2024 April 18 - پنج شنبه 30 فروردين 1403
نام گذاري يك خيابان بنام "عمر" در ايران!
کد مطلب: ٩٢٠ تاریخ انتشار: ١٤ بهمن ١٣٩٢ تعداد بازدید: 7657
اخبار » عمومي
نام گذاري يك خيابان بنام "عمر" در ايران!

اين اقدام ضد شيعي، غير منطقي، نابخردانه و غير عقلاني شهرداري شهر "سقز" نشان مي دهد كه حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها همچنان مظلوم هستند.
به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از شهر "سقز" در استان كردستان در شمال غرب ايران حاكي از آن است كه شهرداري اين شهر نام يكي از اصلي ترين خيابان هاي شهر را "حضرت عمر" خليفه دوم اهل سنت قرار داده است!

اين اقدام در حالي صورت گرفته كه ما در كشوري زندگي مي كنيم كه مذهب رسمي در آن "مذهب شيعه" است و همگان از ماجراي چگونگي به شهادت رسيدن بي بي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها اطلاع دارند.

اين اقدام ضد شيعي، غير منطقي، نابخردانه و غير عقلاني شهرداري شهر "سقز" نشان مي دهد كه حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها همچنان مظلوم هستند.

قابل ذكر است، بيشتر اهالي شهر سقز از نژاد "كرد" و از اهل سنت هستند. اين شهر در شمال غربي شهر "سنندج" و در فاصلههء 198 كيلومتري آن واقع شده است.

"سقز" از شمال به آذربايجان غربي (شهر بوكان، حدفاصله 25 كيلومتري)، از غرب به شهر "بانه" حد فاصله 55 كيلومتري، از جنوب به منطقههء سرشيو و مريوان، و از شرق به "تكاب افشار" منتهي مي شود. "سقز" تنها شهري است كه داراي فرمانداري ويژه در استان كردستان است.




Share
1 | خادمه الزهرا | Australia - Doncaster | ١٤:٠٧ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
11
 
6
پاسخ نظر
وحدت وحدت که مي گن بايد پاي اين چيزها هم باشن ديگه. اميدوارم با همون عمر محشور بشن تو قيامت! واقعا که نمونه کامل افرادي هستن که رضاي مخلوق و بر خالق ترجيح دادن
2 | سامان اسلامي | Taiwan - Taipei | ١٤:١٤ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
5
 
10
پاسخ نظر
با سلام. من از حضرت آيت الله قزويني به عنوان يک شخصيت فرهيخته و مدير سايت حضرت ولي عصر تعجب ميکنم ايشان چرا اين خبر تفرقه انگيز را در سايتشان قرار دادند. مگر در يک شهر سني نشين چرا نبايد نام يک خيابان <عمر> باشد؟ در مناطق اهل سنت بسياري از مساجد به نام خليفه راشد، داعي مخلص (عمر فاروق) مي باشد. مگر نه اين است که ما بايد بر طبق بيانات مقام معظم رهبري باعث تحکيم روابط شيعه و سني باشيم؟
(از سايت ولي عصر درخواست دارم نظر من را پخش کند) با تشکر فراوان.
3 | رضا | Iran - Tehran | ١٧:٢٢ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
8
 
10
پاسخ نظر
سلام واقعا جاي تاسفه.اينطور که دارن پيش ميبرن کم کم قسمت غرب و ... کلا تصرف اعتقادي خودشون درميارن.اميدواريم زودتر پيگيري کنن تا ازاين بدتر نشه السلام عليک يا فاطمه الزهرا يا بنت محمد قره عين الرسول يامظلومه.
4 | خاك پاي مولا علي ع | Iran - Shiraz | ١٨:٥٤ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
9
 
19
پاسخ نظر
پيامبراكرم ص فرمودندد هركس زهرارااذيت كند مراآزرده است وهركه مراآزرده كندخداراآزرده است پس چراازخدانميترسيد نام دشمن خدارابروى خيابانتون ميگذاريدلعنت خدابردشمنان خداودشمنان اهلبيت پيامبر
5 | كوثر ع | Iran - Tehran | ١٩:٢٠ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
9
 
19
پاسخ نظر
واقعا با اين حرفتون موافقم كه نه حضرت زهرا بلكه تمام ائمه در كشور ما مظلوم هستند!!! راستي هنوز اين خيابان با اين نامه؟؟
6 | حسين رنجبر | Iran - Tehran | ٢٠:٤٣ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
10
 
12
پاسخ نظر
لعنت بر اونايي که اين عمل شنيع را کردند ، وزارت کشور کجاست ؟!!!
7 | سيد محمد علويان | Iran - Mashhad | ٢٢:١٨ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
اين چه مقايسه اي است اشتباه گروهي چه ربطي به وحدت داره
8 | محمد | | ٠٨:٥٤ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
5
 
12
پاسخ نظر
سلام بربانوي مظلومي که حقش را غصب کردند وفرزندش راسقط کردند و... .اومي آيد وانتقام مادر مظلومه اش را ميگيرد.خدايا عاملان چنين کارهايي را به سزاي کارشان برسان وانان را؟؟؟؟نتهاي جهنم محشور کن.اللهم آمين
9 | علي | | ١٣:٠٩ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
9
 
11
پاسخ نظر
بله ديگه. يه روز ميگن ما تو شهرمون مسجد اهل سنت ميخوايم ، يه روز ميگن اذان ما پخش بشه ، يه روز ميگن اذان ما از صدا و سيما پخش بشه(كه اين دستور رهبري است) و در اين مورد تابع رهبرم . يه روز ميگن وزير ميخوايم ، يه روز ميگن ميخوايم تو مديريت كشور حضور داشته باشيم ، يه روز ميگن تو شهرهاي بزرگ مسجد ميخوايم ، يه روز ميگن تو تهران مسجد ميخوايم ، فرداميگن بيت رهبري رو واگذار كنيد به علماي ما و...... . فردا كل استان رو به نام ابوبكر و عمر و عثمان و خالد ابن وليد و... ميذارن. تا كي كوتاه اومدن آخ ؟!!!!!!! .همين اهل سنت ايران اند كه از سربريدن وهابيها در سوريه حمايت ميكنند.به قول دوستمون(خادم الزهرا) وحدت كه ميخوايد بايد پاي اين چيز ها هم باشيد.
10 | علي | | ١٣:١١ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
15
 
13
پاسخ نظر
لعنت خدا بر قاتل حضرت زهرا .
11 | مسلم | United States - Atlanta | ١٤:٣٠ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
واقعامتاسفم بران مسوليني که اجازه دادن دشمن حضرت زهرا اسمش دراين کشور شيعه نمايان شودان مسولين هم دران شهر باعمرمحشورشوندانشاالله .چون به شيعه واهل بيت خيانت کردند.درعربستان شيعيان نفس نمي کشندولي درايران چنين جسارتهايي ميشه
12 | bisetareh | Iran - Qom | ١٦:٢٢ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
سامان اسلامي
وحدت اسلامي يعني اينکه ما آشکارا و به اسم جلوي اهل سنت به خلفاي غاصب لعن نکنيم
ديگه کسي نگفته وحدت يعني به عمر خطاب حضرت بگيم يا اسم خيابان بزاريم
انشالله خدا زودتر کساني که باعث شدن اسم قاتل حضرت فاطمه بر سر خيابان تو ايران بره به سزا برسوندشون
ياعلي
13 | shia_ninja | Germany - Falkenstein | ٢٢:١٦ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
واي بر مسئولان...کم کم شروع کنن اسم ابوبکر..عثمان..رو براي وحدت با اهل سنت بزارن و خيابون هاي اطراف <<مسجد مکي>> رو هم براي وحدت با وهابي ها يزيد و معاويه بزارن ديگه....خدا لعنت کنه کساني رو که با اسم وحدت ضربه به دين ميزنند....يا بقيه الله مددي
14 | عباس | | ٢٢:٥٧ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
سلام عليكم اي كاش اين استاندار وجدان داشت اي كاش خواب نرود با اين كارش. با اين كارها وحدت تحقق نمي يابد تلويزن ما كه هفته وحدت كلمه اله را حذف كرد امروز اسم خيابان هشيار باشيد.نكنيد اين كار
15 | محسن ملايي | Iran - Tehran | ٢٢:٥٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
اللهم عجل لوليک الفرج
من کاري به وحدت واين چيزا ندارم اما واقعا" تو کشورهاي سني نشين حاضر اند اسم يک خيابان را به نام يکي از ايمه بذارند؟ بعيد مي بينم
16 | پرهيز | | ٢٠:٠٢ - ١٦ بهمن ١٣٩٢ |
آيا در عربستان شيعيان به حقوق خود رسيده اند
عربستاني كه سني ها سنگ آن را هميشه به سينه مي زنند
دريغا از يك مسجد-----
حضرت فاطمه (ٍس)هميشه مظلوم است
خدايا دوستداران عمر را با خود عمر محشور گردان ومحبان علي(‘ع)را باخود علي عليه السلام محشور گردان
17 | عباس | United Arab Emirates - Dubai | ١٠:٠٣ - ١٧ بهمن ١٣٩٢ |
خدايا ما را غافل از اهل بيت نكن ذره ايي. خدايا دشمنان را خوار و ذليل. كن. صدا وسيما اشتباه مي كنه كسي. نيست تذكر بدهد مسئولين همينطور به كجا مي رويد منتظر غضب خداوند باشيد ايا اين اشخاص با كدام جرات اين كار كردند. اينها اين كار نمي كنند بيايند از حريم فاطمه زهرا سلام الله عليها دفاع كنند بيدار باشيد سست ايمان نشويد
18 | علي | Iran - Tehran | ٢٠:٠٩ - ١٧ بهمن ١٣٩٢ |
تنها اينجا نيست که اين کارا کردن که........اسم يکي از خيابانهاي شهرستان گنبدکاووس هم به همين اسم سومي ؟؟؟؟؟.......خدا لعنت کنه همه ي کساني که بر امامان ما اهانت کردن و مورد اذيت قرار دادن من الآن الي قيام يوم الدين...
19 | اباذر غفاري | | ٠٣:٠٥ - ١٨ بهمن ١٣٩٢ |
تابکي خار در گلو چشم بر افق بايد ببست ...چشم در چشم روبروي شمر ذلجوشن نشست.باديدن اين خبر به حال همه مادران و خواهراني که ازما ايرانيان هنگام حمله ي وحشيانه ي عرب ها و رهبر وحشي آنها هتک حرمت شدن و به اسيري وکنيزي به عربستان برده شدن بسيار تاسف خوردم به خون هايي که هنگام ورود اين قوم وحشي به زمين ريخته شد چه خواهيد گفت به هنگام ورود به محضر مبارک بي بي دو عالم چه بگوييم واي بر ما به کسي که با سقيفه اش زمينه هتک حرمت بهحريم امام حسين (ع)رادر عاشورا بوجود آورده چه ميکنيم گراميش ميداريم ننگ بر ما اگر ساکت بنشينيم لبيک يا زهرا لبيک يا زينب لبيک يا حسين.
شايد روزي بخاطر اينکه بعضيا ناراحت نشوند لازم بشه خياباني نيز به نام صدام بزنيم .اگر فرمان رهبر عزيزم نبود جور ديگه در مورد عمر نظرم را ميگفتم .مردم باغيرت و ناموس پرست کرد برادران ايراني و عزيزم کاري را که صدام نتوانست با ما بکند عمر با بي شرمي تمام انجام داد سري به کتابهاي تاريخ بزنيد تا ببينيد با چه حقارتي با پارسيان رفتار ميکرد
20 | خادمه الزهرا | United Kingdom - High Wycombe | ١٢:٥٣ - ١٨ بهمن ١٣٩٢ |
آقاي حسين حالا فکر کردي مثلا با اين شاهکار که اسم خيابون رو بذاريم حضرت عمر ديگه شيعه اي کشته نميشه? فکر کردي آگه يه قدم عقب برم طرف مقابلت هم يه قدم باهات راه مياد? اصلا به فرض هم که بياد کدوم تقيه اي به شيعه اجازه ميده که به عمر بچه حضرت عمر تازه اعزامش هم بکنه بزنه سر خيابون? تا حالا کدوم يک از معصومين ما يا حتي واگذارشود يا حتي علماي قديم و جديد از همچين لفظي استفاده کردن? نه برادر من اوني که شيعه مي کشه تا سرتاپا سني نشي مسلمون هم نمي دونتت چه رسد به برادر. با استدلال شما امام حسين هم آگه يه اميرالمومنين يزيد مي گفت خودش و همه خانوادش شهيد نميشدن
21 | مصطفي اسماعيل زاده | Iraq - Sulaymaniyah | ٢٠:٠٦ - ١٨ بهمن ١٣٩٢ |
نمرديم و معناي وحدت را هم فهميديم.وحدت يعني نام قاتل دخت رسول الله شود زينت بخش خيابان هاي اين مرز وبوم
22 | فرزند كعبه | | ٠١:٥٣ - ١٩ بهمن ١٣٩٢ |
تصميم گرفتيم در مقابله با اين عمل بدون تدبير شهرداري سقز به صورت تمام قد بايستيم و اقدامي کاربردي جهت تغيير نام اين خيابان و جلوگيري از اقدام مشابه به عمل آوريم. فلذا از تمام بازديدکنندگان محترم تقاضا مي شود در اين راستا اگر ايده اي کاربردي با نگاه وحدت اسلامي مد نظرشان است ما را در جريان قرار دهند تا از آن جهت دفاع از مظلوميت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها استفاده نمائيم.
در همين راستا از تمام مديران محترم وبلاگ ها و وب سايت ها تقاضا مي شود در انتشار اين خبر در پايگاه هاي مطبوع و سايت هاي اجتماعي از هيچ کوششي دريغ نورزند تا انشاء الله هرچه زودتر بتوانيم نظرات و ايده هاي مختلف محبين اهل بيت عليهم السلام را جمع آوري نموده و طبق آن اقدام نمائيم انشاء الله
فرزند کعبه http://www.110fk.ir/the-news/79-news-news/260-saghez.html
23 | سعيد | | ١٠:٢٦ - ١٩ بهمن ١٣٩٢ |
خدايا به مظلوميت بي بي فاطمه مهدي (عج) همه ي عاملين اين امر را با خليفه دوم(که طبق روايات ???من ال??? هست) محشور بگردان.
24 | ابوذر قنبري علي سردي | | ١٧:٥٤ - ١٩ بهمن ١٣٩٢ |
خداوندا باعث وباني اين کار را باعمر مشهور گردان(در دوزخ جهنم ان شاء الله)
25 | خادم المهدي | | ١٠:٢٤ - ٢١ بهمن ١٣٩٢ |
صرفا اينکه به رساندن خبر اکتفا کنيد غلط است
براي برداشتن خود شهردار باخيابانش اقدامات لازم را انجام دهيد
26 | حق | | ١٢:٢١ - ٢١ بهمن ١٣٩٢ |
پيشنهاد:
اسم حضرت ابو لولو را در كوچه ها و خيابانها رايج كنيم شايد كمي قلب يوسف زهرا التيام يابد.
27 | متين | | ٠٤:٥٥ - ٢٢ بهمن ١٣٩٢ |
سلام عليکم
احتمالا انتهاي خيابون به بالاي کوه ختم ميشه !!! (اگه اينجوري باشه من موافقم چون جنبه تاريخي پيدا ميکنه)
يا اباصالح المهدي ادرکني"
28 | داود | | ٢٢:١٧ - ٠٦ فروردين ١٣٩٧ |
8
 
19
پاسخ نظر
امیر المومنین عمربن خطاب رضی الله عنه امیر مسلمانان مقامی بسیار بزرگ و شامخ هستند که در زمان ایشان خدمات بسیار زیادی به اسلام‌ و قرآن شد و فوت کردن حضرت فاطمه دخت نبی اکرم به ایشان ارتباطی نداره در بسیاری از کتب هم علت فوت ایشان رحلت جانسوز نبی اکرم صلوات الله علیه بوده در ایران هم تا سال ۷۲ در تقویم ملی از واژه وفات استفاده شده است بهتره این چهره حق به جانب و مظلوم نشان دادن امامان رو کنار بگذارید زیرا که طبق کلام‌گهربار امیرالمومنین علی حیدر کرار رضی الله عنه مورد ظلم واقع شدن هم گناه شمرده میشود.

پاسخ:
باسلام
تقويم و رسانه نمي تواند ملاك درستي يا نادرستي وقايع و اعتقادات باشد
در این خصوص (بحث تقویم و حمله به خانه حضرت زهرا (س)) به این آدرس های ذیل رجوع کنید
و
چرا اميرمؤمنان (عليه السلام) از همسرش دفاع نكرد؟

موفق باشيد
والسلام علی من التبع الهدی
29 | اسلام واقعی | | ١٨:٣٤ - ١٦ شهریور ١٣٩٩ |
15
 
33
پاسخ نظر
سایت ولی شیطان مجوس از نام عمر مثل بسم الله گفتن جلوی شیطان وحشت داره.البته قزوینی و پیروانش همون هایی هستند گه میگن ما فتوحات اسلامی رو هم قبول نداریم یعنی ذات اینها دشمنی با اصل اسلام اهل بیت رو بهانه قرار دادند

پاسخ:
با سلام
فتوحاتی که با قتل و کشتار و وحشی گری باشد نه تنها نباید تأیید کرد بلکه باید آن را محکوم کرد تا دیگر کسی جرأت نکند شهوت کشورگشایی را به اسم اسلام و گسترش اسلام جا نزند.
برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=11340
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
1 |اسلام واقعی||١٤:٤٦ - ٢٢ شهریور ١٣٩٩ |
9
 
27
خیلی عجیبه و خنده دار پس چطور امام علی مشورت داده و همگاری گرده و چطور فرزندانش در این فتوحات حضور داشتند(به قول صریح دگتر حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلا فرهنگی و فرد نزدیگ مقام معظم رهبری امام حسن و امام حسین در فتوحات ایران و شمال آفریقا حضور داشتند) تمام یاران نزدیگ علی تو این فتوحات حضور داشتند تمام صحابه پیامبر تو این فتوحات حضور داشتند ،حتی خود امام خمینی فیلم سخنرانیش در مورد فتوحات هست گه میگه اینهایی گه فتوحات گردند افرادی بودند با ایمان قوی مثل ما ضعیف النفس نبودند و اینها عدالت رو گسترش دادند چطور شما بر خلاف امام خمینی میگید این فتوحات برای شهوت و هوس رانی بود. شماها دشمنان اسلام و اهل بیت هستید
پاسخ:
با سلام
امیرالمومنین علیه السلام زمانی به خلفاء مشورت می داد که می دید خلفاء با بی کفایتی تمام در حال نابودی اسلام هستند و دارند طوری عمل می کنند که دشمنان اسلام در حال غلبه بر مسلمین هستند، در این شرایط امیرالمومنین علیه السلام برای حفظ اسلام به خلفاء مشورت می داد تا جلوی نابودی اسلام و مسلمین را بگیرد.
به عنوان مثال زمانی که عمر می خواست به ایران حمله کند، حضرت به او مشورت داد و گفت که خودت در این جنگ شرکت نکن؛ زیرا امیرالمومنین علیه السلام از سابقه عمر خبر داشت می دانست که عمر در جنگ ها اگر کوچک ترین احساس خطری کند فرار را بر قرار ترجیح می دهد و از بالای این کوه به بالای آن کوه پناه می برد و اگر در جنگ با ایران چنین می کرد باعث قوت گرفتن دشمن می شد و این دشمن تا خود مدینه می آمد و تمامی مسلمانان را می کشت تا دیگر اثری از اسلام نماند.
هیچ یک از فرزندان امیرالمومنین علیه السلام در فتوحات شرکت نداشتند.
امیرالمومنین علیه السلام در جریان جنگ صفین به فرزندان خود اجازه جنگ نمی دادند و می فرمودند این ها یادگار پیامبر صلی الله علیه و آله هستند و اگر این ها شهید شوند دیگر یادگاری از پیامبر صلی الله علیه و آله نخواهیم داشت، آن وقت چطور اجازه می دادند که فرزندان شان در جنگ های خلفاء شرکت کنند در حالی که نسبت به جنگ صفین از سن کمتری هم برخوردار بودند؟
آقای پور ازغدی خودش مسول صحبت های خودش است.
ما از شما و تمامی کسانی که چنین ادعایی دارند می خواهیم یک سند معتبر بر شرکت فرزندان امیرالمومنین علیه السلام در جنگ های خلفاء ارائه دهند.
جنایاتی که در فتح ایران صورت گرفته است خودش گواه بر این است که فتوحات هیچ کدام اسلامی نبودند؛ چون در هیچ کجای اسلام ما دستور به انجام این چنین جنایاتی نداریم.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
2 |آرش شاهدی||١٢:٤٨ - ٢٤ شهریور ١٣٩٩ |
19
 
0
برای دیدن گوشه ای از جنایاتی که عمر در ایران انجام داد به ادرس زیر لینک شوید و کلیپ ها رو ببینید!
https://masaf.ir/RaefipourClips/post/59310-کلیپ/-استاد-رائفی-پور---فتوحات-غیر-اسلامی-(9-قسمت).html
30 | آرش شاهدی | | ١٤:٠٣ - ١٧ شهریور ١٣٩٩ |
تو از خودت چیزی نداری! سنی هستی چون بابات سنی بوده. او هم از خودش چیزی نداره از پدرش گرفته! ما هم همینطور.
بیاین واقع بین باشیم.
اگر پدرانمان مسیحی بودند مسیحی بودیم یهودی بودند یهودی بودیم و ..پس اینقدر لجاجت نکنید و نگید ما راست میگیم!
از کجا می دونی؟ ماباید در مورد دین خودمون تحقیق کنیم. پیامبر فرمود امت من بعداز من 73 فرقه می شوند که فقط یکی اهل بهشت است و 72 فرقه دیگر جهنمی هستند...
ما داریم به صحیح ترین کتب شما استناد می کنیم.
فرض کنید پدرتان شیعه بود طبعا شما هم شیعه بودی.حال با فرض اینکه حق با اهل سنت است اگر در ان زمان یک سنی می امد وبه شما می گفت حق با ماست شما قبول می کردی؟ باز می گفتی حق با ماست.این یک چیز طبیعی است.
پس اینقدر اصرار و پا فشاری نکنید. به جایش تحقیق کنید. اونیکه بت پرسته باباش هم بت پرست بوده. شافعی مذهبی؟ چرا حنفی نشدی؟از کجا می دونی بابات داره درست فکر می کنه؟
شیعه برای تمام شبهاتی گه در این سالیان دراز این بالا منبری های تو مخ شما چپوندن جواب قاطع و قانع کننده از صحیح ترین کتاب های شما دارد.شده این شبهاتی که اینها مطرح می کنند را بری از یک روحانی شیعه بپرسی؟بالاخره ما هم جواب داریم! نه چون 1- تنبلی می کنی!2- دوست داری اوضاع همینطور باقی بمونه!جواب ما را هم بشنو بعد تصمیم بگیر.شبهاتی مثل:
1-اگه اینطوره چرا عمر با ام کلثوم دختر حضرت فاطمه ازدواج کرد؟
2- چرا حضرت علی اسم فرزندان خود را به اسامی خلفا نام گذاری کرد؟
3-چرا مسئله غدیر در مکه و منا که همه بودند مطرح نشد؟
4-پس چرا مردم با ابوبکر بیعت کردند؟ و...
همین عناوین را در گوگل سرچ کنید و ترجیحا تهش بنویسید ولی عصر تا مقاله همین سایت بالا بیاید.
حال من یک سوال از شما دارم مگه نمی گید همسران پیامبر هم جزو اهل بیت اند پس این روایت صحیح مسلم لابد غلطه؟
در صحيح مسلم آمده كه از زيد بن ارقم سؤال شد آيا به زنان پيامبر (ص) اهل بيت پيامبر گفته مي شود يا خير؟ پاسخ داد همسر يك مرد از اهل بيت آن به حساب نمي آيد زيرا چه بسا زني با مردي يك عمر زندگي مي كند ولي در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بيت پدر محسوب مي شود:

إنّ زيد بن أرقم سئل عن المراد بأهل البيت هل هم النساء ؟ قال: لا / وأيم اللّه ، إنّ المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر ، ثمّ يطلّقها ، فترجع إلي أبيها وقومها.

صحيح مسلم: ج 7 ص 123، (رقم 6381)، كتاب فضائل الصحابة، باب فضائل علي بن أبي طالب (ع).
همین امروز این سوال رو از امام جماعت مسجد یا یک ماموستا بپرسید. بدانید همین شخص اگر پدرش شیعه می بود او الان یک روحانی شیعه می بود و می گفت حق با شیعه است.
2 حالت داریم1-همسران پیامبر جزو اهل بیت نیستند.2-صحیح مسلم کتابی کاملا صحیح نیست چون ما یک مثال نقض پیدا کردیم. در ضمن حواستان را جمع کنید که این روایت در پایین صفحه مورد نظر است. چون بالای همین صفحه هم روایتی با همین مضمون وجوددارد.
وانا تارك فيكم ثقلين أولهما كتاب الله فيه الهدى والنور فخذوا بكتاب الله واستمسكوا به فحث على كتاب الله ورغب فيه ثم قال وأهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي فقال له حصين ومن أهل بيته يا زيد أليس نساؤه من أهل بيته قال نساؤه من أهل بيته ولكن أهل بيته من حرم الصدقة بعده قال ومن هم قال هم آل على وآل عقيل وآل جعفر وآل عباس قال كل هؤلاء حرم الصدقة قال نعم
صحيح مسلم - مسلم النيشابوري - ج 7 ص 123
در ادامه روایت به صراحت می گوید که زنان جزء اهل بیت هستند؛ اما اهل بیتی که منظور و مراد است شامل زنان نمی شود؛ بلکه شامل افرادی می شود که صدقه بر آن ها حرام است.
بعضی از حرام لقمه ها این روایت را ناقص نقل می کنند تا قال نساؤه من أهل بيته چه وهابی چه سنی
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها