نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2859  »
61
کد مطلب: 7355 - عنوان: شبهه کفر و ارتداد عایشه
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ٠٨:٣٧ - ٢٩ شهریور ١٤٠٠
با سلام. یکی از برادران شیعه ادعا کرده نزد علمای شیعه عایشه کافر شده است به واسطه جنگ جمل. دو روایت از کتب شیعه آورده است. یکی از کتاب بحار الانوار. متن روایت چنین است (قوله تعالى : « ضرب الله مثلا » أقول : لا يخفى على الناقد البصير والفطن الخبير ما في تلك الآيات من التعريض بل التصريح بنفاق عايشة وحفصة وكفرهما)

مدرک دومی که آورده از کتاب الاربعین فی امامة محمد طاهر بن محمد قمی می باشد. متن روایت چنین است (مما يدل على امامة أئمتنا الاثني عشر ، أن عائشة كافرة مستحقة للنار
پاسخ:
با سلام
در مورد سند اول، در کتب شیعه و سنی آمده است که این آیه در مورد عایشه و حفصه نازل شده است؛ اما این به معنی کافر بودن آن ها نیست؛ شاهد این قضیه هم برخورد امیرالمومنین علیه السلام با عایشه است که اگر کافر بود، امیرالمومنین علیه السلام با او احکام کافرها را می کرد.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

62
کد مطلب: 13350 - عنوان: آیا در کتاب کافی روایتی مبنی بر استدلال امیر مؤمنان سلام الله علیه به غدیر برای امامت خودش وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٠:٣٩ - ٢٥ شهریور ١٤٠٠
الان سلیم بن قیس هلالی مورد تاییده دیگه درسته؟
صحت این روایت خییییییلی عجیبه!!!!
پاسخ:
با سلام
در ثقه بودن سلیم بن قیس هلالی شکی نیست، اختلافی که وجود دارد در مورد کتاب ایشان است که کتاب ایشان هم از نظر ما درست است.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

63
کد مطلب: 13496 - عنوان: گوشه ای از مصائب دردناک روز و عصر عاشورا
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٠٩:٢١ - ٢٢ شهریور ١٤٠٠
مظلومیت امام حسین و درد و غصه و یادش و راهش و عظمت و معصومیتش, تا ابد در دلهای ما شیعیان آن حضرت باقی خواهد ماند..السلام علیک یا اباعبدلله.
64
کد مطلب: 10942 - عنوان: بررسي نصوص امامت امام کاظم (عليه السلام) در منابع اماميه
نام و نام خانوادگی: محمد مهدی - تاریخ انتشار: ١٨:٣٧ - ٠٨ شهریور ١٤٠٠
این نصوص واضح هستن و همینطور نصوص عام دیگه ای که در رابطه با ائمه اثنی عشر و اسامی اونها وارد شده . اما پس چرا زرارة بن اعین در لحظات اخر عمر خودش قران رو به سینه گذاشت و گفت امام من کسی است که قران تایید میکند مگه امام موسی الکاظم رو نمیشناخت؟
پاسخ:
با سلام
در اينکه زراره عارف به امامت بود شکي نيست با توجه به اينکه امام صادق عليه السلام او را از محبوبترين مردم مي داند، از امام رضا عليه السلام نيز سوال شد که چرا زراره پسرش را فرستاد تا مشخص شود که امام بعد امام صادق عليه السلام چه کسي است در آنجا آمده است که مراد زاره اين بوده تا از امام سوال کند که آيا وقت تقيه تمام شده است تا امر امامت را آشکار کند
شيخ صدوق در اين خصوص گويد:
قد قيل إن زرارة قد كان علم بأمر موسى بن جعفر ع و بإمامته و إنما بعث ابنه عبيدا ليتعرف من موسى بن جعفر ع هل يجوز له إظهار ما يعلم من إمامته أو يستعمل التقية في كتمانه‏ و هذا أشبه بفضل زرارة بن أعين و أليق بمعرفته.
گفته ‏اند كه زراره امامت موسى بن جعفر را ميدانست ولى پسرش عبيد را فرستاد تا از آن حضرت تحقيق كند كه اجازه دارد اظهار امامت او كند يا دستور تقيه و كتمان دارد و اين قول با فضل زرارة بن اعين و مقام معرفت او مناسب تر است‏، وي در ادامه روايتي را چنين نقل مي کند:
عن إبراهيم بن محمد الهمداني رضي الله عنه قال: قلت للرضا ع يا ابن رسول الله أخبرني عن زرارة هل كان يعرف حق أبيك ع فقال نعم فقلت له فلم بعث ابنه عبيدا ليتعرف الخبر إلى من أوصى الصادق جعفر بن محمد ع فقال إن زرارة كان يعرف أمر أبي ع و نص أبيه عليه و إنما بعث ابنه ليتعرف من أبي ع هل يجوز له أن يرفع التقية في إظهار أمره و نص أبيه عليه‏ و أنه لما أبطأ عنه ابنه طولب بإظهار قوله في أبي ع فلم يحب أن يقدم على ذلك دون أمره فرفع المصحف و قال اللهم إن إمامي من أثبت هذا المصحف إمامته من ولد جعفر بن محمد ع ..
و الخبر الذي احتجت به الزيدية ليس فيه أن زرارة لم يعرف إمامة موسى بن جعفر ع و إنما فيه أنه بعث ابنه عبيدا ليسأل عن الخبر

ابراهيم بن محمد همدانى گويد: به امام رضا عليه السلام عرض كردم اى فرزند رسول خدا، مرا از حال زراره خبر ده، آيا حق پدرت امام كاظم عليه السلام را مى‏شناخت؟ و او فرمود: آرى، گفتم پس چرا پسرش عبيد را فرستاد تا با خبر شود كه امام جعفر صادق عليه السلام چه كسى را وصى خود قرار داده است؟ فرمود: زراره به مقام امامت پدرم عارف بود و نص امام صادق عليه السلام را در باره او مى‏دانست و جز اين نيست كه پسرش را فرستاد تا از پدرم كسب خبر كند كه آيا براى او جايز است كه تقيه را در اظهار امر امامت و نص بر او كنار بگذارد؟ و چون پسرش دير كرد و از او خواستند تا در باره پدرم كلامى بگويد، او دوست نداشت بدون ‏دستور امام سخنى بگويد، قرآن را برداشت و گفت: بار خدايا امام من از فرزندان جعفر بن محمد عليهم السلام است و كسى است كه اين قرآن امامت او را اثبات كرده باشد.
كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج‏1 ؛ ص75
با اين بيان روايتي که نقل کرديد دليل بر عدم شناخت زراره از امام خود نيست بلکه او امام خود را مي شناخت فقط خواست بداند آيا مي تواند امر امامت را آشکار کند يا نه ؟
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

65
کد مطلب: 12140 - عنوان: مباحثی پیرامون تکفیر توسل و استغاثه از سوی وهابیت
نام و نام خانوادگی: امیر - تاریخ انتشار: ١١:٠٥ - ٠٧ شهریور ١٤٠٠
استغاثه اگر مذموم نبود آن یک مرتبه ای که در قرآن از آن یاد شده به شر ختم نمی شد بلکه به خیر ختم می شد. اگر مذموم نبود حضرت موسی مرتبه دوم آن جوان را از خود نمی راند چون عمل آن جوان عمل درستی بوده و حضرت موسی نیز بار دوم می بایستی او را تایید می کرد. ولی حضرت موسی اشکال را از عمل آن جوان می داند.

فقط لحظه ای تامل کنید که یک بار فعل استغاثه ای که در قرآن بکار رفته از چه شخصیتی سر زده؟ و به چه سرانجامی منتهی شده؟


پاسخ:
با سلام
این که مردم به حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام مراجعه می کردند و از ایشان شفای مرضای خود را می خواستند هم استغاثه بود و حضرت عیسی علیه السلام هم در پاسخ نمی گفت که بروید پیش خدا؛ بلکه می فرمود من بیماران شما را شفا می دهم به اذن خداوند.

حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام استغاثه را رد نکردند؛ خداوند هم در آیات بعد از آن نفرمود که چرا به استغاثه آن شخص پاسخ دادی و خداوند هم این عمل را رد نکرد؛ پس همین مقدار برای مشروع بودن آن کفایت می کند.

موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

66
کد مطلب: 10004 - عنوان: علمای مکه وهابی‌ها را خوارج و ملحد خوانده بودند+سند
نام و نام خانوادگی: مهدی امامی - تاریخ انتشار: ١١:٣٤ - ٠٦ شهریور ١٤٠٠
سلام علیکم.
لطفا این نوع بحثها را در بخش عربی نیز قرار دهید.
خصوصا بحث اختلافات میان فرق اهل سنت: شافعی ، حنبلی، مالکی و حنفی...
67
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: فاضل - تاریخ انتشار: ١١:٠١ - ٠٦ شهریور ١٤٠٠
بسم الله الرحمن الرحیم

در زمان ظهور با ترتیب حضرت افراد واقعا عوض می شوند و از شرک جلی و خفی دور می شوند و این مهم حتما واقع می شود. اگر چه افراد در دریافت نور یکسان نیستند. ابتدا حضرت با ارائه علوم عقل ها را کامل می کنند و ریشه ها را اصلاح می کنند مثل غذا ها و کسب و ....


68
کد مطلب: 8053 - عنوان: نکاتی پیرامون شبهات عزاداری محرم (1) – شبهه قتل امام حسین توسط شیعیان!
نام و نام خانوادگی: محمد قائم جعفری - تاریخ انتشار: ١٧:٠٤ - ٠٣ شهریور ١٤٠٠
سلام علیکم و رحمه الله عرض خسته نباشید به تیم تحقیقاتی مجموعه علمی تحقیقاتی ولیعصر

درباره این موضوع اعتراف خود ابن تیمیه هم هست که در منهاج السنه مینویسه:

وَجَحْدِ الْمَعْلُومَاتِ بِالضَّرُورَةِ أَعْظَمُ مِمَّا (5) لِأُولَئِكَ النَّوَاصِبِ الَّذِينَ قَتَلُوا الْحُسَيْنَ.

.......این‌ #نواصب بودند که حسین علیه السلام را کشتند

منهاج السنه النبویه ج۴ ص۳۶۸ طبق نرم افزار المکتبه الشامله
69
کد مطلب: 14109 - عنوان: حضور حضرت آیت الله حسینی قزوینی در بنیاد امامت
نام و نام خانوادگی: ستار فرحانی - تاریخ انتشار: ١٥:٢٨ - ٠٢ شهریور ١٤٠٠
با سلام
در صورت امکان صورت ضبط شده ی دیدار فوق را در سایت قرار بدید.
با تشکر
70
کد مطلب: 5120 - عنوان: آيا عمر ، ابوبكر و عثمان و ... در ترور نافرجام رسول خدا (ص) دست داشته اند ؟
نام و نام خانوادگی: mil - تاریخ انتشار: ٢٣:٣٦ - ٢٨ مرداد ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 30400
اقای اندلسی گوش نداده ابروشونو برده برو یقه اونو بگیر داداچ
71
کد مطلب: 9785 - عنوان: اذیت پیامبر توسط عایشه و حفصه
نام و نام خانوادگی: عمر - تاریخ انتشار: ١٦:٤٨ - ٢٤ مرداد ١٤٠٠
چون حسود و بی تربیت بودند وباعث ننگ پدرشون
72
کد مطلب: 9270 - عنوان: معرفی عقیل هاشمی کارشناس شبکه وهابی
نام و نام خانوادگی: خورشید - تاریخ انتشار: ٠٤:٥٢ - ٠٧ مرداد ١٤٠٠
فوق العاده آدم بد دهنیه و مرتب تو حرف اون بدبختایی که میان رو خط میپره. کانال یوتیوبشو ریپورت کنید.
73
کد مطلب: 13171 - عنوان: آیا این فراز از دعای ماه رجب، در حق ائمه، غلو نیست!؟
نام و نام خانوادگی: موسوی - تاریخ انتشار: ١١:٣٩ - ٣١ تير ١٤٠٠
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
مراد از ابن عیاش که در کلام آقای خوئی قده تضعیف شده است احمد بن محمد بن عبید الله می باشد نه ابان ابن عیاش.
چون در این جا ابن عیاش از نائب خاص امام زمان علیه السلام نقل می کند و این شخص با ابان متفاوت است.
74
کد مطلب: 14102 - عنوان: این سه روایت، مسئله را برای شیعه و سنی روشن کرده است!!
نام و نام خانوادگی: حسن - تاریخ انتشار: ١٢:٢٣ - ٢٩ تير ١٤٠٠
با عرض سلام آقای خدمتی این همه ادعا میکند که ولایت امیر المومنین علیه السلام از قرآن براش اثبات نشده آیا خودش میتواند خلافت ابوبکر و عمر و عثمان را از قرآن اثبات کند
75
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: اسلام واقعی - تاریخ انتشار: ٠٢:٥٩ - ٢٣ تير ١٤٠٠
چقدر این گروه پاسخ به شبهات بیسواد و دروغگو در آیه ثور یا همون غار آیا پیامبر ترسیده بود و نگران بود یا ابوبکر؟! خوب جواب مشخص ابوبکر به خاطر جان پیامبر ترسیده بود و نگران بود.خوب حالا خداوند آرامش خود رو بر کسی ترسیده و نگران نازل میکنه یا بر کسی که آرامش داره؟! البته خودتون که حقیقت میفهمید ولی از عمد تجاهل میکنید.در این آیه به صراحت گفته شده خداوند آرامش خود را بر ابوبکر نازل کرد چون ابوبکر بود که نگران بود و حتی ادامه آیه رو جرات نکردید بخونید که پیامبر به ابوبکر میگه غم مخور خدا با ماست.وقتی آیه قرآن رو تحریف میکنید و دروغ میگید وای به حال احادیث و روایت های تاریخی
پاسخ:
با سلام
دروغگو و بی سواد علمای شما هستند که گفته اند ضمیر به پیامبر صلی الله علیه و آله برمی گردد.
مگر در جاهای دیگری که سکینه بر پیامبر نازل شده است، پیامبر ترسیده بود؟
اساسا چه کسی گفته است که دلیل نزول سکینه حتما باید ترس باشد؟
نمی شود خداوند لحظه به لحظه به پیامبرش سکینه نازل کند بدون این که کوچک ترین ترسی در پیامبر ایجاد شده باشد؟
چرا ابوبکر به حرف پیامبر صلی الله علیه و آله ایمان نداشت؟
چرا هرچه پیامبر صلی الله علیه و آله به ابوبکر می فرمود نترس خدا با ما است اما ابوبکر آرام نمی گرفت؟
غیر از این است که ابوبکر ایمان نداشته است؟
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

76
کد مطلب: 6342 - عنوان: بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: محمد حسین - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ٢١ تير ١٤٠٠
پاسخ به نظر شماره 70979
شما نمونه یک وهابی کامل و یک عمری هستید که حرف جد دروغگو و خائن (البته من توهین نمی کنم نظر حضرت علی در صحیح بخاری درباره عمر و ابوبکر این بوده) تون رو تکرار می کنید که گفت حسبنا کتاب الله و به پیامبر توهین کرد و داد و بیداد راه انداخت
77
کد مطلب: 12362 - عنوان: ترجمه کامل صحیح بخاری به زبان فارسی
نام و نام خانوادگی: ;کریم الله تواب - تاریخ انتشار: ١٤:١١ - ٠٧ تير ١٤٠٠
تشکری میکنم از شما که نسخه مکمل این کتاب را در اختیار مان قرار دادند.
78
کد مطلب: 13909 - عنوان: حق با آقای ملازاده بود!
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١١:٠٢ - ٠٥ تير ١٤٠٠
سلام خدمت شما واقعا چی بگیم به این حرامزاده های فکری مثل این آقای عقیل هاشمی که بغض داره نسبت به شیعه
79
کد مطلب: 4975 - عنوان: آيا غايب شدن امام زمان (عليه السلام) در روايات صحيح شيعه پيش بيني شده است؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ١٦:٥٠ - ٠٢ تير ١٤٠٠
سلام و عرض ادب
در اول مقاله که در ارتباط با
دسته اول: دو غيبت براي امام زمان
بود حدیثی آورده شد از امام صادق در کافی کلینی
این حدیث رو علامه مجلسی موثق دانسته نه صحیح ( درباره حجیت حدیث موثق اطلاع دارم) ولی میخواستم بدونم که این حدیث چطور تبدیل به حدیث صحیح شد؟

شرح مجلسی در ذیل این روایت:
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/104807/explanation
پاسخ:
با سلام
دیدگاه رجالی علامه مجلسی چنین است که این روایت موثق است.
اختلاف مبانی در رجال طبیعی است که باعث می شود حکم یک روایت از صحیح به موثق و حسن و حتی ضعیف تغییر کند.
علامه مجلسی اسحاق بن عمار را غیر امامی و فطحی مذهب می داند؛ در حالی که دیگران ایشان را امامی می دانند.
علاوه بر این حسن بن محبوب از اسحاق بن عمار روایت کرده است که او از اصحاب اجماع است.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

80
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٧:٢١ - ٣١ خرداد ١٤٠٠
سلام
اشكال زیاد داشت ولی به یک ایه اکتفا میکنم و این ایه 59 سوره نساء است که اگر کل ایه رو بخونید این میشه:ی کسانی که ایمان آورده اید! اطاعت کنید خدا را، و اطاعت کنید پیامبر، و صاحبان امرتان را، و اگر درچیزی اختلاف کردید، آن را به خدا و پیامبر باز گردانید؛ اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، این بهتر و خوش فرجام تر است.پس اگر اختلاف کردند به پیغمر و الله بازگردانید و نه امام چون اگر اولی الامر معصوم باشه نییازی به بازگشت و اختلاف نیست و کسی حق نداره اختلاف کنه اگر جواب قانع کننده دارید بدید در غیر این صورت من از الله متعال تقاضای هدایت میکنم
پاسخ:
با سلام
این حرف شما به خاطر این است که یک آیه از قرآن را می گیرید و آیه دیگر را رها کرده اید.
در جای دیگر خداوند می فرماید:
وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَى أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا
سوره نساء آیه 83

در این آیه خداوند مردم را به اولی الأمر رجوع داده است.
وقتی این دو آیه را در کنار هم قرار می دهیم متوجه می شویم که در آیه اولی منظور از تنازع، تنازع در مصداق اولی الامر است که خداوند هم به صراحت فرموده است که باید به خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله مراجعه کنید تا او برای شما مصداق اولی الامر را تعیین کند.

اگر تنازع در این آیه به معنی تنازع در مصداق اولی الامر هم نباشد بازهم خداوند در این آیه فرموده است که هر اختلافی که داشتید باید به خدا و پیامبر مراجعه کنید، بزرگ ترین اختلاف در اسلام بحث خلافت و جانشینی است که در این آیه خداوند به صراحت می فرماید: خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله باید آن را حل کنند؛ پس این که اهل سنت انتخاب امام و خلیفه را به عهده مردم می دانند بر خلاف این آیه صریح قرآن است.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)