نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2855  »
61
کد مطلب: 13877 - عنوان: امامت و خلافت الهی امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) از زبان خود آن حضرت!
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ١٩:٤٣ - ١٨ اسفند ١٣٩٩
با سلام
دلم به درد می‌آید وقتی این همه روایت در وصایت ولایت خلافت و ... آمده
ان وقت عده‌ای از روی جهل یا عناد راحت از کنارش رد می‌شوند..به خصوص احتجاح مولا امیر المومنین در شورای شش نفره واقع تحسین برانگیز هست . این فقط مشت نمونه خروار هست. اقای قزوینی دست مریزا خداوند شما را در پناه صاحب الزمان از بلایای اسمانی و زمینی مصون دارد..اجرکم عند الله
62
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: ابوزینب - تاریخ انتشار: ١٠:٥٨ - ١٦ اسفند ١٣٩٩
سلام علیکم وقتتون بخیر

به نظر شما علت اینکه ابوبکر وعمر خلافت را از امام علی ع غصب کردند چه بود ؟

ایا کینه وبغض قریش بود؟ که ابن عباس ان را رد می کند وقبول ندارد

ولی باز از طرفی امام علی ع از قریش می نالد که انان مسبب غصب خلافت بودند

واز طرفی اهل سنت می گویند خلافت برای ابوبکر وعمر چیزی نداشته نه دنیای انها را اباد کرده نه کاخی ساختند نه ثروتی جمع کردند؟
واز سویی اقوام و نزدیکان آن دو در جنگها بوسیله علی ع کشته نشده بودند که بغض علی ع را داشته باشند پس برای چه خلافت را غصب کردند

واقعا این پارادوکسها چگونه قابل جمع است ؟

پاسخ:
با سلام
غزالی عالم بزرگ اهل سنت می گوید: به خاطر مال دنیا و ریاست طلبی خلافت امیرالمومنین علیه السلام غصب شد:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4955

این که امیرالمومنین علیه السلام از قریش گلایه دارند، بیشتر ناظر به عموهای خویش است که به خوبی از امیرالمومنین علیه السلام حمایت نکردند؛ لذا می فرماید: اگر حمزه و جعفر بودند کسی نمی توانست حق من را غصب کند.
عباس در این مسئله آن طور که باید از امیرالمومنین علیه السلام حمایت نکرد.

شما میراثی که عمر از خود برای فرزندانش به جای گذاشت را اگر ببینی آن وقت متوجه می شوید که آیا خلافت برای این ها از نظر مادی فایده داشته است یا خیر.

موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

63
کد مطلب: 6277 - عنوان: نسبت هذيان به رسول گرامي !!!
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ٢٢:٠٣ - ١٥ اسفند ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 74417
ماشاالله به احاطه کامل نویسنده ...
به اندازه کافی نویسنده محترم جوابتون را داد اما من فقط یک نکته عرض میکنم خدمت همه ...
اگرم بخوان از کسی تعریف بشه باید از امیر المومنین حضرت علی (علیه السلام) تعریف کنند که فاکاری کردند وجای پیامبر خوابیدند ....

شما که قران را قبول دارید چند ایه درباره ی شان منزلت عمر نازل شده است
اما بار ها وبار ها درباره ی شان منزلت حضرت علی علیه السلام ایه نازل شده هست مانند اهدا انگشتر به فقیر که جالبه سند همچین ایه هایی در کتب معتبر (نه الکب که بگین تحریفه) موجود هست !!!

کمی واقع بین باشم
التماس کمی تفکر
64
کد مطلب: 6277 - عنوان: نسبت هذيان به رسول گرامي !!!
نام و نام خانوادگی: جواب اصلی اهل تسنن ها - تاریخ انتشار: ٢١:٥٤ - ١٥ اسفند ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 57418
شما که اهل واقعیت وتحقیق هستید ....دفاعیات اهل تسنن میدونید چی هست ؟
1- میگن این روایت ضعیف و غیر معتبر هست درصورتی که در صحیح مسلم وبخارا امده است
2-میگویند منظور اینجا این است که قران کافی و نیازی به سخنان پیامبر نیست (درصورتی که پیامبر خودشون فرمودند ما مفسران قرانیم و بار ها در حدیث ثقلین که اتفاقا منابع این هم در کتب معتبر اهل تسنن از جمله صحیح مسلم ومستدرک الصالحین .... امده هست که فرمودند قران وامامت با هم هست وقران به تنهایی کافی نیست ....

توجیهات دیگر که چون خیلی الکی وپیش پا افتاده هست که ارزش بحث کردن نداره ...
مانند : استفهام انکاره این جمله (پس چرا پیامبر ناراحت شدند؟؟؟؟)

جالبه مقداری کثیری از این احادیث موجود هست اما بازم بعضی ها به دنبال حقیقت واصل دین نمی گردند
65
کد مطلب: 6342 - عنوان: بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ٢١:٠٢ - ١٢ اسفند ١٣٩٩
سلام علیکم

تو کتاب راهنمای حقیقت اقای سبحانی آمده بعد از خواستگاری عمر از ام کلثوم ، امام علی ع با برادرش عقیل مشورت کرد و او به شدت با این ازدواج مخالفت نمود

منبع اقای سبحانی مجمع الزوائد هیثمی ج 8 بود
ولی بنده هرچه گشتم چنین چیزی در مجمع الزوائد ندیدم بی زحمت شما یه نگاهی بکنید اگر هست متن عربی شو بذارید ممنون از شما
پاسخ:
با سلام
منظور شما این روایت است:
عن أسلم مولى عمر قال دعا عمر بن الخطاب علي بن أبي طالب فساره ثم قام على فجاء الصفة فوجد العبا س وعقيلا والحسين فشاورهم في تزويج عمر أم كلثوم فغضب عقيل
مجمع الزوائد ج 4 ص 271
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

66
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١٢:٠٩ - ١٢ اسفند ١٣٩٩
سلام
اينكه سنيها نقل ميكنند امام علی ع پشت سر خلفا نماز خوانده است صحت دارد؟

منبع سخن اهل سنت در این اعتقادشون چیه؟
پاسخ:
با سلام
برای دریافت پاسخ به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5165
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

67
کد مطلب: 5148 - عنوان: اگر ابوبكر و عمر، غاصب خلافت بودند ، چرا امام علي (ع) با خلفا همكاري مي كرد؟
نام و نام خانوادگی: بنیامین - تاریخ انتشار: ٠٣:٥٢ - ١٠ اسفند ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 74813
این چیزای را که امام فکر کرده که مبدا فتنه در میان مسلمانان رخنه کنه و... فکر کرده یا نقل قول هم کرده؟ در ضمن مماشات برای احقاق حق، کمتر از گناه نیست. در اسلام اساس ثابت است این نوع مظلوم نمایی توجیحاتیست که آخندها برای ما آورده اند. من از اخوند محل مون پرسیدم چرا عمر به جای فاطمه زهرا ، امام علی را نکشد؟ مگر کشتن دختر پیامبر چه سودی به عمر میرساند؟ پاسخ نداشت! گفت نمی دونم! و سوال دومم این بود که اصحاب کرام همه نزد پیامبر آموزش دیدند چه باعث شده که در این میان فقط امام علی علم غیب داشته باشه و بقیه افراد عادی باشه؟ این که تفاوتی با دوران جاهلیت نکرد؟ اعراب جاهل نیز ادعا داشتند که کسی باید جاگزین حاکم قبیله باشند که نسبی با حاکم داشته باشند . حالانکه در اسلام برتری نسبی مردود اعلام شد. سوال دیگه هم در مورد امام زمان بود. من پرسیدم اگه امام زمان ظهور کند همین دین را پیاده خواهد کرد یا دین جدیدی با خود خواهد آورد؟ در ضمن در این مدت که امام غیب هس؟ ازدواج کرده یا نکرده . نماز جمعه میخواند یا نمی خواند؟ این ها سوالتی بود که پاسخ آن در کتب شعیه است و نه هم آخند ها پاسخی به آن داشتند. از همین رو من سنی شده ام

پاسخ:
با سلام
چه کسی می گوید که قصد به شهادت رساندن امیرالمومنین علیه السلام را نداشتند؟
مگر ابوبکر به خالد بن ولید دستور نداد که امیرالمومین علیه السلام را در نماز بکشد و به او گفته بود که به محض این که سلام نماز را دادم گردن امیرالمومنین علیه السلام را بزند؟
در انتهای کار وقتی تشهد را گفت، سلام نماز را نداد و به جای آن گفت لا تفعل خالد، خالد کاری که به تو گفته بودم انجام نده و بعد سلام نماز را داد.
حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از امام خود به شهادت رسید، دشمن فکرش را هم نمی کرد که حضرت زهرا سلام الله علیها خودش را فدای امیرالمومنین علیه السلام بکند و لذا با میدان آمدن حضرت زهرا سلام الله علیها تمام محاسبات آن ها بهم خورد؛ چون قرار بود امیرالمومنین علیه السلام را ببرند که اگر بیعت کرد که هیچ و اگر بیعت نکرد گردن او را بزنند کما این که در مسجد شمشیر بر گردن امیرالمومنین علیه السلام گذاشته بودند که باز هم صدیقه طاهره سلام الله علیها خودش را رساند و مانع شد.
در رابطه با سوال دوم، به چه دلیل در میان آن همه انسان در دوران جاهلیت، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به مقام نبوت رسید؟ چرا دیگر افراد نبی نشدند؟
به همان دلیلی که پیامبر صلی الله علیه و آله به مقام نبوت رسید، دقیقا به همان دلیل امیرالمومنین علیه السلام هم به مقام امامت و دیگر مقامات رسید.
در ثانی شما فضائل امیرالمومنین علیه السلام را با دیگر صحابه نگاه کنید، اگر بنا بر افضلیت هم باشد باید امیرالمومنین علیه السلام خلیفه شود؛ چون افضل صحابه است؛ زیرا ایشان در دامن پیامبر رشد کردند و از ابتدا با تربیت نبوی بزرگ شدند، اولین مسلمان بودند، اولین کسی بودند که با پیامبر صلی الله علیه و آله نماز خواندند، کرار غیر فرار در تمامی جنگ ها بودند؛ بر خلاف دیگر صحابه و خلفاء که همیشه در جنگ فراری بودند، تنها کسی بودند که به آیه نجوا عمل کردند، جان خودشان را در لیله المبیت در کف دست گرفتند و در جای پیامبر صلی الله علیه و آله خوابیدند، اعلم صحابه بودند، اشجع صحابه بودند، اشرف صحابه از نظر نسب بودند، یک لحظه به بت سجده نکردند و .... هزاران و میلیون ها فضیلتی که امیرالمومنین دارند و صحابه نه تنها آن فضائل را ندارند؛ بلکه رذائلی دارند که از انسان عادی بعید است؛، مثل شک در نبوت پیامبر صلی الله علیه و آله که توسط عمر در ماجرای صلح حدیبیه صورت گرفت و یا نقشه ترور پیامبر که توسط خلفاء در بازگشت از تبوک صورت گرفت و....

امام زمان صلوات الله علیه زمانی که ظهور کند دین اسلام را پیاده می کند؛ اما تمام بدعت هایی که صورت گرفته است را از بین می برد و دین اسلام حقیقی را احیاء می کند.
این که امام ازدواج کرده است یا نکرده است برای شما چه تفاوتی دارد؟
نماز جمعه از واجبات است و قطعا در عصر ظهور نماز جمعه خواهد بود.

شما شیعه نبودی که بخواهی سنی شوی، این مسائل پیش پا افتاده است و با سرچ در گوگل هم می توانستید به جواب های آن برسید.

موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

68
کد مطلب: 5148 - عنوان: اگر ابوبكر و عمر، غاصب خلافت بودند ، چرا امام علي (ع) با خلفا همكاري مي كرد؟
نام و نام خانوادگی: بنیامین - تاریخ انتشار: ٠٣:٤٣ - ١٠ اسفند ١٣٩٩
من یک سوال دارم: از آنجا شعیه ها معتقد اند امام علی ع و سایر امامان علم غیب دارد، چگونه امکان دارد وقتی کسی علم غیب داشته باشد بعد از وقوع حادثه ای که قرار است اتفاق بیفتد باخبر باشد! ولی کاری نکند! به نظر من این مظلوم نمایی بیش از آن که برای نشانه ای از معصومیت و.. باشد، نشانه ای از بی عرضه گی است که قطعا این طور نیست! حتی با هیچ توجیه نمی شود قانع شد که یک امام اجازه بدهد دختر پیامبر ص را کسیی بکشد و او این واقعه را برای صیانت و حفاظت از اسلام بپذیرد. منطقی نیست! و در آخر دختر اش را هم به قاتل زن اش بدهد. این پارادوکس را توضیح بدهید. حالا نگویید که شوهر حضرت ام الگلثوم کسی دیگری بود؟ جون اخوندای مانند قزوینی و.. به آزدواج دختر امام علی با عمر توافق نظر دارند. در ضمن در عراق زیارتی است به اسم عمر ابن علی ، اسم پسر حضرت علی ، عمر بود؟
پاسخ:
با سلام
بله اگر علم غیب به دست من و شما بود برای تمامی امور خود از آن استفاده می کردیم؛ اما در مورد اهل بیت علیهم السلام این گونه نیست، علم غیب هم مانند معجزه است؛ همان طوری که انبیاء قدرت به آوردن معجزه دارند؛ اما همیشه از معجزه استفاده نمی کنند و فقط در شرایط خاصی معجزه را برای مردم می آورند، علم غیب هم چنین است، اهل بیت علیهم السلام در شرایط خاصی فقط از علم غیب استفاده می کنند.
آیا عدم استفاده انبیاء از معجزه خود در همه موارد نشان از بی عرضه گی انبیاء است؟
آیا پیامبر صلی الله علیه و آله قدرت نداشت که از معجزه خود استفاده کند تا در جنگ احد شکست نخورد؟
اما در رابطه با موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شما این مسئله را چطور توجیح می کنید که چرا پیامبر از مسلمانان در ابتدای دعوت خود دفاع نکرد و گذاشت آن ها به شهادت برسند؟
مگر سمیه و یاسر از اولین افرادی که پیامبر ایمان آوردند نبودند؟
مگر در حضور پیامبر صلی الله علیه و آله آنان را شکنجه نمی دادند تا دست از اسلام بکشند؟
چرا پیامبر صلی الله علیه و آله چنین اجازه ای داد؟
در رابطه با ازدواج ام کلثوم ما در سایت ولی عصر پنبه این بحث را زده ایم و کاملا به آن پاسخ داده ایم که ازدواج با دختر ابوبکر صورت گرفته است، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6342
نهایت مطلب این است که اصلا عمر با ام کلثوم دختر امیرالمومنین علیه السلام ازدواج کرده است، در اینجا امیرالمومین علیه السلام به سنت انبیاء عمل کرده است، مگر حضرت لوط علی نبینا و آله و علیه السلام دختران خود را به قوم لواط کار خود پیشنهاد نداد؟ امیرالمومنین علیه السلام هم عمل حضرت لوط علی نبینا و آله و علیه السلام را انجام داده است.
در رابطه با نام گذاری فرزندان هم این شبهه نخ نما شده است و ما مفصل در سایت ولی عصر به آن پاسخ داده ایم:
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5137
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

69
کد مطلب: 9215 - عنوان: استناد امیرالمؤمنین به حدیث غدیر، بر امامت و خلافت خویش!
نام و نام خانوادگی: مهدی امامی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٤ - ٠٩ اسفند ١٣٩٩
سلام علیکم.
لطفا منبع این گفته آقای دکتر قزوینی را بفرمایید:

«بن باز» می‌گوید: «ابن تیمیه» هم جزو ابدال بوده است و تدبیر عالم هستی به عهده او بوده است.

ممنون
پاسخ:
با سلام
در كتاب مسائل ابن باز می گوید:
وسئل من ابن تيمية وابن قيم : امن الابدال هم؟ الجواب : هم من خير الابدال .
از بن باز در مورد ابن تيميه و ابن قيم پرسيدند : كه آيا اين ها از ابدال هستند ؟
جواب مي دهد : آن ها از بهترين ابدال هستند .
مسائل امام بن باز ، با جمع آوري شيخ ابو محمد عبد الله بن مانع ، ج 1 ، چاپ دار ابن حزم ، ص 49 ، سؤال 79
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

70
کد مطلب: 5021 - عنوان: ديدگاه اميرمؤمنان عليه السلام در باره ابوبكر و عمر+ تصوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: ناشناس - تاریخ انتشار: ١١:٥٦ - ٠٨ اسفند ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 75946
به عنوان یک شیعه شمادارین اشتباه می گین واقعه غدیرخم برای جانشینی امام علی کافی دیگه ایه احتیاج نیست پیامبرمستقیما جلوی بیست هزارنفرحالا بیشتریاکمترگفتن علی جانشین من درضمن درموردعمراگرتواینترنت واما درموردشخصیت بزرگ عمرشما اگراین مطلب بخونید متوجه می شید به روایت اهل سنت داریم که یک اعرابی سوالاتی از خلیفه ی دوم کرد واو به علی(ع)رو کرد وآن سوالات را از حضرت پرسید و حضرت هم جواب دادند.

اعرابی به عمر اعتراض کرد که تو امیرمومنان هستی چرا جواب مرا ندادی؟عمر گفت:"وَیحَکَ ما تَدری مَن هذا؟هذا مولایَ وَمولی کُلِّ مومِنٍ وَ مَن لَم یَکُن مولاهُ فَلَیسَ بِمومِنٍ./وای بر تو،آیا میدانی این مردکیست؟این مرد مولای من ومولای هر مومنی است وکسی که علی مولای او بناشد مومن نیست.

سوالات عجیب غریب از امام علی (ع) !

کتاب "مقام الامام امیرالمومنین عندالخلفاء"ص 29 ونیز امام احمد در باب فضائل میگوید:

سبب این که عمر گفت:"اعوذ بالله من معضله لیس لها ابوالحسن/پناه میبرم به خدا از مشکله ای که ابوالحسن در آن نباشد" این بود که پادشاه روم به عمر نامه ای نوشت و از او مسائلی راپرسید.

پس عمر آن مسائل را برای صحابه گفت،پس جوابی نزد آنها نیافت.آن سوال ها را نزد علی(ع) معروض داشت،پس آن حضرت در اندک مدت پاسخ گفت .ملک روم به نام بنی الاصفر پرسیده بود:

1_آن چیست که خدا آن را خلق نکرده؟

2_ آن چیست که خدا آن را نمی داند؟

3_ آن چیست که نزد خدا نیست؟

4_ آن چیست که تمامش دهان است؟

5_ آن چیست که تمامش پا است؟

6_ آن چیست که تمامش چشم است؟

7_ آن چیست که تمامش بال است؟

8_خبر بده از مردی که برایش فامیل نیست؟

9_خبر بده از چهارچیزی که رحم وشکمی آن ها را حمل نکرده؟

10_خبر بده از چیزی که نفس میکشد ولی روح در آن نیست؟

11_صوت ناقوس چه میگوید؟

12_خبر بده از حرکت کننده ای که یک بار حرکت کرد؟

13_خبر بده از درختی که سواره صدسال در سایه اش میرود و تمام نمیشود،مثلش در دنیا چیست؟

14_خبر بده از مکانی که خورشید یک بار بیشتر بر آن نتابید.

15_خبر بده از درختی که بدون آب رویید.

16_مثل اهل بهشت که میخورند و مینوشند وبرایشان مدفوع وبولی نیست،در دنیا چیست؟

17_مثل سفره ی گسترده ی بهشتی که در آن قدح هایی است و در هر قدح انواع رنگارنگ غذا است که مخلوط به هم نمیشوند،در دنیا چیست؟

18_مثل حوریه ای که از سیبی از بهشت بیرون می آید وچیزی از آن کم نمیشود ،در دنیا چیست؟

19_خبر بده از کنیزی که در دنیا برای دو مرد است ولی در اخرت برای یک مرد است.

20_خبر بده از کلید های بهشتی.

علی (ع) نوشتند: اما بعد ؛ من از نامه ی تو آگاه شدم و جواب ان را به مدد وبرکت خدا و بر کت پیامبرمان محمد(ص)می دهم:

1_اما آن چیزی خدای تعالی آن را نیافریده، قرآن است چون آن کلام خدا و صفت اوست و همین طور کتاب های نازل شده و خدای سبحان قدیم است وهمچنان صفت های او.

2_اما چیزی که خدا نمیداند،قول شماست که برای او فرزند وهمسر وشریک قرار دادید در حالیکه او " لَم یَلِد وَلَم یولَد" است.

3_اما چیزی که پیش خدا نیست ظلم وستم است.

4 تا 7_اما آنچه تمامش دهان است ،آتش است. آنچه تمامش پا است ،آب است.آنچه تمامش چشم است ،خورشید است. آنچه تمامش بال است ،باد است.

8_اما آن کس که فامیلی برایش نیست،حضرت آدم(ع) است.

9_اما انکه شکمی آن را حمل نکرد،چهار چیز است:آدم _حوا_ قوچ ابراهیم(ع)_عصای موسی(ع)

10_اما آنکه بدون روح نفس میکشد ، صبح است لذا خداوند فرمود:"وَ الصُّبحُ اِذا تَنَفَّس"".

11_اما ناقوس میگوید:«طقّاً طقّاً ، حَقّاً حَقّاً ، مَهلاً مَهلاً ، عَدلاً عَدلاً ، صِدقاً صِدقاً،اِنَّ الدُّنیا غَرَّتنا وَاستَهوَتنا، تمضِی الدُنیا قَرناً قَرناً، مِن یَومٍ یَمضِی عَنّا اِلّا اَوهی مِنّارِکنا ، اِنَّ الموتَ قَد اَخبرنا ،اِنّا نَرحل فاستوطَنّا»یعنی؛ حق است ، حق است ، فرصتی ،فرصتی ،عدل است ، عدل است ، صدق است ، صدق است ، قرن میگذرد ، هیچ روزی از ما نمیگذرد جز اینکه رکنی از ما را سست وخراب میکند ، به راستی مرگ مارا خبر داده که ما خواهیم رفت، پس ما سرای فانی را وطن قرار دادیم.

12_اما حرکت کننده ای که یک بار حرکت کرد، طور سینا بود هنگامی که بنی اسرائیل عصیان نمودند وبین آن کوه و ارض مقدس چند شبانه روزفاصله بود.پس خداوند قطعه ای از آن را کند وبرای آن دو بال از نور قرار داد پس آن کوه را روی سر آنها نگه داشت و این است قول خدای تعالی «وَ اِذ نَتَقنَا الجَبَلَ فَوقَهمُ کَأنَه ظُلَّة وَ ظَنُّوا أنَّه واقِعٌ بِهِم خُذوا ما آتَیناکم......». زمانی که ما بلند کردیم کوه را بالای سرآنها، مثل سایبانی بود وپنداشتند که آن کوه بر آنها فرود می آید و چون توبه کردند کوه به جای خود بر گشت.

13-اما مکانی که نتابید بر آن آفتاب مگر یک مرتبه ،آن زمین دریا بود زمانیکه برای بنی اسرائیل شکافت.

14_اما درختی که درسایه اش سواره صد سال میرود، درخت طوبی است و آن سدرة المنتهی در آسمان هفتم است و به سوی آن منتهی میشود اعمال بنی آدم ونظیرش در دنیا خورشبد است که مثل شجره ی طوبی اصلش یکی است ونور همه جاست.

15_اما درختی که بدون آب روییده شده، پس آن درخت یونس بود و خداوند فرمود:«وَ اَنبَتنا عَلَیهِ شَجَرَة ًمِن یَقطین» وما برای او درختی رویاندیم از کدو.

16_مثل غذاهای اهل بهشت در دنیا غذای جنین است در رحم مادر که او از بند ناف خود تغذیه میکند بدون بول ومدفوع.

17_مثل انواع غذاهایی که در یک ظرف مخلوط نمیشود در دنیا تخم پرندگان است که دو رنگ زرد و سفید مخلوط نمیشوند.

18_اما حوریه ای که از سیب بیرون می آید مثلش در دنیا ، کرم است در حالیکه از سیب بیرون می آید در حالیکه سیب تغییر نمیکند.

19_اما کنیزی که بین دو نفر است و آن درخت خرمایی است که دردنیا برای مومنی مثل من وکافری است مثل تو، ولی در آخرت فقط مال من است، برای آنکه تو در بهشت وارد نخواهی شد.

20_کلید های بهشت لا اله الا الله ومحمد رسول الله است.

ابن مسیب میگوید :چون قیصر نامه را خواند گفت :این جواب ها صادر نشده مگر از خانه ی نبوت.
71
کد مطلب: 5021 - عنوان: ديدگاه اميرمؤمنان عليه السلام در باره ابوبكر و عمر+ تصوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: نورالله - تاریخ انتشار: ١٧:٣٤ - ٠٧ اسفند ١٣٩٩
برادر بزرگوار استاد گرانقدر!
بنده از انجاییکه از اهل سنت هستم و درد ناچیز از اسلام در دل دارم و میدانم که مشکل در کجاست و کی ها این مشکلات را دامن میزند و چرا بازار اختلاف مسلمانان همه روزه داغ وداغ تر میگردد وصهونیسم اسلامی چیست وشیعه وسنی کیست.
از شما برادرانه استدعا دارم که از تحقیق روی مسایل که نه بدرد اسلام ونه هم بدرد شیعه ونه سنی میخورد بگذرید و به دستان خویش اتش افروخته دشمن را بیشتر شعله ور نسازیم که خدای نخواسته دامنه فتنه ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام لکه ننگین دیگر بر دامن مطهر اسلام بزند وما خدای نخواسته در این بدنامی هم رای و هم ارای دشمن باشیم از شما خواهشمندیم در عوض کوشش وسعی بلیغ در اخوت وبرادری مسلمانان اعم از اهل تسنن وتشیع نمایید ما همه یکیم و هیج تفاوت میان ما وشما وجود ندارد همه دوست داران پیامبر واهل بیت هستیم و همه بندگان خدا و امت بی وفا رسول الله ص و همه عاجزان درگاه خداوند متعال ومخلصین مردان حق و اصحاب با عزت و مومن.
در باب موضوع که شما تحقیق را انجام دادید قابل قدر است اما خداوند قبل از این تحقیق شما کار همه ما وشما در ایت "تلک امـت قد خلقت لهم ماکسبت و علیهم ماکتسبت" مشخص گردانیده و مهر بسته شدن این موضوعات را کوبیده است. امروز اسلام به عوض تحقیق روی این مسایل نیاز به تحقیقات موضوعات از قبیل: چگونه می شود که جلو عیاش شدن جوانان مسلمان را گرفت، و یاهم صهونیزم اسلامی چیست و دارای کدام نوع داعیه های هستند، ماموریت اسلام ووظایف مسلمانان در این جهان زودگذر آنی چیست؟و غیره عناوین بدربخور نیاز دارد تا باشد هم جوانان ما اگاهی از دین پیدا نمایند وبه دنبال سراب های ظاهرا خوشرنگ شرق وغرب نروند وهم حفظ وحدت اسلامی شوند.
خداوند بهترین داوران اند و کار او داوری و کار ما بندگی و فرمانبرداری وتثبیت جهت به سوی اوست.
پاسخ:
با سلام
این که شما اهمیت این مباحث را متوجه نمی شوید دلیل نمی شود که ما آن را کنار بگذاریم.
اگر این مباحث به درد نمی خورد چرا ابتدای سخن خود گفتید که اهل سنت هستم؟
شما که می گویید این مباحث به درد نمی خورد نباید برای تان فرقی داشته باشد که شیعه باشید یا سنی چون این مباحث دردی از اسلام را دوا نمی کند؛ اما شما می گویید من سنی هستم، وقتی چنین حرفی می زنید یعنی شما دلیلی ( ولو به غلط) داشته آید که شیعه نشدید، پس عملا می گویید اسلام حقیقی توسط اهل سنت عرضه می شود نه شیعه؛ پس دیدید که این مسئله برای شما هم اهمیت دارد؛ اما الکی شعار می دهید که دردی دوا نمی کند.
در مورد این که می گویید هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد، این جمله نشان می دهد که یا شما شیعه را نمی شناسید و یا دین خودتان که سنی هستید را نمی شناسید و شاید هر دو را نمی شناسید؛ وگرنه هیچ وقت نمی گفتید که تفاوت وجود ندارد.
کسی می تواند دم از محبت اهل بیت علیهم السلام بزند که دشمن اهل بیت علیهم السلام را دوست نداشته باشد.
چطور می شود که انسان هم امیرالمومنین علیه السلام را دوست داشته باشد و هم دشمن ایشان معاویه را دوست داشته باشد که سال ها بر روی منبر ها امیرالمومنین علیه السلام را لعن می کرد؟
چطور ممکن است که بگوییم آن ها امتی بودند و هر کاری کردند به خودشان مربوط است؟
مگر شما دین را از گذشتگان نمی گیرید؟
اگر شخصی در گذشته جنایتکار بوده است آیا شما از چنین شخصی دین می گیرید یا دنبال کسی می روید که انسان خوبی باشد؟
چون ما دین را از گذشتگان می گیریم لذا باید ببینیم چه کسی در گذشته چه کاری کرده است.
در مورد این که می گویید باید روی موضوعاتی مثل جلوگیری از عیاش شدن جوانان کار کرد، خب اگر جوانی عیاش باشد و شما به او بگویید عیاشی نکن و جوان در جواب بگوید شخصی که این دین را به تو رسانده خودش آدم عیاشی بوده است چه جوابی به او می دهی؟
اگر بگوید اگر عیاشی بد است چرا از کسی که عیاش است دین می گیری پاسخ شما چیست؟
چطور شما به دنبال صهیونیزم اسلامی در این عصر هستید؛ اما به دنبال نقش یهود در وقایع صدر اسلام نیستید؟
اگر چیزی که امروز به عنوان دین به خورد شما می دهد از دهان صهیونیزم صدر اسلام به شما رسیده باشد آن وقت چه کار خواهید کرد؟
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

72
کد مطلب: 5249 - عنوان: آيا روايت : « قد حلي أبوبكر الصديق سيفه » از قول امام باقر عليه السلام صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٢:٠١ - ٠٣ اسفند ١٣٩٩
یک حذف عجیب در کتاب فتح الباری ابن حجر عسقلانی

این متن ذیل که درباره ملحق شدن ابوبکر به سپاه اسامه را از کتب عسقلانی بوده حذف کردند

وقد روي ذلك عن: الواقدي، وابن سعد، وابن إسحاق، وابن الجوزي، وابن عساكر»
73
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٠:٣٧ - ٠٢ اسفند ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 56102
شما که حرف از نماز و روزه می زنید
واژه «الصلوة» بدون مشتقات، 61 بار و با مشتقات، 98 بار در قرآن به کار رفته ولی یکبار هم از چگونگی نحوه خواندن نماز ذکر نشده
پس چگونه شما می خواهی فقط با نگاه کردن به معنای ظاهری قران نماز بخونی؟!
طبق حدیث متواتر ثقلین از زبان پیامبر اکرم قران همیشه در کنار اهل بیت خواهد ماند و گمراه نشدن تنها راهش تمسک به هردوی آنها است
قران بدون ائمه معنا ندارم و ائمه بدون قران
74
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٠:٢٢ - ٠٢ اسفند ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 56158
شما که مدعی هستید عمر اسلام را وارد ایران کرده پس چرا ما شیعه اثنی عشری هستیم نه از اهل تسنن
این حرف کذب محض است که اسلام توسط کشور گشایی هایی بر خلاف اصل اسلام صورت گرفته است ( چون تنها کسی که می تواند دستور جهاد بدهد معصومین است که تا امروز تاریخ چنین دستور وحکمی از طرف آنها نقل نشده هرچه فرمان جنگ بوده برای دفاع بوده است )بلکه مسلمان شدن ما به دست اصحاب درجه یک و واقعی ( نه ظاهری) از جمله سلمان فارسی است.

75
کد مطلب: 5183 - عنوان: آيه افك در باره كداميك از زنان رسول خدا (ص) نازل شده است ؟
نام و نام خانوادگی: گلباخی - تاریخ انتشار: ١٧:٣٧ - ٢٨ بهمن ١٣٩٩
با سلام.
عمر دارد به پایان میرسد و عده ای هنوز درگیر بغض و کینه ای هستند که نسبت به اصحاب و یاران پیامبر و همسران و اهل بیت آن حضرت در دل دارند. هرچه باشد آنها کسانی بودند که در زمان سختی در کنار پیامبر بودند و توشه آخرت خود را بسته اند. گمان میکنم عقل سلیم حکم می کند به فکر توشه آخرت خود باشیم نه داستان سرایی درمورد گذشتگانی که درمیانمان نیستند تا از خود دفاع کنند که حتی اگر یک درصد احتمال اشتباه داشته باشیم روسیاهی در محضر خدا برایمان می ماند و بس.
پاسخ:
با سلام
بله در کنار پیامبر بودند؛ اما بعضی از آن ها کار را به جایی رساندند که خداوند در قرآن آن ها را تهدید کرد:

وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَى بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَنْ بَعْضٍ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنْبَأَكَ هَذَا قَالَ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ

إِنْ تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ

عَسَى رَبُّهُ إِنْ طَلَّقَكُنَّ أَنْ يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِنْكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا

سوره تحریم آیه 3 _ 5

در آیه پنجم خداوند تهدید به طلاق همسران می کند و می فرماید: زنانی در اختیار پیامبر خواهد داد که چنین ویژگی های حسنه ای داشته باشند.

داستان سرایی این است که شما افرادی را که به پیامبر صلی الله علیه و آله ظلم کردند و ایشان را آزار و اذیت کردند را افراد خوب و دلسوز و مهربان در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله معرفی کنید.

موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

76
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: یه بنده‌ خدا - تاریخ انتشار: ١٧:٣٥ - ٢٧ بهمن ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 74879
چرا به نفرتتون اجازه میدید کنترلتون کنه؟ (نه این به خودتون مربوط نیست به اونهایی که هدفش قرار میگیرن هم مربوطه) پیامبر اگر هوس‌باز بود دلیلی نداشت با ام‌سلمه که مسن هم بود ازدواج کنه. ایشون خیلی در نظر پیامبر محترم بودن. عدالت رو هم رعایت میکرده و بین عایشه‌ی ۲۰ساله یا ۹ساله از نظر زمان و خرج زندگی بینشون فرق نمیگذاشته. حتی مورد بوده که یکیشون سر پیامبر که بزرگ اون شهر بوده هم داد میزده و بلایی هم سرشون نمیومده. برای جامعه‌ای که تا قبل از همون پیامبر زن رو کالا میدونستن به نظر بد نمیاد. من به شخصه ۹ سال رو برای عایشه قبول ندارم به همین دلایل بالا ولی اصلا بیاین بگیم راست باشه. دو تا نکته رو میدونم:‌ ۱) با کسی که آگاهی از مسائل زناشویی نداره ازدواج حرامه. خود پیامبر هم نمیتونه کار حرامی بکنه ۲) دختر پیامبر توی ۹سالگی ازدواج کرد اما پیامبر اول نظر اون رو پرسید. در مورد خواستگارهای قبلی هم نظرش رو می‌پرسید. حالا میشه این پیامبر با این ويژگی‌ها به زور با کسی ازدواج کنه و کودک آزار باشه؟ من انتظار ندارم همه‌ی عالم همکیش من باشه ولی انتظار دارم عادلانه قضاوت کنین
پاسخ:
با سلام
نکته اول شما شما دارای اشکال است.
ازدواج با دختری که آگاهی از مسائل زناشویی نداره حرام نیست.
در ازدواج آگاهی به مسائل زناشویی اصلا شرط نیست؛ ممکن است دختری با 20 سال سن هم به مسائل زناشویی آگاهی نداشته باشد؛ پس باید گفت ازدواج با او حرام است؟
ثانیا برای حرمت چیزی باید از آیات و روایات دلیل بر حرمت داشته باشیم که در موضوع مذکور وجود ندارد.
بله دخول به دختری که به سن بلوغ نرسیده است حرام است.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

77
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: یک بنده‌ خدا - تاریخ انتشار: ١٧:١٨ - ٢٧ بهمن ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 74704
آقا چه حرفیه این؟ ازدواج با کسی که ممیز نیست حرامه دیگه. یه دختر میتونه جلوی پسری که تفاوت مرد و زن رو نمیدونه حجاب نداشته باشه. بعد چطور ممکنه بشه باهاش ازدواج کرد؟

یه چیزی هم بگم، من اصلا کاری ندارم شیعه راست میگه یا سنی و ۱۹ سالشون بوده یا ۹ سالشون. پیغمبر به نقل هر دو عدالت رو بین زنان رعایت می‌کرده و برای حرفشون ارزش قائل بوده تا جایی که آیه اومد که چرا بخاطر رضایت ‌همسرانت چیزی که حلاله رو برای خودت حرام میکنی. (سوره‌ی تحریمه فکر کنم) و اینهمه روایت مختلفه که همسران پیامبر توی سفر یا با همدیگه مشکلی داشتند و پیغمبر برای حلش تلاش میکرده و راه حل معقول هم میگفته نه اینکه با زورگویی و خشونت بخواد به غائله خاتمه بده. چطور ممکنه بدون رضایت یک نفر (و خود اون یک نفر نه پدرش) به زور باهاش ازدواج کنه یا وقتی در شرایطی نیست که بتونه برای خودش تصمیم بگیره ازش خواستگاری کنه؟ اصلا مگه آیه نیومد که بین مال دنیا و پیامبر یکی رو انتخاب کنید؟ خب اگه میخواست با پیغمبر نباشه میتونست نباشه دیگه، چون حتی خود پیغمبر هم نمیتونه با چیزی که صریح توی قرآن گفته شده مخالفت کنه.
پاسخ:
با سلام
ازدواج با غیر ممیز حرام نیست؛ بلکه بحثی که مطرح است دخول به دختری است که به سن بلوغ نرسیده است که این حرام است.
این که کسی همسری پیامبر را انتخاب کرده است حتما دلیل بر این نمی شود که انسان خوبی است، ممکن است که به خاطر منافعی تن به همسری پیامبر صلی الله علیه و آله داده است؛ مثل پیدا کردن جایگاه و موقعیت اجتماعی.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

78
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: نويد - تاریخ انتشار: ١١:٤٨ - ٢٦ بهمن ١٣٩٩
سلام عليكم ورحمه الله

ابن عساکر: دریوم الشوری : علی ع فرمود : أنشدكم بالله الذي لا إله ألا هو أفيكم أحد وحد الله قبلي قالوا اللهم لا قال أنشدكم بالله هل فيكم أحد صلى لله قبلي وصلى القبلتين قالوا اللهم لا

ابن عساکر میگوید: وهذا الحديث لا أصل له عن علي وفي هذا الحديث ما يدل على أنه موضوع وهو قوله وصلى القبلتين وكل أصحاب الشورى قد صلى القبلتين
تاریخ مدینه دمشق

چه جوابی میتوان به ابن عساکر داد ؟؟




پاسخ:
با سلام
در اینجا عبارت حضرت به این صورت است که اولین فردی است که همراه پیامبر صلی الله علیه و آله نماز خواندن و منظور این نیست که فقط من به هر دو قبله نماز خواندم.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

79
کد مطلب: 5189 - عنوان: آيا كتاب الأنوار النعمانية در نزد ما صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: شهرام - تاریخ انتشار: ٠٩:١٥ - ٢٦ بهمن ١٣٩٩
همجنس گراها یا همون قوم لوط مورد لعن الهی اند . حالا اگه آمریکا و اروپا ... از آنها حمایت کنند لعن و عذاب خداوند از آنها برداشته میشه؟؟؟ کسانی هم که به وضوح و روشنی مورد لعن هم اویند به گفتن رضی ... چیزی عوض نمیشه ... وعده پیامبر خدا محمد مصطفی به زودی بر منصه وجود نشسته مردمان سرزمین سلمان فارسی سلام الله علیه به مدینه و مکه سرازیر شده تاریخ فتح مکه را تکرار، اسلام را از سرزمینهای پارسی به عربستان و سایر سرزمینها صادر میکنند... به امید آن روزها
80
کد مطلب: 10100 - عنوان: آيا وهابيون مدعي دفاع از طلحه و زبير ، واقعاً به آنها احترام ميگذارند ؟!
نام و نام خانوادگی: مھدوی - تاریخ انتشار: ٠٧:٤١ - ٢٦ بهمن ١٣٩٩
سلام علیکم،
از مطالب سایت خیلی استفادہ می کنیم۔ اما این عنوان برای این کلیپ اشتباہ بارگذاری شدہ است۔
ممنون۔
پاسخ:
با سلام
بله اشتباهی رخ داده بود که ان شاء الله اصلاح خواهد شد.
با تشکر از دقت شما
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)