2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
آيا يك خانم شيعي مي تواند با يك فرد سني ازدواج كند ؟
کد مطلب: ٥٢٢٨ تاریخ انتشار: ٢٩ آبان ١٣٨٦ تعداد بازدید: 242687
پرسش و پاسخ » شيعه
آيا يك خانم شيعي مي تواند با يك فرد سني ازدواج كند ؟

سؤال كننده : سوده اميني

توضيح سؤال :

با سلام

يكي از مسائلي كه اخيرا توسط گروهي از برادران اهل سنت بر روي سايتي فرانسوي زبان مطرح شده بود اين بود كه مخصوصا شيعيان ايراني ازدواج با سنيها را ممنوع اعلام كرده اند . آيا فقهاي شيعه اين امر را مجاز دانسته اند ؟ لطفا نظر تني چند از اين بزرگان را اعلام بفرمائيد ؟

با تشكر .

پاسخ :

اما در بين اهل تسنن فتواي به حرمت ازدواج اهل برخي فرق با فرق ديگر مطرح شده است :

حرمة الزواج الحنفي من الشافعية

قال الشيخ أبو حفص في فوائده :

لا ينبغي للحنفي أن يزوّج بنته من رجل شافعيّ المذهب . وهكذا قال بعض مشايخنا ولكن يتزوج بنتهم . زاد في البزازية تنزيلا لهم منزلة أهل الكتاب .

البحر الرائق لابن نجيم المصري ، ج2 ، ص80 .

سزاوار نيست كه حنفي دخترش را به مردي از شافعي دهد-اينچنين گفته اند بعضي از اساتيد ما - ولي دختر از شافعي ها مي توان گرفت. در بزازيه گفته است جون ايشان مانند اهل كتابند!!!

اما در بين شيعه چنين مطلبي به عنوان حكم اولي موجود نيست و بلكه فتواي به جواز داده شده است :

ولعله أشار بذلك إلي ما في النكاح من عدم جواز تزويج المخالف المؤمنة مخافة علي دينها فلا يكون كفوا لها ولكنه كما تري ، لا يصلح بمجرد ذلك للخروج عن مقتضي العمومات جنسا ونوعا

جواهر الكلام - الشيخ الجواهري - ج 22 - ص 338

شايد كه اين مطلب اشاره دارد به عدم جواز ازدواج زن شيعه با مرد سني بخاطر ترس بر دينش پس سني كفو شيعه نيست . اما اين مطلب اشكال دارد ونمي توان به مجرد آن از عمومات ( روايات وادله مجوز ازدواج با اهل تسنن) خارج شد.

إلا إذا قلنا بحرمة تزويج المؤمنة من المخالف ، لأخبار دلت علي ذلك ... لكن الأقوي عدم التحريم .

كتاب المكاسب - الشيخ الأنصاري - ج 3 - ص 592

مگر اينكه بگوييم جايز نيست زن شيعه با مرد سني ازدواج كند چون رواياتي داريم ... اما اقوي ( فتوي) عدم تحريم است .

سؤال 1681 : المشهور أنه يكره تزويج الإمامية من المخالف ، ولهذا فالعلماء في الخليج ( حفظهم الله ) يمتنعون من اجراء العقد بينهما فلعل ذلك يكون رادعا للفتاة أو أهلها عن المضي في هذا الأمر ، والذي يحصل في بعض الأحيان أنهما يصران علي التزويج من بعضهما البعض أو أن الولي يشترط أن يكون العقد عند أحد علماء الإمامية ، ومع ذلك العالم يرفض والولي يصر علي ذلك ، وقد تحصل المعصية مع مواصلة الرفض فما هو برأيكم الحل المناسب ؟

التبريزي : ما ذكره المشهور من علمائنا حكم لتزويج المؤمنة نفسها من المخالف بعنوانه الأولي ، وأما بالنظر إلي بعض العناوين خصوصا ملاحظة أمر أولادها مستقبلا ، فاللازم أن لا تقدم علي أمر يخرج معه أولادها عن ولاية أهل البيت ( سلام الله عليهم ) إلي ولاية غيرهم فضلا عما إذا كان خوف من لحوقها بنفسها بولاية غيرهم قبل أولادها ، والله العالم .

بيان جواب سوال: مشهور (كراهت ازدواج زن شيعي با مرد سني ) حكم اوّلي است ( يعني ازدواج في نفسه حرام نيست ومكروه است) اما بانظر به بعضي از مطالب مخصوصا وضعيت آينده دختر ( حفظ جان ودين وي در آينده) لازم اين است كه عملي انجام ندهد كه موجب خروج اولادش از ولايت اهل بيت گردد. چه برسد كه خودش از شيعه بودن دست بردارد .

اين مطلب علت فتواي تمامي علمايي است ( كه بخاطر وضع موجود جامعه وفشار هايي كه بر دختران شيعه از طرف شوهران اهل تسنن ويا خانواده آنان وارد شده است كه حتي در بسياري موارد صدمات جسمي شديد ودر بعضي موارد صدمات جاني بر ايشان وارد آورده است ) ازدواج با برادران اهل تسنن را براي دختران شيعه جايز نمي دانند .

اكنون به بعضي از فتاوا اشاره مي نماييم:

1- آية الله العظمي خامنه اي:

سايت ايشان در بخش پرسشهاي متداول قسمت ازدواج و طلاق :

ازدواج با مرد سني

س: ازدواج زن شيعه با مرد سني چه حكمي دارد؟

ج) اگر خوف انحراف از مذهب نباشد، مانعي ندارد.

2- آية الله العظمي مكارم شيرازي :

http://www.makaremshirazi.org/persian/modules.php?name=es&p=2&id=104

سوال: آيا من كه دختري شيعه هستم ميتوانم با پسري سني كه معتقد به خدا و پيامبران مي باشد و حضرت علي را "فردي" بزرگ مي داند و براي همه امامان احترام قائل است، اما به مسئله امامت آنطور كه ما اعتقاد داريم، معتقد نيست جايز است؟ بايد متذكر شوم كه احترام به تمامي امامان مي گذارد به عنوان افراد خاص.

جواب: احتياط اينست كه با آنها ازدواج نكنيد چرا كه تكليف فرزندان شما فردا از نظر مذهب مبهم خواهد بود.

3- آيةالله العظمي فاضل لنكراني رحمه الله:

جامع المسائل ج1 ص416 مسائل متفرقه ازدواج:

http://lankarani.ir/far/bok/view.php?ntx=037020#415

سؤال 1568 :آيا جايز است دختر شيعه به شوهر سنّي داده شود؟

جواب: بهتر است از اين كار اجتناب شود.

4- آية الله العظمي نوري همداني:

استفتائات ج1 احكام نكاح وطلاق

http://www.noorihamedani.com/noori/home.asp?Languageurl=1&Pageurlnumber=403&zone=0&location=none&idnumber=107#20

س 668: آيا ازدواج زن يا مرد شيعه با زن يا مرد سني جايز است، يا خير؟

ج: اگر مطمئن است كه هويت مذهبي خود را حفظ مي كند جائز است.

5- آية الله العظمي سيستاني:

بخش سوالها وجوابهاي سايت ازدواج دائم:

http://www.sistani.org/local.php?modules=nav&nid=5&cid=757

سؤال: 1ـ آيا ازدواج يك دختر شيعه با مرد سني جايز است؟

2ـ در صورت جواز آيا نسل او سيّد باقي مي ماند يا از سيد بودن خارج مي شود؟

3ـ اگر مرد سني شيعه شود و والدين او سني باقي بمانند در آنصورت چطور ؟

پاسخ: 1ـ چنانچه بترسد كه بر اثر ازدواج با او به گمراهي بيفتد جايز نيست.

2ـ به هر حال چون شوهر سيد نيست نسل او نيز سيد (يعني از بني هاشم) نيستند.

3ـ در اين صورت مانعي ندارد

6- آية الله العظمي تبريزي رحمه الله: http://www.tabrizi.org/

جهت مشاهده متن استفتاء به سايت al-shia (لينك فوق) مراجعه و پس از انتخاب لينك fehrest.htm آيتم «نكاح» را كليك نماييد

سئوال 1474 ـ آيا ازدواج با كسي كه بر يكي از فرق اسلامي است ,صحيح است ؟

جواب بسمه تعالي چنانچه آن غير شيعه محكوم به كفر نباشد , ازدواج دختر شيعه با او صحيح است , لكن اگر خوف ضلالت و گمراهي باشد بايداجتناب شود , واللّه العالم .

7- آية الله العظمي گرامي:

http://www.gerami.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=9

سؤال : 85 ـ آيا جايز است دختر شيعه به شوهر سني داده شود ؟

جواب : چون معمولاً خوف زوال عقيده است جايز نيست تكليفاً ،گرچه باطل نيست وضعاً .

8- آية الله العظمي مظاهري :

رساله توضيح المسائل احكام ازدواج ، كساني كه ازدواج با آنها حرام است:

http://almazaheri.ir/Farsi/Index.aspx?TabID=0604&SectionNum=389&ChapterNum=133&ChapterName=ازدواج&BookNum=43&BookName=رساله%20توضيح%20المسائل-%20احكام&CompileNum=21&CompileName=در%20زمينه%20فقه

مسأله - مرد شيعه مي تواند با زن سنّي ازدواج كند و همچنين زن شيعه مي تواند به عقد سنّي درآيد ولي سزاوار نيست كه اين كار عملي شود.

9- آية الله العظمي محقق كابلي:

http://www.mohaqeq.org

س : 1256 - آيا ازدواج شيعه با سني غير متعصب جايز است؟

ج : بله، البته كراهت دارد اما اگر خوف انحرات داشته باشد جايز نيست.

10- آية الله العظمي سيد محمد صادق روحاني:

http://www.rohani.ir/estefta/ans.php?stfid=1775&subid=&merg=1

سؤال: آيا زن شيعه اثناعشري مي تواند با مرد مسلمان سني ازدواج كندياخير؟

جواب: ج: هو العالم؛ بلي مانعي ندارد.

11- آية الله العظمي سيد محمد حسيني شاهرودي:

استفتائات : احكام نكاح ، كساني كه ازدواج با آنها حرام است ، ناصبي و وهابي و سني:

http://www.shahroudi.com/Portal.aspx?pid=71243&Cultcure=Persian&CaseID=33986&CategoryID=6572

سؤال 808 : آيا ازدواج زنهاي شيعه با سني و وهابيها جايز است ؟ اگر در منطقه اي همسر شيعه براي آنها يافت نشود آيا از آن محل مهاجرت كنند يا با مرد سني ازدواج كنند ؟ بر فرض ازدواج آيا اگر بطريقه مخالفين عقد خوانده شود صحيح است يا لازم است بطريقه شيعه عقد خوانده شود ؟

جواب : اما نسبت به وهابي ها و مطلق ناصبي ها كه دشمن اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) مي باشند ازدواج با آنها حرام است و نجس مي باشند ، بلكه از كافر و سگ نجس ترند ، لكن اگر وهابي اتفاقاً دشمن اهل بيت (عليهم السلام) نباشد حكم ساير سني ها را دارد و اما ساير سني ها كه ناصبي نيستند ، پس ازدواج با آنها كراهت شديد دارد و علي الاظهر حرام نيست و زن بايد مطمئن باشد كه شوهر در ديانت او تأثير نخواهد كرد و اگر از آن محل بيرون شود و با شيعه ازدواج نمايد بسيار خوب است و علي اي حال بايد به طريق شيعه عقد نمايد .



Share
81 | طاها | Iran - Tehran | ٠١:٣٩ - ١٩ خرداد ١٣٨٩ |
جناب آقاي سعيد حسيني ،سلام.
بنده تمامي فرمايشات شما را قبول دارم. و اصلا دليل پويايي مكتب تشيع همين موارد است.كه حرف علما فقط وقتي مطابق فرامين ائمه اطهار شد حجت است.
هدف من از مصداق معين كردن اين بود؛ كه تفكر افراد بزرگي را نشان بدهم، كه پيروي گروهي از شيعيان از آنها، سبب بروز اختلافاتي شده است.
حال آنكه اين افراد همگي شيعه هستند، اما هر گروه در مقابل ديگري با تعصب برخورد ميكند و آنها را از دايره شيعه، اسلام ، و يا حتي خداپرستي بيرون ميكنند.
با كمي دقت در روايات ، معلوم ميشود تهمت زدن به شيعيان چه گناه بزرگي است.
در خطبه متقين ، يكي از ويژگي هايي كه براي اهل تقوا ذكر شده ، سادگي آنهاست تا حدي كه مردم آنها را هيچي نفهم ميپندارند!
پس هركس ساده نشان ميداد اهل تقواست؟
خير! چون من اطلاعي از احوالات او ندارم.
پس اگر كسي بسيار فهيم مي نمود اهل تقوا نيست؟
باز هم نمي شود قضاوت كرد !
پيامي كه اين مسئله براي من نوعي دارد اين است كه هيچگاه بر اساس ظواهر عمل نكنم.
تا وقتي نميدانم خداوند تا چه حد از شخصي رضايت دارد برايش نسخه نپيچم.
وقتي شنيده ام كه هزاران راه براي رسيدن به خدا هست، او كه راه و روشش با من فرق دارد را منحرف نخوانم.
وقتي در حديث هست كه وقتي فردي <<اشهد ان لا اله الا الله>> گفت تمام احكام مسلمين بر او جاري ميشود ، و حقي بر گردن ساير مسلمانان خواهد داشت، از جمله خودداري از تكفير او، من در قبال يك شيعه به اين دستور بي اعتنايي كنم.
آيا اين حرف قرآن نيست كه ميگويد :
<<رحماء بينهم اشداء مع الكفار>>

پس چرا با رحمت با شيعيان مولاي متقيان برخورد نميكنيم؟
تمام حرف من همينه كه در نظر دومم هم گفتم:
چرا ياد نميگيريم كمي محتاط تر رفتار كنيم با شيعيان امير المومنين؟

واقعا چرا؟

حالا يه سوال :
حب شيعيان به دختر رسول الله، باعث شده فكر همنشيني با اهل بدعت براي ما آزار دهنده باشد،
اما حب چه كسي باعث شده محبت بين خود شيعيان (افراد مذهبي) ، غير ممكن شده باشد؟
منشأ اين توهين ها كجاست؟
اين سؤال جوابي داره؟

تا كي دم از محبت آل رسول بزنيم و هيچ؟!

ما همه يك خانواده ايم. چرا كينه ، فقط بدليل اختلاف سليقه؟

يا علي
82 | طاها | Iran - Tehran | ٠١:٥٢ - ١٩ خرداد ١٣٨٩ |
<<محبت علي حسنه اي ايست كه هيچ گناهي به آن ضرر نميرساند>>
پيامبر اكرم (صلوات الله عليه و آله و سلم)
83 | نيلوفر | Iran - Bastak | ١٠:٢٥ - ٢١ خرداد ١٣٨٩ |
براي همه دختر پسر هاي جوون و احساساتي :من خانمي شيعه30 ساله هستم كه در 19 سالگي عاشق يك پسر سني شدم واو هم همچنين البته به ادعاي خودش خيلي بيشتراز من .4سال طول كشيد تا خانواده ام اجازه دادندند با او ازدماج كنم البته با بيش از 20 بار خواستگاري وبعد از اينكه من همه خواسگار هاي ديگرم را رد كردم در 23 سالگي با او ازدواج كردم والان يك پسر 4ساله دارم ولي ميدونين بچه ها ميخواهم خواهرانه بهتون بگويم كه خيلي آزار كشيدم وپشيمانم ازتو ن خواهش ميكنم اگر وضعيت مرا داريد بيشتر تحقيق كنيد ازدواج يك روز ودو روز نيست سرنوشت تمام عمر شما وفرزندانتون است البته ميدونم تا قبل از بچه دار شدن دركش مشكل است ولي هر چقدر هم كه بي تعصب باشيد باز بعد از پدر ومادر شدن دوست داريد فرزندتان مذهب شما را داشته باشد ولي حتي نميتونيد مطمئن باشيد كه بچه مسلمون بشه چون با اين شرايط نه پدر نه مادر نميتونه بافراق بال مسائل ديني ومذهبي را به بچه ياد بده چون ديگري تعصبش گل ميكنه ودچار سوي تفاهم ميشه . با خوانواده ها هم مشكل پيدا خواهيد كرد در كل سني ها خيلي آدمهاي خوبيند ولي مثل ما شيعه ها خونگرم واجتماعي نيستند گوشه گير ومتعصبند البته اين را ميگويم چون در منطقه سني نشين سكونت دارم.سني ها چون هميشه در ايران مظلوم واقع شدن در برابر شيعه ها جبهه ميگيرند وبدبينند.همه اينها را ممكنه قيل از ازدواج بدانيم وبرايمان مهم نباشد ولي به مرور زمان وقتي حرف هاي عاشقانه ومحبت ها كم شدخسته ميشين وميگين كاش با غير مذهب خودم ازدواج نميكردم تا از زير اين همه فشار راحت ميشدم ولي ذيگه آن موقع خيلي ديره وتا آخر عمر بايد تحمل كنيد...
84 | مهران | Afghanistan - Kabul | ١٥:٤٣ - ٢٧ خرداد ١٣٨٩ |
اين براي ما مؤمنان که امروزه دشمنان فرصت طلب زيادي داريم و همواره مورد تهديد کافران، مشرکان و منافقين قرار ميگيريم، سزاور نيست که پي اين مخالفتهاي مذهبي باشيم و از اصل دين که همانا فرا گيري تمام آيات و نشانه هاي خداوند بي نياز و بي اندازه مهربان است نبايد فاصله بيگريم. خداوند متعال ذاتيست که ما انسانها را برترين موجودات اين کره خاکي و هکذا تمام کائنات را در خدمت مان قرار داده است. او تعالي نيز قرآن کريم را بگونه رهنمود همه امورات زندگي از طريق پيامبر عالي مرتبه مان به ما نازل ساخته است. پس بهتر نيست که شکر گذار باشيم. من نمي دانم اين همه مخالفت ها براي چيست؟ اين کارها شايسته ما مؤمنان نبايد باشد. اين کارها و برنامه ها جزو زندگي ما دوستداران و ذاکران خداوند نبايد باشد. چرا بدون هيچ گونه مطالعه و دانش کافي در مورد دين و احکام آن بحث بي مورد بکنيم. واي به حال ما و شما که به پيشگاه خداوند کريم چقدر شرمنده و کوچک خواهي شد. واي به حال مان، واي به حال مان. آنعده از دوستان ما که دچار همچو سرگرداني ها هستند، لطفاً به قرآن که رهنمايي همه بشتريت است، مراجعه نمايند. چه زود اين همه حل خواهد شد. آيات بسياري در باب ازدواج و حرام و حلال بودن ازدواج آمده است، چرا به نظريات غير از قرآن گوش فرا دهيم. چرا به دنبال طرز و شيوه هاي زندگي بعضي از افراد که خود به گمراهي قرار گرفته اند، برويم؟ کليد اين همه مشکلات در خانه هاي همه مان وجود دارد. فقط قرآن کريم را از آن همه پوش هاي که به آن قرار داديم از آن تاق هاي بالاي خانه هاي خود پايين کرده و روز يک ساعت از اولين جزء(سپاره) آن با ترجمه مطالعه نماييد، اين قفل هاي چه که قفل هاي قوي و محکم تر از ين را بدون قيد و شرط ميگشايد.

هميشه جاويدان باد نام اسلام و رهروان برحق آن
85 | حقيقت جو | Iran - Tehran | ٠٤:٤٧ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
سلام

جناب مهران قرآن بدون رسول ا... و بدون اولي الامر قرآن نيست بلكه بافته هاي شيطاني است كه در قالبي مقدس وار ظهور كرده است!

فرموديد:
"چرا بدون هيچ گونه مطالعه و دانش کافي در مورد دين و احکام آن بحث بي مورد بکنيم."

فرموديد دانش كافي... احسنت... مي پرسم آيا بهتر نيست قبل از نصيحت ديگران خودتان به نصايح خود عامل باشيد؟!


شما با چه دليلي منابع تشريع دين را حذف مي كنيد؟!

آيا مي دانيد حذف منابع دين يعني كفر مطلق؟!


بدا به حال بي سواداني كه مدعي سواد هستند!
86 | حقيقت جو در پاسخ به كامنت 78- شيعه1 | Iran - Tehran | ٠٥:١١ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
سلام

خواهر گرامي! سر كار خانم شيعه 1

مراجع عظام اگر به مصالحي فتوا به حرمت نداده اند فتوا به واجب و مستحب نيز نداده اند! بلكه مي بينيد كه بعضا شديدا اظهار خوف از ضلالت و...كرده اند....

خواهر من تو را به پهلوي شكسته ي فاطمه ي زهرا صلوات ا...وسلامه عليها فريب اظهار علاقه هاي مخالفين ولايت علي و اولادش عليهم السلام را كه در نوع خوش بينانه اش شيطان مسبب بوجود آمدن اين علاقه و تحت فشار قرار دادن شما بوده است تا به شيعه ضرر بزند را نخوريد نخوريد نخوريد!

نهايتش اين است كه شما برويد ازدواج موقت انجام بدهيد كه معصومين نيز انجام داده اند و سفارشات فراوان هم كرده اند و ثواب فراواني هم دارد.... اما چرا يك عمر زندگي خود را با تن دادن به ازدواج با يك مخالف ولايت ا... به تباهي بكشانيد؟!

ا...تعالي به ازدواج موقت سفارش كرده اما آيا به ازدواج با مخالف ولايت ا...هم سفارش كرده است؟!؟!؟!

فريب اين وحدت چيان بي سواد را كه مي گويند تفاوتي بين شيعه و سني نيست نخوريد كه مي بينيد كه بزرگ همين وحدچيان خود اظهار خوف را مطرح كرده است!
سني يعني رفتن به جهنم....ما در همه چيز با اهل سنت اختلاف داريم حرف مرا قبول نداريد از مراجع عظام نه هر كسي كه اسم مرجع دارد و يك شبه مرجع شده است بپرسيد كه آيا اختلاف داريم يا خير؟.... در توحيد در نبوت در امامت وووو در همه چيز اختلاف داريم! گر چه تقليد در اعتقاد حرام است و شما خود بايد تحقيق كرده و خود بفهميد حقيقت را...حقيقتي كه اظهر من الشمس است كه مي گويد شيعه با سني در همه چيز اختلاف دارند.......بگذريم....

ضمنا ببينيد كه جدا از دلايل عقلاني و روانشناختي كه اثبات مي كند ازدواج با مخالفين غلط اندر غلط است و از هر حيثي قطعا برايتان مشكل ساز خواهد بود عرضم اين است كه شما اعتقادات خودتان و فرزندانتان را كاملا به خطر مي اندازيد...!

دوست داشتن و نفرت داشتن هايتان را براي خدا قرار بدهيد ازش مدد بخواهيد تا كمكتان كند بدانيد كه در اين صورت بزودي ان شاا...الرحمن خوشبخت خواهيد شد.

التماس دعا
87 | حقيقت جو | Iran - Tehran | ٠٥:٢٨ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
استنباطات ظاهري مطلق مثل اينكه فلاني چون پي گير من بود پس من را خيلي دوست دارد غلط اندر غلط است

شگفتا كه ديده ام برخي از دختران فكر مي كنند تا يك سني بولهوس مثلا در مدينه و مكه دنبال دختران ايراني و.. آمد و مدتها پي گير بود پس اين يعني كه يكدل نه صد دل شيفته اش شده و سوار بر اسب سفيد است!!! هيهاااااااااااااااااااااااااااااات
او چرا دنبال دختراني مي رود كه سالها توي گوشش خوانده اند تجاوز به اينها بر تو حلال است اينها رافضي اند وووو؟؟؟

اسب سفيد....

اسب سفيد كجا و آن سني و وهابي بوالهوس كجا؟!

تو فكر مي كني اولين كسي هستي كه چشمش را گرفته اي؟!؟!

چقدر خام...

اگر اينگونه است پس اين همه مثل تو از كجا پيدايشان شده است؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟؟!


و بازهم چقدر خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام


88 | شيعه علي ( ع ) - كاظم | Iran - Tehran | ١٤:٣٤ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
- يا علي ذاتت ثبوت قل هوالله احد

- نام تو نقش نگين مهر الله الصمد

- لم يلد از مادر گيتي و لم يولد چو تو

- چو تو ولم يكن مثلت له بعد از نبي كفوا احد

( ولادت با سعادت اميرالمومنين علي ( ع ) را به شما تبريك گفته و موفقيت روزافزون شما را آرزومندم ) التماس دعا

89 | سعد الله(شيعه 1 بخواند) | Iran - Tehran | ١٥:٣٤ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
يا الله..................يا الله..............!!!!!!!!!!

سلام عليکم خواهرم.
خواهر محترمه و ارجمند. آيا شما سندي در دست داريد که به شما ثابت کند تا کي زنده هستيد؟

منظور من اين است:

حال اگر با آن جوان سني مذهب ازدواج کرديد و صاحب اولاد شديد و زود تر از آني که فکرش را ميکرديد از دنيا رفتيد. آن وقت تکليف فرزندان شما چه ميشود؟
اگر عاشق قاتلان بي بي شدند چه؟ اگر مانند پدرشان شدند دشمن آل رسول الله چه ميکنييييييييد؟

و عذاب و عقوبت اخروي اين عمل شما که ميتوانست از راه هاي ديگر هم حل شود فقط و فقط بر گردن شما است که چرا از راه ديگري وارد عمل نشديد .؟

اولا که تقوا پيشه کنيد. !!!

دوما تقوا پيشه کنيد.!!!

سوما تقوا پيشه کنيد.!!!

اگر ديديد واقعا در دام شيطان گرفتار خواهيد آمد متعه شويد که از احکام آقا رسول الله(ص) و امامان معصومين است و امري مستحب است.

يا الله
90 | WaHHabi | Iran - Tehran | ١٦:٥٥ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
سلام عليکم برادر عزيز (( عبد الله))

برادر من همينجا از شما عذر ميخواهم براي اينکه ظن بد به شما بردم.
و از همين جا اعلام ميکنم که ديگر سعي ميکنم علنا باعث تحريک بيهوده ي اذهان نشوم تا گمراهان از هدايت به خاطر من و امثال من دور شوند.
من دندان به جگر ميکذارم تا ان شا الله تعالي با عقل و درايت و برهان کلام بگوييم نه با قمه و قداره کشي و نزاع.......

البته نا گفته نماند که با کساني که نسبت به ائمه ي ما بي شرمي کنند هم برخورد ميکنيم.
اما عمده ي مطلب اين است که سعيمان را بر اين ميگذاريم که ديگر تا حد ممکن حتي به اصنام بعضي ها هم اهانت نشود تا تفکرشان از ما برگردد.

انشاء الله ديگر برادران هم چنين کنند.

يا الله سبحانه و تعالي
91 | شيعه1 پاسخ به كامنت 86 | Iran - Tehran | ٢٤:٠٢ - ٠٦ تير ١٣٨٩ |
سلام آقاي حقيقت جو، اينهايي که فرمودين را بايد بگويم نميتوانم قبول کنم، مگر سني ها دشمن مذهب و دين هستند که چنين مي فرماييد تا انجايي که در چند جلسه اي با ايشان صحبت کردم اصلا چنين نيست در ضمن من با سني هاي ديگري هم رابطه داشته ام همه که يک جور نيستند نميتوان چنين چيزي را عموميت بدهيم و بگويم همه سني ها دشمن و بوالهوس و ... آنها نيز مانند ما انسانند درست نيست ما که به اصطلاح نام خود را شيعه گذاشتيم چنين به بندگان خدا بتازيم. بايد بگويم با عرض معذرت و با تاسف فراوان چيزهايي از شيعه هاي خدا ديدم که بسيار بسيار به آنها بدبين شده ام و اصلا دلم نمي خواهد اسمشان را شيعه بگذارم چنين آدمهايي دشمن اسلام و مذهبند که با نامردي تمام حق خوري ميکنند و ظلم فراوان در حق مردم روا مي دارند شما يک شيعه واقعا مسلمان با خدا را به من معرفي کنيد شايد توانستم حرفتان را قبول کنم. جواب دوم: مگر من مي خوام به خاطر امر خاصي ازدواج کنم که ازدواج موقت انجام دهم اگر چنين بود هزار راه هست که همين شيعه ها گذاشتن. در ضمن از حرف من سوء برداشت نکنيد منظورم گناه چشم و دل است اين گناه انسان با خود است.
با تشکر از شما دوست گرامي
92 | طاها | Iran - Tehran | ٢٤:٠٦ - ٠٦ تير ١٣٨٩ |
سلام

ببخشيد آقاي حقيقت جو؛
بنده يك سؤال داشتم:

"بزرگ وحدتچيان بيسواد" ، كيست؟


((فريب اين وحدت چيان بي سواد را كه مي گويند تفاوتي بين شيعه و سني نيست نخوريد كه مي بينيد كه بزرگ همين وحدتچيان خود اظهار خوف را مطرح كرده است!))


يا اميرالمؤمنين علي(عليه السلام)
93 | شيعه 1 | Iran - Tehran | ٠٩:٢٠ - ٠٧ تير ١٣٨٩ |
پاسخ سعد اله
آقاي سعد اله با سلام ما انسانهاي بسيار با تقوايي هستيم . اولا سني ها البته اينهايي که من مي شناسم اصلا اصلا دشمن بي بي و آل رسول اله نيستند و حتي خيلي اعتقاداتشان از ما قوي تر است. در ضمن شيعه ساخته صفويه است. پس ما نه شيعه و نه سني يک انسان مسلمانيم. و مسلمان نبايد در حق برادر مسلمانش ظلمي روا دارد و تهمتي بزند.
94 | محسن ا | Iran - Tehran | ١٤:٣٨ - ٠٧ تير ١٣٨٩ |
شيعه 1 بخواند: خيلي زود خودت رو لو دادي خبيث كثيف. اول خودت رو شيعه جازدي و نوشتي: ... البته بگم گناه شخصي اينکه خود فرد با خودش... (كامنت 79). كه شيعه را بد نام كني و بگي مثلاَ دخترهاي شيعه اينجوريند. (البته خيلي از علماي سني خود ارضايي زنها را حلال ميدانند وراهكار آن را هم مطرح كردند) بعد هم اومدي گفتي: ...ضمن شيعه ساخته صفويه است. پس ما نه شيعه و نه سني يک انسان مسلمانيم... ( كامنت 93) منافق خبيث جناب سعداله وقت عزيزت را با اين شاگرد عمر هدر نده.
95 | momen abdullah | Malaysia - Ipoh | ١٥:١٣ - ٠٧ تير ١٣٨٩ |
شيعه 1 عمر.
تو را صفويان ساخته اند؟ چرا؟ مگر صفويان از شما شيعيان عمر چه ابزاري ساخته بودند؟ شخم زن ساخته بودند؟؟
از دشمني شما اهل سنت با حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) همين بس که در روز روشن دروغ مي‌گوييد!!!
يا علي
96 | مهران | Afghanistan - Kabul | ١٧:١١ - ٠٧ تير ١٣٨٩ |
سلام جناب حقيقت جو! خدا کند خسته نباشيد. به هر صورت، اينکه شما چي برداشتي از متن من کرديد، مربوط خودتان ميشود. اين نکته، مانند موجوديت آفتاب، واضح است قرآن کريم توسط جبرائيل امين به رسول الله(ص) نازل شده است. آيا در متن که نوشته ام نشانه اي وجود دارد که اين حقيقت را کتمان کند و هکذا احکام شريعت را؟ صادقانه ميگويم که آن سخنان متوجه کساني بود که بدون هيچ گونه دانش در مورد خداوند جهانيان بحث ميکنند. براي معلومات بيشتر به سوره ۲۲: الحج، جزء هفدم قرآن کريم مراجعه نماييد. اين نکته را بازهم خاطر نشان ميسازم که هر بحثي در مورد دين مقدس اسلام مستلزم دانش کافيست. من هم معترف هستم که اين دانش لازمي را تا کنون ندارم ولي بدون ترديد در راه تقويت ايمان خويش سعي ميروزم. و با نوشتن اين متن خواستم احساس خودم را نسبت به بحث هاييکه بي نتيجه ميماند، بيان کنم. صرف خواستم هم کيشان خودرا از اين همه دغدغه برهانم. و با معذرت که من ابنهارا به شما خطاب نکرم. گفتم: باشيم، نه بلکه: باشيد. حق با توست شايد در بسياري موارد بي عمل باشم. اما همواره تلاش دارم که با رشد ايمان خود اين کاستي ها را رفع نمايم. شما را ست ميگوييد که نصيحت بي عملان را شنيدن درست نيست. درين ارتباط حافظ صاحب چه خوش سروده اند: منم که شهره شهرم به عشق ورزيدن منم که ديده نيالودم به بد ديدن وفا کنيم و ملامت کشيم و خوش باشيم که در طريقت ما کافريست رنجيدن به پير ميکده گفتم که چيست راه نجات بخواست جام مي و گفت عيب پوشيدن مراد دل ز تماشاي باغ عالم چيست به دست مردم چشم از رخ تو گل چيدن به مي پرستي از آن نقش خود زدم بر آب که تا خراب کنم نقش خود پرستيدن به رحمت سر زلف تو واثقم ور نه کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشيدن عنان به ميکده خواهيم تافت زين مجلس که وعظ بي عملان واجب است نشنيدن ز خط يار بياموز مهر با رخ خوب که گرد عارض خوبان خوش است گرديدن مبوس جز لب ساقي و جام مي حافظ که دست زهدفروشان خطاست بوسيدن پاينده و جاويد باد نام اسلام و رهروان بر حق او
97 | كميل | Iran - Tabriz | ١٩:٣٥ - ٠٧ تير ١٣٨٩ |
برادران عزيز از حرفهاي اين((( مثلا شيعه))) چي ميفهميد؟
دقت كنيد:
----------------------
((((چيزهايي از شيعه هاي خدا ديدم که بسيار بسيار به آنها بدبين شده ام...شيعيان حق خوري ميكنند...نامردند ظلم فراوان ميكنند...شيعه ساخت صفويه و...
سنيها دشمن مذهب نيستند .. سني ها اصلا اصلا دشمن بي بي و آل رسول اله نيستند و حتي خيلي اعتقاداتشان از ما قوي تر است.))))
-------------------------
آيا غير از اينست كه اين شخص يك عمري سست مذهبه كه اسم رمزشو گذاشته شيعه؟؟؟!!!
كامنت 91 نوشتي از ما قويتر!!!مگه شما شيعه ايد؟
98 | سعد الله(شيعه 1 بخواند) | Iran - Tehran | ٢٣:٥٤ - ٠٧ تير ١٣٨٩ |
جناب عمري 1

ببخشيدا. منم ؟؟؟ باورت کردم.
فقط دعا کن ديگه من رو مخاطب خودت قرار ندي که خيلي برات بد ميشه.
آخه ميدوني من زياد احل ملاحضات و مصلحت نيستم. آن چه که هستي رو ميکنم و برات بدجوري گران تمام ميشود.

برووووو..... برو توبه کن حيله گر مکار دو دوزه باز . هفت خط که دستت رو شد.
برو رنگ حناتو عوض کن بنده ي ....؟؟؟؟ حلقه ي بندگي ملاعين را از اون گردنت باز کن و بنده و مطيع الله جل جلاله شو.
و سلام ملائکه بر برادر محسن. و کميل .............

خدا مکاران و حيله گران را لعنت کند و با ظالميني همچون قاتلين بي بي زهرا(سلام الله عليها) محشور کند انشاء الله
99 | حقيقت جو در پاسخ خانم نيلوفر-كامنت 83 | Iran - Tehran | ٠١:٣٣ - ٠٨ تير ١٣٨٩ |
السلام عليكم

خواهر گرامي سركار خانم نيلوفر! ضمن تشكر فراوان از بابت نصايح خوبتان..........جزاك ا...خيرا كثيرا في الدنيا و الآخره.

فرموديد:
"سني ها چون هميشه در ايران مظلوم واقع شدن در برابر شيعه ها جبهه ميگيرند وبدبينند."

اولا اگر اهل سنت به زعم شما در ايران مظلومند من عرض مي كنم ما در تمام دنيا نه فقط ايران بلكه تما م دنيا مظلوم تر از اهل سنت هستيم... آماج تهمت ها را ببينيد... كتاب ها و سايتها را ببينيد بعد با شيعيان قضاوت كنيد!!! براستي چه كسي مظلوم تر است؟!
در ثاني آيا هر كسي مظلوم شد بايد اينگونه بشود و عنود وبد بين و...باشد؟! اين چه منطقي است...پس الگو گيري از اولياي خدا و شبيه آنها شدن چه مي شود؟!
البته مي دانم....مي دانم سني الگويي ندارد! منابع ديني سني نمي تواند هم براي او الگوي حقيقي نشان دهد!

و اما بحث مظلوميت اهل سنت در ايران:
خواهر گرامي كدام مظلوميت؟! اگر اين كه از صدا و سيماي جمهوري مثلا اسلامي احكامشان اعتقاداتشان حتي اذانشان وووو پخش مي شود مظلوميت است پس ما شيعه ها خيلي مظلوم تر هستيم كه در مملكت خودمان اجازه ي چاپ و نشر رديه هايمان بر كتب منتشر اهل سنت را نمي دهند!!!

مظلوم ما هستيم يا آنها كه در همين عربستانشان اندازه ي يك سگ هم به شيعه ارزشي قائل نيستند؟!

نان شيعه را در مملكت شيعه ميل مي فرمايند و شيعه كشي براه مي اندازند بعد مي فرماييد مظلوم هستند.... عجب مظلوماني كه در كشور شيعه بر شيعيان سروري مي كنند!!!

علي اي حال نتيجه آنكه همانطور كه خودتان هم اشاره اي داشتيد اساس اينها به سبب حب عمر در نتيجه عمري به بار آمده اند لذا حال هر چقدر عمري تر وحشي تر... ما اگر به اقرار خودتان آنگونه هستيم و... بخاطر اين است كه حب علي و تبري از دشمن علي در سلول سلول ما نهفته است! ما الگو داريم اهل البيت عليهم السلام الگوي ما هستند اما الگوي سني كيست؟! كجاست؟! آيا ابوهريره يا معاويه يا عمر يا خالد بن وليد ملقب به سيف الشيطان قرار است الگوي او باشند؟! اول شخصيت عالمين كه عالم به فداي خاك پايش باد سيدنا و مولانا رسول ا... صلوات ا...عليه و آله و سلم است!
اما سني چگونه مي تواند شخصيت دروغيني را كه از زبان جاعلان كثيفي مثل ابوهريره و عايشه و...براي اثبات خلافت كثيف خلفاي كثيف خود جعل كرده اند و شخصيت دروغين آنچناني را به رسول ا... صلوا ت ا...عليه و آله و سلم نسبت داده اند الگويي معرفي كند كه خدا در موردش مي فرمايد اسوه ي حسنه است خدا اطاعت از او را عين اطاعت از خود مي داند و سرور مطهران و پاكان عالمين است....؟! آيا مي تواند؟! لذا عرض مي كنم الگوي سني كجاست؟! به هر حال همانطور كه گفتم ما در تمام دنيا مظلوم تر از انها واقع شده ايم اما مظلوم واقع شدن توجيه تعصب كوركورانه و لجاجت نيست...

در آخر باز هم از نصايح زيباي شما بينهايت سپاسگذارم.
التماس دعا
والسلام عليكم و رحمه ا...وبركاته.
100 | شيعه 1 جواب برادران و خواهران براي آخرين بار | Iran - Tehran | ٠٩:٥٢ - ٠٨ تير ١٣٨٩ |
با سلام خدمت دوستاني که واقعا من را شرمنده کردن با پاسخهاي بسيار راهنمايي کننده.
اولا من يک شيعه هستم و افتخار هم مي کنم که شيعه مسلمانم نه شيعه نامسلمان . من از شما خواهران و برادران محترم راهنمايي مي خواستم نه توهين. شما به من نسبت سني، خبيث، و از همه بدتر خود ... که مي گوييد سني ها حلال مي دانند ، داديد. من يک دختر شيعه هستم که واقعا در امر ازدواج مشکل داشتم چند خواستگار شيعه داشتم که يکي از آنها شرابخوار يکي ديگر بي سواد و با تحقيقاتي که انجام دادم آدم درستي نبود و عاشق کار خيلي زشتي بود که نميتوانم عنوان کنم. و درخواستهايي از من داشت که واقعا باعث تاسف است. خودتان قضاوت کنيد من مي توانستم با چنين اشخاص شيعه ازدواج کنم؟ من بسيار بسيار مشکل دارم و تنها راه من ازدواج با اين مرد سني است و راه ديگري ندارم. از شما راهنمايي خواستم تا کمکم کنيد البته جواب اولي که به من از گروه پاسخ به شبهات دادند راضي شدم و از انها کمال تشکر را دارم ولي بعضي از دوستان واقعا کم لطفي کردن و توهين هايي کردند که بايد بگويم اين است مسلمان و مسلماني که انسانيت را زير سوال مي برد. نميگويم شيعه يا سني که به شما آقايان محترم بر بخورد مي گويم مسلمان. آقا يا خانم کميل عزيز اين است چيزي که از بندگان مسلمان و شيعه خدا ديدم توهين، نسبت ناروا و ... چطور ميتوانيد اسم خودتان را مسلمان بگذاريد من نيامدم که توهين بشنوم مگر دروغ مي گويم که حق خوري مي کنند مگر دروغ است که ظلم مي کنند البته شيعه و سني و مسلمان و نامسلمان ندارد اگر شخصي بخواهد ظلم کند مي کند بخواهد حق مردم را بخورد مي خورد، و کاري به دين و مذهب ندارد ولي من که شيعه هستم و در بين شيعيان بسيار اينها را مي بينم چطور مي توانم ساکت باشم چطور مي توانم بدبين به اين مردم نباشم. و دوم اينکه اگر من سست مذهب بودم اصلا از شما راهنمايي نمي خواستم کار خود را انجام مي دادم. مي ترسيدم نکند خلافي انجام دهم و با ازدواج با يک سني دين خود را بر باد دهم و ايمانم سست شود. هميشه از خدا کمک خواستم و کمک هم کرده نمازم ترک نشده، و افتخار مي کنم که يک مسلمان شيعه هستم .
با آرزوي موفقت و هدايت براي برادران و خواهران گرامي خدانگهدار
101 | حقيقت جو در پاسخ دوست محترم شيعه 1- كامنت 91 | Iran - Tehran | ١٢:٤٤ - ٠٨ تير ١٣٨٩ |
به نام او كه آفريد فاطمه (س) را... السلام عليكم خواهر گرامي! ان شاا... كه از شما اين استنباطات سطحي بعيد است و صرفا از سر عصبانيت يا سر درگمي كه مي تواند مسببش خيلي چيزهاي خوب و بد محيط و اطرافيان باشد مطلبي را نوشته ايد و ان شاا... قطعا در زندگي اينگونه ظاهر گرا و سطحي نگر نيستيد! و البته حقير نيز اين حالت شما را درك مي كنم و مقداري به شما حق هم مي دهم! فرموديد: "اينهايي که فرمودين را بايد بگويم نميتوانم قبول کنم، مگر سني ها دشمن مذهب و دين هستند که چنين مي فرماييد" قبول كردن شما وبنده مهم نيست مهم اين است كه اينها مخالف ولايت ا...تعالي هستند و دين را از مخالفين و دشمنان ا...تعالي اخذ كرده اند نه از سرچشمه ي حقيقي دين كه اولياي خداوند باشند! فرموديد: "تا انجايي که در چند جلسه اي با ايشان صحبت کردم اصلا چنين نيست" آيا شمايي كه قطعا از عقلا هستيد استنباطتان صرفا ظاهر كلام ديگران است؟! آيا صرف اظهار علاقه ي تو خالي كفايت مي كند يا خير بايد تبعيت باشد؟! فرموديد: "در ضمن من با سني هاي ديگري هم رابطه داشته ام همه که يک جور نيستند" خواهر من بنده هم با بسياري از اهل خلاف ارتباط داشته ام كه هيچ بلكه از نزديكان من هستند و از نزديك مي دانم چقدر آنها را در جهل نگه داشته اند! تا آنجايي كه حتي نمي دانند بين صحابه اي كه ادعا مي كنند همگي عادل هستند جنگ و خونريزي آنچناني بوده است!!!! و يا حتي نمي دانند امنا فاطمه سلام ا...عليها فرزندي به اسم "حسين" داشته است كه حال به كسي مثل يزيد كه به اعتقادشان از خلفاي رسول ا... صلوات ا...عليه و آله و سلم است آنگونه مظلومانه مبارزه كرده و تمام دار و ندارش را در راه دين خالصانه عطا كرده است و امروز و سني و شيعه و تمام خلايق بقاي اسلام را مديون ايشان و ياران باوفاي ايشان هستند! بگذريم... فرموديد: "نميتوان چنين چيزي را عموميت بدهيم و بگويم همه سني ها دشمن و بوالهوس و ... آنها نيز مانند ما انسانند" ابدا بنده هچين چيزي را عموميت ندادم بلكه فقط اشاره اي كردم به منش آنها... و همچنين عرض كردم در نوع خوش بينانه اش - يعني اگر حتي واقعا او هيچ نيت پليدي ندارد- مسبب اين علاقه باز شيطان بوده است تا از فشار وارد بر شما سوء استفاده كرده و شما را راضي به اين ازدواج بنمايد به شما و نسلتان و دينتان ضربه بزند! و اين مسئله را كه شيطان قسم خورده است و دشمن آشكار است بايد بايد بايد بايد بايد در زندگيمان ناديده نگيريم اگر مسلمانيم! فرموديد: "درست نيست ما که به اصطلاح نام خود را شيعه گذاشتيم چنين به بندگان خدا بتازيم." بندگان خدا يا بندگان خلفا؟! وقتي بنده ي خدا هستيم كه كاملا دينمان را از آن منابعي اخذ كنيم كه خدا فرموده است نه اينكه ديگران را به منابعي كه خدا معرفي كرده است و دستور داده است ترجيح هيم! و نتيجه نيز طوري شود كه در فقه يك همچين منابع خلافي حتي زنا و ازدواج با دختر نيز جواز داده شود!!! عنايت داشته باشيد كه درست است آنها در اين دنيا مسلمانند آيا در آخرت نيز همانطور خواهد بود؟! فرموديد: "بايد بگويم با عرض معذرت و با تاسف فراوان چيزهايي از شيعه هاي خدا ديدم که بسيار بسيار به آنها بدبين شده ام و اصلا دلم نمي خواهد اسمشان را شيعه بگذارم چنين آدمهايي دشمن اسلام و مذهبند که با نامردي تمام حق خوري ميکنند و ظلم فراوان در حق مردم روا مي دارند " حال كيست كه يك خط بر همه مي كشد؟! آيا اين انصاف است؟! آيا اين قضاوت با وجدان و عقل شما مي سازد؟! فرموديد: "شما يک شيعه واقعا مسلمان با خدا را به من معرفي کنيد شايد توانستم حرفتان را قبول کنم." يك نمونه كه هم براي شما قابل بررسي باشد عرض مي كنم اصحاب ائمه عليهم السلام ...آيا كم شيعه اي بودند كه قدرت تصرف در عالم به آنها عطا شده بود؟! هفتاد و دو تن-پدر علم شيمي ووو اما حال كه شما اينگونه استدلال را منطقي مي دانيد بنده نيز مي پرسم! شما هم يك سني واقعي به من نشان بدهيد كه واقعا پيرو سنت رسول ا... صلوات ا...عليه و آله و سلم باشد! اما عرض ديگر بنده از وجه ديگر اين است كه به نظر حقير شما با اين كلامتان نشان داديد كه افضليت شيعه را قبول داريد منتها شيعه نيافته ايد...غير از اين است؟! فرموديد: "مگر من مي خوام به خاطر امر خاصي ازدواج کنم که ازدواج موقت انجام دهم اگر چنين بود هزار راه هست که همين شيعه ها گذاشتن. در ضمن از حرف من سوء برداشت نکنيد منظورم گناه چشم و دل است اين گناه انسان با خود است." اگر ما پيرو رسول ا... صلوات ا...عليه و آله و سلم هستيم بايد بدانيم كه ازدواج موقت چيز بدي نيست كه شما انقدر بر آشفته مي شويد ضمنا همين جلوي گناه چشم و دل را هم مي گيرد! اما اگر پيرو نگاههاي عموم مردم هستيم و دين را مي خواهيم فداي مردم كنيم كه اين حرف ديگري است... همانطور كه عرض كردم ازدواج موقت اجر فراواني دارد اما آيا ازدواج با كسي كه مخالف ولايت ا... است هم اجر فراواني دارد؟! فرموديد: "اولا سني ها البته اينهايي که من مي شناسم اصلا اصلا دشمن بي بي و آل رسول اله نيستند و حتي خيلي اعتقاداتشان از ما قوي تر است." اولا دشمني و علاقه و....به بيان نيست به عمل است! گيريم همه ي آنها دشمن نيستند اما آيا تابع عمل رسول و آلش هم هستند؟! كسي در زبان بگويد خدا را دوست دارد اما در عمل نه تنها تبعيت نكند بلكه از دشمن خدا تبعيت نمايد آيا كافي است؟!؟!؟! ثانيا اعتقادي كه تمامي اش از منحرفين دين ا... اخذ شده باشد قوي و... بودنش اثر مثبت اخروي قطعا ندارد كه هيچ بلكه ضررش هم چه بسا بيشتر است! فرضا يك مسيحي يا يك بودايي آيا اگر در اعتقاداتش بسيار قوي بود پس بايد بگوييم خيلي خوب است؟! لذا قبول بقرماييد كه قوي بودن زماني پسنديده و مورد رضاي حق تعالي است كه محتواي اعتقاد نيز صحيح و كامل باشد! فرموديد: "در ضمن شيعه ساخته صفويه است." ايكاش مدعيان اين سخن ياد مي گرفتند كه بينه با مدعي است و لذا عقلاني خواهد بود اگر ما بخواهيم سند و مدرك محكم بر گفته خود بياورند! شيعه طبق اسناد سراسر تحريف شده ي خود اهل خلاف تاريخش با تاريخ اسلام عزيز برابر است به خلاف اهل سنت كه ساخته ي چند قرن بعد است مانند مسيحيت و ...!!!كه البته اسناد و مداركش را مي توانيد با يك سرچ حتي از گوگل نيز بيابيد اگر نيافتيد بنده در خدمتم. فرموديد: "پس ما نه شيعه و نه سني يک انسان مسلمانيم. و مسلمان نبايد در حق برادر مسلمانش ظلمي روا دارد و تهمتي بزند. " اولا بازي با الفاظ به شب قبر من و شما كمكي نخواهد كرد خواهر عزيز! ثانيا:بايد اثبات بفرماييد كه شيعه و سني وجود ندارد و همه يكي هستند! ثالثا: ظلم در حق ديگر مسلمان كه چه عرض كنم در حق غير مسلمان نيز جايز نيست اما مي شود بفرماييد چه ظلمي مرتكب شده ايم؟! غير از اينكه با بيان حقيقت مي خواهيم از انحرافات جلوگيري نماييم؟! اگر بيان حقيقت ظلم است بحث چيز ديگري است اما اگر لطف است لااقل انتظار مي رود عزيزان تشكر نمايند! شرمنده كه طولاني شد. و اما جناب مهران: بزرگوار لطف بفرماييد از منظر مسلمين چه شيعه چه سني منابع تشريع دين را بفرماييد! آيا فقط قرآن منبع تشريع دين است يا خير منابع ديگري نيز موجود است؟! مثل سنت يا اهل البيت عليهم السلام؟! ×××××××× ارتباط با حقير از طريق پست الكترونيك: jaber_ebnehayyan@yahoo.com والسلام عليكم و رحمه ا...وبركاته.
102 | حقيقت جو در پاسخ به كامنت 101- شيعه1 | Iran - Tehran | ١٤:١٩ - ٠٨ تير ١٣٨٩ |
بسم ا...الرحمن الرحيم
السلام عليكم

خواهر گرامي سركار خانم "شيعه1"

اينكه دوستان در مقابل شما اينگونه سخن راندند و نسبت هايي دادند خوب است از شما معذرت و حلاليت بخواهند و اگر بنده نيز احيانا كلمه اي بر زبان آوردم كه خلاف حقيقت بود از شما در جلوي جمع حلاليت مي طلبم و شما را به پهلوي فاطمه ي زهرا صلوات ا...وسلامه عليها قسمتان مي دهم حلالم نماييد. اما يك عرضي دارم كه خودتان لطف كرده و كامنت ها را بخوانيد ببينيد آيا بيانات خودتان - كه همانطور كه قبلا عرض كردم تا حدودي هم به شما حق مي دهم- سبب ساز اصلي اين سوء تفاهمات نبوده است؟!
اينكه شما شيعه را ساخت صفويه اعلام نماييد آيا سخني نيست كه باعث سوء تفاهم بشود؟!
به هر حال بگذريم...


فرموديد:
"شما به من نسبت سني، خبيث، و از همه بدتر خود ... که مي گوييد سني ها حلال مي دانند ، داديد."
نسبت نداديم و نخواهيم هم داد بلكه اين هم از همان سوء تفاهماتي بود كه ذكر شد و الا كدام عاقلي است كه براحتي به ديگران تهمتي بزند! ما برداشتي از فرمايش خود شما كرديم كه بعد شما فرموديد اينگونه نيست!
اما گيريم اگر اينگونه هم بود اين كجايش ايراد دارد كه كسي راكار منطقي براي مشكل شرعي ديگري بيان كند؟!

فرموديد:
"من يک دختر شيعه هستم "
بنده هم يك پسر شيعه هستم كه در امر ازدواج مشكل داشته ام.... كساني را مي شناسم كه زرتشتي هستند و در امر ازدواج مشكلات بسيار بسيار بدتري هم داشته اند اما خب كه چه؟!
آيا اينها دليل مي شود كه بنده بروم با يك سني ازدواج كنم و كلي مشكلات فراهم كنم؟! يا ديگري برود چون مشكلي دارد تصميم ناپسند و غير عقلايي بگيرد؟!

فرموديد:
"چند خواستگار شيعه داشتم که يکي از آنها شرابخوار يکي ديگر بي سواد و با تحقيقاتي که انجام دادم آدم درستي نبود و عاشق کار خيلي زشتي بود که نميتوانم عنوان کنم. و درخواستهايي از من داشت که واقعا باعث تاسف است."
شرابخوار و شيعه بودن؟!
عاشق كار زشت و شيعه بودن؟!
شيعه يعني سلمان يعني ابوذر نه كساني كه اسم شيعه را دارند
يك چيز را از من نادان به يادگار داشته باشيد: شما ديدگاهتان به جامعه به دين به همه چيز را تغيير دهيد! اگر مي خواهيد با شيعه ازدواج كنيد خب طبيعتا بايد از خيلي از مردها صرف نظر كنيد و به دنبال شيعه بگرديد نه اينكه صرف ازدواج هر كسي را به حريم خودتان راه بدهيد! نگوييد وجود ندارد اتفاقا در اين صورت است كه خداوند راه را براي شما خيلي بهتر باز خواهد كرد! چرا كه نيت شما ازدواج با فرد محبوب خداوند است! البته اين نيت از هركسي ساخته نيست و همانطور كه گفتم بايد در يك كلمه تغيير جوهري در خودتان بوجود بياوريد!
در ثاني گيريم سرتان كلاه رفت دليل نمي شود كه يك خط بر همه بكشيد...اين عقلاني نيست!

فرموديد:
"من بسيار بسيار مشکل دارم و تنها راه من ازدواج با اين مرد سني است و راه ديگري ندارم."
حرفي ندارم!
يادمان باشد كه خيلي اوقات ما فكر مي كنيم كه مشكلاتمان بسيار بسيار است اما اگر كمي فاصله بگيريم و سعي كنيم عقلاني تر نگاه كنيم خواهيم ديد مشكلات ما آنقدر هم "بسيار بسيار" نبود!
يادمان باشد كه ما نبايد نگاه به بدتر از خودتان را فراموش مي كرديم كه ما دستور داريم به اينكار...
مثلا كساني كه مريضي دارند كه دنيا به جهت افكار غلط انسان ستيزانه حاكم طردشان كرده است! يا كساني كه در فلاكت مطلق هستند و مشكلاتشان فراوان تر از شماست.... به آنها فقط نگاه كنيد!
اما در بين آنها چه بسا كساني هستند كه اعتقاد به خدا دارند اعتقاد به اميد دارند اعتقاد دارند كه يكي آنها را مي بيند اعتقاد دارند كه وضعيت بهتر خواهد شد وووو اميد دارند.با اينكه شايد اميدي هم نباشد اما چون اعتقاد دارند زندگيشان را به بهترين نحو سپري مي كنند!!!


فرموديد:
"چطور ميتوانيد اسم خودتان را مسلمان بگذاريد من نيامدم که توهين بشنوم مگر دروغ مي گويم که حق خوري مي کنند مگر دروغ است که ظلم مي کنند البته شيعه و سني و مسلمان و نامسلمان ندارد اگر شخصي بخواهد ظلم کند مي کند بخواهد حق مردم را بخورد مي خورد، و کاري به دين و مذهب ندارد ولي من که شيعه هستم و در بين شيعيان بسيار اينها را مي بينم چطور مي توانم ساکت باشم چطور مي توانم بدبين به اين مردم نباشم."

اگر مي توانيد نسبت به تشيع بي خيال باشيد من حرفي ندارم!
راستي آيا تضمين الهي داريد كه در غير شيعه از اين آدمها يافت نخواهد شد و در شيعه همه بدترين بدترين هستند و نسبت بدي شيعه ها بيشتر از سني هاست؟!
اگر تضمين الهي داريد كه هيچ اما اگر نيست خودتان بهتر مي دانيد كه عقل حكمش چيز ديگري است....


فرموديد:
"و دوم اينکه اگر من سست مذهب بودم اصلا از شما راهنمايي نمي خواستم کار خود را انجام مي دادم. مي ترسيدم نکند خلافي انجام دهم و با ازدواج با يک سني دين خود را بر باد دهم و ايمانم سست شود. هميشه از خدا کمک خواستم و کمک هم کرده نمازم ترک نشده، و افتخار مي کنم که يک مسلمان شيعه هستم ."
بلي قطعا خدا شما را خيلي دوست دارد كه نمي خواهد سست مذهب باشيد و لذاست كه توفيق مشورت با هم مذهبي هايتان را به شما عطا كرده است و قطعا خيلي دوستان داشته كه نمي خواسته شما بي خيال همه چيز باشيد و برايتان اين مسائل فرقي نكند !!
لذا برداشت حقير پرگو اين است كه ابدا و ابدا و ابدا شما سست مذهب نيستيد! و كسي كه اينگونه گفته بايد از شما حلاليت بطلبد بلكه شما مشكلتان اين است كه با عرض پوزش يك مقداري ظاهر گرا هستيد...و عمده مشكلات زندگيتان هم يقين بدانيد علتش از همينجاست!

يك جمله مي گويم كه متاسفام و صدها بار متاسفم و هزاران هزار بار متاسفم كه شما با اين فرمايش اخيرتان ثابت كرديد كه شما خودتان هزار چراغ داريد و بي راه مي رويد!!!

فرموديد :
"جواب برادران و خواهران براي آخرين بار "
چرا آخرين بار بهتر نيست حال كه محفلي به پاست سعي كنيد اعتقاداتتان را ايرادتان را رفع نماييد و ديگران را نيز اگر ايرادي دارند ايرادشان را رفع نماييد؟!


يك دعا:
استغفرا...ربي و اتوب اليه
لطفا همگي خالصانه و با اطمينان قلبي به خداوند و اطمينان قلبي به استجابتش آمين بفرماييد.
ا...هم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنابهم و العن اعدائهم اجمعين
از خالقمان مي خواهم خواستني مانند كسي كه هيچ ندارد بحق اعظم صفاتش متعال و بحق خوبانش بالاخص معصومين صلوات ا...وسلامه عليهم اجمعين روح و جسمتان را حفظ فرموده و منبعد تمام لحظاتتان را الي الابد سراسر عافيت و راحتي و خوشبختي قرار بدهد و لحظه در دنيا و آخرت عافيت را از شما نگيرد.
ا...هم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنابهم و العن اعدائهم اجمعين.


التماس دعاي فرج سپس گرفتاران
ياحق
103 | مهران | Afghanistan - Kabul | ١٧:١٧ - ٠٨ تير ١٣٨٩ |
قربان شما شوم:

از آنجاييکه بنده اطلاعاتي در زمينه دارم، در اسلام عزيز منابع چون: قرآن کريم، احاديث نبي اکرم(ص)، اجماء، فقه و قياس وجود دارد و شايان ذکر است که آثار ياران پيامبر اکرم (ص) و اولياي خداوند(ج)، آثار متبرک و معتبر اند که الهام يافته از قرآن کريم اند و ثمره عبادات شخصي و رياضت هايست که آن مردان خدا در دوره حيات خويش داشته اند.
غير از قرآن کريم، منابع ديگر(خصوصاً احاديث نبوي) بشکل روايت ثبت يافته است چون در زمان حيات پيامبر بجزء از آيات قرآن کريم، ساير ارزشهاي ديني (خصوصاً گفته هاي نبي کريم) براي اينکه با آيات قرآني آميخته نشوند، نبايد نگاشته ميشدند. ديگر بيشتر ازين نمي دانم و درين مرحله حيات ديني خويش اين درک را دارم که ساير منابع ديني براي تفسير آنچه در قرآن کريم آمده است، ميباشد. همچنان اينرا کاملاً صادقانه ميگويم که بنده مطالعات خود را از قرآن کريم آغاز کرده ام و اگر خداوند جهانيان مرا به راه راست هدايت کند، مطالعات خود را درين عرصه و ساير منابع ادامه خواهد داد.

زنده باد نام اسلام و رهراوان برحق آن
104 | عياران(سني 1 بخواند) | Iran - Tehran | ٢٢:٤٩ - ٠٨ تير ١٣٨٩ |
در جواب به شما ميگويم:

1) برادر عزيز حقيقت جو ننيازي به عذر خواهي شما از ايشان نبود بلکه هر چه که فرموديد حق بوده.

جناب (شيعه 1) ولي من به شما ميگويم: shemale
زيرا معلوم نشد شما ها زن هستيد يا مرد.
در مد بودنتان که بايد حتما شک کرد.
اولا هيچ شيعه ي علوي با اين لحن از مذهب بر حق خود که آن را حق ميداند انتقاد نميکند.
دوما shemale آقا يا خانم محترم و محترمه ما حرفهاي شما را باور کنيم يا دم خروستان را؟؟؟؟؟؟؟

در آخر من شما را به تقوا الله دعوت ميکنم

و به برادران ديني ديگر هم ميگويم زياد غصه ي اينان را نخوريد شما ارشاد و نهي از منکر خود را کرديد. ديگر هر چه بکنند به درک اسفل......

زيرا راه از سراب براي اينان معلوم ايت لذا خودشان نميخواهند اين مطلب را قبول کنند و حالا با نقاب يک دختر بي پناه وارد شده اند تا احساسات شما را درگير کننر که چه و چه ...!!!

چيزي که معلوم است خب معلوم است.
اگر شما راه ميخواستي بهترينش تماس با مرجعتان يا دفترش بود و هر سوالي داشتيد يقينا جوابش را از همان جا دريافت ميکرديد.
بقيه اعمالتان و نوشتارتان بازي در آوردن و تلف کردن وقت برادران است.

غفر الله لنا و لکم
105 | محسن ا | Iran - Tehran | ٠٩:١٥ - ٠٩ تير ١٣٨٩ |
شيعه 1:

1. در اولين نظر گفتي:
"خواستگارش است و هيچ خواستگار شيعه نداره آيا ميتواند به گناه خود ادامه دهد و به خاطر دين او با او ازدواج نکند و به گناه خود ادامه بده(البته بگم گناه شخصي اينکه خود فرد با خودش)"
معني "فرد با خودش" در نوشته شما خيلي واضح است. اين كه بعداَ سعي كرديد آن را تاويل كنيد اولين موضع منافقانه شماست.

2. خودتان را شيعه ناميديد و بعد چنين نظر داديد:
"با تاسف فراوان چيزهايي از شيعه هاي خدا ديدم که بسيار بسيار به آنها بدبين شده ام و اصلا دلم نمي خواهد اسمشان را شيعه بگذارم چنين آدمهايي دشمن اسلام و مذهبند که با نامردي تمام حق خوري ميکنند"
اين هم دومين موضع منافقانه

3. بعد گفتيد:
"مگر من مي خوام به خاطر امر خاصي ازدواج کنم که ازدواج موقت انجام دهم اگر چنين بود هزار راه هست که همين شيعه ها گذاشتن"
اگر اين هزار راه شرعي است كه چند تا از اين هزار راه را معرفي كنيد و در ضمن با عمل به آنها نيازي به اصرار بر ازدواج با يك سني و نظر دادن در اين سايت نيست. اگر هم اين هزار راه غير شرعي است كه ربطي به شيعه ندارد. چرا شيعه را بدنام مي كنيد. در ضمن نام بردن اين راهها فراموش نشود.
اين هم سومين موضع منافقانه


4.بعد گفتيد:
"اولا سني ها البته اينهايي که من مي شناسم اصلا اصلا دشمن بي بي و آل رسول اله نيستند و حتي خيلي اعتقاداتشان از ما قوي تر است."
اين همه ارادت به سني ها در مقابل آن عداوت به شيعه ها كه از خودتان نشان داديد چه دليلي جز اين دارد كه به دروغ خودتان را شيعه ناميديد؟
اين هم چهارمين موضع منافقانه شما

5. بعد گفتيد:
"در ضمن شيعه ساخته صفويه است."
اين هم تير خلاص. پنجمين دليل بر نفاق شما

6. اين نظر آخر شما هم در امتداد همان نفاق قبلي ست. بارها در اين سايت ديده ام كه وهابي ها با اسم شيعه نظر داده اند و به حمد اله از آنجا كه دشمنان ما را خداوند از احمقها قرار داده خيلي زود خودشان را لو داده اند. از پيروان مذهبي كه منافقان پايه گذاري كرده اند جز اين نفاق انتظاري نيست.




106 | حقيقت جو در درخواست از برادران و خواهران | Iran - Tehran | ١٥:٣٤ - ٠٩ تير ١٣٨٩ |
بسم ا... السلام عليكم بزرگواران بنده غيرت شما را تحسين مي كنم اما عرض مي كنم هيچ به اين فكر كرده ايد كه اگر تهمتي زديد كه طرفتان آنگونه نبود اگر توهين كرديد و طرفتان مستحقش نبود چه خواهد شد؟؟؟ و چگونه در دنيا و آخرت گير خواهيد كرد؟؟؟؟؟ برادران بنده ي ناقابل ضمن دست بوسي شما بزرگواران از شما درخواست مي كنم كمي رعايت حال ديگران را بكنيد! همه كه نمي توانند يكجور و با نظم فكر كنند! فعلا اجازه بدهيد ما با ايشان صحبت كنيم بالفرض گيريم ايشان شيعه هم نباشند دليل نمي شود كه چون شيعه نيستند ما پاسخ رئوفانه به ايشان ندهيم! پس لطفا كمي آرام بگيريد و نيت را آن بگذاريد كه خود ايشان بيان مي كنند! ايشان مي گويند شيعه هستند بسيار خب خدا ايشان را حفظ و هدايت كند! اگر شيعه نيستند باز هم خدا ايشان را حفظ و هدايت كند! به هر حال آنچه كه بر ما واجب است اين است كه سعيمان بيشتر بر اين باشد كه جواب منطقي دهيم لذا با توجه به اعلام ايشان بر شيعه بودن مابقي مطالب قبلي ايشان را نيز حمل بر نداشتن نظم فكري كه يكي از دلايلش هم محيط و جامعه است بكنيد! در آخر عرض مي كنم ايشان به بنده پيغام دادند و بسيار اظهار ناراحتي كردند از اينكه با ايشان اينگونه برخورد مي كنيد لذا من عرض مي كنم حال كه ايشان هم اينجا حرفي نمي زند لااقل نه شما مطلب بنويسيد نه اين خواهر گرامي! و چه بهتر آنكه البته بياييد و از ايشان طلب حلاليت نيز بنماييد. "و اما جناب مهران عزيز ضمن تشكر از شما در پاسخ فرمايشاتتان چند سطري بعدا عرض خواهم كرد." والسلام عليكم و رحمه ا...و بركاته. ياحق
107 | عياران | Iran - Rasht | ١٩:٣٢ - ١٠ تير ١٣٨٩ |
سلام عليکم .
و سلام بر شما برادر حقيقت جو.
عزيز من. فرمايشات شما درست.!!!
بله البته که بايد چنين باشد.
جزاک الله خيرا.......

اما عزيز ديگر زيبر بار اين نظرت نميرويم که فرمودي: و چه بهتر آنكه البته بياييد و از ايشان طلب حلاليت نيز بنماييد.

نه عزيز جان. نه برادر . ما اينگونه از کسي که ميل عمري دارد حلاليت نميگيريم.
همان خود شما حلاليت ما را بگيري بس است.ممنون و متشکر....

يا الله
108 | سعد الله | Iran - Rasht | ١٩:٣٤ - ١٠ تير ١٣٨٩ |
بسم الله العزيز

سلام بر برادر عزيز و گرامي و ارجمند و با اخلاقمان جناب حقيقيت جو ....!!!!

برادر شما به بحث با ايشان ادامه بده.
و بدان ما از اينان حلاليت نميخواهيم.
چون کار بدي نکرده ايم.
شما هم به اين بحث با شيعيان خاتمه بده که به صلاح نيست و نگذار اعدا الله از اين بحث دوستانه سوء استفاده کنند.


في امان الله
109 | فاطيما | Iran - Tehran | ١٢:٣١ - ١٥ تير ١٣٨٩ |
به نام آنکه اگر حکم کند همه محکوميم .
من به عنوان يک دختر شيعه از خواندن نظرات برادران و خواهران هم مذهبم بسيار خجالت کشيدم . مي خواستم پاسخ مناسبي به دوستاني که نامشان را ذکر مي کنم بدهم . اما ترسيدم که مبادا مانند آنها دچار غضب ، جهل و تعصب شوم . ترسيدم که نکند مانند آنها با دانش اندک خودم ديگران را آزرده کنم يا به چالشي بيهوده بکشم . براي همين از مولايم علي (ع) که هميشه خورشيد زندگي ام بوده کمک طلبيدم . نيت کردم و از امام خواستم جواب اين دوستان راخودش بدهد، سر نماز عاجزانه از ايشان مساعدت طلبيدم که حديثي بيايد که مستقيما جواب آنها باشد . و غررالحکم را باز کردم . ( جلد 2 ، فصل شصت . چهار آمد ) :
براي (مومن عبدالله ، گمنام ، کميل ، سعيد حسيني ( شاه اسماعيل) ، حقيقت جو ، سعدالله و محسن )
پاسخ را به شما و همه ي ما مولايمان اينگونه گفت :
" کيف يُصلِحُ غَيرَهُ من لَم يُصلِح نفسَه ُ
( کسي که خودش را اصلاح نکرده است کجا غير خود را مي تواند اصلاح کند )
" کيف يَهدي غَيرهُ من ُيضِلُ نَفسَه ُ
(چگونه ديگران را راهنمايي کند کسي که خودش گمراه است )
" کيف يفصلُ عن الباطِلِ من لم يُتَصِلُ بالَحِق
( چگونه از باطل جدايي گيرد کسي که به حق نپيوسته )
چقدر زيبا پاسخ مي دهد مولا . براي همه ما . تک تک ما . که آنقدر مغرورانه با ژست هاي مذهبي به هم حمله نکنيم .
برادران و خواهران عزيز :
زيباترين کار سکوت است وقتي ترديد به خطر افتادن دين وجود دارد .. همان گوهر ارزشمندي که مولايم علي در جاي جاي درياي معرفتش به آن اشاره کرده . من کسي را محکوم نمي کنم . اما به عنوان يک مسلمان خجل مي شوم وقتي مي بينم دشمنان اسلام چقدر زيرکانه وناجوانمردانه دست به دشمني با اسلام زده اند . نه با شمشير هاي از غلاف درآمده ، بلکه با خنجري از پشت ( دعواي برادران و خواهران مسلمان ) من نمي گويم شيعه ، نمي گويم سني ، مي گويم ( مسلمان )
هر که مي تواند انکار کند :
( شيعه و سني هر دو مسلمانند . نيستند ؟ )
( کتاب هر دوي ما قرآن است . نيست ؟ آنها کتاب ديگري دارند ؟ )
( هر دو به يک خدا اعتقاد دار يم . ندار يم ؟ آنهاخداي ديگري دارند ؟)
( هر دو به سوي يک قبله نماز مي خوانيم . نمي خوانيم ؟ آنها قبله ي ديگري دارند ؟)
( هر دو پيامبرا نمان خاتم پيامبران محمد (ص ) است . نيست ؟ آنها پيامبر ديگري دارند ؟ )
( هيچ مرجع تقليدي ازدواج شيعه و سني را حرام نکرده
کسي ازدواج با اهل سنت را حرام کرده ؟ )
( هر دو پر از آدمهاي خوب و بدند .نيستند ؟. مثلا" اگر اهل سنت افراد منفوري در تاريخ داشتند که نامشان را ذکر کرديد که حتي معاصرينشان ريگي ملعون را هم همه مي شناسيم . ستاره هاي درخشاني هم داشتند مثلا" مولاناي بزرگ چشم و چراغ عرفان و ادب فارسي . مرد بزرگي که اسلام را با ابيات با شکوهش به بسياري از مردمان ديگر در ساير جهان معرفي کرده .کدام انسان جوياي کمال منکر عرفان مولانا است که بسياري از بزرگان مذهب ما لب به ستايش اين مرد باز کرده اند . يا سعدي ، ستاره بي چون چراي ادب و معرفت . مردي که گلستان و بوستانش را اگر درک کني بهشت دو دنيا را نصيب خود مي کني . که اگر خوانده باشيد و معرفتي کسب کرده باشيد منکر نمي شويد مگر غير از اين است که آنها مسلمان و اهل سنت بودند ؟)
من منکر تفاوتها نيستم .
فقط احساس مي کنم اسلام ..... اسلام ...... اسلام ..... اسلام ..... چون امانتي گرانقدر به دستان ناتوان ما سپرده شده . واي به حال مسلماني که با کوردلي متعصبانه ، با جهل ، با افراطي گري ها دل مسلمان ديگري را خون کند يا خدشه اي با ساحت مقدس اين دين بزند . خداي ما همان خدايي است که از موسي پرسيد چرا وقتي فرعون از تو کمک خواست کمکش نکردي ؟ و قتي پاسخ موسي را شنيد گفت : اگر از من کمک مي خواست ياريش مي کردم .
چرا کاسه داغ تر از آش مي شويم . مولايمان با بزرگواري سکوت مي کند و مي بخشد براي حرمت دين ، براي اينکه ما ياد بگيريم ، براي اينکه ما امروز بصيرت پيدا کنيم .
چرا حرمت نگه نمي داريم ؟ حرمت اصول مشترک دينمان را . چرا ؟
چه کسي به ما اجازه مي دهد ، گناه يه بنده رو به پاي دينش بنوسيم ؟
چه کسي به ما اجازه مي دهد قضا وت کنيم ؟ حکم بدهيم ؟ تو هين کنيم ؟ تخطئه شخصيتي کنيم ؟
چه کسي به ما اجازه مي دهد ؟

مگر نه اين است که مولايمان علي ( ع ) مي فرمايند :

عامل سائر الناس بالانصاف و عامل المومنين بالايثار
با جميع مردم به انصاف و برابري رفتار کن و با اهل و ايمان و خداپرستان با بخشش
ما وقتي به يک مسلمان توهين مي کنيم . به کتابش ، به اعتقاداتش ، به اصول و ارزش ها ي دينمان توهين مي کنيم .
اين از نظر مولاي صبورو فرهيخته ما چقدر جايزه ؟
. همان مولايي که گفت حرمت قاتلش را نگه دارند و رعايت انصاف را در موردش به خرج بدهند
چقدر ...... امروز ما دوريم از مولايمان علي .
افسوس که نامش را به زبان مي آوريم و مرامش را فراموش مي کنيم .
با حلوا حلوا کردن دهان شيرين نمي شود .
آنقدر علي علي نکنيد . روح بزرگ علي ( ع ) را درک کنيد . اين وظيفه ماست . که با خوش زباني با دانش و با عشق مولايمان را و دينمان را پاسداري کنيم . نه توهين و بزرگ نمايي و نبش قبر عيب ها و خطا هاي ديگران .
مگر نه اين است که ايشان مي فرمايند :
کُن حَسَنَ المقال ِجميل َالافعال ِفانَّ مقالَ الرجُل ِبرهانُ فضلِهِ و فعاله عنوانُ عقله
شيرين سخن و خوش کردار باش زيرا که گفتار مرد نماينده دانشش و کردار هايش نشانه خردمنديش مي باشد .
دين ما دين بد زباني نيست . دين توهين نيست . دين کردار و رفتار و گفتار نيکو است .
در ضمن وقتي رهبر ما آيت الله خامنه اي که مرجع تقليد بسياري از ماست با بصيرت وحدت شيعه و سني را مطرح مي کنند جاي بسي تعجب است چنين حمله هاي متحجرانه اي .

آخرش هم با بيتي کلامم را به پايان مي رسانم .
گر به مردي نشد از غم دلي آزاد کني
هم به مردي که گناه است دلي آزردن




( نيازي به جواب دادن به من نيست . لطفا محض رضاي خدا به جاي دنبال ايراد گشتن براي جوابهاي سفسطه گرايانه تان کمي در جملات امام تامل کنيد. )
سپاسگذارم .
110 | كميل | Iran - Tabriz | ١٨:٥١ - ١٥ تير ١٣٨٩ |
خانم محترم فاطيما وقتي پيام شما رو خوندم مثل شما شرمنده شدم و خجالت كشيدم البته نه از سني ها. بلكه از مولايم علي(ع). خيلي شرمنده شدم وقتي ديدم شماكه خود را شيعه ميناميد نوشته ايد (((((((من نمي گويم شيعه ، نمي گويم سني ، مي گويم ( مسلمان ) )))))))))) چه حسي داريد؟ميبينيد چقدر بده كسي به جاي شما خجالت بكشه؟ پس چقدر خوب ميشه اگه نه شما به جاي ما شرمنده بشيد و نه ما بجاي شما تصميم بگيريم.چقدر خوب نوشتيد كه زيباترين كار سكوت است. پس همين كار رابكنيد. ----------------------------------- واسه ما فال غررالحكم ميگيري؟ شما كه انقدر ارتباطت با حضرت تنگاتنگه و انقدر راحت ميگي مولا اينچنين پاسخ دادند!!!! ايندفعه كه فال ميگيري سلام مارم بهش برسون و بپرس معدل اين ترم من چند ميشه!!! راستي بپرس چرا به شيعيانش كه دارن از حقش دفاع ميكنن پيغام داده ( شما خودتون گمراه و باطليد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!) كسي كه باهات داره فال بازي ميكنه (((((((((( شيطانه )))))))))) نه امير المومنين. اصلا كي به شما گفته غرر الحكم رو باز كنيد درحاليكه هنوز متوجه تفاوت شيعه و سني نشده ايد؟ ---------------------------- نوشتيد هر که مي تواند انکار کند : ( شيعه و سني هر دو مسلمانند . نيستند ؟ ) -من انكار ميكنم طبق آيه اكمال دين (البته در قرآن نه غررالحكم) دين اهل سنت ناقص است و دين ناقص ذره اي ارزش ندارد. لذا صراحتا ميگويم:سني اسلام نياورده... ------------------------ نوشتيد هركه ميتواند انكار كند:( کتاب هر دوي ما قرآن است . نيست ؟ آنها کتاب ديگري دارند ؟ ) من انكار ميكنم.قرآن آنها با قرآن اميرالمومنين زمين تا آسمان تفاوت دارد. مگر خدا نگفته پيامبر بايد قرآن را تفسيركند؟ مگر نگفته قرآن بدون ثقل ديگرش گمراه ميكند؟ پس قرآني كه وسيله اش در( وابتغوا ) عمل صالح تفسير شود و قرآني كه اولي الامر در آن حاكمان ممالك باشند و اياك نستعينش طور ديگري تاويل گردد قرآن نيست. ----------------------- نوشتيد هركه ميتواند انكار كند:( هر دو به يک خدا اعتقاد دار يم . ندار يم ؟ آنهاخداي ديگري دارند ؟) اين را هم انكار ميكنم.ما شيعيان كجا خدايي را پرستيده ايم كه قدش بلند است و با ساق پايش آتش جهنم را بر عمري ها خاموش ميكند؟پس خداي آنها خداي اميرالمومنين نيست. ------------------------- نوشتيد هركه ميتواند انكار كند:( هر دو پيامبرا نمان خاتم پيامبران محمد (ص ) است . نيست ؟ آنها پيامبر ديگري دارند ؟ ) پيامبر ما معصوم است از روي هوا و هوس حرفي نميزند واجب الطاعه است ولي آيا محمدي كه آنها براي خودشان ساخته اند اينچنين است؟ ------------------------- چون مرجع تقليدي ازدواج با آنهارا حرام نكرده يعني حقانيت آنها ؟؟؟ ------------------- خانم بي طرف ! روشن فكر! مولانا چشم و چراغ شماست نه ما. كسي كه ولايت اميرالمومنين را قبول ندارد از حيوان هم پست تر است.حالا ميخواد عمر باشه كه صاحب هيچ علمي نبود يا مولوي باشه كه ابيات باشكوهي داشت. --------------------- نوشتيد: چه کسي به ما اجازه مي دهد قضا وت کنيم ؟ حکم بدهيم ؟ چه کسي به ما اجازه مي دهد ؟ -خانم فاطيما من نميدانم چه كسي به شما اين اجازه را داده.چرا قضاوت ميكنيد و با صراحت ميگوييد مومن عبدالله ، گمنام ، کميل ، سعيد حسيني ( شاه اسماعيل) ، حقيقت جو ، سعدالله و محسن خودشان را اصلاح نكرده قصد اصلاح ديگري را دارند؟ گمراهند؟ باطلند؟؟؟؟؟؟ آيا شما براستي شيعه هستيد؟ --------------- نوشتيد اين وظيفه ماست . که با خوش زباني با دانش و با عشق مولايمان و.... واقعا كه روشنيد!!! خوش زباني با دشمن و دشمني با شيعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اينست مرام شما؟‌ پس قطعا شما خود سني هستيد. يادتان باشد تبري سفارش مولاي ما اميرالمومنين است . و اين وحدتي كه گفتيد و گفته اند فقط در مقابل دشمن است و در بقيه موارد هيييييييييييييييچ محلي از اعراب ندارد. ------------------------ آخرش هم با بيتي کلامم را به پايان مي رسانم اي مدعي وحدت تو پيرو که هستي عقد اخوت خود با سنيان تو بستي سني برادرتو با او برادري کن فردا نگوکه زهرا(س) بهرم تو مادري کن مادر به اهل بدعت عايشه است اي دوست هر کس که اين چنين است عايشه مادر اوست

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ما در بخش نظرات سايت ، بارها و بارها اعلام كرده‌ايم كه اهل سنت ، مسلمان و برادران ديني ما هستند ! و اعتقاد ما به نقصان دين آنها دليل بر كافر بودن آنها نيست !

همچنين در مورد بهشتي بودن و يا جهنمي بودن اهل سنت (طبق روايات و نظر شيعه) بارها در سايت پاسخ مقتضي داده‌ايم .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

111 | فاطيما | Iran - Tehran | ٠١:٣١ - ١٦ تير ١٣٨٩ |
من نظرم را در مورد افرادي با تفکرات شما گفتم . جاهل ، متعصب و خشمگين ! نيازي نبود با پاسخ تان بر اين صفات تاکيد کنيد . عشق شما به مولا کاملا" معلوم است که براي جواب به من کمترين به ايشان تو هين مي کنيد . شما با اين هوش ذکاوتتان! نمره هاي تان نياز به پيشگويي يا فال گرفتن ندارد ! شما هنوز اصول دين را نمي دانيد . با کساني مخالفت مي کنيد که طبق قانون و دين شخصيتان مسلمان نيستند ! بي شک مرجع تقليد تان هم خودتان هستنيد ! برادر عزيز شما ارزش بحث کردن نداريد . از صراحت لهجه ام معذرت مي خواهم . نيازي به تلافي نيست و يا جواب سفسطه گرايانه اي که از نظرتان دندان شکن باشد . من از 14 سالگي روزي چند جمله از مولارا هر روز مي خوانم که با معرفت و ايمان ايشان آشنا شوم . و اين را به يقين مي گويم که سلوک و روش و گفتار شماو دوستاني که نامشان را ذکر کرده ام مغاير آنچه من خوانده ام بوده . همين . من معيار م (آنچه من مي گويم )نيست . (آنچه امامم مي گويد) منيتتان را کنار بگذاريد . شما کسي نيستيد که بخواهيد مسلماني يا غير مسلماني کسي را قبول داشته باشيد يا خير ! يا مولانا را قبول داشته باشيد يا خير ! شما با اين طرز تفکراتان بيش از هرچيز و هر کس نگران خودتان باشيد . که به ولاي علي اسلام هر ضربه اي خورد از دايه گان مهربانتر از مادرش خورد .
مولانا افتخار و چشم چراغ هر ايراني مسلمان است . مردي که با اشعار عرفاني اش اسلام را براي بسياري از مردم غير مسلمان هنرمندانه نشان داد . اين روشن فکري نيست . شمافکرتان زيادي خاموش است . کمي تحقيق کنيد . کمي مطالعه کنيد . کمي با بزرگان دين صحبت کنيد . اين آنقدر به خودتان رجوع نکنيد . برادر ! ما همه در اين تبعيد گاه دنيا به اندازه کافي بنا به سرشتمان و حکمت الهي دچار انواع اقسام نقص هاي نسبي و مطلق هستيم ! حداقل کاري که مي توانيم بکنيم اين است که با زيرکي آشکارش نکنيم ! و يا از بزرگاني چون امام علي و ساير ائمه و در مرتبه پائين تر بزرگان رشته هاي و تفکرات مختلف کمک بگيريم .....


من کرمت عليه نفسه لم يهنا بالمعصيه


(اگر حرفي زدم که آزرده شديد عذر مي خواهم ولي به همان امامي که خورشيد شبهاي تار اين عصر فراموشي و عصيان زده است مردي که صبرش وقارش ، کلامش ، معرفتش ، شكيب در مصائبش و وجود نازنينش را نه شيعه نه سني نه مسلمان که هر انسان آزاده اي را وادار به تسليم و احترام مي کند ما بيش از هر چيزي نياز داريم که دينمان را از شر سوء تفاهم ها و بد انديشي ها که بي شک از جهل است و دشمني اغيار که اسلام چون تيري به قلبشان خورده نجات بدهيم . چه بخواهيد چه نخواهيد چه قبول داشته باشيد چه نه شيعه و سني هر دو مسلمانند و وجودشان نوري است در اين عصري که جهل و کفر و بي خدايي غوغا مي کند . اي کاش بصيرت مان بيشتر بود .
اي کاش وقتي کسي با انگشت اشاره ماه را به ما نشان مي دهد ماه را ببينيم . نه انگشت اشاره اش را .)
الهي !
اگر دل گويد چرا ؟ گويم امر را سر افكنده ام
و اگر خرد گويد : چرا ؟
جواب دهم كه من بنده ام . ) خواجه عبدالله انصاري )
112 | محمد | Iran - Tehran | ١٦:٠٣ - ٢٩ تير ١٣٨٩ |
دوست ندارم كه حسن ختام فاطيما رو خراب كنم ولي به عنوان يك سني اي كه عمري را به دنبال حقيقت گشته ام مي خواهم صحبتي با كساني داشته باشم كه به چهار مرجع اصيل ما يعني 1-قرآن و 2-روش و منش پيامبر و اهل بيت و صحابي برگزيده و امامان و 3-عقل و 4-دل پاك و روشن ضمير بي اعتنا اند و روش زندگي خود را بر خوانده ها و شنيده هاي افراد ديگر وتقليد و پذيرفتن بدون بررسي آن استوار كرده اند . يک سري از دوستانم را مي ديدم که در دل نسبت به اصحاب –رضي الله عنهم- کينه داشتند زيرا معتقد بودندکه آنها بر اهل بيت –عليهم السلام- ستم کرده ‌اند، و آنان را فحش و ناسزا مي ‌گفتند و نفرين شان مي‌کردند. نظرم اين است که از نظر اخلاقي ناسزا و نفرين کار درستي نيست. فکر مي ‌کنم هيچ ديني پيروانش را به اين فرا نخوانده است که مردگان را فحش و ناسزا بگويند و از لعنت‌کردن آنها لذت ببرند. روايات ما به وضوح احساسات ما را برانگيخته مي ‌نمايد و ما را تحريک مي کند تا بر اصحاب پيامبر و دوستداران آنها لعنت بفرستيم، روايات ما ابتدا مي گويند اصحاب کافر و مرتد هستند و سپس آنها را لعنت مي کنند، و همه اين موارد در کتابهاي گذشته و اين زمان‌ ما نوشته شده اند. دعاهايي که آکنده از لعنت‌فرستادن بر ابوبکر و عمر مي‌باشند و در اين دعاها ابوبکر و عمر به بت و طاغوت تشبيه داده شده‌اند، همه اين دعاها چيزي جز نتيجه انديشه تکفير اصحاب پيامبر نيست. بنابراين اندکي در فرموده الهي تامل کنبمکه مي‌فرمايد: ﴿وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَداً ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ﴾. (توبه: 100) «پيشگامان نخستين از مهاجرين و انصار، و كسانى كه به نيكى از آنها پيروى كردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نيز) از او خشنود شدند; و باغهايى از بهشت براى آنان فراهم ساخته، كه نهرها از زير درختانش جارى است; جاودانه در آن خواهند ماند; و اين است پيروزى بزرگ!». وقتي در اين گفته الهي فکر کنبم مي بينيم که به صراحت مي‌گويد که خداوند از مهاجرين و انصار و پيشگامان راضي و خشنود است و ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و زبير و سعد بن ابي‌وقاص و عبدالله بن مسعود و سعد بن معاذ و همه کساني که بر آنها لعنت مي‌فرستند از مهاجرين و انصار و پيشگامان هستند که خداوند از آنان اعلام رضايت کرده است. از خودمان بپرسيم چگونه مي‌توان گفت که اصحاب بر علي –رضي الله عنه- ستم کردند و خلافت را غصب نمودند، در صورتي که خداوند دراين آيه به ما مي‌گويد که او از اصحاب راضي است و باغهاي بهشت را براي آنان آماده کرده است؟! پيامبر –صلى الله عليه وآله وسلم- وقتي وفات نمود از اصحاب و در رأس آنها از خلفاي ثلاثه ابوبکر و عمر و عثمان –رضي الله عنهم- راضي بود، و خداوند آياتي را نازل فرمود که اصحاب را در آن ستوده است، آيا مگر خدا نمي‌دانست که اينها بعد از وفات پيامبر برمي‌گردند و منحرف مي‌شوند، و يا چنان که متهم شده‌اند قرآن را تحريف مي‌کنند و احکام دين را تغيير مي‌دهند؟! اگر خداوند مي‌دانست که آنها چنين خواهند شد پس آياتي را که در آن اصحاب ستوده شده‌اند را چگونه بايد توجيه کرد؟! قرآن آنها را مي‌ستايد اما عده اي مي‌گويند که آنان منافق و مرتدند!! آيا خداوند مي‌خواست پيامبرش را فريب دهد و به ناحق اصحاب را ستايش کند و از آنها اعلام رضايت نمايد تا پيامبر به آنها اعتماد کند وبا آنان فاميل شود، و آنگاه بعد از وفات او از دين برگردند؟! آيا چنين انديشه‌اي بازي‌کردن به ساحت مقدّس الهي نيست؟!! بدون ترديد چنين فکري دربارة خداوند کفر است. چرا خداوند در قرآن صفات واقعي آنها را وضعيتي که بعد از وفات پيامبر بدان درخواهند آمد را بيان نکرده است؟! خداوند از آنان اعلام رضايت نموده و آنان را در قرآن و بر زبان پيامبرش به بهشت مژده داده است مي‌دانسته است که آنها طبق رهنمود پيامبر –صلى الله عليه وآله وسلم- حرکت خواهند کرد و به سنّت و شيوة او پايبند خواهند بود: ﴿لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحاً قَرِيباً﴾. (فتح: 18) «خداوند از مؤمنان -هنگامى كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند - راضى و خشنود شد; خدا آنچه را در درون دلهايشان (از ايمان و صداقت) نهفته بود مى‏دانست; از اين رو آرامش را بر دلهايشان نازل كرد و پيروزى نزديكى بعنوان پاداش نصيب آنها فرمود». «پس کساني که خداوند به ما خبر داده که آنچه را که در درون دلهايشان نهفته بود را دانست و از آنان راضي شد و آرامش به آنان داد، براي هيچ کسي جايز نيست که در مورد آنها شک کند». ﴿النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ﴾. (أحزاب: 6). «پيامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است; و همسران او مادران آنها (مؤمنان) محسوب مى‏شوند». خداوند در مورد همسران پيامبر مي‌فرمايد: ﴿يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ إِنْ كُنْتُنَّ تُرِدْنَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا فَتَعَالَيْنَ أُمَتِّعْكُنَّ وَأُسَرِّحْكُنَّ سَرَاحاً جَمِيلاً * وَإِنْ كُنْتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنْكُنَّ أَجْراً عَظِيماً﴾. (أحزاب: 28 ـ29). «اي پيغمبر به همسران خود بگو: اگر شما زندگي دنيا و زرق و برق آن را مي‌خواهيد، بيائيد تا به شما هديه‌اي مناسب بدهم و شما را به طرز نيکوئي رها سازم. و اما اگر شما خدا و پيغمبرش و سراي آخرت را مي‌خواهيد خداوند براي نيکوکاران شما پاداش بزرگي را آماده ساخته است». و شيعه و سني همه بر اين اتفاق ‌نظر دارند که پيامبر –صلى الله عليه وآله وسلم- از زنان نه‌گانه‌اش هيچ کدام را طلاق نداد، و اين آيه‌ها به پيامبر –صلى الله عليه وآله وسلم- مي‌گويند که اگر زنان او زينت دنيا را انتخاب مي ‌کنند آنها را طلاق بدهد و اگر خدا و رسول او و جهان آخرت را انتخاب کردند آنها را به عنوان همسر خود نگاه دارد. پس آيا کافر و منافق زندگي آخرت را بر زندگي دنيا ترجيح مي‌دهد؟! جواب را به عقلا وا‌گذار مي کنيم ...! – عياذاً بالله – اگر عايشه در دل خود نفاق را پنهان مي‌کرد آيا خداوند نمي‌دانست؟ پس چرا خدا به پيامبر خبر نداد و تا وقتي پيامبر وفات کرد عايشه همسر او و ام‌المؤمنين بود؟! پيامبر –صلى الله عليه وآله وسلم- از همه گناهان کوچک و بزرگ و از اشتباه و فراموشي معصوم است. پس آيا ازدواج او با عايشه را اشتباهي مي‌دانند که ايشان –صلى الله عليه وآله وسلم- مرتکب آن شده است؟! تمام مثال هايي را که آوردم گوشه هاي از نا آگاهيهايي است که مرا رنج مي دهد . من در تحقيقاتم به ريشه تمام اين حرف و حديث ها پي برده ام . تحريف افراد مغرض در تاريخ . به همين دليل تمام تحقيقات را با دلايل عقلي و آيات قرآني انجام داده ام . من نمي توانم تمام دلايل را در مورد تمام موارد اينجا به شما توضيح بدهم و سعي کردم خيلي کلي اشاره کنم . اگر بخواهم کلي بگويم ، من همانگونه که صحابي پيامبر را دوست دارم و حرفها و گفتارهاي ايشان را سعي مي کنم سر لوحه کارهاي خودم قرار دهم ، ائمه اطهار را هم از صميم قلب دوست دارم و دوست داشتن من به خاطر حس عميق معنوي ايست که در نهج البلاغه ، صحيفه سجاديه ، بحارالأنوار..... مي بينم و لذت مي برم همانگونه كه از گفته ها و پند هاي محمد (ص) لذت مي برم . - خودداري کردن ازذکر آنچه ميان اصحاب رخ داده است : پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم- مي‌فرمايد: «إذا ذكر أصحابي فأمسكوا، وإذا ذكر النجوم فأمسكوا، وإذا ذكر القدر فأمسكوا» وقتيکه ذکر اصحاب من به ميان آمد، (از بدي آنان) خودداري نمائيد، و وقتي که غيبت به ميان آمد خودداري کنيد، و وقتيکه موضوع قدر به ميان آمد خودداري نمائيد. به همين دليل از منهج و روش اهل سنت و جماعت اين است که از ذکر اشتباهات و لغزشهاي صحابه زبان فرو مي‌بندند و اختلافات آنان را بازگو نمي‌کنند. ابونعيم : مي‌گويد: خودداري کردن از گفتن اشتباهات اصحاب و پخش خوبيها و محاسن آنها و مناقبشان از نشانه‌هاي مؤمنين راستين و واقعي است، آنانيکه خداوند اينگونه آنان را مدح و ستايش مي‌کند: ﴿وَالَّذِينَ جَاؤُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ﴾. (حشر: 10). کساني که پس از مهاجرين و انصار به دنيا مي‌آيند، مي‌گويند: پروردگارا! ما را و برادران ما را که در ايمان آوردن بر ما پيشي گرفته‌اند بيامرز». همچنين در تعليقش بر حديث بالا که ذکر شد مي‌گويد: پيامبر -صلى الله عليه وآله وسلم- امر نفرمود که ذکر محاسن و فضايل اصحاب را ننمائيد، بلکه دستور داد از ذکر افعالي که بخاطر افراط کاري و به هنگام خشم و غضب از آنان سرزده خودداري نمائيد. پس دستوري که پيامبر -صلى الله عليه وآله وسلم- فرموده براي خودداري کردن، يک نوع خودداري مخصوصي است که منظورش اين است آنقدر در موارديکه به هنگام جنگها و اختلافات ميان اصحاب پيش آمده فرو نرويد و آنان را تنقيص شخصيت ننمائيد، و بگونه‌اي که گروهي از آنان را تمجيد و گروهي را شکست و نابود نمائيد چون ما به چنين چيزي دستور داده نشده‌ايم، بلکه به ما دستور داده شده که برايشان استغفار نمائيم و آنان را دوست بداريم و محاسن و فضايل آنان را پخش نمائيم و اگر بدعتگذاري پيدا شد که آنانرا تنقيص نمود لازم است از آنان دفاع نمود، و با دلايل علمي و عقلي و عادلانه، دلايل باطل او را خنثي نمائيم و اين چيزي است که در اين زمان به آن محتاج هستيم بگونه‌اي که ملتهاي اسلامي در دانشگاهها، مدارس و غيره دچار مناهج و برنامه‌هايي شده‌اند که صادرکنندگان اين برنامه‌ها در آن فرو مي‌روند، و اختلافات را زنده مي‌کنند، بدون در نظر گرفتن اسلوب و آداب و روشهايي که پروردگارمان و خداوند جل جلاله به ما ياد داده است. متأسفانه اين روش و منهج دشمنانه به برخي از مسلمانان نيز سرايت نموده است بگونه‌ايکه بعضي از آنان روايات چاق و چله و ناقص را سرهم مي‌کنند و وقايع را بازگو کرده و احکام خويش را بدون در نظر گرفتن آراء و اقوال ائمه صادر مي‌کنند. در پايان به همه دوستان سني و شيعه مي گويم كه پايه و اساس درست در قرآن آمده است و اي برادر و خواهري كه قصد ازدواج با هم را داريد در هيچ جايي از قرآن نهي از ازدواج بين دو مسلمان نشده است و توصيه مي كتم اين امر را به عنوان فرصتي براي آزاد انديشي و تحقيق و راست و استوار كردن عقايد بنگريد نه جدل و كشمكش . اسلام نه شيعه بودن است نه سني بودن . شناخت اسلام و آداب اسلامي نيازمند رجوع به چهار مرجع اشاره شده در بالاست البته قرآن محكم ترين آنهاست .
113 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٩:٠٥ - ٢٩ تير ١٣٨٩ |
سلام جناب محمد بنده بعنوان يك شيعه و بر مبناي كلام شما که خود را انساني ازاد انديش ميدانيد از خواهرتان جهت ازدواج ميسار که از نظر اهل سنت بلامانع است ، خواستگاري مينمايم. لطفا بطور صريح جواب دهيد. متشکرم جناب فاطميا بهتر بود شخصيتهاي الهي را بجاي مولانا معرفي ميکرديد تا حداقل نيتتان بر ملا نميشد ايکاش بصيرتمان بيشتر ميشد تا حق را کنار باطل قرار نميداديم بنا فرمايشات شما شيطان هم براي خود پيرواني دارد که او را مي پرستند و از او پيروي ميکنند ، در مقابل آنان تکليف چيست؟ يا حق
114 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٩:١١ - ٢٩ تير ١٣٨٩ |
يادم رفت ادامه مطلب جناب محمد و جناب فاطيما گمان نميکنم ارگ شما دو تن روز پنجشنبه در مسجد زاهدان ( همان مسجد که اهل سنت منفجرش کردند و عده زيادي را به شهادت رساندند) بوديد الان آنان را مسلمان ميدانستيد. شما ميگوئيد شيعه و سني مسلمانند اما اگر شيعه باشيد که خون شما بر سني ها حلال است و اگر سني باشيد که قاتل مسلمانان محسوب ميشويد بفرمائيد طبق کدام قاعده عقلي و علمي و اهلي و عقيدتي هر دو را کنار هم ميگذاريد؟!!! جناب فاطميا اگر شما قصد ازدواج با کسي که ممکن است مانند برادر عبدالمالک ريگي شما در خواب با گلوله بکشد، حرفي نيست بسم الله کسي جلوي شما را نگرفته است. جناب محمد پيشنهاد مرا فراموش نکنيد بنده قصد دارم با خواهرتان ازدواج ميسار داشته باشم يا حق
115 | فاطيما | Iran - Tehran | ٠٢:٢٥ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
جناب سعيد حسيني پاسخ من به شما همان پاسخي است که به جناب کميل دادم . شما مرا به ياد حديثي از امام علي مي اندازيد :
انکم ان امرتم عليکم الهوي اصمکم و اعماکم و ارداکم :
براستي که اگر شما هوا را بر خويش امارت دهيد آن هواي نفس شما را کر و کور سازد و برويتان در افکند .
شما فقط انگشت اشاره را ديديد ! جاي تاسف است .
حادثه غم انگيز زاهدان را هم به همه مردم شهيد پرور ايران تسليت مي گويم . و نکته اي را به شما متذکر مي شوم :
ان الحازم من لايغتربالخدع
براستي که دور انديش کسي است که فريب خدعه ها را نخورد .
اينکه مسئوليت اين حادثه تلخ با کيست را من نمي دانم . و طبق دستور دينم قضاوت و پيش داوري هم نمي کنم . اما متاسف مي شوم وقتي مي بينم دشمنان اسلام با حضور افراد ساده انديشي چون شما چقدر راحت مي توانند به اهداف پليدشان نزديک شوند و مسلمانان را به جان هم بياندازنند البته خدا را شکر همه مثل شما نيستند . چون ديگر عصر جاهليت نيست .
برادر عزيز اگر واقعا بين شيعه و سني جنگي بود ، الان هيچ يک از ما زنده نبوديم ! چون طبق منطق کودکانه شما اگر شيعه باشيم که خونمان براي اهل سنت حلال است و اگر سني باشيم که چون قاتل مسلمانيم ، باز خونمان حلال است ! پس هر دو خونمان حلال بود . ما به جان هم مي افتاديم و سلمان رشدي ها ، سياست مداران اسلام ستيز ، دشمان تا دندان مسلح اسلام ( همان ها که ديگر حتي تاب زنان محجبه را در مدارس و دانشگاها يشان را هم ندارند و..... ) مي ايستادند و براي ما کف مي زدند . چرا ؟
خوب دشمني را که نمي تواني نابودش کني و سد راهت شده داره خودکشي مي کنه ! خودش با دست خودش !
آن وقت ديگر نيازي نبود آنقدر خودشان را براي ضربه به اسلام آزار بدهندو هر روز با نقاب تازه اي به ميدان بيايند . خدا را شکر که مسلمانان حقيقي هميشه با بصيرت بر سينه نامحرمان زده اند . و زود با ساده انديشي بازي نخورده اند .

در پايان :
اصدق القول ما طابق الحق ( راست ترين گفتار مطابق ترين آن با حق و راستي است )
اعدل الحق اقضاهم بالحق ( دادگرترين مردم کسي است که بهتر و بيشتر حکم به حق کند )

116 | محمد | Iran - Tehran | ١٤:١٠ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
سلام عزيز من
در تمام ادوار تاريخ اسلام افرادي به نام اسلام اعمالي غير انساني انجام داده اند و اين روند تا آخرالزمان نيز ادامه دارد . اين اعمال ناشي از ناآگاهي از حقيقت قرآن و اسلام است و تفكرات افراط گرايانه و تعصبات و عدم توجه به حرف هاي منطقي است . در اين بين به جاي استدلالات دشمن تراشانه بايد به ريشه يابي اين حوادث براي ايجاد اتحاد بود .
با اينکه متعه يا ازدواج موقت نزد اهل تشيع جايز بلکه مستحب است اما از همان اوّل پيش از آن که دلايل حرمت آن را ببينم، آن را نمي ‌پسنديدم، و از وارد شدن در اين بحث خجالت مي‌کشم .
117 | مجيد م علي | | ١٥:٤٠ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
با سلام
خانم لعيا ( وهابي زاده وهابي مسلك وهابي زبان وهابي فكر ) , يك مثل ميگه
كبوتر با كبوتر لاشخور با لاشخور كند هم چنس با هم جنس پرواز .
شما كه از ميان هزارتا خواستگار شيعه نتوانستيد يكي را انتخاب كنيد بهتره بيشتر منتظر نباشيد . همون سين سني را انتخاب كن برو بسلامت .
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
دوستان شيعه چند روز پيش يك برنامه از شبكه العالم ميديم كه بحث مابين سه نفر بود يك شيعه يك سني و يك وهابي اونهم از سيوخ ( بله سيوخ )
اين وهابي زاده وهابي مسلكوهبي زبان وهابي فكر انقدر بيشعور بود كه حد نداشت نسبت به ان باحث شيعه چنان دروغگوئي ميكرد كه فكر ميكرد بيندگان اين برنامه مثل وهابيون بلانسبت مثل خودش خــــرند .
================================================================================
يا علي
118 | سعد الله | Iran - Tehran | ١٦:٢٦ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
Lady Laaya لعيا گز..... سينيوريتا لعيا........ لعيا خانم.! به 4 تا زبون زنده ي دنيا ازت تقاضا ميکنم برووووووو با هر ؟؟؟ که دلت ميخواد ازدواج کن.! خب؟!؟! برو هرجا عشقته(هوسته) همونجا باش.! بابا جون تقاص هوس تورو که ما نبايد بديم خواهر سني مذهب شيعه نما؟ باورکن اگه تا حالا يک مسيحي يا هر کس ديگري اينقدر با اين و آن مشورت کرده بود حال تکليف خود را ميدانست. يا از دواج بکن ( طبق ميلت) يا ازدواج نکن طبق فرمايشات دوستان. ديگه هم وقت دوستان و ما رو نگير ........ برو خدا روزيتو جاي ديگه اي حواله کنه و بده. انشاء الله خوشبخت بشي. ديگه هم اين دورو ورا پيدات نشه خانم محترمه.! برو خدا خيرت بده ..... تو همون يه عاشق دل شکسته.... لعيا و معصومه تفکري و خانم بي تعصب و .................. هستي که با نام هاي مختلف وارد شدي. راستي جناب فاطيمااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مواظب باش .!!! خيلي داري تند ميريااااااااا.!!!!؟ شما گفتي: اينکه مسئوليت اين حادثه تلخ با کيست را من نمي دانم آخه دختر جان. شما خودت رو ... فرض کردي يا .........؟ خوبه هيمن برادران جند الشيطانت مسئوليتش رو بر عهده گرفته؟ آخه تو چقدر رگ عا؟؟؟ه گري تو حفظ کردي؟ ببند دهنتو. الآن تابستونه و کلاسهاي گلدوزي و آشپزي هم هنر جو ميپذيره. برو تو يکي از اينا ثبت نام کن. خب؟! افتاد؟
119 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٨:٣٢ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
جناب فاطي ما انسانها با بازي با کلمات و نوشتن کلمات نمايشي با سواد، دور انديش و روشنفکر نميشوند. (( انتم مشتبهون في حساباتکم عن مکتب الشيعه )) هدف بنده شناسائي عقيده واقعي شما بود که الحمدلله حاصل شد ما چيزي را ميگوئيم که مي بينيم من نميدانم شما چرا چشمانتان را بسته ايد و اينهمه کثافتکاري را نمي بينيد و عجيبتر اينکه خود را صاحب بصيرت و فکر بر تر ميدانيد؟!! اما بنده با امثال شماها زياد برخورد داشته ام و ماهيت در وني شما براي ما همانند ((اظهر من الشمس)) روشن است. دروغ يک مسئله است و اصرار در آن که صد مرتبه بدتر از آن است صد مسئله ، اما من فکر ميکنم که حضرتعالي چشمانتان را بسته ايد و قصد ديدن نداريد نه اينکه ندانيد!! جناب فاطي ما ،احتمالا داستان کبک و برف را شنيده باشيد. لطفا سر خود را از زير برفها بيرون بکشيد و به جمعيتي که با حيرت به شما مي نگرند بنگريد!!! شما بهتر است اعمال وعقيده اهل بدعت را بررسي کنيد و با اندکي تفکر ((البته ازنوع سالم)) براحتي در مي يابيد که مشکل اصلي اهل بدعت اين است که اسلام پيامبر ص را قبول ندارند. اين جماعت مدعي پيروي از سنت پيامبر( صلي الله عليه و آله و سلم ) هستند اما هيچ اثري از سنت نبوي در آنان ديده نميشود و في الواقع دروغ ميگويند که اهل سنت هستند ، زيرا خود عايشه روايت ميکند پدرم تمامي احاديث پيامبر ( صلي الله عليه و آله و سلم ) را از من گرفت و سوزاند، بنابراين سنت مکتوب پيامبر ( صلي الله عليه و آله و سلم ) را ابوبکر سوزاند و از سوي ديگر راويان سنت شفاهي هم از بيان احاديث نبوي منع شدند البته بجز جناب ابوهريره يهودي که نورچشمي خلفاي سه گانه بود و از او حدود 8740 حديث در کتب اهل بدعت نقل شده است ، اين در حاليست که او فقط يکسال وده ماه در زمان پيامبر ص مي زيسته است، اما خودتان برويد و از علماي خودتان سئوال کنيد که از رادمردي که تمام عمر مبارکش را در خدمت اسلام عزيز پيامبر ( صلي الله عليه و آله و سلم ) گذرانيده چند حديث در کتب صحيح خود دارند؟؟!! در واقع صحاح سته شما مملو از احاديث جعلي و دروغ ابوهريره است. زحمت بکشيد و از همکيشانتان که سنگشان را به سينه ميزنيد سئوال کنيد که چرا خليفه دوم بصورت محرمانه نامه اي براي کعب الاحبار يهودي نوشت و از او دعوت کرد تا به مدينه بيايد و به مجرد رسيدن وي به مدينه در بيرون از مدينه با او جلسه گذاشت و نزديکترين خانه به خانه خودش را براي او اجازه کرد؟؟؟!!!! براستي قصه دوستي خلفا با يهود آنهم در اين سطح وسيع چيست؟! آيا همين مسئله و عملکرد يهودگونه ي خلفا براحتي اثبات نميکند که آنان هم همانند ابوهريره ها و کعب الاحبارها تنها تظاهر به قبول اسلام کرده بودند؟؟ چرا به محض شهادت پيامبر ( صلي الله عليه و آله و سلم ) تمام حسابهاي قبلي خود را با تنها دختر رسول خدا ص و دامادش علي ع تسويه کردند و حقوق مادي و معنوي آنان را مبني بر ولايت و خلافت و اموال شخصي را غصب کردند؟؟ چرا خود حضرتعالي به دروغ خود را مسلمان مي ناميد ؟ حتي اگر هم فر فرض محال شيعه باشيد چگونه دم از اتخاد و برادري ميزنيد در حالي که مخاطب شما (( همان سني برادر)) خون شما را مباح ميداند؟؟؟ تمام اين مسائل حاکي از عدم ايمان و عدم قبول اسلام از طرف آنان بوده است، بيهوده آنان را مسلمان ميخوانيد و البته کساني مانند شما که سني گري را از پدر و مادرشان به ارث برده اند بايد حتما تحقيق کنند و به حقيقت برسند که راه حقيقت زياد دور نيست فقط بايدهمت داشته باشيد و خود را به طريق هدايت و حقيقت برسانيد. تاريخ بهترين گواه بر اعمال و رفتار اهل سنت در جاي جاي اين کره خاکيست و تآئيد ميکند که سني بخون شيعه تشنه است و اين به اصطلاح علماي اهل بدعت که خون 7 شيعه را برابر بهشت جاويدان فتوي ميدهند به هيچ عنوان قائل بر برادري با شيعه نيستند ،آيا قصد شنيدن و ديدن نداريد؟؟!! شما قطعا مباني عقديتي خودتان را بهتر از ما ميدانيد و براي دفاع از همان عقايد هم وارد ميدان و اين سايت شده ايد. علماي شما جان و مال و ناموس شيعه را برخود مباح ميدانند. مگر کتب خودتان را نخوانديد که خالد بن وليد در حضور ابوبکر و عمر ملعون و جمعي از صحابه مالک بن نويره را به بهانه ظغيان بر عليه ابوبکر کشت و همان روز با زن مالک بن نويره همبستر شد، جالب اينجاست که ابوبکر نه تنها او را توبيخ و قصاص نکرد بلکه لقب ((سيف الاسلام)) يعني شمشير اسلام هم به او داد که عدالت و ايمان و اعتقاد خليفه هم محسوب ميشود. علماي شما هم به همان موضوع استناد و خون ، مال و ناموس شيعه را برخود مباح ميدانند. همين سه سال پيش يک گروه سني شش نفره افغاني که در ورامين ساکن بودند طبق همين فتوا عمل کردند و يک دختر شيعه را ربودند و هر شش نفر به او تجاوز کرده و او را کشتند. حتي از اين عمل زشتشان به عنوان يک عمليات افتخار آميز فيلمي تهيه کردند که اکنون هم موجود است، بنده ميتوانم آن فيلم را در اختيارتان بگذارم که در صورت داشتن وجدان از رفتارهاي خالد گونه ي همکيشانت خجالت بکشيد که احتمالا اين امري بعيد است. بهتر است بدانيد که بعد از پخش شدن اين فيلم در موبايلها موج عظيمي از مخالفتها عليه افغانهاي محترم در ايران براه افتاد و مشکلات زيادي براي ديگران پيش آمد اما الحمدلله مامورين اطلاعات تمامي آن شش ملعون را طي چند رشته عمليات دستگير کردند. بنده بخاطر اينکه به سختي پيگير اين موضوع بودم بالاخره توانستم از طريق چند رابط در يکي از جلسات بازجوئي آن ملعونين حضور داشته باشم ، و با کمال تعجب شاهد وقاحت اين ملعونين بودم که اين کارشان را جهاد في سبيل الله ميدانستند و با وقاحت تمام بر آن افتخار نيز داشتند. چيزي نمانده که بود با دستانم آن حيوانات نجس را که لعنت خداوند بر آنان و عقايد کثيف حيواني شان باد را خفه کنم که مامورين ممانعت کردند و مرا از اين فيض محروم کردند. خيلي جالب بود آن روزيکه اين آشغالها را به دار مجازات مي آويختند من حضور داشتم و خودم با موبايل فيلم گرفتم . نکته جالب توجه آن بود که سرکرده اين باند با صداي بلند فرياد ميزد بسم الله الرحمن الرحيم و بعد از آنهم ميگفت ((مردان خدا ايستاده مي ميرند)) که بلافاصله فرمان صادر شد و طناب دار کشيده شد و همه آنها به درک واصل شدند. جناب فاطي ما شما فکر ميکنيد اينگونه رفتار و کثافتکاريها و جنايتها و خيانتها مختص برادر به برادر است؟؟!!! اگر اينگونه فکر ميکنيد، بنده از خوانندگان محترم ميخوام خودشان تشخيص دهند که افکار کودکانه به کداميک از ما تعلق ميگيرد ما يا شما؟!!!!! جنابعالي دچار هواي نقس هستيد که حق را بجاي باطل ميگذاريد، نه ما که از حق دفاع ميکنيم؟؟!!!! فکر ميکنيد صرف اينکه تسليت بگوئيد به بازماندگان شهداي زاهدان همه چيز حل ميشود؟؟!!! اگر اينگونه فکر کنيد که با عرض معذرت علاوه بر ساده انديشي و افکار کودکانه حماقت نيز به آن اضافه ميشود!!! از سوي ديگر بهتر بود کمي تعقل و انصاف از فردي عاقل و با انصاف به عاريه ميگرفتيد و قضاوت ميکرديد که فاعلان اين افعال را که ظاهرا مجبور به محکوم آنان شده ايد معتقد به کدام مذهب هستند ، شيعه بوده اند يا سني؟؟؟!!! مشکل شما اهل سنت اين است که بعد از انقلاب بيش از حد آزاد مانده ايد. حقيقتآ براي هر کشوري که اهل سنت در آن باشند يک ((شاه اسماعيل صفوي)) مورد نياز است. جناب فاطي ما يا بهتره بگم فاطي سني ها شما ها مرا ياد اين آيه از قرآن کريم مي اندازيد سوره مبارکه مائده ايه شريفه 51 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد يهود و نصارى را دوستان خودمگيريد كه بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى‏نمايد. البته ايات قبل و بعد را هم به شما توصيه ميکنم. خودتان تاريخ را بخوانيد و ببينيد چه کساني بعد از پيامبر اکرم ص به دوستي و ارتباط تنگاتنگ با يهود پرداختند. آيا يهوديان از جمله ابوهريره و کعب الاحبار از دوستان گرمابه و گلستان خلفاي سه گانه نبودند؟ ارتباط آنان به حدي بود که يهوديان در واقع منابع حديث اهل بدعت به شمار ميرفتند و قوانين يهود را ذره ذره در دين اسلام قرار دادند و اکنون شاهد اينگونه وحشيگريها هستيم. آيا تخريب قبور مطهر ائمه بقيع توسط اهل بدعت و حرمين عسکريين و امامزاده ها و قتل عالم شيعيان حاکي از کينه عداوات و دشمني آن نابکاران با اهل بيت پيامبر اکرم ( صلي الله عليه و آله و سلم ) نيست؟؟ مگر نه اينکه شيعه و سني در مورد حديث ثقلين اتفاق نظر دارند/!!!! آيا اين است مودت و دوستي با اهل بيت پيامبر اکرم ( صلي الله عليه و آله و سلم ) ؟؟؟!!!! ((قل لا اسئلکم اجرا الي المودة في القربي)) جالب است که مدعي مسلماني هستيد، اما از حيوانات وحشي تروريست که احمقانه خود را مسلمان مي نامند حمايت ميکنيد!! بقول يکي از دوستان که با نام 110 نطر داده بودند مشکل جهان امروز در واقع تفکر و اعتقاد اهل بدعت است که بايد نابود شود، نه پيروان آن عقيده. همان تفکر و عقيده اي که شما حامي و وکيل مدافع آن هستيد. همان تفکر و عقيده اي که جواز کشتن دختر پيامبر ص را صادر کرد!!!!! همان تفکر و عقيده اي که جواز به شهادت رساندن تمامي اهل بيت ع را توسط اهل سنت صادر کرد!!! همان تفکر و عقديه اي که هر روز در نقاط مختلف دنيا مردم بيگناه را بخاک و خون ميکشند!!!! همان تفکر و عقيده اي که پيامبر خدا ص را مبتلا به هزيان گوئي ميداند!!!!! همان تفکر و عقديه اي که قائل بر جسميت خداست!!!! همان تفکر و عقيده اي که احاديث روسل خدا را ضد قرآن ميداند!!!! همان تفکر و عقيده اي که غصب و قتل و غارت سرلوحه کار خود قرار ميدهد!!!! همان تفکر و عقيده اي که . . . . همان تفکر و عقيده . . تا صبح هم اگر بخواهم ميتوانم از بدعتها بنويسم. اما ايکاش دلتان با خداوند و اهل حقيقت بود و حامي حقيقت بوديد تا موجبات رضايت حضرت حق را فراهم ميکرديد تا رستگار مي شديد و با عص خوشنودي حضرت خالق بي همتا ميگشتيد. شما چشمان خود را تعمدا بسته ايد و قصد ديدن حقيقت را نداريد و کشتار مسلمانان پاکستان ، افغانستان ، يمن و . . . در نفاط مختلف دنيا نميبيني و مدعي هستي که جنگي بين شيعه و سني نيست و خود هم بخوبي ميدانيد که اين دروغي بيش نيست و اين يعني نفاق. جناب فاطي ما تلاش بيهوده نکنيد و خود را شيعه جا نزنيد و بيش از اين خود را رسوا نکنيد. لطفا براي بالابردن خودتان سعي کنيد به سطح معلوماتتان بيفزائيد نه اينکه با ايجاد شبهه و تکيه بر اوهام ضمن رسوائي خودتان سعي در پائين کشيدن شيعه نمائيد. زيرا به سختي شکست خورده و مفتضح ميشويد. بنده قصد توهين به شما را هيچوقت نخواهم داشت زيرا تفکر شما خود برزگترين توهين به شما و بزرگترين عامل معرفي عقيده و مذهب شماست تا شخص سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهــفته باشد جناب فاطي سني ها بيدار شويد هم اکنون هم استکبار جهاني براي شما اهل بدعت البته از نوع منافق کف ميزنند آيا صداي کف و تحسينشان را نمي شنويد؟؟!! بخدا قسم نقاب دشمنان اسلام همين اهل بدعت هستند ولا غير جناب فاطي اونا مذهب و عقيده شعر و شاعري نيست از خواب بيدار شويد ظاهرا غافل هستيد که مذهب در واقع هويت ماست البته اگر بدانيد!! و اما کلام نور: که دقيقا در وصف شماست خطبه 121 نهج البلاغه اين سخن خطاب به خوارج است ، هنگامى كه به لشكرگاهشان رفته بود و آنان ، همچنان ، در مورد حكميت خرده مى‏گرفتند على ( ع ) از آنان پرسيد : آيا همه شما با ما در صفين بوده‏ايد ؟ گفتند : برخى بوده‏اند و برخى نبوده‏اند . على ( ع ) گفت : اين دو دسته از هم جدا شوند تا با هر دسته جداگانه سخن گويم . پس مردم را ندا در داد و گفت : خاموش شويد و به سخن گوش فرا دهيد و دلهايتان را متوجه من سازيد و از هر كه شهادت خواستم بايد از روى علم و آگاهى شهادت دهد . آنگاه سخن آغاز كرد و سخن به دراز كشانيد و از جمله چنين گفت : آيا آنگاه كه از روى حيله‏گرى و فريب و مكر و نيرنگ قرآنها را برافراشتند ، شما نگفتيد ، كه اينان برادران و همكيشان ما هستند كه به كتاب خدا پناه برده‏اند و از ما مى‏خواهند كه خطاهاى گذشته آنها را ببخشاييم و مصلحت آن است كه از آنان بپذيريم و اندوه از دلشان بزداييم ؟ من به شما گفتم ، كه اين كارى است كه بيرونش ايمان است و درونش تجاوز و ستم . آغازش رحمت و مهربانى است و پايانش پشيمانى . شما در كار خود ثابت بمانيد و از همين راه ، كه تاكنون مى‏رفته‏ايد ، برويد . دندان به هم بفشاريد ، به ميدان جهاد بتازيد و به آن آواز التفات مكنيد كه اگر پاسخش گويند گمراه كند و اگر نگويند سبب حقارتش شود . [ ولى آن كار كار حكميت انجام پذيرفت و شما خود از كوشندگان آن بوديد . به خدا سوگند ، اگر من از آن سر برمى‏تافتم ، واجبى از من فوت نشده بود و خدا مرا به ترك آن بازخواست نمى‏فرمود . و اگر آن را مى‏پذيرفتم ، سزاوار بودم كه از من پيروى كنند ، زيرا كتاب خدا با من است و از آن زمان كه با آن بوده‏ام ، از آن جدا نشده‏ام . ] هر آينه ما با رسول الله ( صلى اللّه عليه و آله و سلم ) بوديم و جنگ ، هر آينه ، بين پدران و فرزندان و برادران و خويشاوندان دور مى‏زد . هر مصيبت و رنجى كه پيش مى‏آمد ، جز بر ايمان ما و پاى فشردن ما در راه حق و تسليم بودن به فرمان او نمى‏افزود و ، بر سوزش جراحات ، شكيبايى مى‏ورزيديم . ولى اكنون با برادران مسلمان خود مى‏جنگيم زيرا تمايل به كفر و كژى در اسلامشان راه يافته ، گاه دستخوش شبهه مى‏شوند و گاه تسليم تأويل . اگر وسيله‏اى باشد ، كه خداوند به سبب آن پراكندگى ما را به اتحاد بدل كند و ما با آنچه باقى مى‏ماند كنار آييم و به يكديگر نزديك شويم ، بدان وسيله رغبت كنيم و جز آن را فرو گذاريم . ايکاش تمام نهج البلاغه را خوانده بوديد. يا حق
120 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٨:٤١ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
جناب محمد

لطفا در مورد ازدواج ميسار که اکنون در ميان اهل سنت مشهور و معروف است و مفتي هاي شما مبادرت فراوان به آن نکته دارند نظر خود را بيان کنيد.
بعد از آن هم سئوالي ديگر از شما دارم که صداقت و يا نفاق شما در جواب بعدي آشکار ميشود.
دليل اينکه نيتم را از اين سئوال اکنون مطرح ميکنم آن است که خواستم از قبل به شما اطلاع داده باشم تا بر همه ثابت شود که شيعه مانند سني نامرد نيست.
منتظرم

يا حق
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها