح باشد، ديگر روايات مؤيد مي شود،  فقهاء _ نه متفقهين – طبق آن فتوا مي دهند.
ثانيا: اگر يك حديث با 3 سند  مختلف يا بيشتر آمده باشد، روايت مستفيض مي شود و نياز به بررسي سندي ندارد! فقهاء طبق آن عمل مي كنند اگر چه همه روايات از نظر سند ضعيف باشد.

تعريف مستفيض:
قال الشهيد الثاني المتوفي 965:
المستفيض : إن ، زادت رواته عن ثلاثة في كل مرتبة  ، أو زادت عن اثنين عند بعضهم .
الرعاية في علم الدراية  ص 70. مقباس الهداية: ج 1 ص 128.

عمل فقهاء به احاديث مستفيض:
قال السيد الخوئي:
وقوله عليه السلام « ليس بناكب عن الصراط من سلك طريق الاحتياط » وغير ذلك مما بلغ فوق الاستفاضة ، فنحن في غنى عن البحث في سندها.
دراسات في علم الأصول ، تقرير بحث السيد الخوئي للسيد الشاهرودي  ج 3 ص 280.
وفيه : أنّ الروايات الدالَّة على أنّ المراد به الإمام ( عليه السلام ) كثيرة جدّاً وإن كانت ضعيفة السند بأجمعها ، فهي نصوص مستفيضة متظافرة.
شرح العروة الوثقى الخمس ( موسوعة الإمام الخوئي ) تقرير بحث السيد الخوئي للبروجردي  ج 25 ص 312. كتاب الخمس / للسيد الخوئي : ص 308 .
فإنّها وإن كانت ضعيفة لكنها كثيرة مستفيضة .
شرح العروة الوثقى الصلاة  تقرير بحث السيد الخوئي للبروجردي  ج 12 ص 93.
ورد في الأخبار الكثيرة البالغة حدّ الاستفاضة ، بل يمكن دعوى القطع بصدور بعضها عن الأئمة ( عليهم السلام ) فلا مجال للمناقشة فيها بحسب السند
شرح العروة الوثقى ، الطهارة ( موسوعة الإمام الخوئي )  تقرير بحث السيد الخوئي للغروي  ج 3 ص 83.
استفاضة الأخبار بذلك وإن ضعف سندها.
الحدائق الناضرة للمحقق البحراني- ج 8 ص 479.
هم چنين نظر ديگر فقهاي بزرگ شيعه اين است كه با رسيدن روايات به حد استفاضه بر طبق آن عمل مي كنند مراجعه شود:
رياض المسائل للسيد علي الطباطبائي  ج 14 ص 363.
الحدائق الناضرة للمحقق البحراني  ج 1 ص 45، ص 46 ص 358، ج 2 ص 80. ج 16 ص 198
جواهر الكلام  ج 9 ص 3، ص 296 ،  ج 11 ص 345، ج 36  395.
مصباح الهدى في شرح العروة الوثقى ج 12 ص 248 للميزا محمد تقي الآملي.
مسالك الأفهام إلى آيات الأحكام للكاظمي  ج 1 ص 326.
تكملة مشارق الشموس ( ط.ق )  لمحمد بن حسين الخوانساري  ص 426 ، ص 480.
ووو

آقاي عابديني!‌
حتي ابن تيمية كه ناشر افكار فاسد او هستيد مي نويسد:
تعدد الطرق وكثرتها يقوى بعضها بعضا حتى قد يحصل العلم بها ولو كان الناقلون فجارا فساقا... .
كتب ورسائل وفتاوى ابن تيمية، ج 18، ص 26، تحقيق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمي النجدي، ناشر: مكتبة ابن تيمية، الطبعة: الثانية.
ناصر الدين ألباني كه «بن باز» مفتي سابق عربستان از وي به «بخاري عصر» و «امام الحديث» تعبير مي كند،‌ مي نويسد:
رواه الدارقطني يعني عن معاذ، وأحمد والبزار عن أبي الدرداء وابن ماجة عن أبي هريرة، وكلها ضعيفة ، لكن قد يقوي بعضها بعضا.
إرواء الغليل ج 6 ص 79،‌ نشر : المكتب الإسلامي – بيروت.

آقاي عابديني!
در «آداب دعاء قسمت 14» نوشته ايد:
راه تشخيص صدور حديثي از معصوم دو راه است. يكي استحكام متن. كه اكنون چون سخن بر سر اصل متن است كه آيا در آن «بحق محمد و ..» به كار رفته يا نه راه اول فايده ندارد و اين راه مسدود است.

آقاي عابديني!
اگر در تمام عمرت يك حرف حسابي زده باشيد همين است كه براي فكر آلوده به شبهات وهابيت از يك طرف و بي سوادي از طرف ديگر، واقعا تشخيص استحكام متن مسدود است!
اما در ادامه نوشته ايد: «راه ديگر سلسله سند است».
محمد بن ابي عمير كه طبقه6 است نيز خوب است. اما طبقه 5 محمد جعفي ناشناخته است. و از حال او خبري نداريم احتمال مي‌دهيم كه متن حديث را دستكاري كرده باشد.
باز بايد بگويم نمي دانم بر بي سوادي جنابعالي بايد خنديد، يا برگرفتاري شما فرداي قيامت در محكمه عدل الهي اشك ريخت!
اولا: با اين كه محمد جعفي را نمي شناسي، چگونه جرأت مي كني بگوئي: «احتمال مي‌دهيم كه متن حديث را دستكاري كرده باشد».
افزون بر اين كه مي نويسي: اين عبارت در يك حديث صحيح و 8 روايت ديگر هم آمده است.
اگر فرداي قيامت محمد جعفي از تو شكايت كند چه پاسخي داري؟
و با آيه شريفه {اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ} چه مي كني؟
وثانيا: با روايت ابن ابي عمير از محمد جعفي، وثاقت او ثابت مي شود؛ چون شيخ طوسي ادعاء اجماع مي كند كه ابن ابي عمير وصفوان و بزنطي، جز از روات ثقات نقل حديث، نمي كنند:
ولأجل ذلك سوّت الطائفة بين ما يرويه محمد بن أبي عمير، وصفوان ابن يحيى، وأحمد بن محمّد بن أبي نصر، وغيرهم من الثقات الذين لا يروون ولا يرسلون إلاّ عمّن يوثق به، وبين ما أسنده غيرهم.
العدّة في الأصول: ج 1 ص386.
جمعي از فقهاء بزرگ شيعه به مراسيل اين سه نفر همانند مسانيد  ديگر روات عمل مي كنند:
قال عليّ بن طاووس، المتوفّى سنة: 664، في فلاح السائل، بعد نقل رواية عن ابن أبي عمير، قال:
«رواة الحديث ثقات بالاتّفاق، ومراسيل محمّد بن أبي عمير كالمسانيد عند أهل الوفاق».
 فلاح السائل: 158، الفصل التاسع عشر.
وقال المحقّق الحلّي، المتوفّى سنة: 672، قال بعد نقل رواية مرسلة عن ابن أبي عمير:
«ولا طعن في هذه بطريق الإرسال; لعمل الأصحاب بمراسيل ابن أبي عمير».  المعتبر: ج 1ص 47.
وكذا الفاضل الآبي، الذي (كان حيّاً سنة: 672). كشف الرموز: 1/344 و452.
والشهيد الأوّل (المتوفّى سنة: 786). ذكرى الشيعة: 4.
وابن فهد الحلي (المتوفّى سنة: 841).  المهذّب البارع: 1/81.
والمحقّق الكركي (المتوفّى سنة: 940). جامع المقاصد: 1/159.
والشهيد الثاني (المتوفّى سنة: 966). المسالك: 1/390 و429.،
والشيخ البهائي (المتوفّى سنة: 1030). الوجيزة: 5 وحبل المتين: 270.
آيت الله العظمی شبيري زنجاني هم روايت اين سه نفر را از يك راوي، دليل بر وثاقت آن مي دانند.
آقاي عابديني! نقد بخش بعدي سخنان شما متعاقبا ارسال خواهد شد ان شاء ا لله.

                           حسيني قزويني
   اول ماه شعبان 1441 مطابق با 6 فروردين 1399

 




Share
1 | رستمی | , ایران | ٢٠:١٤ - ٠٨ فروردين ١٣٩٩ |
با سلام
خوب بود این را در پرسش و پاسخ و یا مقالات با کمی تفصیل بیشتر گنجانده شود
چون در سلسله اخبار که بسیار زیاد هست این گونه مطالب گم و ناپیدا می‌شود
ان شاء الله با تفصیل بیشتر به صورت مقاله در آید
چون پیشگیری بهتر از درمان هست
سریع پخش شود تا نتوانند افکار دیگر فاسد خودشان را در آینده بیشتر پخش کنند

پاسخ:
سلام علیکم
بله دقیقا قرار است بعد از تکمیل مطلب به صورت مقاله منتشر گردد
با تشکر
موفق و مؤید باشید
2 | سید | , ایران | ١٦:٣٢ - ١٠ فروردين ١٣٩٩ |
سلام چرا ایشون نمیره بشه دست راست یا چپ آل شیخ . تا کی باید با اینها مماشات بشه . بعد 5 ساعت مناظره این شده خروجی ایشان . خدایا اگر قابل هدایته در این روز عزیز هدایتش بفرما و الا مایه عبرت شیعه و سنی و وهابیش بگردان بحق جاه محمد و آل محمد
3 | احمد | | ٠٣:١٣ - ١٢ فروردين ١٣٩٩ |
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل علي محم وآل محمد الطيبين الطاهرين السلام عليكم ورحمة الله وبركاته واقعا اين آقا درس حوزه خونده ؟؟؟؟ با اين استدلالهاي آبكي آبروي خودشو برد
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English | پخش زنده