2024 May 4 - شنبه 15 ارديبهشت 1403
مقاله عالم وهابي و يكسان دانستن شيعيان و كافران
کد مطلب: ٤٨٣٥ تاریخ انتشار: ١٣ آبان ١٣٨٦ تعداد بازدید: 3203
اخبار » عمومي
مقاله عالم وهابي و يكسان دانستن شيعيان و كافران


شيخ سلمان العودة، وهابي معروف در مقاله‌اي كه در روزنامه الجزيره عربستان چاپ كرد، با زباني كفر آميز شيعيان را با كافران يهودي، مسيحي و زرتشتي همانند دانست.


وي در اين مقاله كه به مناسبت عيد فطر چاپ شده بود، بزرگداشت عيد غدير را به وسيله شيعه، توجيهي براي تكفير شيعيان دانست.


در قسمتي از مقاله «عيد است؛ شاد باشيم» آمده است: همانطور كه يهوديان عيدهاي خودشان را، مسيحيان عيدهاي خودشان را و زرتشتيان عيدهاي مخصوص خود را دارند، شيعيان نيز عيدهاي ويژه خود را دارند مانند عيد غدير. وي در ادامه نوشته است: اما مسلمانان فقط دو عيد دارند «عيد فطر» و «عيد قربان».


شيخ سلمان العودة كه رسانه‌هاي عربستان سعي مي‌كنند او را يك روشنفكر و مدعي بيداري جلوه دهند، هر از چند گاهي به گذشته واپس مانده وهابي خود باز مي‌گردد.


يك پژوهشگر سعودي در اين باره مي‌گويد: اين اولين باري نيست كه العودة به يك طايفه بزرگ اسلامي در حد شيعه توهين مي‌كند. وي مي‌افزايد: العودة بارها در شبكه ماهواره‌اي معروفي، دروغي را به شيعه نسبت داده است مبني بر اينكه آنان اعتقاد دارند كه جبرئيل، رسالت را بر امام علي (ع) نازل كرده است.


همچنين وي افزود: عجيب آن است كه يك روزنامه رسمي چنين مقاله‌اي را چاپ مي‌كند كه به طايفه بزرگي از اسلام توهين مي‌كند، در حالي كه مسؤولان دولتي به صراحت سخناني بر خلاف رويه اين مقاله بيان مي‌كنند.


يك استاد شيعه دانشگاه معتقد است: العودة با اين مقاله و با تكفير بي هدف ديگران، در صدد جبران حمله خود به اسامه بن لادن در اوايل ماه مبارك رمضان است. وي افزود: اين مقاله به مثابه عيدي زشتي بود كه العودة به همفكران خود داد و چهره خود را در افكار عمومي يا دست كم افكار عمومي فرهيختگان، ناپسند جلوه داد و تبديل به مظهر تعصب تكفيري شد.


يك روحاني شيعه عربستاني مي‌گويد: بدترين چيزي كه در اين مقاله يافت مي‌شود، رويارويي بزرگداشت عيد غدير توسط شيعيان و بزرگداشت عيد فطر و قربان توسط همه مسلمانان است.


اين روحاني ادامه داد: ‌اين سخن گزافه‌اي است و در حد دروغ جلوه دادن عمدي حقيقت است. بيشتر مسلمانان ـ كه شامل شيعيان هم مي‌شود ـ مناسبت‌هاي اسلامي را جشن مي‌گيرند مانند ميلاد پيامبر (ص)، مبعث، شب معراج و ميلاد ائمه (ع) و اولياء؛ در حالي كه وهابيان همه اين جشن‌ها را بدعت و شرك تا حد خروج از دين مي‌دانند.


بخشي از مقاله عودة
عيدهاي كافران مربوط به امور دنيوي مي‌شود مانند: برپايي دولت، سقوط دولت، به قدرت رسيدن يك حاكم، تاجگذاري پادشاهان و ازدواج آنان، يا يك مناسبت زماني است مانند فرارسيدن بهار و ...


يهوديان عيدهاي خودشان را دارند، مسيحيان نيز عيدهاي خودشان را دارند مانند عيد پنجشنبه، كه تصور مي‌كنند در اين روز مائده‌اي از آسمان بر عيسي (ع) نازل شد، همچنين عيد تولد عيسي (ع)، كريسمس، عيد شكرگزاري، عيد بخشش ... كه هم‌اكنون در همه كشورهاي اروپايي و آمريكايي و ديگر كشورهاي مسيحي اين روزها جشن گرفته مي‌شود و گاهي برخي مسلمانان نيز از روي ناداني و يا حتي نفاق همگام با مسيحيان در اين روزها به جشن مي‌پردازند.


زرتشتيان نيز عيدهاي خاص خود را دارند مانند عيد مهرگان، عيد نوروز و ...


شيعيان نيز عيدهاي ويژه خودشان را دارند مانند عيد غدير كه فكر مي‌كنند پيامبر در اين روز علي و ائمه دوازده‌گانه را به خلافت نصب كرده است. شيعيان در اين زمينه تأليفات بسياري دارند؛ از جمله كتابي به نام «يوم الغدير» در چند ده جلد[1].


پي نوشت:
[1] . نويسنده كه از عالمان وهابي به شمار مي‌رود، هنوز اسم صحيح كتاب علامه اميني «الغدير» و تعداد مجلداتش را نمي‌داند




Share
1 | عليرضا رئيسي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٤ آبان ١٣٨٦ |
در جواب چنين كسي فقط بايد گفت : (( لا يستخفنك الذين لا يعلمون ))
2 | دكتر علي مقدمي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٦ آبان ١٣٨٦ |
انکار حادثه عظيم و قطعي غدير جز به دليل تعصب و عناد امکان ندارد. تنها با استناد به روايات اهل سنت و تفاسير انان ميتوان اين را اثبات نمود.
3 | دكتر شقايق نانيها | Iran - Zahedan | ١٢:٠٠ - ٢٤ آبان ١٣٨٦ |
بدون عقل و تفكر داد و هوار كردن وعمل كردن:اولئك كالانعام
4 | روح الله يوسفي | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ٢٤ آبان ١٣٨٦ |
مطمئنا اگر کوچکترين سندي دال بر تعيين عمر از طرف پيامبر به جانشيني پيدا مي کردند ، اين واقعه را بزرگترين عيد اسلام معرفي مي کردند . مساله اين است که اينان هر چه را با عقائد خويش متضاد مي بينند سعي مي کنند بين آن چيز و کفر و شرک رابطه اي برقرار کنند
5 | مجيد | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٢٥ آبان ١٣٨٦ |
قال سيدنا محمد ( ص )لو ان عبدا عبد اللّه الف عام و الف عام و الف عام بين الركن و المقام ثم لقى اللّه عز و جل مبغضا لعلى بن ابيطالب و عترتى اكبه اللّه على منخريه فى النار ( پيامبر اكرم (ص ) فرمود:.اگـر بـنـده اى هـزار سـال و هزار سال و هزار سال در بين ركن و مقام , خدا را عبادت كند, ولى با بـغـض عـلـى بـن ابـى طـالـب و خاندان من در پيشگاه خدا حاضر شود, خداوند او را به رو در آتش جهنم مى اندازد,.) و يا على من زعم انه يحبنى و هو يبغضك فهو كذاب على جان ! دروغ مى گويد كسى كه فكر مى كند مرا دوست دارد ولى با تو كينه مى ورزد,.اين جماعت نادان به احاديث نبوي نميباشند فقط بر جهل خود اصرار دارند
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها