2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
آيا صحابه به عائشه ناسزا گفته اند؟
کد مطلب: ٥١٢٢ تاریخ انتشار: ١٠ بهمن ١٣٨٨ تعداد بازدید: 13869
پرسش و پاسخ » عمومي
آيا صحابه به عائشه ناسزا گفته اند؟

پاسخ:

در ديدگاه اهل سنت، عائشه همسر رسول خدا صلي الله عليه وآله جايگاه خاصي دارد؛ به طوري كه توهين كنندگان به عائشه را كافر و ... ناميده و فتوي به وجوب به قتل آن ها داده اند؛ از طرف ديگر اهل سنت عدالت تمامي اصحاب رسول خدا صلي الله عليه وآله را قطعي مي دانند .

مدارك اين مطلب را در مقدمه مقاله «مشروعيت سب ولعن از ديدگاه اهل سنت» به صورت كامل آورده ايم.

حال در اين جا به مواردي اشاره مي شود كه همين اصحاب كه عدالت همه آن ها قطعي است، به عائشه همسر رسول خدا صلي الله عليه وآله جسارت ها و توهين هاي زشتي كرده اند كه در ادامه به مدارك آن ها اشاره خواهد شد .

صحابه اي كه به عائشه دشنام داده اند

در كتب اهل سنت آمده است كه تعدادي از صحابه به عائشه ، دشنام داده اند ، اينان عبارتند از :

گروهي از صحابه در ماجراي افك (طبق نظر اهل سنت):

عن عَائِشَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم خَطَبَ الناس فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَي عليه وقال ما تُشِيرُونَ عَلَيَّ في قَوْمٍ يَسُبُّونَ أَهْلِي ما عَلِمْتُ عليهم من سُوءٍ قَطُّ ...

صحيح البخاري ج 6 ص 2683 ش 6936

عائشه از رسول خدا ' روايت مي كند كه براي مردم سخنراني نمودند ؛ پس ستايش و ثناي خداوند كرده و فرمودند : در مورد گروهي كه خانواده من (عائشه در قضيه افك) را دشنام مي دهند و من در گذشته از ايشان هيچ بدي نديده ام ، چه نظري را به من پيشنهاد مي كنيد ؟...

ناسزاي عثمان بن عفان به عائشه:

ثم أقيمت الصلاة فتقدم عثمان فصلي فلما كبر قامت امرأة من حجرتها فقالت أيها الناس اسمعوا قال ثم تكلمت فذكرت رسول الله صلي الله عليه وسلم وما بعثه الله به ثم قالت تركتم أمر الله وخالفتم رسوله أو نحو هذا ثم صمتت فتكلمت أخري مثل ذلك فإذا هي عائشة وحفصة قال فلما سلم عثمان أقبل علي الناس فقال إن هاتان الفتانتان فتنتا الناس في صلاتهم وإلا تنتهيان أو لاسبنكما ما حل لي السباب ...

الجامع معمر بن راشد ج 11 ص 355 -مصنف عبد الرزاق ج 11 ص 356

نماز برپا شد و عثمان جلو رفته و تكبير گفت ؛ در اين هنگام زني از حجره خويش ايستاده و گفت : اي مردم بشنويد و سپس در مورد رسول خدا ' سخن گفته و گفت اوامر رسول خدا ' را ترك كرديد و با وي مخالفت كرديد و... سپس سكوت كرد ؛ سپس ديگري ايستاده و همين سخنان را گفت ؛ و آن دو زن عائشه و حفصه بودند ؛ وقتي كه عثمان سلام نماز را داد گفت : اين دو زن فتنه گر مردم را در نماز به فتنه انداختندو اگر از اين كار دست برندارند هر دشنامي كه به ذهنم برسد به ايشان خواهم داد !!!

ناسزاي حكيم بن جبلة به عائشه:

1- وكان حكيم بن جبلة فيمن غزا عثمان (رض) وكان يسب عائشة (رض)

مقتل الشهيد عثمان ج1 ص228

حكيم بن جبله از كساني بود كه با عثمان جنگيد و به عائشه دشنام مي داد .

2- فغاداهم حكيم بن جبلة وهو يسب وبيده الرمح فقال له رجل من عبد القيس من هذا الذي تسبه قال عائشة قال: يا بن الخبيثة أ لأم المؤمنين تقول هذا؟

الكامل في التاريخ ج3 ص107.

پس حكيم بن جبله در حاليكه دشنام مي داد و نيزه اي در دست داشت ، به آنان حمله كرد ؛ شخصي از عبد القيس به او گفت: چه كسي را دشنام مي دهي؟

پاسخ داد: عائشه را.

گفت : اي فرزند زن ناپاك ؛ آيا به ام المومنين چنين مي گويي؟ ...

ترجمه حكيم بن جبله

ابن اثير در مورد او مي گويد :

قال ابن الأثير: أدرك النبي صلي الله عليه وسلم ... وكان رجلا صالحا له دين مطاعا في قومه وهو الذي بعثه عثمان علي السند... .

أسد الغابة لابن الأثير ج 2 ص 40 .

او رسول خدا ' را درك كرده است ... شخص صالح ، دين دار و از روساي قوم خويش بود و او بود كه عثمان او را والي بر سند كرد .

ابن حجر نيز در الاصابة او را از صحابه مي داند :

الإصابة ج 2 ص 181

الأعلام لخير الدين الزركلي ج 2 ص 269 .

ناسزاي زينب بنت جحش همسر رسول خدا (ص) به عائشه :

گذشت كه در بخاري و مسلم و سنن ابي داود آمده است كه او به عائشه دشنام داد و عائشه نيز متقابلا به او دشنام داد :

فَأَرْسَلْنَ زَيْنَبَ بِنْتَ جَحْشٍ فَأَتَتْهُ فَأَغْلَظَتْ وَقَالَتْ إِنَّ نِسَاءَكَ يَنْشُدْنَكَ اللَّهَ الْعَدْلَ في بِنْتِ بن أبي قُحَافَةَ فَرَفَعَتْ صَوْتَهَا حتي تَنَاوَلَتْ عَائِشَةَ وَهِيَ قَاعِدَةٌ فَسَبَّتْهَا

صحيح البخاري ج 2 ص 911 ش 2442 كتاب الهبة بَاب من أَهْدَي إلي صَاحِبِهِ وَتَحَرَّي بَعْضَ نِسَائِهِ دُونَ بَعْضٍ

همسران پيامبر زينب بنت جحش (همسر پيامبر) را فرستادند .

او به نزد پيامبر ' آمده و به درشتي سخن گفت ! و افزود كه زنان تو از تو مي خواهند كه عدالت را بين زنان اجرا كني ! و صداي خويش را بالا برد ! و سپس سخن خود را به سوي عائشه متوجه كرده در حالي كه او نشسته بود ، به عائشه دشنام داد !

همين روايت را مسلم با كمي اختلاف در مضمون ذكر كرده است :

فَأَرْسَلَ أَزْوَاجُ النبي صلي الله عليه وسلم زَيْنَبَ بِنْتَ جَحْشٍ زَوْجَ النبي صلي الله عليه ... فقالت يا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ أَزْوَاجَكَ أَرْسَلْنَنِي إِلَيْكَ يَسْأَلْنَكَ الْعَدْلَ في ابْنَةِ أبي قُحَافَةَ قالت ثُمَّ وَقَعَتْ بِي فَاسْتَطَالَتْ علي

صحيح مسلم ج 4 ص 1891 ش 2442 كتاب فضائل الصحابه باب في فضل عائشه

زنان پيامبر زينب دختر جحش ، همسر پيامبر را به نزد آن حضرت فرستادند ... او گفت : اي رسول خدا ! همسران تو مرا فرستاده اند و از تو مي خواهند كه در مورد عائشه عدالت را اجرا كني ! و سپس به من دشنام داد . و مدتي طولاني چنين كرد .

ناسزاي صفيه همسر رسول خدا (ص) به عائشه :

أخبرنا محمد بن عمر أخبرنا محمد بن عبد الله بن جعفر عن بن أبي عون قال قالت عائشة كنت أستب أنا وصفية فسببت أباها فسبت أبي وسمعه رسول الله صلي الله عليه وسلم فقال يا صفية تسبين أبا بكر يا صفية تسبين أبا بكر

الطبقات الكبري ج 8 ص 80 ، اسم المؤلف: محمد بن سعد بن منيع أبو عبدالله البصري الزهري الوفاة: 230 ، دار النشر : دار صادر - بيروت

عائشه گفته است كه من و صفيه به يكديگر دشنام مي داديم ! من به پدر او دشنام دادم ؛ او نيز به پدر من دشنام داد ! رسول خدا (ص) سخن او را شنيده و فرمودند : اي صفيه ! به ابوبكر دشنام مي دهي ؟!

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
1 | يك دوست | | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٨ |
سلام دوستان محترم 1 - آيا توجه كرده ايد براي خراب كردن عايشه شما حمله اي نموده ايد به تمامي زنهاي پيامبر ص ؟ 2 - ايا اسلام مردم را از دشنام و فحش باز نداشته است پس چرا زنان پيامبر را دشنام دهنده و فحش دهنده معرفي مي كنيد 3 - ايا فحش عده اي معلوم الحال به يك نفر هر كس باشد دليل مي شود كه فحش دادن نيكو است و ما حق داريم به تبعيت از آنان فحش دهيم 4 - ايا احاديث كتب شيعه را ملاحظه كرده ايد كه فحش و ناسزا را جايز ندانسته و مزمت كرده اند. 5 - مي خواهيد عدنم عدالت صحابه را ثابت كنيد يا جواز فحش را 6 - از موسسه حاج آقاي قزويني كه خود هميشه معترض هستند و نقاد مطالب ديگر انتظار نبود مروج فحش و ناسزا باشند

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
ما تنها نظرات و سخنان علماي اهل سنت را مطرح کرده ايم ؛ اگر اشکالي وارد باشد ، به آنان وارد است . در واقع کساني که ادعاي تاسي به عائشه همسر رسول خدا در دين خويش را دارند ، بايد پاسخگوي اين اشکالات باشند ؛ در مورد اينکه آيا در اسلام دشنام و لعن هر دو مذموم است ، نيز در بخش مقالات ، مقاله مفصلي موجود است :
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?frame=1&bank=maghalat&id=154
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
2 | علي رضا | | ١٢:٠٠ - ١٦ بهمن ١٣٨٨ |
اين بلاگ بنده است مي توانيد در شبکه جهاني در برابر مخالفين عرب زبان از آن استفاده کنيد.
www.al-imamia.blogfa.com
3 | نظر آقاي نظري | | ١٢:٠٠ - ٢٥ بهمن ١٣٨٨ |
سلام اي "يک دوست" عزيز بيا و دست از دشمني! با فطرت و عقلت بردار و سر تسليم مقابل حقايق ولو حتي اگر با خواهش نفست جور نبود فرود بيار و دست از سالوسي و بهانه تراشي براي کتمان حقايق و توجيه عمل نابکاران بردار . بيا اول با خودت دوستي کن و بعد با ديگران!
4 | حسين علي نژاد | | ١٢:٠٠ - ٠٨ اسفند ١٣٨٨ |
باسلام چند جمله حرف حق قضاوت باخودتان لعلکم تعقلون لعلکم تتفکرون چرابعضي ازما مسلمانان اين همه ازلعن بر قاتلان دخترپيغمبرمان صلي الله عليه واله وسلم گريزانيم به تاريخ رجوع کنيم اگرواقعا کسي دختر وپاره تن پيغمبرمان راازارداده ودرحق انهاظلم کرده خوب ماهم به تبعيت ازخداي عادل ظالمين اهل بيت پيغمبرمان رالعن کنيم مگرخداوندنمي فرمايد: ان الذين يوذون الله ورسوله لعنهم الله في الدنياوالاخره واعدلهم عذابا مهينا لعنه الله علي الظالمين44 ايه اعراف الالعنه الله علي الظالمين ايه 18 تازه مابخواهيم يانخواهيم انهاموردلعن خداوندهستند ماکه نبايدبه خاطرتعصب ولجاجتمان بياييم هرکسي رابر دختر واهل بيت پيغمبرمان ترجيح بدهيم کتب معتبراهل سنت الي ماشا ءالله زياداست مانندصحاح سته رجوع کنيم اگرظالمي درحق اهل بيت پيدا کرديم چه محبوبمان باشندان وچه مغضوبمان سخن خداوپيغمبرمان برايمان مهمتره ياتعصب بي جايمان؟ ايااگردرکتب معتبراهل سنت حديث ياسخني دال برآزار پيغمبرمان ، علي (ع)،فاطمه ،حسن وحسين عليهم السلام پيداکرديم علما ء به اين بزرگي مرض نداشتندکه مثلا خليفه محبوبشان راظالم ياغاصب معرفي کنندوبدون دليل به انها جسارت کنند. حتي اعتراف به اين ظلم وغصب ازطرف علماء اهل سنت اگردرحداحتمال هم باشدمهم است وقابل تحقيق چون کسي که به اهل بيت پيغمبرظلم کندياانهارابترساندنه تنها شايستگي خلافت رانداردکه به حکم خداوندمستحق لعنت است.براي ظالمين وغاصبيني که علماءبزرگ ومورخين اهل سنت انها رامعرفي کردنددنبال توجيهات بارده هم نگرديم هدف مايافتن راه درست است نه نژادپرستي ظلم ظلم است چه باعلم چه باجهل . برادران کشتن فرزند پيغمبر ياظلم به فاطمه زهراياکشتن صحابي پيغمبروزنا کردن با همسراوراماننديک ليوان اب ندانيم که بگوييم خوب اجتهادبه خطا بوده ميخواسته اب رابه سه نوبت بنوشد به يک نوبت نوشيده اشتباه کرده ايااگريکي ازمفتيان اهل سنت ياقضاتشان چه سني وچه وهابي حکمي برخلاف حکم واقعي صادرکندوحکم به قتل يکي ازفرزندان اهل سنت بدهدونعوذبالله با زن اين شخص هم زناکندايا به همين اساني ازخطاي اودرميگذرند اياعقل اين رامي پذيردچه نعمتي ازعقل بزرگتر عقل ميگويد توکه يقين نداري وقطع نداري دست به اين کاربزرگ نزن وفتوي نده اياهرگناه بزرگي راکه مرتکب شويم ودرحق مردم ظلم کنيم خدابه بهانه خطاي دراجتهادازحق مردم ميگذرد بياييم ناموس مردم رابرخودمان حلال کنيم فرزندان مردم رابکشيم حق انهاراغصب کنيم مگرما فرعونيم يا پيرو فرعون يذبحون ابناءهم ويستحيون نسائهم ايا اگرکسي اين کارها رانسبت به برادران اهل سنت انجام دهدازحقشان درميگذرند واين يک نوع هرج مرج وقتل وغارت به بارنمي اورد درهرزماني چه عصرپيغمبرمان چه عصرخودمان يانه مرگ حق است ولي براي همسايه . برادران چه شيعه وچه سني خوب دقت کنيد اگرکسي ازاديان ديگرخواسته باشددرمورداسلام تحقيق کند وبه همين حوادث بعدازپيغمبر برسدکه فرزند پيغمبرشان راسربريدند ياسريکي ازصحابه پيغمبررابريدند وبازن اوزنا کردند ثواب هم کردندچه حالي به اودست ميدهد اياازاين دين متنفرنميشود اياازاين فکر اسلام اوردنش توبه نميکند ؟ايا باخود نميگويد نه برهمين دين خودم مي مانم بهترازاين دين اسلام است که هربلايي را به سرانسان وناموسش دربياورند تازه به بهشت هم بروندايا نمي گويد علماء مابهترهستندکه بهشت رابه ماميفروشند اما حاکم يانماينده حاکم بعد ازپيغمبرناموسشان راگرفتند وسرخودشان رازيرديگ غذاانداختندبرادرا ن خواننده من ازشماسوال ميکنم مگردين اسلا م بافطرت انسان سازگاري ندارد اگرشما يا بنده درابتداء اسلام ميبوديم واين بلا راميخواستند به سرما بياورند واين حکم وراي رادرباره ماصادرميکردند ازاسلام برنميگشتيم؟؟؟؟ حاکم هم زنا کندهم به بهشت برود ايا ازاين اسلام برنميگشتيم اصلا فکرش رابکنيد نعوذ بالله زبانم لال اگراين عقيده که توجيهي براي هواوهوس رانان است هم خطا هم ثواب، هم دريک شب قتل وخوابيدن باناموس مردم براي يکي ازشمابرادران مسلمان اتفاق بيفتد واقعا مي پذيريد؟؟؟؟؟ برادران من چه شيعه وچه سني حتما نظربدهيدوبنويسيدکه اينگونه اسلام راکه بيان شدواقعاميپذيريد؟ صرف اينکه صحابه باشد ؟ اياهمان گونه که درهمه اعصارافرادمنافقي وجوددارند تا واردآن حکومت بشوندامااعتقادي به ان حکومت نداشته باشند وتنها به قصدسوء استفاده واردبشوند دران زمان کم بودند ياچرانباشند؟؟؟؟ ياميخواهيم منکرايات الهي بشويم (وممن حولکم من الاعراب منافقون ومن اهل المدينه مردوا علي النفاق لاتعلمهم نحن نعلمهم مگرنه اين که دردين اسلام به هيچ کس ظلم نميشودمگرنه اينکه کسي که غيرت ندارددين ندارد اياپذيرفتن اين گونه خرافات وتن دادن به اينگونه اجتهادها که صحابه هرکاري که خواسته باشند ميتوانندانجام دهند وبازهم ثواب ميکنند حالا اين صحابه هرگونه ادم شهوت پرست ،دنياطلب ،رياست طلب ،جاهل ،کم عقل وکم خردوکم علم ميتوانددرپناه پرچم اسلام باشدواين راخط قرمزي بدانيم چون صحابه پيغمبراست حق اعتراض يالعن وطعن رانداشته باشيم .اگرفرض کنيم که همان خالدبن وليد همين الان وجوددارد ديوارفرض بلنداست واين جسارتهارابه وهابيت روابداردناموسشان رابه ستم طلاق بده وبااوهمبستربشودبازهم مي پذيرند ؟غيرت کجارفته انسانيت کجارفته مردانگي کجارفته ؟؟؟؟؟ بگذريم سخن به درازا کشيد واما اگردرکتب اهل سنت اين ظالمان وغاصبان اصلا معرفي نشده باشند خوب ان راکه حساب پاک است ازمحاسبه چه باک است ازلعن برقاتلان وظالمان وغاصبان اهل بيت هراس نداشته باشند لذابرادران من چه شيعه وچه سني موقعي که کسي قاتلان انبيا اوصياء اهل بيت وفرزندان پيامبررابا تبعيت ازخداوند لعن ميکندهمه مان هم صدا بگوئيم امين يارب العالمين اگرچه ان قاتل کلمه اشهدان لا اله الاالله وان محمدا رسول الله رابرزبا جاري کرده باشد تعقل وتفکرداشته باشيم وازنفاق اينگونه افرادباکي نداشته باشيم چه بسا جزو اطرافيان پيغمبر(ص) باشند :((وممن حولکم من الاعراب منافقون ومن اهل المدينه مردوا علي النفاق لاتعلمهم نحن نعلمهم سنعذبهم مرتين ثم يردون الي عذاب عظيم ايه 101 سوره توبه ) خيال ميکنيد اين اطرافيا پيامبرکافربودند وخداوند انهاراجزو اطرافيان پيغمبر مي داندنه منافق دونقش بازي ميکند به ظاهرمسلمان .خود پيغمبرواهل بيت براي ما مهمترندوهمه باهم الالعنه الله علي الظالمين وصلي الله علي محمدواله وسلم والسلام عليکم ورحمه الله وبرکاته موفق باشيد
5 | صدف رحماني | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٩ |
ازنطرمن حضرت عايشه بهترين بانوي اسلام وهمسررسول خدابوده.اهل تشيع حق نداردبه همسررسولله توهين كند.
6 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام خانم صدف اگر در اين مورد علم نداريد مقاله بالا بايد براي شما كافي باشد انرا خوب بخوانيد تا شايد رستگار شويد . ولي اگر انرا خوانده ايددر اخرت با وي مح و درك كرديد و هنوز بر اين عقيده هستيد , بدرگاه خداوند متعال دعا ميكنم كه حتماً با وي محشور شويد . يا علي
7 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سرکار خانم صدف رحماني از کدام اسلام سخن مي‌گوييد؟ اسلامي که کتاب آن قرآن مجيد نازل شده بر قلب مبارک محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) است و يا اسلامي که کتاب آن آيات شيطاني نازل شده بر قلب ابوبکر است؟؟؟ اگر منظور شما اسلام محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) است بايد بگويم که سخنان شما در تعارض صد در صد با آيات قرآن مجيد است: عايشه کسي است که به نص صريح قرآن کريم «قلبش به باطل برگشته بود»«فقد صغت قلوبکما». ولي چرا قلب عايشه به باطل متمايل شده بود؟؟ علت آن را کتاب الله ، يعني قرآن مجيد به خوبي بيان کرده است: «ذلک بان الذين کفروا اتبعوا الباطل» آري. باطلي که قلب عايشه به آن تمايل پيدا کرده بود همان چيزي است که «کفار» از آن تبعيت مي‌کنند. براستي اگر عايشه مومنه بود به «باطل» تمايل پيدا مي‌کرد؟؟ ولي اين باطلي که «کفار» از آن تبعيت مي‌کنند چيست؟؟ الله متعال مي‌فرمايد: «... ان ما يدعون من دونه الباطل ...» آري. آنچه را که کفار «من دون الله» صدا مي‌زنند باطل است. يعني لات، عزي، بعل، فرعون .... ********* پس قلب عايشه به «باطل» تمايل پيدا کرده بود. و باطل آنچيزي است که کفار از آن تبعيت کرده و آن را مي‌پرستند. حال سرکار خانم صدف رحماني چگونه شما ادعا مي‌کنيد که عايشه بهترين بانوي اسلام بوده است در صورتيکه خداوند متعال مي‌فرمايد: «و الذين امنوا بالباطل و کفروا بالله اولائک هم الخاسرون»؟؟؟ آيا شما نمي‌دانيد که «ان الباطل کان زهوقا»؟؟ پس چگونه است که سنگ عايشه را بر سينه مي‌زنيد؟ ********* راستي در قلب منحرف عايشه چه مي‌گذشت که خداوند او را تهديد کرد: آهاي عايشه!!! اگر بر عليه رسول من توطئه کني«و ان تظاهر عليه»،‌ خودم و جبريل و حضرت علي (عليه السلام) و تمام فرشتگان در مقابل تو هستيم!! مگر در قلبش چه نقشه‌اي کشيده بود که چنين الله رب العالمين را به خشم آورده بود؟؟؟؟ براستي عايشه چگونه جواب آن 17 هزار خون ريخته شد را خواهي داد؟؟؟؟ يا علي
8 | ×!,.؟:" | | ١٢:٠٠ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
راس ميگه بنده خدا شايد عايشه بهتر از خانم رحماني بوده!
9 | زهرا | | ١٣:٤٧ - ١٤ مرداد ١٣٨٩ |
علي که شير خدا و اسد الله الغالب بود و در قلعه خيبر را با يک دست بلند کرد، چگونه حاضر مى‌شود ببيند همسرش را در مقابل چشمانش كتك بزنند؛ اما هيچ واكنشى از خود نشان ندهد؟! در ادامه مطلب به نقد و بررسي: به نقد وبررسي اين پرسش مي پردازيم اگه قانع شديد بر قاتلان فاطمه اطهر وبر غاصبان خلافت علي ع لعنت بفرستيدونظرات خودتو برام بذارhttp://yaaliho.blogfa.com/

پاسخ:

با سلام

خواهر گرامي

مقاله اي که شما در وبلاگ خود قرار داده ايد ، متن پاسخي است که ما در تاريخ 3 ارديبهشت در آدرس ذيل آن را فرستاده ايم :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=6015

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

10 | احمد شكيب حسيني از هرات | | ١١:٠٥ - ١٨ شهریور ١٣٨٩ |
سلام. خسته نباشيد. اميدوارم در هر جايي‌که هستيد در زير سايه امام زمان باشيد. خداوند شما از بلاها حفظ کند. من در افغانستان زندگي مي‌کنم. خيلي زياد از سايت شما راضي هستم. موفق باشيد.
11 | عمر | | ٠٩:٤٦ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
و الله خير الماکرين. همه کساني که اين تهمت‌هايي که شما به صحابه پاک رسول خدا و مادر مومنان مي‌زنيد، روزي گريبان‌گير خود شما خواهد شد.
12 | عمر | | ٠٩:٥٠ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
شما شعيان جز خدمت به استکبار، چه کاري براي دين اسلام کرده‌اي؟ مثال وقتي که حکومت عثماني داشت پايتخت اطريش را تصرف مي‌کرد، حکومت صفوي به سفارش انگليس از پشت به عثماني‌ها حمله کرد و عثماني‌ها مجبور به عقب‌نشيني از اطريش شدند. اين است خدمت شما به اسلام.
13 | momen abdullah | | ١١:٣١ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
عمر!!! عمر!!! علت شکست وحوش عثماني در جنگ با امپراطوري هابسبورگ (اطريش) حملات ايران بود و يا نفاق و شرک دروني عثماني؟ مي‌شود علت اعدام «ابراهيم پاشا» وزير سلطان سليمان را بفرماييد؟؟ مگر او گناهش چه بود؟؟ البته شايد حماقت او در آوردن شتر به اروپاي مرکزي براي جنگ يکي از دلايل بود، ولي بلا شک نفاق موجود در دربار عثماني بود که اين باعث اين شکست‌ها شد!! راستي چرا شما از شورش مماليک در مصر چيزي نمي‌گوييد؟‌؟ مگر دين آنها عمري نبود؟؟ ***** علت اصلي شکست عثماني درگيري داخلي در درون حکومت عثماني بود. درگيري که هدفي جز کسب قدرت در آن نبود. چنانچه اين نفاق در شورش عباس محمد پاشا هويدا است. ***** وانگهي. کل جنگ‌هاي ايران و عثماني کمتر از 16 سال طول کشيد و در نهايت به پيمان صلح قصر شيرين منتهي شد. از آن پس اين دو کشور با يکديگر هم‌زيستي مسالمت‌آميز داشته‌اند. ************ حال شما مي‌شود علت کمک‌هاي فرانسه و روسيه به عثماني را در زمان‌هاي متفاوت را بفرماييد؟ مي‌شود بفرماييد چرا سلفي‌ها و اعراب عمري در نهايت امپراطوري عثماني را تجزيه کردند؟ يا علي
14 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١١:٤٠ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
جناب عمر! حکومت عمر و حکّام سني مذهب تا به حال چه کرده‌اند براي اسلام؟ جز اين‌که ضربه زدند و خيانت و جنايات‌شان زبانزد خاص و عام شد؟! اگر امروز قرآن را آتش مي‌زنند، علتي جز توحش شما اهل بدعت ندارد. اين آتش، امتداد همان آتشي است که عمر با آن بيت علي ع قران ناطق را سوزاند. بي‌سواد! برو تاريخ را حتي از منابع خودتان بخوان و ببين چه کساني احاديث پيامبر ص را سوزاندند؟ بي‌سواد! برو تاريخ را حتي از منابع خودتان بخوان و ببين چه کساني روايان حديث نبوي را از بيان حديث آن حضرت منع کردند؟ بي‌سواد! برو تاريخ را حتي از منابع خودتان بخوان و ببين چه کساني قرآنها را به آتش کشيدند؟ مي‌داني چرا عمر، ابوبکر و عثمان احاديث را سوزانده و شخص عثمان قرآن‌ها را آتش زد؟ براي اين‌که قرآن با دين آنها که آئين يهود بود در تضاد کامل بود. جناب بي‌سواد! بهتر است نگاهي به تاريخ بياندازيد و سابقه درخشان 300 ساله حکومت اهل سنت را در ((قرناظه)) يعني همان اسپانياي سابق ببينيد!!! جنايات و خيانت‌ها و ظلم و ستم‌هاي سلاطين عثماني سني مذهب و افتضاحات‌شان را بخوانيد و عاقبت اسلام ظاهري خاخام اعظم عمر بن صهاک را بدانيد. يا حق
15 | مجيد م علي | | ٢٤:١٦ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام جناب عمر! نظر شماره (11)! خدا كند روز حساب به همين به حساب تهمت‌هاي ما رسيدگي شود كه 100 % موفق به جواب‌گوئي خواهيم بود ان شاء الله. جناب عمر! نظر شماره ( 12 )! آخه حكومت عثماني چي مي‌داني؟؟ چه كار كردند غير از اينه كه مانع رشد اسلام شدند. آيا غير از زنبارگي، كشتار فسق و فجور كار ديگري كردند, خليفه ديوانه‌پروري، قتل عام شيعيان و مردم ديگر كار ديگري كردند. باعث و باني تمام اين فسادها در كشورهاي اسلامي همين جماعت بودند. در مورد جنگ‌ها با ايران, اين منافقين عثماني بودند كه شروع كننده هجوم بر عليه ايران بودند, البته با منطق شما اشكالي ندارد. همان‌طور كه از صدام ملعون نيز قلباً طرف‌داري كرديد. آيا غير از اينه. يا علي
16 | يك سوال | | ١٤:٣٨ - ١٦ مهر ١٣٨٩ |
ميخواستم از اون آقايي که پرسيده و گفته حضرت عثمان قرآنها را آتيش زد بپرسم آيا شما قرآني که الان ميخواني رو قبول داري يا نه؟
اميدوارم صادقانه جوابم رو بدي و از تقيه ( دروغ گفتن ) دست برداري.
17 | سعيدي | | ٢٤:٢٨ - ٢٧ مرداد ١٣٩٠ |
بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيمِ
ضَرَبَ اللهُ مَثَلا لِلّذِيِنَ کَفَرُوا امرأة نُوح وَ امرَأة لُوطٍ کَانَتَا تَحتَ عَبدَينِ مِن عِبَادنَا صَالِحَين فَخَانَتَاهُمَا فَلَم يُغنِيَا عَنهُمَا مِنَ اللهِ شَيئاً وَ قِيلَ ادخُلاَ النّار مَعَ الدّاخِلِينَ. خداوند براي آنان که کفر نمودند همسر نوح وهمسر لوط را مثل زد، که تحت فرمان دو بنده صالح ما بودند اما به آن دو (شوهرانشان) خيانت کردند اما آن دو پيامبر چيزي از عذاب الهي از آنها دفع نکردند وبه آنها گفته شد همراه با مستحقين دوزخ به دوزخ وارد شويد. سوره تحريم: آيه 10
خدا گواه است چنانچه شرايط حکم کند ولياقت آن را داشته باشم حاضرم جان ناقابل خود را فداي برادران اهل سنتم کنم. چرا که برادران ديني وايماني ما هستند وچه افتخاري هم از اين بلاتر. بنابراين روشن باشه که بنده قصد جريحه دار کردن عواطفشون رو ندارم. حالا مي پرسم چرا وقتي خداوند اين طور تصريح مي کنه که همسران دو انسان برگزيده ومعصوم به اونها خيانت ديني کردند (نه ناموسي، نعوذ بالله چرا که شرف وآبروي اولياي الهي براش بسيار عزيزه) وچرا وقتي بخاري حديثي نقل ميکنه: قال رسول الله صلي الله عليه وسلم: أنّي فرطکم علي الحوض من مر علي شرب ومن شرب لم يضمأ أبدا. ليردنّ علي أقوام أعرفهم ويعرفوني ثمّ يُحال بيني وبينهم. فأقول إنّهم مني فيقال إنک لاتدري ما أحدثوا بعدک. فأقول سُحقا سُحقا لمن غيّر بعدي. (فرمود: من از همه شما پيشي گرفته ونزد حوض مي روم. وقطعا (لفظ تأکيد لَيَرِدَنّ) جماعاتي بر من وارد مي شوند که ايشان را مي شناسم وخود نيز مرا مي شناسند. آنگاه ميان من واشان را جدا مي کنند. پس مي گويم اينان از من هستند. اما پاسخ مي دند: تو (اي پيامبر) نمي داني که اينان پس از تو چه کردند وچه بدعتها که تأسيس نکردند. پس مي گويم نابود باد نابود باد کسي که (دين وسنتم را) تغيير وتبديل کرد. صحيح بخاري: ج 20 باب حوض ص 248 از برنامه مکتبة الشاملة البته فايل پي دي اف اين کتاب رو هم دارم.
حالا مي پرسم وقتي قرآن اين طور تصريح مي کنه که همسران پيامبران مرتکب ظلم وجرم وگناه مي شن وصحاح اهل سنت هم بر عدم عدالت صحابه صحه مي ذاره پس چرا بايد به زور هم شده سنگ افراد منحرف وبدعت گذار رو به سينه بزنيم وبگيم که معاذا الله صحابه و همسران پيامبر ممکن نيست که عادل نباشند هميکه فلان کس زمان حضرت رو درک کرد ديگه تمومه وهيچ شبهه اي بر اون وارد نيست واگر هم اشتياه کرد صرفا اجتهاد به رأي بوده نه تعمّد. جالبه بدونيد که در کتب اهل سنت هم به صراحت به فضايل اهل بيت (ع) وفکر وانديشه وشخصيت خارق العاده اونها اشاره شده. البته اين خارق العاده بودن از ضروريات وملزومات عصمته. يا حق التماس دعا
18 | زهر | | ٢٣:٣٠ - ٢٥ دي ١٣٩٠ |
با عرض سلام ....لطفا از توهين و غرض ورزي بپرهيزيد و بحث علمي کنيد....اتحاد فراموش نشود...بحث علمي با مدرک و سند
با تشکر
19 | حسين | | ١٢:٣٤ - ٠١ مهر ١٣٩١ |
اي عمري يادت رفته در زمان عمر گله گله انسان بيگناه را مي کشتند به نام فتح ايران چه جناياتي انجام دادند
20 | عاشق ام المومنين بانو خديجه(س) | | ١٩:٤٧ - ٢٨ شهریور ١٣٩٢ |
برادر يا خواهر محترم شماره 16!
اولا!تقيه و دروغ با هم مترادف نيستند.
ثانيا!اگر گفته ميشه که جناب عثمان بن عفان قرآن رو آتش زد.....اين به اين معنا نيست که همه نسخه هاي قرآن را آتش زد.......
بلكه منظور اينه که= او به چه حقي نسخه قرآن خودش رو آتش زد؟
شيعه و سني و وهابيت در اين مورد که قرآن کنوني همان قرآني است که بر رسول_صلي الله عليه و آله_نازل شده است اجماع دارند. و همه اين مطلب رو قبول دارند.
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته.
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها