2024 April 16 - سه شنبه 28 فروردين 1403
آيا پيامبر اسلام (ص) مسموم از دنيا رفت ؟
کد مطلب: ٥٠٧٦ تاریخ انتشار: ٢٢ شهریور ١٤٠٢ - ١٢:٠٠ تعداد بازدید: 70474
پرسش و پاسخ » نبوت
آيا پيامبر اسلام (ص) مسموم از دنيا رفت ؟

پاسخ:

دانشمندان مسلمان در باره اين كه پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم چگونه از دنيا رفت، ديدگاه هاي گوناگوني دارند؛ بسياري از علماي شيعه و سني معتقدند كه آن حضرت را مسموم كردند و همين سم در بدن آن حضرت اثر كرده و او را به شهادت رسانده است.

حاكم نيشابوري عالم معروف اهل سنت در كتاب معتبر المستدرك علي الصحيحين مي نويسد:

ثنا داود بن يزيد الأودي قال سمعت الشعبي يقول والله لقد سم رسول الله صلي الله عليه وسلم وسم أبو بكر الصديق وقتل عمر بن الخطاب صبرا وقتل عثمان بن عفان صبرا وقتل علي بن أبي طالب صبرا وسم الحسن بن علي وقتل الحسين بن علي صبرا رضي الله عنهم فما نرجو بعدهم.

الحاكم النيسابوري، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاي 405 هـ)، المستدرك علي الصحيحين، ج3، ص61، ح4395، تحقيق: مصطفي عبد القادر عطا، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت الطبعة: الأولي، 1411هـ - 1990م.

داود بن يزيد گويد كه از شعبي شنيدم كه مي گفت: به خدا قسم رسول خدا و ابوبكر با سمّ كشته شدند و عمر و عثمان و علي بن ابيطالب با شمشير كشته شدند و حسن بن علي با سم و حسين بن علي با شمشير كشته شد.

و باز در روايت ديگر نقل مي كند:

ثنا السري بن إسماعيل عن الشعبي أنه قال ماذا يتوقع من هذه الدنيا الدنية وقد سم رسول الله صلي الله عليه وسلم وسم أبو بكر الصديق وقتل عمر بن الخطاب حتف أنفه وكذلك قتل عثمان وعلي وسم الحسن وقتل الحسين حتف أنفه.

سري بن اسماعيل از شعبي نقل كرده است كه او گفت: از اين دنياي پست چه توقعي داريد؛ در حالي كه رسول خدا (ص) و ابوبكر مسموم شدند، عمر بن الخطاب، عثمان، و علي (ع) كشته شدند، حسن (ع) مسموم شد و حسين (ع) ناگهاني كشته شد.

الحاكم النيسابوري، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاي 405 هـ)، المستدرك علي الصحيحين، ج3، ص67، ح4412، تحقيق: مصطفي عبد القادر عطا، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت الطبعة: الأولي، 1411هـ - 1990م.

همچنين بسياري از بزرگان اهل سنت همين مطلب را از عبد الله بن مسعود نقل كرده اند:

حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا عبد الرَّزَّاقِ ثنا سُفْيَانُ عَنِ الأَعْمَشِ عن عبد اللَّهِ بن مُرَّةَ عن أبي الأَحْوَصِ عن عبد اللَّهِ قال لأَنْ أَحْلِفَ تِسْعاً ان رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم قُتِلَ قَتْلاً أَحَبُّ الي من أَنْ أَحْلِفَ وَاحِدَةً انه لم يُقْتَلْ وَذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ جَعَلَهُ نَبِيًّا وَاتَّخَذَهُ شَهِيداً.

از عبدالله بن مسعود روايت شده است كه مي گفت: اگر 9 بار قسم بخورم كه رسول خدا كشته شده اشت برايم محبوب تر است از اين كه يك بار قسم بخورم كه او كشته نشده است؛ زيرا خداوند او را پيامبر و شهيد قرار داده است.

الصنعاني، ابوبكر عبد الرزاق بن همام (متوفاي211هـ)، المصنف، ج5، ص269، ح9571، تحقيق حبيب الرحمن الأعظمي، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثانية، 1403هـ؛

الزهري، محمد بن سعد بن منيع ابوعبدالله البصري (متوفاي230هـ)، الطبقات الكبري، ج2، ص201، ناشر: دار صادر - بيروت؛

الشيباني، ابوعبد الله أحمد بن حنبل (متوفاي241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص408، ح3873؛ ج1، ص434، ح4139، ناشر: مؤسسة قرطبة - مصر؛

ابن كثير الدمشقي، ابوالفداء إسماعيل بن عمر القرشي (متوفاي774هـ)، البداية والنهاية، ج5، ص227، ناشر: مكتبة المعارف - بيروت؛

ابن كثير الدمشقي، ابوالفداء إسماعيل بن عمر القرشي (متوفاي774هـ)، السيرة النبوية، ج4، ص449، طبق برنامه الجامع الكبير؛

السيوطي، جلال الدين عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاي911هـ)، الحاوي للفتاوي في الفقه وعلوم التفسير والحديث والاصول والنحو والاعراب وسائر الفنون، ج2، ص141، تحقيق: عبد اللطيف حسن عبد الرحمن، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولي، 1421هـ - 2000م.

هيثمي بعد از نقل اين روايت مي گويد:

رواه أحمد ورجاله رجال الصحيح.

احمد آن را نقل كرده و راويان آن، راويان صحيح بخاري هستند.

الهيثمي، ابوالحسن علي بن أبي بكر (متوفاي 807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج9، ص34، ناشر: دار الريان للتراث/ دار الكتاب العربي - القاهرة، بيروت - 1407هـ.

حاكم نيشابوري بعد از نقل اين روايت مي گويد:

هذا حديث صحيح علي شرط الشيخين ولم يخرجاه.

اين حديث طبق شرائطي كه بخاري و مسلم براي صحت روايت قائل هستند، صحيح است؛ ولي آن دو نقل نكرده اند.

الحاكم النيسابوري، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاي 405 هـ)، المستدرك علي الصحيحين، ج3، ص60، ح4394، تحقيق: مصطفي عبد القادر عطا، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت الطبعة: الأولي، 1411هـ - 1990م.

و از علماي شيعه، شيخ مفيد رضوان الله تعالي عليه مي نويسد:

رسول الله صلي الله عليه وآله محمد بن عبد الله... وقبض بالمدينة مسموما يوم الاثنين لليلتين بقيتا من صفر....

رسول خدا صلي الله عليه وآله در روز دوشنه 28 صفر در مدينه در حالي كه مسموم شده بود، از دنيا رفت.

الشيخ المفيد، محمد بن محمد بن النعمان ابن المعلم أبي عبد الله العكبري البغدادي (متوفاي413 هـ)، المقنعة، ص456، تحقيق و نشر: مؤسسة النشر الإسلامي التابعة لجماعة المدرسين ـ قم، الطبعة: الثانية، 1410 ه

مرحوم شيخ طوسي در كتاب تهذيب الأحكام مي نويسد:

محمد بن عبد الله... وقبض بالمدينة مسموما يوم الاثنين لليلتين بقيتا من صفر سنة عشرة من الهجرة.

محمد بن عبد الله (صلي الله عليه وآله وسلم )... در روز دوشنبه 28 صفر سال دهم هجري در حالي از دنيا رفت كه مسموم شده بود.

الطوسي، الشيخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علي بن الحسن (متوفاي460هـ)، تهذيب الأحكام، ج6 ص2، تحقيق: السيد حسن الموسوي الخرسان، ناشر: دار الكتب الإسلامية ـ طهران، الطبعة الرابعة، 1365 ش.

و نيز مرحوم علامه حلي در تحرير الأحكام مي گويد:

محمد بن عبد الله... وقبض بالمدينة مسموما يوم الاثنين لليلتين بقينا من صفر سنة عشرين من الهجرة.

الحلي الأسدي، جمال الدين أبو منصور الحسن بن يوسف بن المطهر (متوفاي 726هـ)، تحرير الأحكام، ج2 ص118، تحقيق: الشيخ إبراهيم البهادري، ناشر: مؤسسة الإمام الصادق ( عليه السلام ) ـ قم، الطبعة: الأولي، 1420 ه

اما اين كه چه كسي و در چه زماني آن حضرت را سمّ داده است، همانند بسيار ديگر از زواياي زندگي آن حضرت براي ما روشن نيست.

محمد بن اسماعيل بخاري در صحيحش مي نويسد:

قالت عَائِشَةُ رضي الله عنها كان النبي صلي الله عليه وسلم يقول في مَرَضِهِ الذي مَاتَ فيه يا عَائِشَةُ ما أَزَالُ أَجِدُ أَلَمَ الطَّعَامِ الذي أَكَلْتُ بِخَيْبَرَ فَهَذَا أَوَانُ وَجَدْتُ انْقِطَاعَ أَبْهَرِي من ذلك السُّمِّ.

عايشه گفته است كه رسول خدا در مريضي خود ( كه در آن از دنيا رفتند) مي فرمودند تا كنون درد غذايي را كه در خيبر خوردم احساس مي كردم و الآن زماني است كه احساس كردم شريان هاي قلبم از آن پاره شده است.

البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج4، ص1611، ح4165، كِتَاب الْمَغَازِي، بَاب مَرَضِ النبي (ص) وَوَفَاتِهِ، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.

شايد برخي بگويند كه چنين مطلبي بعيد به نظر مي رسد كه سمي بعد از چهار سال اثر كند، ضمن اين كه پيامبر اسلام قبل از خوردن آن سم در جنگ خيبر از مسموم بودن گوشت گوسفند آگاه شد و از خوردن دست كشيد؛ چنانچه ابن كثير دمشقي مي نويسد:

وفي صحيح البخاري «عن ابن مسعود قال: لقد كنا نسمع تسبيح الطعام وهو يؤكل» يعني بين يدي النبي وكلمه ذراع الشاة المسمومة وأعلمه بما فيه من السم

در صحيح بخاري از ابن مسعود نقل شده است كه مي گفت: «ما صداي تسبيح گفتن غذا را هنگامي كه رسول خدا از آن تناول مي فرمود، مي شنيديم». يعني در جلوي پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم. و گوشت سردست مسموم با حضرت سخن گفت و ايشان از سمي بودن خود مطلع كرد.

ابن كثير الدمشقي، ابوالفداء إسماعيل بن عمر القرشي (متوفاي774هـ)، البداية والنهاية،ج 6، ص286، ناشر: مكتبة المعارف - بيروت.

در نتيجه اين كه چه كسي پيامبر را سمّ داده و اين سمّ در چه زماني بوده است، براي ما به صورت دقيق روشن نيست.

و از طرف ديگر ميي بينيم كه محمد بن اسماعيل بخاري و مسلم و بسياري ديگر از بزرگان اهل سنت نوشته اند:

قالت عَائِشَةُ لَدَدْنَاهُ في مَرَضِهِ فَجَعَلَ يُشِيرُ إِلَيْنَا أَنْ لَا تَلُدُّونِي فَقُلْنَا كَرَاهِيَةُ الْمَرِيضِ لِلدَّوَاءِ فلما أَفَاقَ قال أَلَمْ أَنْهَكُمْ أَنْ تَلُدُّونِي قُلْنَا كَرَاهِيَةَ الْمَرِيضِ لِلدَّوَاءِ فقال لَا يَبْقَي أَحَدٌ في الْبَيْتِ إلا لُدَّ وأنا أَنْظُرُ إلا الْعَبَّاسَ فإنه لم يَشْهَدْكُمْ.

عايشه گفته است در دهان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم در زمان مريضي ايشان به زور دوا ريختيم، پس با اشاره به ما فهماندند كه به من دوا نخورانيد، ما با خود گفتيم اين از آن جهت است كه مريض از دوا بدش مي آيد و وقتي حضرت بهتر شد، فرمودند: آيا من شما را از اين كه به من دوا بخورانيد نهي نكردم ؟ پس فرمودند: بايد در دهان هر كسي كه در اين خانه است، در جلوي چشم من دوا ريخته شود؛ غير از عباس كه او شاهد ماجرا نبوده است.

البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج4، ص1618، ح4189، كِتَاب الْمَغَازِي، بَاب مَرَضِ النبي (ص) وَوَفَاتِهِ؛ ج5، ص2159، ح5382، كِتَاب الطِّبِّ، بَاب اللَّدُودِ؛ ج6، ص2524، ح6492،كِتَاب الدِّيَاتِ، بَاب الْقِصَاصِ بين الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ في الْجِرَاحَاتِ؛ ج6، ص2527، ح6501، بَاب إذا أَصَابَ قَوْمٌ من رَجُلٍ هل يُعَاقِبُ، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987؛

النيسابوري القشيري، ابوالحسين مسلم بن الحجاج (متوفاي261هـ)، صحيح مسلم، ج4، ص1733، ح2213، كِتَاب السَّلَامِ، بَاب كَرَاهَةِ التَّدَاوِي بِاللَّدُودِ، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.

نكته جالب توجه اين است كه بخاري اين حديث را در كتاب ديات، باب قصاص نقل كرده است

ابن حجر عسقلاني در شرح اين روايت مي نويسد:

(قوله لددناه) أي جعلنا في جانب فمه دواه بغير اختياره وهذا هو اللدود.

اين كه گفته: «لددنا» يعني اين كه ما در دهان آن حضرت بدون اين كه اختياري داشته باشد (بازور) دوا ريختيم.

در اين جا چند سؤال از برادران اهل سنت داريم كه اميد است پاسخ بدهند:

1. چرا عايشه و كساني كه در آن جا حضور داشتند، حرف پيامبر را گوش نكردند و علي رغم نهي آن حضرت، دارو را با زور در حلق آن حضرت ريختند ؟ مگر نه اين كه قرآن كريم مي فرمايد:

وَما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا. الحشر / 7.

هر دستوري كه رسول به شما داد اطاعت كنيد و از هر گناهي نهيتان كرد آن را ترك كنيد، و از خدا بترسيد كه خدا عقابي سخت دارد.

2. چرا عايشه پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم را با ديگر مريض ها يكسان مي بيند ؟ مگر نه اين كه خداوند مي فرمايد:

وَمَا يَنطِقُ عَنِ الهَْوَي . إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْي يُوحَي . النجم / 3 و 4.

هرگز از روي هوي و هوس سخن نمي گويد و آنچه مي گويد چيزي جز وحيي كه به وي مي شود نيست.

چرا فكر كرد كه هر مريضي حتي پيامبر خوردن دوا را دوست ندارد؟

آيا پيامبر اسلام به اندازه اطرافيان درك نمي كرد كه چه چيزي براي او خوب است و چه چيزي بد ؟ يا اين كه اطرافيان مي خواستند با انجام اين عمل، همان سخن افرادي را تكرار كنند كه به هنگام درخواست قلم و كاغذ به پيامبر گرامي (ص) نسبت هذيان دادند ؟

و از همه عجيب تر اين است كه نقل كرده اند: پيامبر اسلام بعد از اين كه به هوش آمد، دستور داد به همه آن ها كه به زور به حضرت دوا داده بودند، از همان دوا بخورانند غير از عمويش عباس ! چرا پيامبر اسلام همه را مجازات مي كند ؟ مگر قرآن كريم نفرموده:

وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْري . الأنعام / 164 و الأسراء /15 و فاطر 18 و الزمر / 7.

هيچ گنهكاري بار گناه ديگري را بر دوش نمي كشد.

با اين تفاصيل بايد براي مظلوميت آقا رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم بيش از همه اشك ريخت كه در ميان امت خود و حتي در خانه خود بيش از همه مظلوم بوده است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
1 | عمر حسن | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٧ اسفند ١٣٨٦ |
مي خواهيد چه چيزي را ثابت کنيد؟ آيا مي خواهيد ثابت کنيد اصحاب پيامبر را شهيد کردند؟ من که چنين حديثي را موضوع مي دانم زيرا ممکن نيست همانطور که گفتيد پيامبر کسي را به جاي کس ديگر مجازات کند. در ضمن اگر روايت صحيح باشد که نيست در صورتي که در آن دوا سم بود هبايد بقيه اصحاب که از آن دوا خوردند نيز مي مردند.
از خدا بترسيد و اين چنين به اسلام ضربه نزنيد.

پاسخ:
بسمه تعالى
جناب آقاي عمر !
ما هرگز به دنبال اين مطلب نبوده ايم كه بگويم اصحاب آن حضرت او را مسموم كردند . اگر دقت مي كرديد در نتيجه گيري اين مطلب را به صورت واضح گفته ايم .
درست است كه پيامبر اسلام دستور دادند كه همه از آن دوا بخورند اما اين كه اطرافيان نيز پذيرفته باشند مشخص نيست . شايد همانند بسياري از فرمان هاي پيامبر پوشت گوش انداخته باشند .

خود اهل سنت در صحيح ترين كتاب هايشان بر اين قضيه تاکيد دارند که پيامبر مسموم از دنيا رفتند نه به مرگ طبيعي ما نيز در اين حواب پرسش و پاسخ تنها به اطلاع رساني از کتب منبع اهل سنت بسنده کرديم .
كسي به اسلام ضربه زده است كه اين روايات را در صحيح ترين كتاب اهل سنت بعد از قرآن آورده است و علماي اهل سنت نيز بدون تحقيق تمامي مطالب آن را پذيرفته اند . حتي در همين ختم صحيح بخاري كه همين سال در زاهدان برگزار شده علماي اهل سنت اعلام كردند كه تحقيق در صحيح بخاري بدعت است و كسي حتي حق تحقيق در اين كتاب را ندارند . چه رسد به اين كه كسي بخواهد روايات آن را تخطئه كند . اگر مشكلي در اين روايت هست شما بايد يقه بخاري را بگيريد كه چرا اين روايت را نقل كرده است .
والسلام علي من اتبع الهدي
2 | عبد الله بن جبرين | Germany - Hamburg | ١٢:٠٠ - ٢٨ اسفند ١٣٨٦ |
ببين اقاي قزويني يا هر کسي که مي خوني اين رو مي دونم که نظرم را نمايش نمي دي .ايرادي هم نداره فقط خودت بخوني کافي .
به الله قسم از تو کذابتر و کينه اي تر نسبت به اهل سنت نديدم الله تعالي رويت را سياه کند .اهل سنت هميشه پيروزند .
اي مرد از روي رسول الله شرم نمي کني که به همسرش تهمت مي زني که قاتل اوست معاذ الله من هذا.

پاسخ:
بسمه تعالي
اگر چشمانتان را باز مي كرديد، مي ديديد كه در پايين مطلب نوشته شده "گروه پاسخ به شبهات" ، نه دكتر حسيني قزويني (مد ظله العالي) .
از كجا مي دانستي كه ما نظر شما را نمايش نخواهيم داد ، نكند كه شما نيز همانند اربابتان ابن تيميه علم غيب داريد و از آينده خبر مي دهيد ؟
خداوند روي كسي را سياه مي كند كه اين گونه روايات باطل را در كتاب هاي مسلمانان وارده كرده و بعد علماي اهل سنت نيز چشم بسته تمامي روايات آن كتاب را پذيرفته و منبع اساسي عقائد اهل سنت قرار داده اند . اگر اين روايات اين قدر بد و زشت بوده ، چرا در صحيح ترين كتاب اهل سنت بعد از قرآن آمده است ؟!
جناب بن جبرين ! ما در كجاي اين مطلب گفته ايم كه عايشه قاتل پيامبر بوده است ؟
خدا را شاكريم كه روشن گري هاي استاد قزويني در شبكه سلام كارساز شده و كساني همچون شما را آن قدر عصباني كرده است كه عكس العملي جز فحاشي نداريد!

گروه پاسخ به شبهات
3 | ابن حسن | Iran - Rasht | ١٢:٠٠ - ٠٤ فروردين ١٣٨٧ |
به نام اللهسلام.با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما و جناب آقاي دكتر حسيني(مد ظله العالي و دامهَ بركات).اميدواريم خداوند مذهب اهل جاهليت رو به راه راست هدايت كند. زنده باد روح پر فتوح حضرت ابولولو(رحمه الله عليه).
4 | بنده خدا | Iran - Ardabil | ١٢:٠٠ - ٠٥ فروردين ١٣٨٧ |
1-آيا در هفته وحدت گامي هم جهت كاهش ودامن نزدن به اختلافات برداشته ايد ؟ 2- بنظر شما دامن زدن به اختلافات وآزردن ديگران چه نتيجه اي دارد؟رهبران ديني راسرمشق خود قرار دهيد.
5 | خادم اهل بيت | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٦ فروردين ١٣٨٧ |
به نام خداوند وحدت آفرين
برادر عزيز، اي كاش جنابعالي وحدت را معنا مي فرموديد بعد منادي وحدت مي شديد.
اگر شما انتظار داريد كه شيعيان تحت عنوان وحدت همانند گذشته حرف حق خود را نزنند و حقيقت پنهان تاريخ را براي مردم بازگو نكنند و آن چه كه موجب بيداري جوانها مخصوصا جوانها اهل سنت عاشق حقيقت بيان نكنند، سخت در اشتباه هستيد.
و اگر مرار از وحدت و دوري از اختلاف، احترام به عقائد طرف مخالف و اجتناب از هر گونه اهانت و ناسزا هست، كاملا حرف متيني است و ما امروز كساني را كه به بهانه دفاع از شيعه و يا سني به طرف مخالف اهانت مي كنند محكوم مي كنيم و اين ها را نه شيعه و نه سني مي دانيم بلكه اين ها عامل استكبار و دشمنان اسلام راستين مي باشند. ولي بايد توجه داشت كه مباحث علمي و بيان حقيقت به صورت مستدل و استناد به كتب طرف مقابل اهانت نيست.
جنابعالي كه از بيان حقيقت ثابت در كتب صحاح اهل سنت آزرده و آشفته ميشويد به گردانندگان سايت سني آنلاين و سني نيوز و اهل سنت جنوب نيز توصيه بفرماييد از اهانت و جسارت به مقدسات شيعه دست بردارند و از قرار دادن مقالات بي پايه و اساس بر روي سايت اجتناب كنند و مقالات و كتابهاي وهابيون تندرو و تكفيري را از سايتهاي خود حذف نمايند.
6 | سوران | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٧ فروردين ١٣٨٧ |
کفر چو مني گزاف و آسان نبود محکم تر از ايمان من ايمان نبود
در هر دو جهان يک مسلمان و آن هم کافر؟ پس در هردو جهان يک مسلمان نبود
حالا ميخواين بگين که يک ميلياردو اندي مسلمان جهان. در اشتباهند و شما شيعه يان 400 ساله حکومت صفويه درست است. بابا برين جمع کنين.
مذهب شيعه(صفويه) چه تهمت هاي به همسر و آل و اصحاب پيامبر(ص) ميزنند اصلا شماها ميدونيد معني اسلام چيه شما ها از کدوم اسلام دارين حرف ميزنين؟؟؟؟؟؟؟ فرق شما ها با وهابي- القاعده - سلفي هاي تکفيري - سلفي جهادي- اخوان- توحيد - جندالاسلام - سلفي الانصار - سلفي الانصه- بهائي چيه؟؟؟؟؟ بخدا هيچ فرقي با اونها ندارين
حال شماها که خيلي اعاي مسلماني داريد به اين سوالها جواب بده
1-مذهب شيعه کي و چه جوري پايه گذاري شده ؟؟؟
2-شما که حضرت علي(رضي) را به عنوان امام انتخاب کردين آيا در نهج البلاغه اسم شيعه بيان شده يا به ان اشاره کرده؟
3-ايا تاريخ نويس شيعه در قرن دوم سوم يا چهارم هجري قمري داريد؟
4-آيا سنت هاي پيامبر(ص)را مي دانيد؟
5-آيا سنتهاي پيامبر(ص)را اجرا مي کنيد؟
6-به گفته مذهب شما تفرقه اي که بين چهار خلفاي راشدين(رضي الله عنه) پيش آمد در کدام حديث به آن اشاره شده؟
7-سوره مبارکه نور از آيه 11 تا29 براي ثابت کردن پاک دامني چه کسي نازل شد؟
جواب اين چند سوال را بده تا بعدا

پاسخ:
جناب سوران ، اولا : اگر قصد شعر خواندن داري لااقل شعر ديگران را خراب نکن و آن را به صورت دقيق بخوان ؛ زيرا هر کسي ببيند فکر مي کند شما آدم بي مطالعه اي هستيد
ما براي اينکه لااقل خوانندگان محترم و عزيز به اشتباه نيفتند اصل شعر را براي شما مي نويسيم :
بوعلي سينا مي فرمايد :
کفر چه مني گزاف و آسان نبود محکم تر از ايمان من ايمان نبود
در دهرچو من يکي و آن هم کافر پس در همه دهر يک مسلمان نبود
ثانيا : نياز به شعر خواندن و فحش دادن نيست ، ما شيعيان در مکتب پيامبر اکرم و اهل بيت بزرگوارشان تربيت شده ايم همان پيامبري که خداوند در مورد ايشان مي فرمايد:‌(إنک لعلي خلق عظيم/ قلم4) و به مقتضاي آيه ( لقد کان لکم في رسول الله أسوة حسنة ... . الأحزاب / 21 ) همه ما مسلمانان وظيفه داريم در شؤونات مختلف زندگي رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم را الگوي خود قرار دهيم و از ايشان درس بگيريم .
لذا شما اگر واقعا دنبال حق هستيد و مي خواهيد حق را بفهميد مي توانيد خيلي مؤدبانه و به دور از هر حرف زشت و هر نسبت ناروايي خيلي دوستانه سؤالاتي را که در ذهنتان است مطرح کنيد و از ما جواب منطقي و مستدل دريافت نمائيد . البته در مورد اين سؤالاتي که مطرح نموده ايد بايد خدمت شما عرض کنم که اگر شما کمي در سايت ما جستجو مي کرديد مي توانستيد جواب تک تک سؤالاتتان را از ميان مقالات و يا پرسش و پاسخ ها و ... پيدا نمائيد ، و اين همه به خود زحمت ندهيد وليکن ما براي برطرف نمودن هرگونه ابهامي از ذهن شما جواب همه سؤالات شما را دوباره عرض مي کنيم
------------------------
راستي سوران جان توي بحث تفرقه بين خلفا مطلبي ديدم که فهميدم دين شما خيلي خوبه ، ميدوني چي بود : وقتي كه خبر زناي خالد بن وليد با همسر مالک بن نويرة به ابوبکر و عمر رسيد ، عمر به ابوبکر گفت خالد زنا کرده سنگسارش کن . ابوبکر گفت سنگسارش نمي کنم اون مجتهده و تو اجتهادش خطا کرده .عمر گفت: خالد يه مسلمونو کشته ،توهم بکشش ، ابوبکر گفت : اونو نمي کشم آخه مجتهده و تو اجتهادش خطا کرده .عمر گفت: پس عزلش کن .ابوبکرگفت : من شمشيري رو که خداوند بر سر اونا از نيام بيرون کشيده هيچ وقت تو غلاف نمي کنم .
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1312
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?frame=1&bank=maghalat&id=95

عجب ديني !!! نه زناي محصنه مجازاتي داره و نه قتل مسلمان ، دوست گرامي فکر مي کنم براي تبليغ دينتون همين يک فتوا بسه .
خب بگذريم ما سؤالات شما را جواب داديم حال دوست عزيز به عنوان برادري مسلمان علي الحساب چند سؤال از شما دارم و بسيار علاقه مندم که پاسخ هاي علمي و متقني از شما دريافت کنم . اگر اينها را علمي و متقن جواب داديد ، بقيه سؤالاتم را خدمت شما عرض مي کنم . به اين سؤالات توجه فرمائيد :
1ـ همانطوري که مي دانيد ابوحنيفه اولين پيشواي اهل سنت در سال 80 (هشتاد) هجري قمري يعني قريب به 69 ( شست و نه ) سال و اندي بعد از وفات پيامبراکرم صلي الله عليه وآله وسلم تازه به دنيا آمده است و مالک بن انس در سال (93 ه .ق ) و محمد بن ادريس شافعي در سال (150 ه.ق) و احمد بن حنبل در سال ( 164 ه. ق ) به دنيا آمده اند .
حال سؤال ما اين است که در اين مدت زمان (يعني 69 سال بين وفات پيامبر اکرم و تولد ابوحنيفه و تشکيل دادن فرقه حنفي ) مسلمانان چه ديني داشتند .
2ـ دوست عزيز همانطوري که در سؤال افك ملاحظه خواهيد كرد 4 تن از صحابه به همسر رسول خدا تهمت فحشا زدند و رسول خدا نيز برآنها حد جاري نمودند حال سؤال من اين است شما چگونه صحابه را بدون قيد و شرط عادل مي دانيد ؟ صحابه اي که بعضي از آنها به همسر پيامبر خدا تهمت زدند ! شما را به خدا آيا اين عمل شما اهانت به رسول خدا نيست ؟ آيا عمل شما به معناي شريک شدن شما در آن جرم آن دسته از صحابه نيست ؟ و ...
3ـ برادر عزيز آيا شما در قرن اول مورخي داريد ؟‌
ما از هفت سؤال شما فقط يك سؤال را براي خودتان مي فرستيم و بقيه را به صورت جداگانه در قسمت پرسش و پاسخ سايت براي بازديد عموم مردم گذاشته‌ايم . شما مي توانيد به آدرس‌هاي ذيل :
مراجعه کنيد و جواب خود را دريافت نمائيد .
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1317
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1318
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1312
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1313
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1315

گروه پاسخ به شبهات
7 | حامد | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ٠٧ فروردين ١٣٨٧ |
سلام و خسته نباشيد
به شما تبريك و خسته نباشيد مي گويم و اميدوارم امام زمان (عج) به شما اجر دهد.
خداوند با ظهور يگانه منجي عالم ارواحنا فداه شيعه را از اين مظلوميت بيرون آورد و حق را به همه بنماياند.
خداوند بر قاتلين پيامبر (ص) و اميرالمومنين (ع) و حضرت زهرا (ص) و ائمه معصومين (ع) لعنت كند.
يا علي
8 | فاطمي نسب | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٢ فروردين ١٣٨٧ |
محققين مؤسسه ولي عصر خسته نباشيد ، واقعا خوشم اومد ، چقدر مطالبتون مستدل بود ، اصلا مذهب شيعه از زمان پيامبر اسلام تاکنون همينطور بوده يعني از اونجايي که بر حق بوده اند و هستد هميشه بر پايه برهان و منطق حرف مي زدند . انشاءالله آقا امام زمان به شما اجر بدهند .
اما جناب آقاي عمر و آقاي عبدالله بن جبرين خوبه قبل از فحاشي و بيان حرفهاي غير منطقي به کتابهاي خودتون رجوع کنيد و کمي مطالعه بفرمائيد تا لااقل حقيقت براتون روشن بشه وبه اين مطلب اقرار کنيد و آبروتون بيشتر از اين نره .
9 | ذوالفقار | United States - Cheyenne | ١٢:٠٠ - ١٣ فروردين ١٣٨٧ |
با عرض سلام و خسته نباشيدواقعا دستتون درد نكنه. اي اهل سنت كه حتي بزرگترينشون هم خيلي كوچيكند! همچون گذشته كه حرفي براي گفتن ندارند فحاشي مي كنند و شخصيت خودشون رو به همه نشون ميدن. اگه راست ميگن مگه نه آقاي قزويني چندين بار در شبكه سلام و همين سايت اونا رو دعوت به مناظره و حتي مباهله كردند پس چرا مي ترسن و جرئت نمي كنن جلو بيان؟؟؟!!!باز هم از شما تشكر مي كنم.www.Thaghalayn.blogfa.com
10 | محمد | United States - Alexandria | ١٢:٠٠ - ١٨ فروردين ١٣٨٧ |
پس -از سلام و خسته نباشيد خدمت شما برادران عرض مي شود چرا نوشته ايد :
اما اينکه چه کسي ودرچه زماني ان حضرت را سم داده است. در تفسير صافي در ذيل ايه شريفه (افان مات او قتل انقلبتم علي اعقابکم ) اين روايت از امام صادق عليه السلام نقل شده
*:اتدرون مات النبي او قتل ان الله يقول افان مات او قتل انقلبتم علي اعقابکم ثم قال انهماسقتاه قبل الموت
* بعدمرحوم فيض مي فرمايد يعني :الامراتين لعنهما الله و ابويهما
و اين واضح است که حفصه و عايشه عليهما لعنة الله مايعي مسمو م به پيغمبر خورانيدند ودرتفسير نور الثقلين همين روايت از عياشي نقل شده با اختلاف فبسم قبل الموت انهما سقتاه
سپس راوي گويد من گفتم انهما و ابوهما شر من خلق الله و در بحار الانوار به جاي سقتاه سمتاه نقل پس شده پس ضمير سقتاه يا سمتاه به حفصه و عايشه بر مي گردد و اين دو ملعون پيغمبر اکرم صلي الله عليه واله را مسموم کردند
شما خود روايتش را نقل کرده ايد که انها به دهان نبي اکرم دوا مي ريختند اينها دوا نبوده بلکه مايعي مسموم بوده که که اين دو ملعونه به اسم دوا به حضرت مي خورانيدند فلهذا نبي اکرم انها را از اين کار نهي فرموده بودنددر ضمن لازم نيست حتما منابع از اهل تسنن باشد همه که سني نيستند علاوه بر اينکه سنيها حرف خودشان را هم قبول ندارند و به اين سني که عصباني شده و فحاشي مي کند بايد بگو ييم اگر ما مطاعن خلفا ي غاصب را ازمنابع خودتان بياوريم از خجالت اينکه سني هستي و پيرو اينهاخودکشي مي کني
11 | محمود | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٥ فروردين ١٣٨٧ |
در حال حاضر که اهل تشيع و سنت بايد با هم باشند درست نيست که دوست عزيزمان بد بين باشند و به عزيزان اين سايت توهين کنند الان ما بايد جواب کاريکاتورها و فيلم هاي وهن آميز غرب رو بديم و اين از همه چيز قلب پيامبر رو خوشحال تر ميکنه .
12 | حسين | Iran - Urmia | ١٢:٠٠ - ٢٧ فروردين ١٣٨٧ |
من از برادران اهل تشيع خود مي خواهم که منبع استدلال خودرابراي ما معرفي کنند که به چه کتابي رجوع مي کنند ودلايل خودرا از کجا مي گيرند چون هروقت وزمان يک دليل مي آورند؟ چرا مناظره بين علماي اهل سنت وعلماي تشيع نمي گذاريد؟شما که خود را حق مي دانيد وديگران را باطل چرا براي بحث وگفتگو با علماي سني کنار نمي آييد؟وچون دليل نداريد به زور متوسل مي شويد؟وعلماي سني را به بهانهاي مختلفي زندان واعدام ....محکوم مي کنيد چون دليل براي قانع نمودن نداريد خداوند شمارا هدايت نمايد

پاسخ:
جناب حسين ! ما اگر با علماي اهل سنت بحث كنيم ، از آن‌جايي كه خود را تابع مقررات قرآن مي‌دانيم ، سعي مي‌كنيم كه شيوه جدال احسن را رعايت و از باب قاعده الزام فقط به كتاب‌هاي خودشان مراجعه كنيم و فقط از كتاب‌هاي خودشان بر عليه شان استفاده مي‌كنيم .
ما خيلي دوست داريم كه با علماي شما مناظره و مباحثه داشته باشيم ؛ اما متأسفانه علماي اهل سنت ؛ به ويژه مولوي‌هاي ايراني از مناظره و مباحثه با علماي ما طفره مي‌روند . بهترين شاهد بر اين مطلب طفره رفتن مولوي عبد الحميد امام جمعه زاهدان ، از مناظره با دكتر حسيني قزويني ، مدير مسؤول همين سايت بود . عجيب است كه شما از مطلب بي خبر مانده‌ايد .
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=68
ما در همين جا اعلام مي‌كنيم كه هر شخصي از علماي شناخته شده اهل سنت حاضر باشند كه ما دوستان گروه پاسخ به شبهات اين سايت مناظره كنند ، با كمال ميل حاضر به مناظره هستيم .
13 | حسين اسيري | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٨ فروردين ١٣٨٧ |
برادر عزيز (محمود) سلام عليكم ..كلام شما صحيح است ولي بايد تذكّر دهم كه أز إين كاريكاتورهاي توهين آميز بدتر مطالبي است كه در صحاح آقايان أهل تسنن وجود دارد .. وآن غربي ها هم با خواندن كتاب هاي أهل تسنن كه جون أكثريتند وكتاب هايشان منتشر است فكر ميكنند اين ها عقايد كـــل مسلمانان درباره بيامبر است (ص) بس ما بايد أول بين خود مسلمانها أز جهره واقعي بيامبر (ص) دفاع كنيم جون كه أكر بخواهيم فتنه ومشكلات واهانات را خاموش كنيم بايد أز أصل وجذر إين كار را أنجام دهيم .. اين لينك رو درباره (بــعــضــي) از اهانات كتب اهل تسنن به بيامبر (ص) ببينيد : http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=100برادر كوجك شما حسين اسيري
14 | حسن علي صديقيان | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣١ فروردين ١٣٨٧ |
سلام خدمت تمام دوستان
از شما متشکرم بخاطر نوشتن چنين مطالبي
خدا به توفيقات شما اضافه کند
بعد به دوستان طرفدار وحدت و اهل سنت عرض کنم که در مقابل بحث علمي اينگونه بر خورد درست نيست
از علماي خود بخواهيد که جواب اين سوالات را بدهند
و اين بنده خدا هم که از کتب خودشما دليل اورده
و بعد وحدت ما تنها با افراد تحت پرچم ولايت امير المومنين است و بس .
ما براي شما اهل سنت ارزش قايليم که به مباحثه منطقي با شما پرداختيم
يا علي(ع)
15 | ستار شعباني | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣١ فروردين ١٣٨٧ |
هاي أقاي عبدالله قرار شد محترمانه باهم بحث كنيم اكه قرار باشه توهين كنيد ما هم عليل نيستيم بعدم به حرف گربه سياه بارون نمياد
تازه دعاي منو و شما تا سقف بالا نميره الكي زور نزن
16 | فاطمي نسب | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ٠٤ ارديبهشت ١٣٨٧ |
بن جبرين جون : شما که مدعي بحث محترمانه اي چرا اين جوري حرف مي زني ، اول مي گي کذاب و کينه اي ، بعد مي گي الله تعالي رويت را سياه کند به نظر من همين طريقه حرف زدنت دليل بر حقانيت شماست .برادر من اگه حرف علمي داري بيا باهم بحث کنيم و گرنه فحش دادن و يا اينکه بگي « .اهل سنت هميشه پيروزند .» که دردي از شما دوا نمي کنه ... اون کسي پيروزه که در مقابل نسل پرسشگر امروز دليل قانع کننده داشته باشه .منتظرتم ( يا حق )
17 | بهنام | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٨٧ |
بسيار ممنون
من مقاله شما را خواندم
اظهار نظر ها را هم خواندم
به نظر من بايد در مملكت امام زمان عليه السلام حقايق گفته شد
برادران اهل سنت هم به جاي اعتراض و موضع گيري فقط كمي فكر كنند كه ....
و للله حجه بالغه
18 | محمد | Iran - Khorramshahr | ١٢:٠٠ - ٠٥ خرداد ١٣٨٧ |
حضرت شيخ الاسلام مولانا عبدالحميد نه تنها امتناع نفرمود بلكه قبول كرد كه با اقاي قزويني مباهله نمايد اگر اقاي قزويني بر حق بود چرا قبول نكرد؟

پاسخ:
پس گويا شما اصلا در جريان نيستيد
ويا هستيد و ....
استاد قزويني ابتدا درخواست مناظره کردند و آقاي عبدالحميد امتناع کردند و ادعاي مباهله کردند، استاد قزويني مجددا ايشان را دعوت به مناظره کرده و همچنين آمادگي خود را براي مباهله اعلام کردند که متاسفانه آقاي عبدالحميد گويا به هيچ کدام نتوانستند رضايت بدهند.
ولي در کل بد نيست شما نيز اخبار مربوطه را ملاحظه نماييد.
خبر مربوط به : از سوي دکتر حسيني قزويني مولوي عبدالحميد دعوت به مناظره شد
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=64
خبر مربوط به : فرار مولوي عبدالحميد از مناظره و دعوت مجدد ايشان براي مناظره و مباهله
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=68
19 | طه بهنام | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٩ تير ١٣٨٧ |
چندتا سئوال:
باسلام
از اساتيد محترم خواهشمندم اين سئوالات را جواب دهند و مرا راهنمايي كنند .
1- نظرتان در مورد ازدواج ام كلثوم دختر حضرت علي با عمر چيست؟ دختر حضرت علي با مردي كافر ازدواج مي كند . ممكن است بگوئيد طبق بعضي از روايات اين ازدواج كاملاَ انجام نشده و ام كلثوم بعد از عمر با كسان ديگري ازدواج كرد و باكره بود.در واقع حضرت علي موافق اين ازدواج بوده كه در تاريخ ثبت شده است اگر درست باشد عصمت حضرت علي زير سئوال خواهد رفت . طبق نص قرآن زن مسلمان با مرد كافر نميتواند ازدواج كند پسنديده نيست مگر با اهل كتاب .
2- بيعت امام علي با دو كافر ستمگر (ابوبكر و عمر ) كه هرگز امام معصومي چنين كاري نمي كند كه با بيعت خود آنها را تاييد كرده است و بر عليه آنان قيام نكرده است شايد بگوييد كه در دوران حكومت ان دو حضرت علي هيچ دخالتي در حكومت نمي كرد و كناره گيري مي كرد مگر نه اينكه گفته مي شود طبق آيات قرآن و حديث غدير امامت امير المومنين از طرف خداوند تعيين شده است پس چرا دخالت نمي كرد ؟
3- اگر امامت از طرف خداوند به حضرت علي فرض شده است چرا از آن ابا مي ورزد و مي گويد مرا رها كنيد و ديگري را انتخاب كنيد به نظر من امري كه از طرف خداوند فرض شده است چگونه مي شود آنرا ترك كرد مثل نماز آنهم شخصي مثل حضرت علي (ع)
4- در مورد نامگذاري فرزندان آن حضرت به نام دشمنان مثل ابوبكر و يا عمر و ... نظرتان چيست ؟ اگر اينها بواسطه تقيه است پس آيا اسلام ما از زير بنا با نيرنگ و فريب پايه گذاري شده است؟ چه نيازي بود حضرت علي اسم فرزندش را ابوبكر بنامد دين در زمان پيامبر تكميل شده بود طبق آيات قرآن. ديگر چه نيازي به نام ابوبكر و عمر بود كه حضرت علي (ع) از آن در جهت تكميل و دوام و قوام دين استفاده نمايد .
از استاتيد محترم خواهشمندم به اين سئوالات پاسخ دهند شايد جوابي قانع كننده بيابم .
ضمناَ سئوالات بنده در جهت خراب كردن هيچ فرقه يا گروهي و حتي توهين به بزرگان هيچ دين و مذهبي نيست . باتشكر

پاسخ:
دوست بسيار گرامي سلام ! از ارتباط بسيار صميمانه شما سپاسگذاريم .
ما به تمامي سؤالات شما پيش از اين پاسخ داده‌ايم .
اما سؤال اول : لطفاً به اين آدرس مراجعه بفرماييد :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=83

سؤال دوم : امام علي عليه السلام هيچ‌گاه با خلفا بيعت نكرده‌اند ، براي اطلاع بيشتر به اين آدرس مراجعه بفرماييد :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=438

سؤال سوم :
اين سؤال ذخيره شده و به زودي پاسخ آن به ايميلتان فرستاده خواهد شد .

سؤال چهارم : لطفاً به اين آدرس مراجعه بفرماييد :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=437

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
20 | اسد | Germany - Berlin | ١٢:٠٠ - ١٩ آبان ١٣٨٧ |
سلام عليکم وبعد سوال من اين است:وقتي علي_رض_ مي‌دانست که خداوند او را خليفه کرده پس چرا با ابوبکر و عمر و عثمان ن بيعت کرد؟!
اگر بگوييد قدرت و توانايي نداشت، پس کسي که قدرت ندارد صلاحيت امامت را ندارد، چون فقط کسي مي‌تواند امام باشد که توانايي به دوش گرفتن بار امامت را داشته باشد.
و اگر بگوييد امام توانايي داشت اما او خودش از توانايي‌اش استفاده نکرد، پس اين خيانت است و خائن نمي‌تواند امام باشد! و براي رهبري مردم نمي‌توان به او اعتماد کرد. و امام علي از خيانت و ... پاک است حاشا بر او كه خائن باشد.

پاسخ:
دوست گرامي جناب اسد ! آيا پيامبر قدرت داشت يا نداشت ؟ . اگر بگوييم (نعوذ بالله) قدرت نداشت ، كسي كه قدرت ندارد ، صلاحيت نبوت و امامت را ندارد . اگر قدرت داشت ، چرا در مدت 13 سال در مكه از توانائي اش استفاده نكرد و اين (نعوذ بالله) خيانت است و براي رهبري مردم نمي&zwnjتوان به اعتماد كرد و پيامبر از خيانت و ... پاك است ، حاشا بر او كه خائن باشد .

همچنين حضرت موسي كه قطعاً قدرت داشته است&zwnj ، چرا از فرعون فرار كرد و سالها در جاي ديگري زندگي كرد ؟ و حتي بعد از آن كه برگشت و طرفداران زيادي نيز داشت ، از دست فرعون فرار كرد و از رود نيل گذشت و خداوند فرعون را در نيل غرق كرد .

و ...

در باره بيعت امير المؤمنين عليه السلام با خلفا به آدرس ذيل مراجعه بفرماييد :



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=438



والسلام علي من ا تبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
21 | رضا | United States - New York | ١٢:٠٠ - ١٣ آذر ١٣٨٧ |
لطفا با توجه به اينكه خداوند در سوره مباركه7:35 ميفرمايند" هر آنگاه براي شما رسولاني بفرستيم "آيا با اينكه ميدانيم ختم نبي شده چه لزومي دارد اسرار كنيم ختم رسول شده , اگر از نظر جناب آلي ختم رسول شده شما به آقا امام زمان(ع) چه رتبه اي خواهيد داد ؟ اگر حتي رتبه امامت هم به ايشان بدهيد مسلمن باز هم امامي خواهند بود رسول. . البته بنده معتقد نيستم رسولان احتمالي كه خداوند خبر آنها را در ايه شريفه ياد شده داده رتبه اي هم رتبه با بيامبران اولولعزم داشته باشند

پاسخ:
دوست گرامي سلام !

به احتمال زياد ، منظور شما اين آيه است :

يَابَنىِ ءَادَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكمُ‏ْ ءَايَاتىِ فَمَنِ اتَّقَى‏ وَ أَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيهِْمْ وَ لَا هُمْ يحَْزَنُون‏ . الأعراف / 35 .

اى فرزندان آدم ! اگر رسولانى از خود شما به سراغتان بيايند كه آيات مرا براى شما بازگو كنند، (از آنها پيروى كنيد) كسانى كه پرهيزگارى پيشه كنند و عمل صالح انجام دهند (و در اصلاح خويش و ديگران بكوشند)، نه ترسى بر آنهاست و نه غمناك مى شوند.

اين آيه در ادامه داستان حضرت آدم عليه السلام و خطاب به تمامي فرزندان حضرت آدم است ، نه اين كه مخاطب فقط مسلمانان باشد ؛ بنابراين از آن استفاده نمي‌شود كه رسول خدا خاتم پيامبران نباشد و پيامبران ديگري نيز خواهند آمد .

طبق اين آيه وظيفه كساني كه قبل از اسلام زندگي مي‌كرده‌اند‌ ، پذيرش سخنان تمامي پيامبراني است كه در زمان آن‌ها حضور داشته‌اند و وظيفه مسلمانان ، اعتقاد به نبوت پيامبران قبل از حضرت خاتم و پذيرش سخنان آن حضرت است .

خداوند در قرآن كريم صراحتاً بيان مي‌كند كه :

ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَلكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليما .

محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست، ولى فرستاده خدا و خاتم پيامبران است. و خدا همواره بر هر چيزى داناست.

با وجود اين ‌آيه ، جاي هيچ شبهه‌اي باقي نمي‌ماند كه رسول خدا صلي الله عليه وآله ، خاتم پيامبران است و مدعيان بعد از آن حضرت دروغگويان فريبكار و حيله‌گر هستند .

آيت الله مكارم شيرازي در ذيل آيه مورد نظر شما مي‌گويد :

همانطور كه در آيات گذشته گفتيم جمعى از دين‏سازان قرون اخير براى صاف كردن جاده ادعاهاى خود، پاره‏اى از آيات قرآن را مستمسك قرار داده و مدعى هستند كه دليل بر نفى خاتميت است، در حالى كه ارتباطى با آن ندارد.

يكى از آنها آيه فوق است، آنها بدون اينكه قبل و بعد اين آيات را در نظر بگيرند، مى‏گويند: اين آيه با توجه به جمله" ياتينكم" كه فعل مضارع است دليل بر اين است كه امكان دارد در آينده پيامبران ديگرى مبعوث شوند.

ولى اگر كمى به عقب برگرديم و آيات گذشته را كه از آفرينش آدم و سكونت او در بهشت و سپس رانده شدن او و همسرش از بهشت سخن مى‏گويد در نظر بگيريم و ملاحظه كنيم كه مخاطب در اين آيات مسلمانان نيستند، بلكه مجموع جامعه انسانى و تمامى فرزندان آدمند پاسخ اين سخن روشن مى‏شود زيرا شك نيست كه براى مجموعه فرزندان آدم رسولان زيادى آمدند كه نام عده قابل ملاحظه‏اى از آنها در قرآن آمده و نام عده ديگرى نيز در كتب تواريخ ثبت است.

منتها اين عده از دين‏سازان براى اغفال مردم، آيات گذشته را به دست فراموشى مى‏سپارند و مخاطب در اين آيه را خصوص مسلمانان مى‏گيرند و از آن نتيجه‏گيرى مى‏كنند كه امكان رسولان ديگرى در كار است.

اينگونه سفسطه‏ها سابقه بسيار دارد مخصوصا در ميان اينها كه آيه يا جمله‏اى از يك آيه را از بقيه جدا مى‏كنند و قبل و بعد آن را ناديده مى‏گيرند و بر مفهومى كه تمايل دارند تطبيق مى‏دهند هر چند ضد مفهوم واقعى آن باشد.

تفسير نمونه، ج&rlm6، ص: 162

امامت و رسالت دو امر كاملا مجزا از يك ديگر است ، بسياري از پيامبران الهي با اين كه رسول بوده‌اند ؛ اما به مقام امامت نرسيده‌اند و برخي ديگر علاوه بر رسالت به مقام امامت نيز نائل شده‌اند ؛ چنانچه در باره حضرت ابراهيم عليه السلام اين مطلب كاملاً صادق است ؛ زيرا سالها بعد از آن كه به مقام نبوت و سپس خلّت رسيدند و از امتحانات فراواني سربلند بيرون آمدند ، خداوند به آن حضرت بشارت داد كه تو را به مقام امامت رساندم .

پس ما اگر مي‌گوييم مثلاً حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف ، امام هستند ، منظور اين نيست كه آن حضرت رسول نيز هستند .

موفق باشيد


گروه پاسخ به شبهات

22 | كميل | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ٠٥ مهر ١٣٨٨ |
امين جان سلام.اينكه تاحالا نشنيدين پيامبرو شهيد كردن دليلش اينه كه شيعه ها شور وحدت رو درآوردن.همه چيزو كتمان ميكنن كه سنيا خوش وخرم باشن. اما در تاريخ هست كه وقتي ابوبكر بر سر جنازه مطهر پيامبر حاضر شد آرام لباس حضرت رو كنار زد تا ببينه دلش كبود شده يا نه.ميخواست ببينه زهر اثر كرده يا اتفاق ديگه اي افتاده.آخه زهري كه عمر وابوبكر توسط دختراشون(عايشه وحفصه) انتخاب كرده بودن كبد رو ميسوزوند وكبوديش نمايان ميشد. البته كه اگه اين چيزا رو مطرح كنيم از مقام ومنزلت عمر كم ميشه پس شهادت ومظلوميت رحمة للعالمين رو كتمان ميكنيم تا دل اهل سنت بيقرار نشه
23 | امين | Iran - Feyẕābād | ١٢:٠٠ - ٠٥ مهر ١٣٨٨ |
من در مورد اينكه به پيامبر سم خورانيده شده شك دارم.من تا حالا از كسي اينو نشنيده بودم كه ايشان شهيد شده باشند.من فقط يك سوال از برادراي اهل سنت دارم و اينكه اگه حضرت علي عليه السلام رو به عنوان اولين خليفه قبول ندارند مثل اينه كه حضرت محمد رو هم قبول ندارند اخه جواب اين سوالو چي ميخواهي بديد.
24 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ١٧ دي ١٣٨٨ |
سلام عليکم

بنده کمتر از آنم که بتوانم در مويد اين مقاله دقيق اظهار نظر کنم اما بر حسب تکليف به تشکر از شما عر ض ميکنم
خداند به همه ي شما بزگواران جزاي خير عنايت کند.

مقاله بسيار دقيقي بود و به مستندات خوبي هم اشاره شده بود

بنده قبلا اين صفحه را مشاهده نکرده بودم و در همين رابطه ي شهادت پيامبر ص بعلت مسموميت تحقيق کرده بودم .
بايد عرض کنم که مصدر روايات بسيار قوي است و در واقع نياز به توضيح ندارد

از تمامي عزيزان و برادراني که در اين سايت نوراني (موسسه تحقيقاتي حضرت وليعصر عج) تلاش کرده و براي احياء دين اسلام زحمت ميکشند بي نهايت سپاسگذارم

اجرکم عندالله

يا علي مدد
25 | مهران | Iran - Urmia | ١٢:٠٠ - ١٨ دي ١٣٨٨ |
سلام عليكم
بياييد قبول كنيم گروه خاكستر به سر پاسخ به شبهات قصد دارند اختلاف اصحاب را با پيامبر ثابت كنند و قصد دارند حضرت عايشه صديقه را كه او صديقه است ورافضيان كذاب حاقد وكافر ومشرك. وبياييد قبول كنيم اصلا پيامبر به وسيله سم همسرش شهيد شده اند پس از اين شهادت دير يا زود چه چيزي عايد گروه حضرت ابي بكر و يا عايشه مي شد مسلما هيچ چيز زيرا رسول الله قبل از فوت خود در منبر مسجد النبي نزديك بودن وفات خود راعلنا فرمودند و نيز قبلا در حجه الوداع نيز به اين امر اشاره كرده بودند و حضرت ابي بكر هم به اين امر واقف شده بود كه دير يا زود حضرت رسول الله وفات خواهد كرد و در مرض فوت هم طبق ادعاي علماي روافض قديم و علماي جنه مكان اهل سنت وجماعت رسول الله از امهات المومنين خواستند در منزل حضرت عايشه صديقه ساكن شوند زيرا از تمام زنان براي ايشان عايشه محبوبتر وعزيزتر بود وبر اين اساس تا زمان وفات در آنجا ماندند و حضرت جبرييل وحضرت عزراييل (قابض ارواح پليد روافض مشرك) وحضرت اسرافيل وميكاييل به آن منزل رفت وآمد كردند و آنجا را تقديس كرده ومبارك نمودند ومسلما الله خداي بزرگ اهل سنت و جماعت و رب العالمين جزا دهنده قيامت وعذاب دهنده روافض ملعون نيز به اين امر راضي بود كه فخر المرسلين و بزرگترين انسان و مخلوق ومحبوبترين موجود نزد خداوند در منزل عايشه صديقه ساكن شوند . كه متاسفانه اين امر كم كم دارد چشم روافض يهودي را از حدقه در مي آورد و مي خواهند مثل رهبر فقيد خود بر خدا هم معاذ الله ايراد بگيرند كه گفته بود :من خدايي را كه ابي بكر وعمر وعثمان و عايشه را خليفه قرار داده قبول ندارم وپيامبري را كه عمر وابي بكر را دوست داشته است به نبوت نمي پذيرم(كشف الاسرار)پس آيا در كفر چنين انساهايي شكي بايد داشت مسلما نه.

در ثاني آيا شما نيستيد كه مي گوييد امامان از ازل مي دانستند كه چه اتفاقي قرار است بيافتد و از كون مايكون اطلاع داشتند پس چرا با وجود چهار معصوم به زعم شما وچهار عالم الغيب يعني علي و فاطمه و حسن وحسين چرا كسي از آنها حديثي در اين باره نياورده و چرا اصلا آنها اعتراض نكردند ونشستند تا هر اتفاقي رخ دهد وچرا خدايي كه رسول الله را در واقعه خيبر از سم زن يهودي باخبر ساخت چرا اجازه داد بهترين ونزديكترين انسانها به رسول الله او را مسموم كنند . پس نتيجه مي گيريم هر كس از اهل سنت و يا روافض مشرك و يا شيعيان ادعا كند رسول الله را در مرض فوت مسموم نموده اند كافر و محارب با الله است و اگر طوسي ويا كليني و يا غيره اين اعا را بكند كافر بوده واز مسلمانان نيست ود راصل نيز اين چنين است
26 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ١٩ دي ١٣٨٨ |
با عرض سلام بر موحدين يا همان شيعيان مزخرفات مهران را سعي کنيد چندين بار بخوانيد جالب است هر مطلبي که مبني بر تراشيدن فاضائل واهي براي خلفا و عايشه باشد بدون مدرک و با مدرک براي او قابل قبول است و از سوي ديگر هر مظلبي که بر خلاف آن باشد حتي اگر کتابها و علماي آنان هم آنرا تآئيد کرده باشند به هيچ عنوان از نظر آنان قابل قبول نيست. اما مطلب مهم و اصلي اين است که پنهان نگاه داشتن فضائل پيامبر ص و اهل بيت ع براي امثال مهران مهم است تمام کامنتهاي مهرانت بخوانيد خودتان به نتيجه خواهيد رسيد. راستي مهران جون يه نگاهي به سرت بينداز و خاکهاي سرت و بتکان جديدا برادران رضاعي ات اضافه نشده اند؟؟؟؟ از اماکن تمريني که همراه با برادران رضاعي ات هميشه حضور بهم ميرساني چه خبر؟؟؟؟ از عبدالرجيم زنا زاده لندني چه خبر؟؟؟؟ مهران جون من ازت تشکر ميکنم که هر وقت مياي توي اين سايت موجبات تفريح و شادي ما را فراهم ميکني
27 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٢٠ دي ١٣٨٨ |
شيعيان عزيز
بنده به عنوان نوکر شما در حدي نيستم که نصيحتي به شما کنم.
ولي مبادا از هدايت يافتن اين مهران ناميد شويد. خداوند بخواهد انشاء الله او هم هدايت مي‌يابد.
بياييد همه با هم براي هدايت يافتن او يک صلوات بفرستيم:
«اللهم صل على محمد و آل محمد»
شايد اگر ما کمي بيشتر فعاليت کرده بوديم و يا گزينه هاي اقتصادي مناسبي در محل سکونت او فراهم کرده بوديم او اکنون در اين وضعيت نبود.
در هرصورت اينکه يک هم وطن ما اکنون به علماي شيعه و سني هر دو فحاشي مي‌کند نشانگر خوبي نيست.

يا علي
28 | الحقر بالله عبد الله | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٨ دي ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن الرحيم
بر صحت روايات هيچ شکي نيست به خاطر اينکه تاريخ انکار نشدني است
اما در تاريخ جناب ابوبکر و دختر او عايشه احوالشان مشخص است
1- ترسو 2- ساده لوح
ترسو بودن ابوبکر در غار حرا بارزترين جايي است که ترس خود را نشان داده در آنجا همه شواهد و قرائن دال بر ايمن بودن جان پيامبر و ابوبکر بوده اما ابوبکر چنان ترس و وحشتي جانش را فراگرفته بود که کم بود از غار بيرون بره و جان خودش رانجات بده و جان پيامبر را به خطر بيندازه.
ساده لوح بودن آنها اينکه : تا جلسه اي گرفته مي شد خيلي راحت به تصميمات آن جلسه تن مي دادن بدون اينکه به شريعت اسلام رجوع کنند و ببيند آيا صحيح است يا نه. اين هم در تاريخ هست بارزترين اون در جريان ثقيفه هست که ابوبکر تسليم تصميم ديگران شد و خلافتي که پيامبر از جانب خدا در غدير خم به علي داده بود و بلا عزل و فصل بود رو غصب کرد( واقعه غدير خم در کتب اهل سنت به صورت آشکار ذکر شده) ، و ابوبکر در طول مدت خلافتش چندين بار مي خواست خلافت را به علي برگردونه که باز هم ساده لوحي اون نگذاشت.
از چنين پدري همچون دختري به وجود مياد
دختري که در قرآن گفته شده اي زنان پيامبر خود را بپوشانيد تا ديگران در شما طمع نکنند.
ترس او را ببينيم که تا وقتي آيه نازل نشده از خدا نمي ترسد امام بعد از آن که آيه نازل شد ، با اين که پيامبر همه را قبل از نزول آيه از چنين کار زشتي نهي فرموده و عايشه هم مي دانسته و به کار زشت خود يعني مسخره کردن ديگران ادامه مي داده ، همان آيه که مي فرمايد و لا نساء من نساء وقتي عايشه يکي از زنان پيامبر که قبلا يهودي بوده ، يهودي زاده بوده، اما مؤمن بوده به پيامبري موسي و بعد به اسلام گرويد را مسخره مي کرد. شأن نزول اين آيه در کتب اهل سنت هم هست.
و يا ساده لوحي عايشه را مي بينيم که قبل و بعد از وفات پيامبر با چه کساني نشست و برخواست داشته و گول حرف هاي آنها را خورده که نمونه اي از آن همان جنگ جمل نزديک بصره سوار بر شتر سرخ مو به خونخواهي عثمان بوده . به خون خواهي همان ها آيه قرآن در مورد آنان مي فرمايد کره اليکم الکفر و الفسوق و العصيان
اينها را گفتم و مي دانم همه اهل سنت يا انکار مي کنند و يا کاري از پيش نمي برند و ناسزا مي گويند و يا مي گويند اينان دروغگو هستند
همان حرفهايي که در قرآن بر پيامبران بني اسرائيل گفته مي شد که : اينان دروغگو هستند ، اينان ساحرند و ...
به جوانان اهل سنت مي گويم شما که ميگوييد هر آنچه عالمان بگويند درست است ، هر عالمي که باشد . سؤال کنيد از عالمان چه علماء اهل تسنن و چه شيعه که از چه جهت اين سخنان را مي گوييد.
کور کورانه قبول نکنيد سند بخواهيد
براي وضو گرفتن سند بخواهيد که کجا پيامبر دستور داده اينگونه وضو بسازيد، اينگونه نماز بخوانيد، براي نمونه : در قرآن براي وضو مي فرمايد فامسحوا رؤوسکم و ارجلکم ، بگوييد ببينم کجاي قرآن آمده فاغسلوا رؤوسکم و ارجلکم . و يا کي و کجا و از چه کسي به غير از عمر بن خطاب گفته در نمازها دستها را ببنديد و بعد از حمد آمين بگوييد.
و السلام
يکي از تلامذ دروس علوم ديني که با تحقيق سر و کار دارد
29 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٢٠ بهمن ١٣٨٨ |
با سلام با استدلال به احاديث ذكر شده در مقاله فوق از اينكه حضرت رسول ( ص ) مسموم شهيد شده اند شكي نيست خصوصاً اينكه اين احاديث را علماي اهل سنت ذكر كرده اند . حالا چند سوال دارم كه بيشتر اميدوارم برادران اهل سنت به اين چند سوال جواب بدهند : جناب بخاري در صحيحترين كتاب اهل سنت صحيح بخاري نقل كرده اند: قالت عَائِشَةُ رضي الله عنها كان النبي صلى الله عليه وسلم يقول في مَرَضِهِ الذي مَاتَ فيه يا عَائِشَةُ ما أَزَالُ أَجِدُ أَلَمَ الطَّعَامِ الذي أَكَلْتُ بِخَيْبَرَ فَهَذَا أَوَانُ وَجَدْتُ انْقِطَاعَ أَبْهَرِي من ذلك السُّمِّ. عايشه گفته است كه رسول خدا در مريضى خود ( كه در آن از دنيا رفتند) مى‌فرمودند تا كنون درد غذايى را كه در خيبر خوردم احساس مى‌كردم و الآن زمانى است كه احساس كردم شريان‌هاى قلبم از آن پاره شده است. البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج4، ص1611، ح4165، كِتَاب الْمَغَازِي، بَاب مَرَضِ النبي (ص) وَوَفَاتِهِ، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987. ايا نه اين است كه بقول علماي اهل سنت اين غذا بوسيله خواهر مرحب يهودي اماده شده بود . ايا نعوذ بالله حضرت گوشت گوسفندي را خوردند كه بوسيله يك زن يهودي اماده شده بود و ايا اين گوسفند ذبح اسلامي بوده يا نه ؟ سوال ديگر از رحلت حضرت رسول حدود دو سال از غزوه خيبر گذشته بود . ايا در طول اين مدت نسبتاً طولاني حضرت از مسموم شدن خودشان اظهار ناراحتي كرده بودند ؟؟ , يا چند روزي دربستر بودند ؟؟ و يا اصحاب از ايشان عيادت كرده بودند ؟؟ ايا در اين عيادتها دليل ناراحتي حضرت بحث شده بود ؟؟؟ ايا غير از عايشه كسي ديگر خبري از مسموميت حضرت داده بود ؟؟؟. سوال اخر از برادران اهل سنت خواهش ميكنم بفرمائيد چند نفر از علماي ذكر شده در مقاله فوق شيعه مي باشند و چندتاشون از اهل سنت و كدامينشان حديثشان صحيح نيست " لطفاً با ذكر نامشان " ما را مطلع بفرمائيد . در نهايت جناب م ه ر ان منهم ميگويم : من خدايي را كه ابي بكر وعمر وعثمان و را خليفه قرار داده قبول ندارم وپيامبري را كه عمر وابي بكر را دوست داشته است به نبوت نمي پذيرم . عايشه را هم ؟؟؟ نميدانم . بشنو از خليفه تون ام مومنينتون و امامتان حَدَّثَنَا أَبُو نُعَيْمٍ حَدَّثَنَا يُونُسُ حَدَّثَنَا الْعِيزَارُ بْنُ حُرَيْثٍ قَالَ قَالَ النُّعْمَانُ بْنُ بَشِيرٍ قَالَ اسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَسَمِعَ صَوْتَ عَائِشَةَ عَالِيًا وَهِيَ تَقُولُ وَاللَّهِ لَقَدْ عَرَفْتُ أَنَّ عَلِيًّا أَحَبُّ إِلَيْكَ مِنْ أَبِي وَمِنِّي مَرَّتَيْنِ أَوْ ثَلَاثًا فَاسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ فَدَخَلَ فَأَهْوَى إِلَيْهَا فَقَالَ يَا بِنْتَ فُلَانَةَ أَلَا أَسْمَعُكِ تَرْفَعِينَ صَوْتَكِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. نعمان بن بشير نقل كرده است كه در يكى از روزها، «ابو بكر» براى تشرّف به حضور رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله اجازه مى‏خواست كه همزمان صداى «عايشه» را شنيد كه فرياد مى‏زند! به خدا سوگند! اينك متوجه شدم كه على (عليه السّلام) از پدر من و از خود من در نزد تو محبوبتر است- و اين جمله را دو بار يا سه بار تكرار كرد-. ابو بكر، پس از اذن ورود داخل منزل شد و به «عايشه» حمله برده و گفت: اى دختر فلانه! مبادا بشنوم كه صدايت را با فرياد بلند كرده و بر سر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله داد مى‏زنى! الشيباني، أحمد بن حنبل ابوعبدالله (متوفاي241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج4، ص275، ح18444، ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر. يا علي
30 | مهب | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ بهمن ١٣٨٨ |
سلام بر پيروان حقيقي پيامبر.
از سايت ولي عصر(عج) درخواست دارم اگر اين مطالب را براي آگاهي شيعيان قرار مي دهند که دستشان درد نکند ولي اگر براي هدايت اهل بدعت (سنت) قرار ميدهند بيخود خود را اذيت نکنند چون يس خواندن در گوش آنان است.
از اول که کامنت هاي مربوط به اهل بدعت را مطالعه مي کردم دريغ از يک نظر علمي در رابطه با موضوع بحث.
حال خطاب به اهل بدعت مي گويم:
شما چرا بحث علمي نمي کنيد؟
چون اگر بخواهيد بحث کنيد مجبوريد امثال صحيح مسلم را زير سوال ببريد.
چرا کلي گويي کرده وگاهي از بحث خارج مي شويد؟
چون مي خواهيد فکر خواننده را از بحث منحرف کرده وبه عبارتي ماست مالي کنيد اما قافليد از اينکه با بهم ريختن بحث بيشتر بوي شما بلند ميشود. پس بيشتر از اين حال ما را بهم نزنيد.
اما در رابطه با شغل مهران وباند مخوفش فقط يک چيز به نظرم رسيد که منظور از کشاورزي همان کشت خشخاش و باند هم باند قاچاق ميباشد پس در صورت مشاهده ي او با شهرداري نه ببخشيد پليس تماس بگيريد.


البته کم نيستند انسانهايي که داراي نطفه ي پاک بوده وخاطره ي امثال تيجاني را براي ما زنده مي کنند.
يا علي
31 | عدالت | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ بهمن ١٣٨٨ |
سلام بر اساتيد بزرگوارم آقا خيلي ممنونم از اطلاعات مفيدي که ميدهيد فقط ميخواستم بگم خواهشا اين بحث ها و نتيجه گيري هاي تفرقه امکن رو رها کنيد. شکي توش نيست که شيعه نبايد در برابر مظلوميت ائمه سکوت و سازش کنه، اما ما کجا و شيعه کجا؟! ما فقط با اين حرفها داريم به هم نيش ميزنيم و بيشتر باعث خون شدن دل رسول الله(صل الله عليه و آله) ميشيم. با تمام اين حرفها اگر هم واقعا چنين ادعايي داريم احاديث صحيحي از منابع خودمون ذکر کنيم، راستش من اين حرف رو از چند نفر شنيدم و متاسفانه برخي منبري ها هم اين ادعا رو دارند، اما تا به حال چند تا حديث محکم از ائمه در اين مورد نديدم و آقايون فقط احساسي استدلال ميکردند. حالا اگر اگر واقعا چنين چيزي هست بفرماييد تا بغض ما رو نسبت اين دشمنان آل الله بيشتر کنه. والبته من از برادر هاي اهل سنت هم عذر ميخوام و اميدوارم درک کنند که تاريخ و عملکرد افراد در صدر اسلام براي ما هم مهم هست و پايه گذار اعتقادات انسان ميشه. وسلام

پاسخ:
جناب عدالت!
شما بحث وحدت را با مباحث علمي اشتباه گرفته‌ايد، براي اطلاع از معناي دقيق وحدت به آدرس ذيل مراجعه فرماييد :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=55

اين كه شما مطلبي را نيافته‌ايد‌، دليل بر عدم وجود آن نمي‌شود‌، ما تعدادي از آن را در اين مقاله گذاشته‌ايم كه اگر مي‌خوانديد اين ادعا ها را مطرح نمي كرديد، ضمن اين كه با تفحص بيشتر، مدارك بيشتري نيز مي‌توانيد پيدا كنيد .

موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
32 | عمر ايراني | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٣ بهمن ١٣٨٨ |
خوب بايد يهودي ها را هم درك كرد! آنها خيبر را از دست دادند و از سرزمين حجاز فراري شدند و به آرزوي ديرينه خود كه توقع داشتند پيامبري از بني اسرائيل در آنجا و از ميان خودشان مبعوث شود نرسيدند . از شدت ناراحتي و با دستپاچگي چند روايت ساختند پايش هم قسم خوردند كه بي خبران كاملا باورش كنند :1- داود ! بن يزيد گويد كه از شعبى شنيدم كه مى‌گفت: به خدا قسم رسول خدا و ابوبکر با سمّ کشته شدند ...2- از عبدالله بن مسعود روايت شده است که مى‌‌گفت: اگر ۹ بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است برايم محبوب‌تر است از اين که يک بار قسم بخورم که او کشته نشده است؛زيرا خداوند او را پيامبر و شهيد قرار داده است. غافل از اينكه مسلمان بنا به آموزه هاي قرآن فقط وقتي خدا را شاهد ميگيرد يا به قول يهودي ها "قسم" ميخورد كه در محكمه اي حاضر باشد و خود شاهد عيني باشد و با آن شهادت بالله يا آن قسم ، حقي براي كسي ثابت شود و 9 بار قسم خوردن هم كه يك نوع وسواس فكري را ميرساند و اصرار به قبولاندن يك ناحق به جهت زورگوئي و تصور ميكنم اين نوع قسم خوردن رايج در ميان يهودي ها و مشركان باشد شيوه بيانش هم كه "اگر 9 بار قسم بخورم براي مسموم شدن محبوب تر از يك بار قسم نخوردن براي كشته نشدن است" كاملا خدعه گري راوي را براي گيج كردن شنونده و هيپنوتيزم كردن طرف مقابل نمايان ميسازد . و اما جمله پاياني اش كه نوبر است چون شهيد اولا از اسماء الله است ثانيا از باب شهد به معناي شاهد بودن بر امر يا كلام يا عمل حق است و شهيد در قيامت شاهدي است مطلق كه براي شهادت به اذن الله تعالي حاضر ميشود و الله اعلم كه آيا اين شهيد از ميان انسانهاست يا ملائكه يا همان روح است ..و بنابراين در قرآن " شهيد "در كنار كشته شده راه خدا چه از انبياء باشد يا اولياء و مومنان مسلمان قرار نگرفته و اين جعلي است كه در كتابمقدس يهود و مسيحيت برعكس زياد ديده ميشود بخصوص كه آن را كنار پيامبر قرار داده است چون يهودي ها علاقه فراواني به كشتن پيامبران داشته اند . در روايت ديگري راوي كاملا مسلمان نبودن خود را ندانسته برملا ميسازد و كفر خود را آشكار ميكند ميگويد: سرى بن اسماعيل از شعبى نقل كرده است كه او گفت: از اين دنياى پست چه توقعى داريد؛ در حالى كه رسول خدا (ص) و ابوبكر مسموم شدند. در حالي كه از نظر مسلمان اولا دنيا پست نيست بلكه آفريده پروردگار تواناست كه در قرآن آفرينشش را بزرگتر از آفرينش انسان ميداند و نعمت هاي بيشمار در آن قرار داده و به بسياري از پديده هاي آن همچون ماه يا خورسيد قسم خورده....ثانيا مسلمان مرگ انسانها را به هر صورتي باشد چه مرگ طبيعي باشد بر اثر كهولت يا به قتل رسيدن در دائره تقدير الهي ميداند و ثالثا در برابرش دست به شكوه نميزند و پيشامدها را به دنياي مادي كه خود مخلوق و آفريده خالق است و در ذات اختياري ندارد نسبت نميدهد.َ جالب اينكه اشاره كرده ابوبكر هم مسموم شده و معلوم نيست داستان مسموم شدن ابوبكر كي منتشر ميشود ولي مسلم اگر منتشر شود مهيج تر از مسموميت پيامبر نخواهد بود. بعد آمدند غذاي سخنگو طبخ كردند آن هم بدست يك زن يهودي بعد از واقعه خيبر و ترك خانمان در صورتي كه بعد از آن واقعه اثري از يهودي در آن ديار باقي نماند حالا اين زن چطوري جا ماند و به چه مناسبت غذا براي پيامبر و يارانش پخت و آن را هم مسموم كرد و غذا خود اعتراف كرد و كسي هم به آن زن نگفت چرا چنين كردي ؟! چون راوي در نوشتن عجله كرده است و ميگويد :از ابن مسعود نقل شده است كه مى‌گفت: «ما صداى تسبيح گفتن غذا را هنگامى كه رسول خدا از آن تناول مى‌فرمود، مى‌شنيديم». و چون پيامبر اسلام همچون عيسي كشته ميشد و بايد به دست يهودي كشته شود چون يهودي اراده كرده است و برو برگرد ندارد ! به سخن گفتن غذا اعتنائي نكرد و سم همانجا اثر نكرد و بعد از چهار سال به گونه اي ديگر اثر كرد چون نبايد زن يهودي قاتل محسوب شود ! و عيسي هم با آنكه از جانب ملكوت قاتلش را معرفي كرده بودند اعتراضي نكرد و بعد از شكنجه طولاني و كوبين ميخ بر دست و پا و آويزان شدن ..آنگاه جان سپرد ! بعد آمدند اصحاب و همسر پيامبر را جمعي معرفي كنند مورد سوء ظن پيامبر كه حتي در هنگام مريضي خود در پرستاري و مراقبت آنها ترديد دارد ميگويد : عايشه گفته است ... وقتى حضرت بهتر شد، فرمودند: آيا من شما را از اين كه به من دوا بخورانيد نهى نكردم ؟ پس فرمودند: بايد در دهان هر كسى كه در اين خانه است،‌ در جلوى چشم من دوا ريخته شود ! جالب تر اينكه اين دفعه دوا به جاي غذا سخني نگفته تا پيامبر متوجه شود و اشتباه قبلش را تكرار نكند و به آن سخن گفتن بي اعتناء نشود و حداقل داد و فريادي سر بدهد و از داخل رختخواب بلند شود و بزند بيرون فرار كند ! بعد معلوم نيست همسر پيامبر كه بايد از پشت پرده در صورتي كه عيادت كنندگان چيزي خواستند يا سوالي كردند جواب بدهد چرا بي توجه به دستور قرآن كنار اصحاب پيامبر نشسته است؟! بي خبري راوي يهودي از قرآن يعني همين. بعد در اينجا تابلوي شام آخر را براي پيامبر اسلام به جاي عيسي مسيح و براي اصحاب و زوجه پيامبر به جاي حواريون نقاشي كردند و اين وسط عائشه را مثل يهوداي اسخريوطي گرفتار كردند . ميگويد: عائشه گفته است كه رسول خدا در مريضى خود ( كه در آن از دنيا رفتند) مى‌فرمودند تا كنون درد غذايى را كه در خيبر خوردم احساس مى‌كردم و الآن زمانى است كه احساس كردم شريان‌هاى قلبم از آن پاره شده است. يعني با دواي ديگري به بهانه شفا دادن با همكاري اصحاب و بدست همسر پيامبر اثر سم غذاي آن زن يهودي را دو چندان كردند و شريان هاي قلب پيامبر را پاره كرده ، كار پيامبر را يكسره كردند . ادامه دارد..........

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

شما مي‌خواهيد از يهود دفاع كنيد يا مسموم شدن رسول خدا (ص) را زير سوال ببريد ؟ به جاي انكه روايت صحيح بخاري را مد نظر قرار دهيد ، روايات طبري و سري و ... را نقد مي‌كنيد !

يا مي‌خواهيد بگوييد شك و ترديد پيامبر در مورد همسر خويش و كساني كه در خانه بودند (و بخاري آن را نقل كرده است) اشتباه است ؟!

اگر واقعا با اين مقاله مي‌خواهيد بگوييد كه براي بخاري ارزشي قائل نيستيد ، مطلب ديگري است ، اما اگر بخاري و مسلم را به عنوان يك سني قبول داريد ، بايد اين مطلب را نيز بپذيريد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

33 | محمد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٤ بهمن ١٣٨٨ |
سلام بر شما
با درخواست قبولي اعمال شما در عرصه جهاد علمي

براي استفاده هرچه بيشتر از مطالب ارزشمند سايت پيشنهاد ميکنم که حتما نسخه پي دي اف و ورد متن ها را هم ضميمه کنيد و فقط به نسخه نودپد اکتفا نکنيد زيرا مثل اين دو نرم افزار فوق الذکر قوي و قابل استفاده نيست
ومن الله توفيق.
34 | اميد! | Kazakhstan - Astana | ١٢:٠٠ - ٢٤ بهمن ١٣٨٨ |
سلام و خدا قوت
از مهران عزيز ممنونم که هر چند براي لحظاتي اندک موجبات خنده و شادي ما رو فراهم کردند و البته با دلايل مستدل از عقايدشون دفاع کردند.
راستي مهران جان هر چند وقت يکبار يک پيغام با همين مضمون بذار تا يه کم شيعيان رو بخندوني بلکه روز قيامت به دردت بخوره...
35 | milad.xp | Iran - Hamadan | ١٢:٠٠ - ٢٤ بهمن ١٣٨٨ |
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد در مورد بحث مسموميت پيامبر(ص) ذکر اين نکته را لازم دانستم که در جلد اول از کتاب منتهي الامال حاج شيخ عباس قمي در فصل چهارم از باب چهارم داريم که:((قطب راوندي ره از حضرت صادق عليه السلام روايت کرده است که حضرت امام حسن عليه السلام با اهلبيت خود مي فرمود که من به زهر شهيد خواهم شد مانند رسول خدا صلي الله عليه و آله،...)) از زحمات دست اندر کاران سايت نيز تشکر مي کنم.
36 | المتبرءمن اعداءالله | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٦ بهمن ١٣٨٨ |
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذلک..
پر واضح است که مسموميت وشهادت رسول اکرم اسلام به دست اندو زن يهودي يعني عائشه وحفصه ملعونه وبه تحريک وتشويق ان دو بت بزرگ جاهليت و پدران ملعونشان بود که هنوز انحضرت به شهادت نرسيده و دار دنيا راوداع نگفته در سقيفه کثيفه بني ساعده جمع شده وغصب خلافت کردند و کردند انچه نبايد ميشد...
اللهم العن الجبت والطاغوت واللات والعزي
37 | عبدالحسين | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٧ بهمن ١٣٨٨ |
سلام
درود بر شما و درود بر دکتر قزويني

ايدکم الله بالقائات السبوحيه
38 | فاروق صديق بارزي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٤ اسفند ١٣٨٨ |
سلام ما نيز معتقديم حضرت محمد ص با سم مسموم وبه شهادت رسيدند اين روايت در كثيري از كتب ما وجود دارد ومخصوص شيعه نيست.اما چه كسي ان را به شهادت رسانده دقيق معلوم نيست اما در رواياتي امده توسط يك زن يهودي به شهادت رسيده اند.اين درست نيست كه اصحاب واهل بيت او را متهم به چنين كاري كرد.
39 | صادق | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٥ اسفند ١٣٨٨ |
سلام
شما که تا اينجا را اشاره کرديد خوب بود از مدارک شيعي هم علل شهادت و قاتلين آن حضرت را مي آورديد
40 | يك ايراني | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٨ اسفند ١٣٨٨ |
با تشکر از نظر عمر ايراني در اين خصوص.
در جواب کسي که جواب نظر را داده بايد عرض کنم در حال حاضر ملاک تشخيص در مرحله اول قرآن است و عقل که اگر به قرآن مراجعه نماييم و بودن توجه به تعصبات خود در آن بيانديشيم کذب اين سخنان را در خواهيم يافت

و مطلب دوم که گفته بوديد:" اما اگر بخاري و مسلم را به عنوان يك سني قبول داريد ، بايد اين مطلب را نيز بپذيريد !"
بايد بگويم که اگر شما هم کافي و بحار الانوار را از کتابهاي اصلي شيعه مي دانيد و مي گوييد: که امام زمان در مورد کافي گفته:"الکافي کاف لشيعتنا" بايد تمام مطالب اين کتابها را بپذيريد: آنجايي که خري مي آيد از طريق اجدادش سخني را از نوح نقل مي کند، و احاديثي که راجع به تحريف قرآن است، و يا احاديثي که در مدح خلفا وجود دارد و ... را بپذيريد.

اگر جواب آري است: نمي دانم چه نامي را براي شما برگزينم؟
  بعدی [1] [2] [3] [4]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها