2024 April 19 - جمعه 31 فروردين 1403
آنگاه هدايت شدم ، ترجمه كتاب «ثم اهتديت»
کد مطلب: ٦٤٠٠ تاریخ انتشار: ١٨ اسفند ١٣٩٤ تعداد بازدید: 53900
کتابخانه » عمومي
آنگاه هدايت شدم ، ترجمه كتاب «ثم اهتديت»

نويسنده : دكتر محمد تيجانی سماوی

مشخصات كتاب:

نام كتاب : آنگاه هدايت شدم

نويسنده : دكتر محمد تيجاني سماوي

مترجم : سيد محمد جواد مُهري

ناشر : بنياد معارف اسلامي

محل نشر : قم

سال چاپ : پاييز 1377.

دکتر محمد تیجانی السماوی در سال 1943 ميلادي در جنوب تونس در خانواده مالكي مذهب متولد شد. در جوانی و پس از شرکت در کنفرانس مربوط به اعراب مسلمان در مکه تحت تأثیر وهابیت قرار گرفت و به سوی تفکرات آنها گرایش پیدا کرد. برای آشنایی بیشتر با اندیشه های وهابی به لیبی، مصر، لبنان، سوریه، اردن و عربستان سفر کرد. در همین حین به او پیشنهاد اقامت در دانشگاه الازهر مصر را دادند ولی هنگام عزیمت به لبنان با دکتر مُنْعِمْ از اساتید دانشگاه های عراق که شیعی مذهب بود آشنا شد. این آشنایی باعث شد که وی به تفکر شیعه بیندیشد و پس از مطالعات و بررسی های دقیق وارد دنیای تشیع شود تا جایی که هم اکنون وی یکی از بزرگترین مبلغان مکتب شیعه است. او كتابش را اينگونه توصيف مي كند:

كتاب من ساده و بي آلايش است. داستان يك مسافرت مي باشد و داستان يك كشف نوين، نه اكتشاف در جهان اختراع ها و ابتكارات تكنيكي و فيزيولوژي، بلكه در جهان عقايد و در ميان سيلي از مكتب هاي مذهبي و فلسفه هاي ديني. و از اين كه اين كشف، نخست تكيه بر خردي سالم و ذهني پاك دارد، همو كه انسان را از ساير مخلوقات ممتاز ساخته، از اين روي كتابم را به هر عقل سالمي كه حق را تشخيص داده و از ميان توده هاي باطل مي گزيند و سخنان را با ترازوي عدالت مي سنجد و كفه ي راستين را ترجيح مي دهد و با مقارنه ي گفت وگوها و حرف ها، آن چه كه منطقي و متين است از سخن شيرين و دل ربا جدا مي سازد، اهدا مي كنم كه همانا خداوند مي فرمايد: «آنان كه سخن را مي شنوند و بهترينش را پيروي ميكنند، همانا آنان را خداي هدايت كرده و آنان خردمندانند.»

به همه ي آن ها، كتابم را هديه مي كنم و از خداي سبحان مي خواهم دل هاي ما را پيش از ديدگانمان براي شنيدن حق بگشايد و ما را هدايت و قلوبمان را روشن و حق را به ما بنماياند؛ همان حق نابي كه هرگز غباري بر آن نباشد تا آن را دنبال كنيم و باطل را همان گونه كه هست به ما نشان دهد تا از آن دوري جوييم و ما را در زمره ي بندگان شايسته اش قرار دهد كه به تحقيق او شنوا و اجابت كننده است.

ايشان علت شيعه شدنش را به طور خلاصه در پنج محور بيان مي كند:

1ـ روايات صريح مبني بر خلافت امير مؤمنان علي عليه السلام

2ـ نزاع حضرت فاطمه سلام الله عليها با ابوبكر و دفن شبانه ايشان

3ـ مقايسه ميان امير مؤمنان علي عليه السلام و ابوبكر

4ـ روايت هاي صحيح در كتابهاي اهل سنت كه پيروي از حضرت علي عليه السلام را واجب دانسته

5ـ احاديث صحيحي كه پيروي از اهل بيت عليهم السلام را واجب دانسته.

دانلود کتاب با فرمت PDF - نسخه فارسی

دانلود کتاب با فرمت PDF - نسخه عربی

Get the Flash Player to see this player.


Share
81 | محمد | Iran - Khorramshahr | ٢٤:٠٥ - ٠١ مهر ١٣٨٩ |
سلام بر دوستان
بعضي از دوستان فكر ميكنند كه آقاي احمدي نوشته اش بر ضد شيعه است نه كاملا برعكس ايشان با گفته اش شيعه را تعييد ميكند منظور ايشان اين است كه پيامبر بعد از خودش جانشينش را تعيين كرده است يعني پيامبر به ان بزرگي نمي دانسته ولي ابوبكر ميدانسته كه بايد بعد از خودش جانشين تعيين كند التماس دعا اسلام عليك يا ابا صالح المهدي
82 | سلمان علي محمدي | Iran - Kāzerūn | ٢٢:٠٤ - ١٦ آبان ١٣٨٩ |
با عرض سلام و خسته نباشيد.از اينکه اين برنامه خوب رو در اختيار محبين اهل بيت قرار داديد بسيار سپاسگذارم.اجرکم عندالله.
83 | بي طرف | Iran - Tehran | ٠٢:٣٠ - ٢٠ دي ١٣٨٩ |
واقعاً اين همه تواهين لازمه، من نميدونم چرا اينقد شيعه و سني به جون هم مي پرن و از لفظهاي زشت استفاده مي کنن. حالا يه سني بوده شيعه شده يا برعکس. دلايل شخص براي انجام کارش خيلي مهمتره تا خود کارش، چون دين يه نگرشه و نگرش يه آدم به زندگي کاملاً شخصيه.
به هر حال کر مي کنم حضرت محمد (ص) اومد تابرادري بياره، نه کل کل.
84 | يه دوست | Iran - Mashhad | ١٣:٥٢ - ٢٧ بهمن ١٣٨٩ |
ضمن سلام وتشكرفراوان .بيطرف جان اين حرفي كه شما ميزني يعني لائيسيته. يعني جدايي دين اززندگي اجتماعي. يعني نخودنخود هركه رود خانه ي خود. يعني دين من فقط براي منه ومن مطابق نگرش خودم زندگي ميكنم حتي اگه غلط باشه .....البته درسته كه لااكراه في الدين اما نه اينكه لامباحثه ولاانتقادفي الدين ....شما روح لطيفي داري اما ناخوداگاه همزبوني وبرادري روبا شخصي كردن دين ازبين ميبري. پس اسم اين مباحثه ي دوستانه رو كل كل نذار .موفق باشي.
85 | كامران سنجري | Iran - Bāft | ٠٨:١٩ - ٠٩ فروردين ١٣٩٠ |
ضمن عرض سلام در جواب دوستمون بي طرف بايد اين نکته را متذکر شوم که مدتها در فکر اين بودم که نبايد به ابوبکر و عمر و عثمان توهين کنيم بالاخره صحابه رسول ا...بودند و هنوز هم معتقدم فحاشي نبايد کرد ولي بايست از آنها برائت نمود و آنها را بايست لعن نمود چرا چون واضح است آيا در قرآن خداوند از قول پيامبر نفرموده که من از شما اجر رسالت نمي خواهم جز دوستي با اهل بيتم گيريم عرب حضرت علي را که داماد پيامبر بوده را جزء اهل بيت حساب نکند آيا حضرت فاطمه دختر پيامبر نبود آيا فدک بدستور ابوبکر ملعون از دست حضرت فاطمه خارج نشد آيا عمر با دو دست نحسش بر صورت حضرت قاطمه سيلي نزد آيا باعث شهادت حضرت فاطمه نشد آيا حضرت علي اولين کسي نبود که به پيامبر ايمان آورد و پيامبر او را وصي خود قرار داد آيا اگر شما دختري داشته باشيد او را به بهترين مرد شوهر نمي دهيد آيا فاطمه همسر علي نيست آيا ابوبکر و يا عمر خواستگار فاطمه نبودند اگر بهتر بودند چرا پيامبر تنها دخترش را به علي مي دهد آيا انحرافي که در غصب خلافت رخ داد نهايتا منجر به شهادت امام حسين نشد بخدا اين سه ملعون ظلم کردند من با برادران سني هيچ مشکلي ندارم آنها تنها گناهشان بي اطلاعي است همانطور که من در يک خانواده شيعه بدنيا آمدم و شيعه شدم آنها هم در خانواده سني بدنيا آمدند و سني شدند ولي حساب سه ملعون از اينها جداست ملعون فحش نيست فقط تقاضائي از خداوند است که اينها را نبخشد و لازم است که تکرار شود تا حسابها درست از هم جدا شود شما اگر قران را با تفکر مطالعه کنيد ميبيند که خداوند دائما انسانها را آزمايش کرده و طرح مسئله کرده ببيند آيا خوب و بد را تشخيص ميدهند وگر نه براي خدا کاري نداشت که ما را هم طوري خلق کند که مطيع بي چون و چرايش باشيم و از ما توقع دارد حساب و کتاب کنيم ببينيم حق با کيست با شيعه و يا سني من معتقدم ما شيعيان ائمه را چسبيديم و قران را رها کرديم و سني ها قران را چسبيدن و ائمه را رها کردند هر دو گروه به خطا رفتيم سفارش پيامبر هر دو آنها بود برادران و خواهران اهل سنت مرا ببخشيد مرا با شما کاري نيست و با شما دشمني ندارم ولي به يقيين رسيده ام که بايد 3 غاصب را لعن کنم و ميکنم اميدورام خداوند همه ما را هدايت نمايد.
86 | علي | Iran - Markaz | ١٩:٤٨ - ٣٠ فروردين ١٣٩٠ |
خيلي عالي بود. واقعا دست مريزاد. ريديد
87 | ×××××× | Iran - Kermanshah | ٢٢:٥٢ - ٠٥ ارديبهشت ١٣٩٠ |
چرا بايدابوبکر وعمر رولعن کرد مگر نه اينکه محمد مصطفي ص داماد اين دو بزرگواره شما ميگين افتخاره علي به اينه که داماد پيامبره آيا افتخاره بزرگتر

نصيب ابوبکر وعمر نشده که پدر زن پيامبرند وپيامبر دامادشون شما ميگين عائشه زناکاره مگر نه اين است که درسوره نور نوشته زنان پاک براي مردان

پاک وزنان ناپاک براي مردان ناپاک با اين حساب شما دارين پاک بودن ومحمد ص رازير سوال ميبريد واقعا براتون متاسفم که اينقدر ازقرآن دور هستين

88 | Momen Abdullah | Iran - Tehran | ٠٣:٤٣ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
جناب 0××××××0
در تمامي مدتي که عمر و ابوبکر پدر زن حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله)‌ بودند از ايشان چند حديث فرا گرفتند؟ ده صفحه يا بيست صفحه؟
پس اصولا فرق آنها با آن يهودي که پدرزن حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) بود چه بود؟

«واتخذ قوم موسي من بعده من حليهم عجلا جسدا له خوار الم يروا انه لا يكلمهم ولا يهديهم سبيلا اتخذوه وكانوا ظالمين »
آيا نمي‌بينيد که اين ابوبکر «لايهديکم» شما را هدايت نمي‌کند؟

ضمنا به جاي آنکه ما را متهم به زناکار دانستن عائشه کنيد از اعتقاد به زانيه بودن زنان حضرات لوط و نوح (عليهما السلام) دست برداريد.

يا علي
89 | محمد حسين زارع شحنه | Iran - Tehran | ١١:١٧ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٠ |
سلام و برکت خداوند بر محمد و ال محمد باد و بر شما شيعيان راستين انان
من سوالي دارم از شما اهل تسنن
اين که قضاوت کنيم ابوبکر و عمر ادم خوبي هستن يا بد نياز به شناخت و تحقيق زياد در مورد کارها و اعمال آنان دارد
اما سوالي دارم و آن سوالم اينست شما چگونه خلافت ابوبکر را قبول دارين در صورتي که در اکثر روايات حتي روايت خودتان پيامبر علي را وصي و جانشين خود قرار داده بود آيا فکز نميکنيد که ابوبکر حق علي را غصب نمود جالب اينجاست که خود انها بر حقانيت علي آگاه بودند و دنيا و شيطان آنها را فريفته بود
کاش در دينمان دقت نظر داشته باشيم کاش صرفا بخاطر اينکه پدرانمان سني اند يا شيعه ما هم سني و شيعه نشويم
کاش نترسيم از حقيقت کاش باز کنيم چشمهايمان رافرصتي نيست که بخواهيم دوباره اشتباه گذشتگنمان را تکرار کنيم
بياييد خوب بنگريم به دور از تعصب به دور از چيزي که نميگذارد چشممان باز باشد ببينيم
چرا فاطمه تنها شد چرا علي خانه نشين شد چرا دين محمد (ص) اين چنين شد
وا اسفا بر ما و بر احوال ماهايي که بي تحقيق سني يا شيعه شده ايم و حالمان با حال آنان ستاره پرستگاني که ابراهيم از آنان پرسيد : براي چه شما اين ستاره ها را ميپرستيد و آنان در جوابش چنين گفتند ما پدران و پيشينيان خود را بر اين کار ديده ايم يکي است
خدا ما را هدايت کند تا کور و کر و لال از اين دنيا نرويم
و غربت اماممان را دريابيم
90 | تنها | Iran - Tehran | ١٠:٣٥ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
بابا بي
خيال اين حرفها دنيا رو عشقه......................
91 | سعيده | Iran - Tehran | ١٨:٣٤ - ٠٢ خرداد ١٣٩٠ |
سپاسگزارم
92 | ستار | Iran - Tehran | ٠٢:٤٤ - ٠٨ مرداد ١٣٩٠ |
دوستان عزيز بهتر است كه كتاب انگاه هدايت شدم(بلكه گمراه شدي) تاليف خالد عسقلاني وبه ترجمه اسد الله موسوي را در سايت غقيده كه فيلتر ا(لبته همه ي سايت هاي سني مخالف شيعه فيلتر مي باشند!!! )مي باشد دانلود كنيد تا بدانيد كه اين اقاي به اصطلاح هدايت يافته چه دليل هاي براي هدايت خود دارد.باتشكر يا رسول الله
93 | مرتضي كميل وكيليان | Afghanistan - Kabul | ٠٩:٤٨ - ٠٧ شهریور ١٣٩٠ |
خيلي عالي
94 | رها عظيمي | Iran - Tehran | ٢٣:٠٤ - ٢٣ مهر ١٣٩٠ |
از ديدگاه اونهايي که ام المومنين (سوره 4 آيه 23)عايشه نسبت بد ميدهند بايد بگم قران اونو براعت کرد(سوره نور) ولي شيعه انکار ميکند و ديوار حاشا بلند است /پيامبر متصل به وحي از اين تهمت بيخبر بود و الا طلاقش ميداد اما شما در قرن بيست و يک از اين موضوع با خبري ؟/اونهايي که اين نسبت رو به عايشه دادند منافقان پيامبر بودند حال در اين دوران بعد از نزول ان آيات اين ادعا را تکرار ميکنند در کدامين حزب هستند حزب صلول منافق يا حزب پيامبر /

پاسخ:

با سلام

خواهر گرامي

1. در سوره نور اسمي از عائشه نيامده است و بين مفسرين اختلاف است كه آيا مقصود عائشه است يا ماريه .

2. اين سوره تنها برائت همسر رسول خدا (ص) از فحشا بيان شده است و نه از همه گناهان و در سوره تحريم و سوره احزاب ، به صراحت براي آنها مخالفت با رسول خدا ثابت شده است .

3. به گفته اهل سنت ، پيامبر خود به عائشه شك كرده بود !!! (صحيح بخاري)

4. شيعيان اعتقاد دارند كه هيچ همسري از همسران انبيا (حتي اگر كافر باشد) مرتكب فحشا نمي‌شود .

5. حزب سلول كه از آنها ياد كرديد ، شامل حسان بن ثابت ، و چند نفر ديگر از صحابه مي‌شد (صحيح بخاري)

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

95 | حسين احمدي | Iran - Tehran | ١٧:٢٩ - ٢٨ دي ١٣٩٠ |
ساختگي هست اينقدر ساده نباشيد اي شيعيان علي . تيجاني خودش يك شيعه بوده و هست اين كتاب يك نقش هست و مي توانييد آنگاه كه گمراه شدي را هم شما دوستان بررسي كنيد واقعا حقيقت معلوم ميشه آنگاه كه گمراه شدي تيجاني را هم حتما بخوانيد خيلي مهم هست برادران عزيزم حتما باتشكر فراوان از مدير سايت

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ما نيز توصيه مي كنيم هر دو كتاب را با هم بخوانيد ! تا بفهميد چه كسي اهل فحاشي است و چه كسي راست مي گويد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

96 | عمر | Iran - Zarrīn Shahr | ٠٤:٠٥ - ١٧ فروردين ١٣٩١ |
السلام عليکم علي الاخوه الشيعه! اگر شما همين حرف ها رو نزنيد،ميخواهيد چکار کنيد؟؟نه خداييش شمايي که داري الان نامه من رو ميخوني بهم بگو اگه به خلفاي راشدين توهين نکنيد،شبتون روز ميشه؟؟؟بخدا نميشه!!!ا فقط جواب اين سوالم رو بده: اگه در روز قيامت ديديد که، توهين هايي که به ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و زبير و امهُات المومنين عايشه (رضي الله عنهم أجمعين) در دنيا مي کرديد؛ناروا بود ،چه مي کنيد؟؟؟منظورم رو که گرفتي ديگه!!!! حاشيه نرو فقط اگه انصاف داري جواب بده!!!

پاسخ:

باسلام

دوست گرامي

ما تابع دليل هستيم آنچه از شرع و كتب يافته ايم بر اين اساس آنها را نقد كرده ايم شما كه مي فرماييد للمصيب اجران و للمخطئ اجر واحد نبايد چنين سؤالي بكنيد در ثاني ما به كسي تهمت نزده ايم.

از شما مي پرسيم اگر شما ديديد كه طرفداري شما از آنها خطا بوده چه مي كنيد؟

السلام علي من اتبع الهدي

گروه پاسخ به شبهات

97 | عمر | Iran - Zarrīn Shahr | ٠٤:٠٦ - ١٧ فروردين ١٣٩١ |
السلام عليکم علي الاخوه الشيعه!
اگر شما همين حرف ها رو نزنيد،ميخواهيد چکار کنيد؟؟نه خداييش شمايي که داري الان نامه من رو ميخوني بهم بگو اگه به خلفاي راشدين توهين نکنيد،شبتون روز ميشه؟؟؟بخدا نميشه!!!ا
فقط جواب اين سوالم رو بده:
اگه در روز قيامت ديديد که، توهين هايي که به ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و زبير و امهُات المومنين عايشه (رضي الله عنهم أجمعين) در دنيا مي کرديد؛ناروا بود ،چه مي کنيد؟؟؟منظورم رو که گرفتي ديگه!!!!
حاشيه نرو فقط اگه انصاف داري جواب بده!!!
98 | ادم برفي | Iran - Tehran | ١٧:٤٢ - ١٢ ارديبهشت ١٣٩١ |
سلام به همه هم دينياي عزيز ما وبزرگاي شيعه فقط حقيقت رو ميگيم،وچون شما يا اون حقيقتا رو بخاطر کم مطالعه اي تون نديديد ويا اگرم ديديد داريد از رو تعصب انکار ميکنيد فکر ميکنيد ما داريم توهين ميکنيم...ما شيعه ي دومين مقام عالميم چرا شيعه هستم؟ اگه من به اين سن رسيدم و مسلمانم وقبول کردم که همه انبيا از جانب خداوند مبعوث شدند.بايد اينو هم قبول کنم که مقام امامت وخلافت رسول خدا که بالا تر از پيغمبري است،هم بايد از جانب خدا تعيين بشه،وووخدا هم به وسيله پيامبراکرم در چندين جا فرموده،علي بن ابي طالب. وهر هکسي که جاي علي(ع)رو غصب کنه دچار اشتباه شده قابل توجه دوستان گرامي.بيايد به جاي دعوا با هم منطقي صحبت کنبم چرا تا حالا از هم کلاسي هاي سنيم هيچ کدوم حاضر نشدن با من راجع علت شيعه بودنم حرف بزنن.اگه فک ميکنيد به حقيد،پس از چي ميترسيد؟
99 | علي | Iran - Sanandaj | ٢١:١٢ - ٠٤ خرداد ١٣٩١ |
با سلام خدمت تمامي دوستان. عزيزان اسلام براي هدايت آمده است. عمر و عثمان و علي هرچه کردند براي خودشان بوده است. با لعن عمر و ابوبکر مي خواهيد هدايت و رستگار شويد و به بهشت خدا داخل شويد؟ کساني که 23 سال در کنار رسول گرامي خدا بودند ولي ان حضرت به خائن و منافق بودن آنها واقف نبود. مگر پيامبر داراي عصمت نبود و از پنهان و آشکار به قول شما خبر نداشت؟ حالا فرض کنيم آنها بد بودند به احتمال 99% و آنچه شما فکر مي کنيد به احتمال 1% اشتباه باشد. در قيامت چه جوابي به خداوند عزوجل و پيامبر گرامي مي دهيد که عمري دوستان 23 ساله اش را نفرين و لعن کرده ايد؟ آيا راهي براي بازگشت خود قائل نمي شويد؟ جداي از اينها اهل سنت مي گويد اصلاً اسلام بدون ابوبکر و عمر و عثمان و علي هم متصور است. اسلام يعني قرآن و سنت که ربطي به اين عزيزان ندارد و انها هرچه کرده اند فقط براي خودشان بوده است و بس. متاسفانه ما اول عقيده خود را از ديگران مي گيريم و سپس سراغ قرآن و سنت مي رويم و سعي مي کنيم آنها را هماهنگ با عقيده خود تفسير کنيم ما براي اين به سراغ قرآن و سنت مي رويم که عقيده خود را ثابت کنيم نه از ان عقيده بگيريم که اين عين گمراهي است. اسلام را نبايد بر مبنا هواي نفس خود تغيير داد و انچنان که ديگران يا خود مي پسنديم تصور کنيم. اسلام همان است که اسلام است بدون يک کلمه اضافه و کم. نهايتا دوستاني که معتقدند پيامبر جانشين تعيي نمود و علي را وصي کرد و اين در اسلام يک اصل است چرا امام خميني پس از فوتش کسي را جانشين و وصي قرار نداد و کار را به مجلس خبرگان سپرد!!!!!! آيا اين همان اعتقاد به انتخاب شورايي صدر اسلام نبود؟ دوستان کمي بيانديشيم. ما فقط يکبار فرصت زندگي پيدا مي کنيم و پس از مرگ مجالي براي بررسي و تحقيق يا عمل شايسته نداريم. مگر جال زار مشرکان را در قيامت از قرآن کريم نخوانده ابم؟ حداقل يکبار با تامل کتاب مقدسمان قرآن را بخوانيم و درباره آن تامل و تفکر کنيم و به آيات روشن آن بيانديشيم و سپس با شنيدن حرفهاي کليه مذاهب راه و روش خود را انتخاب کنيم. باور چوکنيم که در قيامت هيچ کسي هيچ آيت الهي و هيچ مفتي و علامه اي مسئول اعمال ما نيستند چون همگي انسانهاي عاقل و بالغ و رشيدي هستيم و البته بحث محجورين و ديوانگان جداست. خداوند همه ما را هدايت کند. آمين
100 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٢٢:٢٤ - ٠٥ خرداد ١٣٩١ |
با سلام جناب علي گفتي 99 % و 1 % . از كجا اين ارقام را اوردي ؟؟؟ قران خواندي يا نه ؟؟؟ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا ( 57 ) الآحزاب بى‏گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى‏رسانند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفت‏آور آماده ساخته است . ايا در كتابهاي خود نشنيده اي كه حضرت رسول اكرم محمد صلي الله عليه و اله و سلم فرمودند : هركس « فاطمه را اذيت كند، رسول خدا را اذيت كرده است و غضب فاطمه، غضب رسول خدا است » ايا بازهم نشنيده ايد : فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتى تُوُفِّيَتْ. فاطمه دختر رسول خدا از ابوبكر ناراحت و از وى روى گردان شد و اين ناراحتى ادامه داشت تا از دنيا رفت. البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3،‌ ص 1126، ح2926، خوب حالا بگو 100 % لبيك يا علي
101 | بخت النصر | Iran - Khorramshahr | ٠٤:٥٢ - ٠٦ خرداد ١٣٩١ |
جناب الي 98 لطفا براي ما بفرماييد که دقيقا به چه علتي ابوبکر را شريک خداوند در جعل خليفة الله مي‌دانيد؟ در ضمن چرا از فحاشي و رکيک گويي به يارگرامي حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) يعني حضرت ابوطالب (عليه السلام) شاد مي‌شويد؟ چرا ايشان را مشرک مي‌دانيد؟ (نعوذ بالله) براستي چرا چنين از صحابه‌ شريفي که به ابوبکر باج ندادند نفرت داريد؟ چرا با بي‌شرمي آنها را مرتد مي‌خوانيد؟ با تشکر
102 | علي | Iran - Tehran | ٠٥:٢١ - ٠٦ خرداد ١٣٩١ |
علي آقا شما قرآن را بخوان و به ما ياد بده ما كه بلد نيستيم، راه ورسم درست زندگي كردن را ،راه ورسم درست نماز خواندن را ،راه ورسم درست پيروي كردن از پيامبر را، راه و رسم درست انتخاب كردن كتابهارا ،راه رسم اينكه هركتابي بعد از قرآن همه چيزش درست نيست ،راه ورسم اينكه اهل بيت واقعي پيامبر چه كسي هستند بفهمان به ما در قرآن آن كساني را هيچگوه آلودگي در آنها نيست و خداوند آنهارا از زبان پيامبر معرفي كرده است وبايد از آنها اطاعت كرد اگر از آنها اطاعت مي كردند از اول اينهمه مشكلات پيش نمي آمددوست عزيز اين سنت مي گويي كجاست دردستان بخاري كه اينهمه افترا و دروغ به زنان پيامبر و صحابه مي بندد به زن پيامبر تهمت مي زند و مي گويد آيه شير خوردن مردان نامحرم از زنان نامحرم بوده و بز آنها را خورده است يا اين حرف را از زبان علي (ع) مي آورد كه به عمر صحابه پيامبر مي گويد خائن ، يا به صحابه پيغمبر تهمت فرار مانند بز كوهي را مي زند خوب اين سنتي كه كه زن پيامبر را اينطور تهمت مي زند و صحابه را بهمديگر خائن مي داند و اين چه سنتي است ما سنت واقعي را بايداز كه ياد بگيريم علي آقا منتظر جواب هستم
103 | غضنفري | Spain - Reus | ٠٩:٢١ - ٠٦ خرداد ١٣٩١ |
دوستان عزيز جنابان عمر 96وعلي98:از لحن شما بر مياد كه مثل ديگر همكيشانتان زياد متعصبانه فكر نميكنيد وبيانتان نيز مبين اين است كه از واقعيات خبر نداريد لذا بنده به حكم وظيفه در حد توان وسواد خودم نكاتي را خدمت شما عرض ميكنم: 1-جناب عمر از اينكه نديده غيب گويي ميكني متعجبم .اگر شما كمي در كتابهاي مذهبي وروايي خودتان دقت كني آنوقت اين مطالبي را كه از ما ميشنوي.قبول خواهي كرد كه توهين شيعه به خلفاي شما نيست بلكه نقل قولي است كه شيعيان از كتابهاي شما بازگو ميكنند ولي متاسفانه علماي شما از شما پنهان كرده اند. و شيعه به اين دليل بيان ميكند كه اولا اعتراض خود را اعلام كند ثانيا واقعيات پنهان در صحاح شما به گوشتان برسد تاحق را ازباطل تشخيص دهيد.پس اين اعتراض شما به علماي خودتان برمي گردد. 2-جناب عمر:يك سئوال عقلي از شما دارم.حديث ثقلين را كه متواتر هست هم در شيعه هم در كتب سني. ودر آن پيامبر(ص)مسلمين را به تمسك به دو ثقل(قرآن واهلبيت يا عترت)سفارش كرده و در آخر هم عبارت"لن تضلوا"را ذكر كرده كه به اين دو تمسك كنيد تا گمراه نشويد. وجالب اينكه اين فرمايش را در موارد متعدد منجمله در آخرين سفرشان يا حساسترين لحظات عمر شريفشان بيان كرده اند.حال آياشما به اين كالم پيامبر(ص)تمام وكمال عمل كرده ايد؟آيا فرمايش آنحضرت طوري بوده كه يا قرآن يا عترت كه شما عترت را رها كرده وبه اصطلاح قرآني شده ايد؟يا اينكه منظورشان اين بوده كه هر دو را باهم پيروي كنيد تا گمراه نشويد. آيا پيامبر(ص)نفرموده كه اين دو با هم هستند تا اينكه در حوض بر من وارد مي شوند.ايا به نظر شما اين حرف پيامبر(ص)العياذبالله دروغ است؟و اگر دروغ نيست پس به نظر شما كسي از عترت ايشان كه هم كفو هم طراز با قرآن باشد(قرآن ناطق)كيست وكجاست؟ حال از شما ميپرسم كه اگر در قيامت از شما از سفارش و دستورات پيامبر(ص) بپرسند كه حتما هم ميپرسند شما چه جوابي داريد؟ و اگر حداقل 50%روايات خودتان در مورد خلفايتان را كه ما باطل بودن آنها را بر مبناي همين رواياتتان ثابت كرده ايم درست باشد مثلا(غصب خلافت-غصب فدك-شهادت حضرت زهراسلام الله عليها-آذيت مسلمين توهين به پيامبر در قضيه حديث قرطاس- شك كردن عمر به رسالت در بيعت رضوان- فرار از جنگهاودهها موردديگر كه با سند صحيح هم آمده)شما از اينكه اينها را به عترت سفارش شده توسط رسول الله(ص)ترجيح داديد جواب خدا را چه خواهيد داد.اين سئوال را بر اين فرض گرفتم كه روايات سني باشد وگرنه روايات شيعه از اهلبيت با سند صحيح كه الا ماشا الله است. و اما جناب علي98: دوست عزيز جوابي كه به جناب عمر دادم به مواردي از بحث شما هم مربوط ميشد واما ادعا كردي كه رسول الله(ص)براي خود جانشين تعيين نفرمود و استناد كردي به جانشيني امام خميني(ره)كه اين قياس شما اشتباه است.اولا پايامبر(ص) به اعتقاد ما شيعيان واقرا بعضي از علماي خودتان در غدير خم و بسياري زمانه و مكانهاي ديگر و با عبارات مختلف تلويحا و تصريحا علي() را بعناوين مختلف مانند"حديث منزلت"و"يوم الدار" و"حديث الطير"وچندين موردديگر به وصايت وامامت وخلافت بعد از خود معرفي نموده اند .ولي متاسفانه جاه طلبي افرادي معلوم الحال مانع اين شد كه دين اسلام كه با ولايت علي (ع) كامل شده بود مسير مقصود را به درستي ودلخواه رسول الله(ص)طي كند.لذا اين قياس شما كاملا اشتباه و شايد مغرضانه است. ثانيا:استناد شما كاملا غير علمي و غير معقول است زيرا اگر بخواهيم درستي كاري را در حال حاضر بسنجيم بايد آنرا با ملاكهاي معصومين بسنجيم نه برعكس. ثالثا شما چرا تعيين جانشيني پيامبر(ص) را با انبيا سلف او قياس نكرديد كه طبق فرمايش قرآن همگي داراي وصي وجانشين بودند؟ در پايان از استاد دكتر قزويني تشكر ميكنم كه شبكه ولايت را به عموم محبين ولايت هديه كردند تا دانشگاه كاملي باشد كه ما بتوانيم به درستي از حقانيت مذهبمان دفاع كنيم
104 | عليرضا ن | Iran - Tehran | ٠٣:٢٢ - ٠٧ خرداد ١٣٩١ |
با سلام علي آقا از شما درخواست دارم كه اگر امكان دارد يكبار ديگر نوشته خود را بخوانيد و متوجه تناقضات خود شويد: فرموديد كه : کساني که 23 سال در کنار رسول گرامي خدا بودند ولي ان حضرت به خائن و منافق بودن آنها واقف نبود. مگر پيامبر داراي عصمت نبود و از پنهان و آشکار به قول شما خبر نداشت؟ جناب علي، از نظر ما شخصيت پيامبر اکرم(ص) دو جهت دارد، يک شخصيت ناظر بر وجود نوراني و متصل به عالم قدسي که از اين منظر پيامبر بر همه حوادث عالم است مثل آيه 105سوره توبه( بگو عمل كنيد كه خداوند و رسولش و مومنان اعمال آنها را مي بينند و به زودي ، به سوي دانا نهان و آشكار ،باز گردانده مي شويد و شما را به آنچه عمل مي كرديد ، خبر مي دهد). و جهت دوم عنصر مادي و دنيوي پيامبر است که مبنا و معيار رفتار و کردار حضرت مطابق اين جهت انجام مي شد. همچنين خداوند در سوره توبه ايه 101از منافقيني خبر مي دهد که تنها خدا آنها را مي شناسد، منافقيني که در اطراف و در خود مدينه هستند و در نفاق خويش ورزيده و کار آزموده اند، که اين ايه علم غيب پيامبر را از اوضاع منافقان را نفي مي کند که بر حسب طبيعت و ساحت بشري و مادي پيامبر است و اين با علم غيب پيامبر با ساحت معنوي و الهي ايشان هيچ منافاتي ندارد. که اين معنا و تفسير را مي توان با نگاهي به آيات ديگر که در آنها علم غيب پيامبر نفي شده است ، استفاده نمود، مثلاً خداوند در ايات 18و19سوره مطففين، سرنوشت انسانهاي ابرار را در کتابي به نام عليين درج شده است که آيه خطاب به پيامبر مي فرمايد که تو نيز از درک ان عاجز هستي:(َكلا إِنَّ كِتَب الأَبْرَارِ لَفِى عِلِّيِّينَ‏--وَ مَا أَدْرَاك مَا عِلِّيُّونَ‏)، ولي ادامه آيه خاطر نشان مي سازد که انسانهاي مقرب بر ان اشراف دارند:(كِتَبٌ مَّرْقُومٌ‏--يَشهَدُهُ المُْقَرَّبُونَ‏). جناب علي با توجه به آيه 101سوره توبه که خداوند به پيامبر مي فرمايد که تو منافقان را نمي شناسي ، چطور علماي مکتب شما کشف کردند که همه صحابه عادل هستند!!!! البته خدا براي شناختن مومن، قاعده ايمان را قرار داده است که در صحيح مسلم از پيامبر ذکر شده است: ( علي را دوست ندارد مگر مومن، و او را دشمن ندارد مگر منافق). جناب علي در ادامه فرموديد که : حالا فرض کنيم آنها بد بودند به احتمال 99% و آنچه شما فکر مي کنيد به احتمال 1% اشتباه باشد. در قيامت چه جوابي به خداوند عزوجل و پيامبر گرامي مي دهيد که عمري دوستان 23 ساله اش را نفرين و لعن کرده ايد؟ آيا راهي براي بازگشت خود قائل نمي شويد؟ جناب علي خودتان مي گوييد که فرض کنيم که 99درصد بد هستند و در قيامت هم به پيامبر همين فرض شما را مي گوييم . جناب علي در ادامه نوشته هايتان فرموديد که : جداي از اينها اهل سنت مي گويد اصلاً اسلام بدون ابوبکر و عمر و عثمان و علي هم متصور است. اسلام يعني قرآن و سنت که ربطي به اين عزيزان ندارد و انها هرچه کرده اند فقط براي خودشان بوده است و بس. جناب علي لطفاً ذکر کنيد که کدام يک از علماي شما گفته اند که اسلام بدون ابوبکر و عمر و عثمان و علي هم متصور است. اگر اين سخن شما درست باشد، پس بايد از اين حديث ها دست بکشيد: ( اقتدو بالذين من بعدي ابوبکر و عمر-- عليکم بسنتي و سنة الخلفا الراشدين المهديين--اصحابي کالنجوم بايهم اقنديتم اهتديتم) و همچنين اگر اعتقاد اهل سنت اين است پس چرا عبدالرحمن بن عوف به شرط اقتدا به سيره ابوبکر و عمر به خلافت عثمان راي داد و عثمان با او مخالفت نکرد و همچنين چرا صحابه نيز مخالفت نکردند . جناب علي، سنت پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله را از چه کسي بايد گرفت؟ قرآن که همين قرآن موجود است و تحريف نشده ، انّا نحن نزّلنا الذکر و انّا له لحافظون، مکتب شما مي گويد که سنت پيامبر صلي‌اللّه‌عليه‌وآله را بايد از صحابه گرفت و همه صحابه عدولند! دليل آنها همان حديثهاي بالا مي باشد، شما که گفتيد که اسلام بدون ابوبکر و عمر و عثمان و علي هم متصور است. پس مکتب شما چطوري سنت پيامبر را مي گيرند؟ جناب علي اگر آنها هرچه کرده اند فقط براي خودشان بوده است و بس، پس چرا خداوند در قران سوره عنکبوت ايه13 مي فرمايد:( و انها علاوه بر بار سنگين گناهان خود ، بار گناهان هر که را گمراه کرده اند نيز به دوش مي کشند و در روز قيامت از انچه دروغ بسته اند سوال خواهند شد). جناب علي فرموديد که : متاسفانه ما اول عقيده خود را از ديگران مي گيريم و سپس سراغ قرآن و سنت مي رويم و سعي مي کنيم آنها را هماهنگ با عقيده خود تفسير کنيم ما براي اين به سراغ قرآن و سنت مي رويم که عقيده خود را ثابت کنيم نه از ان عقيده بگيريم که اين عين گمراهي است. جناب علي اگر واقعاً به اين حرف خود معتقد هستي پس چرا مفسران اهل سنت در ايه 124سوره بقره بر اين باور هستند که واژه امام در ايه شريفه به معناي نبي يا رسول است و به عبارتي ديگر تعبير امامت و مقام نبوت و رسالت يک معنا دارد نه اينکه چند جايگاه و مراتب مختلف باشند و مراد از عهد در ايه همان منصب نبوت و رسالت است که ابراهيم از خداي متعال در خواست نمود تا در نسل و فرزندان او باقي بماند. جناب علي به نظر شما نظر مفسران اهل سنت درست است؟ جناب علي فرموديد که : نهايتا دوستاني که معتقدند پيامبر جانشين تعيي نمود و علي را وصي کرد و اين در اسلام يک اصل است چرا امام خميني پس از فوتش کسي را جانشين و وصي قرار نداد و کار را به مجلس خبرگان سپرد. جناب علي، از نظر ما کسي وصي پيامبر کسي است که خداوند او را از ميان مردم برگزيده تا شريعت پيامبر زمان خود را در جامعه نگهداري و مردم را به وسيله آن هدايت کند، مانند حضرت يوشع و حضرت داود و سليمان که وصي پيامبر صاحب شريعت زمان خود، يعني حضرت موسي بودند. و همچنين پيامبر اسلام در مدت 23سال نبوت خويش وظايف و شوون مختلفي را در قبال جامعه اسلامي بر عهده داشتند از جمله: 1) دريافت وحي و ابلاغ پيام الهي 2) تفسير وحي الهي و تشريح مقاصد آن 3) بيان احکام موضوعات جديد 4) رد شبهات و تشکيکات اعتقادي 5) محافظت از دين و جلوگيري از وقوع تحريف در آن 6) قضاوت و تطبيق و اجراي قوانين کلي الهي 7) حکومت و رياست عامه مردم در مسائل مختلف سياسي اجتماعي و امنيتي. جناب علي بدون شک پس از رحلت رسول اکرم(ص) ، وحي آسماني که به منزله شريعت باشد،منقطع شد ، در نتيجه وظيفه اول پيامبر يعني دريافت و ابلاغ پيام الهي منتفي مي شود. اما بقيه وظايف پيامبر چه وضعيتي پيدا مي کند؟ مکتب شما مي گويد که امامت يعني وظيفه هفتم پيامبر، پس بقيه وظايف پيامبر را چه کسي بايد انجام دهد؟ جناب علي ، جانشين پيامبر بايد به جز وظيفه اول در مابقي وظايف پيامبر درست مثل پيامبر عمل کند، آيا خلفاي شما توانسته اند بقيه وظايف پيامبر را به خوبي انجام بدهند؟ جناب علي بالاخره ما نفهميديم در مکتب شما آيا بيعت و راي مردم ملاک است، يا تعيين و نصب خليفه قبلي، يا نظر شورا؟ اگر معيار در تعيين خليفه، بيعت عمومي و راي اکثريت مردم ياشد، خلافت عثمان و عمر باطل است ، چونکه هيچ کدام با راي اکثريت خليفه نشدند، عمر با تعيين و نصب ابوبکر و عثمان با نظر شوراي ساختگي خليفه شدند. اگر معيار در تعيين خليفه، نصب و تعيين خليفه قبلي است، خلافت ابوبکر و عثمان باطل است، چون هيچکدام با نصب خليفه قبلي نشدند. اگر معيار در تعيين خليفه، نظر شورا باشد پس خلافت ابوبکر و عمر باطل است، چون اين دو با نظر و راي شورا خليفه نشدند. جناب علي بالاخره کداميک از موارد فوق براي انتخاب خليفه درست است؟ جناب علي در ضمن ، اعضاي مجلس خبرگان با راي مستقيم مردم انتخاب مي شوند ، ولي شوراي عمري با انتصاب خود عمر بود نه با راي مردم-- و در مجلس خبرگان چنين قانوني نداريم که اگر نمايندگان بر سر انتخاب نامزدي با هم برابر شدند، با طرفي باشد که مثلاً آقاي ايکس در ان طرف باشد و در شوراي عمري در صورت برابري آرا ، برنده کسي است که عبدالرحمان در آن طرف باشد-- همچنين در مجلس خبرگان چنين قانوني نداريم که در صورتي که مثلاً در سه روز نمايندگان بر شخص مورد نظر به توافق نرسيدند، همه آنها کشته شوند ، ولي در شوراي عمري چنين چيزي بود و موادري از اين قبيل. همچنين اگر شورا مد نظر شماست، پس چرا پادشاهان کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس به صورت شوراي عمري تعيين نمي شوند؟ پس لطفاً شرايط رهبري امام خميني (ره) را با جانشيني پيامبر که معصوم بود را مقايسه نکنيد، چون جانشين پيامبر بايد مثل پيامبر، معصوم باشد. اين مقايسه شما هم مثل دلايل ديگر مکتبتان است ، به عنوان مثال، يکي از دلايل مشرک بودن حضرت ابوطالب: ابوطالب به اين خاطر مشرک بود که امامان شيعه نام فرزندان خود را به اسم ابوطالب نامگذاري نکردند و به اسم ابوبکر و عمر و عثمان نامگذاري نموده اند، پس ابوطالب مشرک است و ...
105 | وطن پرست | Germany - Essen | ٠١:٥٠ - ١٧ خرداد ١٣٩١ |
جونه من با اين وهابيا دهن به دهن نشيد چون فايده نداره خوده عمر و ابوبکر از قبر پاشن بگن ما گمراه بوديم اين وهابيا عمر و ابوبکر خودشونم رد ميکنن - موفق باشيد
106 | علي | Iran - Karaj | ٠٧:٠٣ - ٠٣ تير ١٣٩١ |
فايل wordکتاب انگاه هدايت شدم راممکنه بذاريدروي سايتتون
107 | جواب به نظر شماره 98 با نام علي | Iran - Mahalleh-ye Khavar | ١٢:٠٩ - ١٣ تير ١٣٩١ |
سلام عزيز جان.
شما در يک قسمتي انتخاب جانشين حضرت امام رو با جانشيني پيامبر يکي کرديد.
من هيچ سنخيتي بين اين دو نميبينم.
يکي پيامبر است و يکي فقيه عادل جامع الشرايط
و از جهتي بحث عقلي رو دوست دارم.به همين دليل در جواب اين مطلب شما :
(((هايتا دوستاني که معتقدند پيامبر جانشين تعيي نمود و علي را وصي کرد و اين در اسلام يک اصل است چرا امام خميني پس از فوتش کسي را جانشين و وصي قرار نداد و کار را به مجلس خبرگان سپرد!!!!!! آيا اين همان اعتقاد به انتخاب شورايي صدر اسلام نبود؟)))
بايد بگويم که اگر شما اعتقاد داريد به انتخاب شورايي چرا فقط براي پيامبر اعتقاد داريد؟
براي ابوبکر شورا برگذار شد(هر چند در رابطه با همين شورا هم حرف و حديث زياد است که آيا تمام مسلمين بوده اند يا کساني که دست چين شده بودند))در هر حال با عقيده شورايي و به فرض اين که اين شورا بر حق بوده اين درست
حالا شما بفرماييد چرا براي عمر شورا گرفته نشد؟چرا مستقيم ابوبکر عمر را معرفي نمود.اگر ابوبکر به فکر آينده اسلام بوده که اين کار را کرده پس ما مقام پيامبر را پايين آورديم و...... بماند
حالا شما بفرماييد چرا براي عثمان هيئت شش نفره به درخواست عمر تشکيل شد.پس شوراي مسلمين کجا رفت؟يا عمر هم از پيامبر بيشتر ميفهميده
حالا از اينها بگذريم
به خليفه چهارم يعني علي که ميرسيم قضيه چطور است؟و به وسيله چه کساني به خلافت رسيد؟
اين که شما معاويه را خليفه پنجم ميدانيد را چطور تفسير ميکنيد؟او به چه شکل به خلافت رسيد؟
بعد از اين آقايان خليفه هايي آمدند بسيار خونريز که اگر آنها را هم خليفه بدانيد بايد در مسلمون بودن خودتون شک کنيد چه جا برسه به اين که سني باشيد يا شيعه.
و پس از آنان هيچ.ديگه خليفه هاي خدا تموم شدند..بي زحمت بفرماييد الان خليفه مسلمين کيست؟
يک ميليارد و نيم مسلمان خليفه ندارند؟کجاي اين حرفها با همديگر جور در مياد؟
حالا من نفهم شما که فهميده ايد جواب منو بدين
هر چند که امام خميني قبل از وفاتشان چند مرتبه به عناوين مختلف آقاي خامنه اي را معرفي کردند که فيلم مجلس خبرگان هر ساله در همين رابطه با سخنراني آقاي رفسنجاني پخش ميشود.مگر اين که شما شبکه هاي تلويزيون را نگاه نکنيد.پس حتي امام هم به فکر جانشين بوده با اين که پيامبر هم نبوده.حالا ما با چه عقلي قبول کنيم که قضيه غدير خم با اون بزرگي که بين شيعه و سني مورد تاييده فقط براي معرفي امام علي به عنوان دوست پيامبر بوده در حالي که هيچ ناداني با اين روش دوستش رو به مردم معرفي نميکنه چه برسه به پيامبر که اشرف مخلوقات بوده.حتي اگر همين حديث رو هم بپذيريم که هدف پيامبر فقط معرفي دوستش بوده باز هم در بين مهاجرين و انصار بي سابقه است.
پيامبر خدا صلي الله فرمودند
کسي که بوده باشد در دل او دانهء خردلي عصبيت ، برانگيزد خدا او را روز قيامت با عربهاي جاهليت.
حال وضع خودمان را بسنجيم.تعصب بيجا باعث گمراهي است چه شيعه و چه سني.
من ميگم درد همه ما اينه که بدون تحقيق در باره همديگه نظر ميديم.
108 | علي | Iran - Tehran | ٠٣:٢٨ - ١٥ تير ١٣٩١ |
با سلام
اينهمه پيام براي علي به شماره98 هست پس چراجواب نمي دهد و عين خليفه دوم بز كوهي فرار مي كند البته عادت شما عمريها همين است بنده خدا ببين و ياد بگير و اطاعت كن از علي ابن ابي طالب كه عمر را غاصب و خائن مي داند تو مي گي دشنام ندهيد اول به مولا علي و كتاب بخاري نفهم بگو كه اين توهين مولا علي (ع) را به عمر در كتابش چرا ذكر كرده ما هم چون مولا اميرالمومنين اينكار را كرده مي گوييم عمر غاصب و خائن و فراري هست بيا جواب بده اگه مردي وگرنه توهم مثل بز كوهي فرار را برقرار ترجيح دادي
109 | محمد عمر | Iran - Mashhad | ٠١:٣٠ - ١٧ تير ١٣٩١ |
من خودم يك سني هستم بعد از مطالعات زياد به حقانيت علي پي بردم پس با عدالت قضاوت و بررسي و تحقيق كنيد
110 | سيدعلي | Iran - Tehran | ٢٢:٤٩ - ١٧ مهر ١٣٩١ |
سلام.امروز دقيقأ تو دانشگاه سر کلاس آيين زندگي بحث شيعه و سني داغ داغ بود.کتابايي بهمون معرفي شد يکيش هم آنگاه هدايت شدم بود.
يه حرفي هم با برادران اهل سنت؛آيا شما بعد از بلوغ فکريتون به سوالاي ذهنتون در مورد توحيد،نبوت،معاد،امامت و عدل الهي با تحقيق درست پاسخ دادين؟؟؟
111 | توفيق | Iran - Zarrīn Shahr | ٢٢:١٠ - ٢٣ مهر ١٣٩١ |
سلام....... شان شيعه بريئ از اين حرفاست که وقتش رو با اشخاصي بگذرونه که به حقيقت وجوديشان پي نبردن.. در حالي که با الفاظ بازي کردن کار سختي نيست.. علت شبهات فراوان در ذهن سني ها اين است که طالب حقيقت نبوده و نيستند و به ناچار مجبورند خود را با اين افکار دلخوش کرده و احساس حق پنداري به آنان دست دهد اللهم عجل لوليک الفرج
112 | سجاد آرام | Iran - Rasht | ١٢:٠٦ - ٢٦ آبان ١٣٩١ |
خيلي ممنونم از اينكه اين فايل pdf رو در اختيار كاربران قرار داديد
موفق باشيد
takdastanha.loxblog.com
113 | روح الله باصري | Iran - Tehran | ١٤:٣٢ - ١٠ آذر ١٣٩١ |
متاسفانه اين برادران ناتني اهل تسنن در گمراهي بزرگي هستند از کتابهي روايي خودشان و سخنان بزرگان اهل سنت درباره امامت بر حق و بلافصل آقا امير المومنين علي(ع)صحبت ميکنيم کم ميآورند و نميتوانند جواب بدهند.من يک سوال از اين آقايان متعصب اهل سنت دارم .حديث رسول اکرم(ص)که شيعه وسني نقل کرده اند مي فرمايد کسي بميرد و امام زمان خويش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است براستي امام زمان حضرت صديقه طاهره فاطمه زهرا (س) چه کسي جز علي بن ابيطالب(ع) مي تواند باشد.اللهم عجل لوليک الفرج
114 | seyvan | Iran - Tehran | ٢٣:٠٠ - ٢٨ آذر ١٣٩١ |
سلام
سوال دارم از اهل سنت از محبZن معاوZه!!!؟
سوالم اZنه اگه شما زمان جنگ صفZن جنگ مZان امام علZ خلZفه مسلمانان فرمانروا حکومت جانشZن پZامبر و معاوZه رخ داد شما با کدام سپاه مZ رفتZن!!؟با سپاه امام علZ Zا سپاه دشمن امام علZ و حتZ بهتر بگم دشمن حکومت اسلامZ معاوZه؟
معاوZه هZچ بهانه اZ نداره ک بر ضد حکومت اسلامZ بجنگه.
115 | كردستان عشق علZ | Iran - Tehran | ٢٣:١٢ - ٢٨ آذر ١٣٩١ |
پ امبر در جوان ب محمد ام ن و راستگو معروف بود هنوز ک پ امبر نشده بود. تمام پ امبران جانش ن شون رو خودشون انتخاب کردن حضرت موس هارون حضرت اابراه م اسماع ل را و حضرت عقوب وسف را نتخاب کرد و. . . . حال پ امبر ما زا ا ن همه شأن و عظمت و راستگو (که خداوند در قران فرمود:پ امبر شما هرگز سخن و کار ب هوده و نسنج ده نم کنه)ا ن پ امبر چطور نم تونه جانش ن شو انتخاب نکنه!!!!!!مگر مردم عاد عقلشون ب شتر بود از پ امبر ک بهش وح م شده!!!؟خدا و پ امبرش برا د نشون تصم م م گ رن نه شورا و مردم.
116 | امير | Iran - Mashhad | ٠١:١٩ - ٢٤ فروردين ١٣٩٢ |
سلام همگي خوبين؟ امشب شب وفات حضرت فاطمه است. برادران اهل سنت باور كنيد قرآن فقط برا شما نيست. شيعه ها هم خوندن. اين همه حافظ. اگرم فكر مي كنيد شيعه معني قرآن رو نمي فهمه اين همه مفسر. تفاوت توي اين مسئله هست كه آيا ما قرآن رو واقعا قبول داريم؟ يا فقط مي خوايم به نفع خودمون تفسير كنيم؟ اگه يكم فكر كنيم و به وقايع تاريخي هم دقت كنيم چه دليلي داشت حضرت فاطمه 75 روز يا 95 روز بعد از پيامبر بميره؟ آيا شهيد نشد؟ آيا به زور از حضرت علي بيعت نگرفتن؟ شما عزيزان سني كه 4 تا خليفه دارين چطور خليفه ي چهارمتون (حضرت علي ع ) اون 3 تا رو قبول نداره؟ ما كه 12 امام داريم (يعني سه برابر شما) همه هم ديگه رو قبول دارن! يكم فكر كنيم آيا عمر نگفت لو لا علي لهلك العمر؟ آيا هرگز اين حرف رو حضرت علي در باره ي او زد؟ موفق باشيد
117 | محمد | Iran - Khorramshahr | ١٣:٠٧ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٢ |
قال رسول الله: علي مع الحق والحق مع علي يا فاطمه ان الله يغضب لعغضبك و يرضى لرضاك اى فاطمه خدا بخشم تو خشم آيد و برضاى تو، راضى شود. کساني هم که دنبال هدايت و رستگاري هستند منابع در اهل سنت هم زياد است خواستيد ميتونيد سرچ بکنيد. ما شيعيان طبق فرمايشات پيامبر تمامي انسانهاي زمين را برابر ميدانيم چه برسد به مسلمين که مشترکات زيادي داريم در هر دو طرف تندرو و بي منطق هم هست که نبايد به اسم کل مسلمين نوشت در ضمن بايد توجه داشت قبول کردن اينکه از کودکي اشتباه فهميديم و تغيير اعتقادات هم کاري دشوار است ولي گاهي آنقدر دليل و برهان هست که چاره اي جز تغيير در عقايد نمي ماند. هر کس که باور دارد اعتقاداتش صحيح است با تحقيق ايمانش فوي تر ميشود ولي اگر ديد باوري غلط دارد خود را نجات داده است پس در هر دوصورت پيروز است. وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى - و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست. ان شاالله هر کس با پيشواي خود محشور شود علوي با علي و سني با خلفاي به حقش.
118 | باغ بهشت | Iran - Isfahan | ٢٤:٥٧ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٢ |
سلام.خسته نباشيد.انشاالله که با اهل بيت عليهم السلام محشور بشد. مطالب فوق العاده جذابي را ارائه ميديد.اجرکم عندالله. سوالي داشتم و آن اينکه آيا اين مطالب فقط در سايت وجود دارد؟ اگه کسي به اينترنت دسترسي نداشته باشه چطور از اين مطالب مفيد ميتونه استفاده کنه؟ باتشکر

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ اين كتاب در انتشارات معارف اسلامي بارها به چاپ رسيده و در بازار موجود مي باشد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
119 | امين | Iran - Tehran | ٢٢:٤٤ - ١٣ مهر ١٣٩٢ |
سلام برهمه شما دوستان ؛درجواب بعضي از دوستان اهل تسنن ،لطف کنيد علمي صحبت کنيد درسته توقرآن اومده که زنان پاک براي مردان پاک اما فراموش نکنيد زن حضرت لوط را که از گناه کاران بوداينو هم تو قران نوشته .وهمچنين دليلي وجودنداره که بگيم چون فلاني باپيغمبر(ص)بوده ديگه مرتکب گناه نميشه اينو مي توني از کتاب خدا ثابت کني داستان سامري و گوساله وديگر اينکه پيغمبر (ص)قبل از پيروزي بر ابوسفيان با دختراو ازدواج کرده بودو نيز حضرت لوط به لواط کاراني که به قصد تجاوز به به ميهمانان به خانه اش هجوم اورده بودندپيشنهاد داد که دخترانش را به عقد انان در اورد.واز اينها که بگذريم بزرگان اهل تسنن هنوز نتوانستنداز طريق کتاب خدا واحاديث صحيح از کتاب خودشان انتخاب جناب ابوبکر را به عنوان خليفه وجانشين حضرت رسول(ص) را ثابت کنندوفقط مي گويند اجماع که براي ان هم سند صحيحي ندارند.
120 | هستي | Iran - Tehran | ١٥:٥٣ - ٢٢ آبان ١٣٩٢ |
سلام دوستان. منم شيعه ام ولي يه نظر خوندم خيلي تعجب کردم. دوستان گلم کي گفته عايشه زناکار بوده؟ هيچ کدوم از همسران پيامبران مرتکب عمل زنا نشدند و اگر گناهي هم کردند گناه غير جنسي بوده. مثلا عايشه تو جنگ جمل با امام علي ع در افتاد يا مثلا زن حضرت لوط با دشمنان حضرت لوط همکاري کرد يا مثلا از امامن خودمون امام حسن مجتبي و امام جواذ عليهم السلام توسط همسران خودشون شهيد شدند.
  بعدی [1] [2] [3] [4]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها