لينك فايل pdf كتاب با حجم: 3.11 مگابايت
مهم ترين نكات اخلاقي در مناظره
تجربه هاي شخصي من در گفتگو و مناظره
ديدار با يكي از علماي اهل سنّت خراسان
ديدار با شيخ عبد العزيز (نماينده رئيس كل امور مسجد النبي)
ديدار با يكي از فارغ التحصيلان دانشگاه اسلامي
روايات شيعه در كتاب هاي اهل سنّت
اعتراض من به نشر و توزيع كتاب هاي ضد شيعه
آيا شيعه معتقد به خيانت جبرئيل در وحي است؟
ديدار با شيخ محمد بن جميل بن زينو
توسل صحابه به قبر پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله
شركت داشتن بعضي از صحابه در توطئه ترور رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم
ابن تيميه به شيعه افتراء وارد مي كند
آيا اضافه كردن «حي علي خير العمل» در اذان بدعت است؟
همراهي با دانشجويان تا محل سكونتشان
گفتگو با دكتر غامدي استاد دوره دكتراي دانشگاه ام القري
ناتواني دكتر غامدي از پاسخ راجع به آيه تبليغ
شبهه در باره ولادت حضرت مهدي عليه السلام
چرا امام علي عليه السلام بعد از شش ماه بيعت كرد؟
شركت داشتن خلفا در نقشه ترور پيامبر به عقيده ابن حزم
اشتياق دكتر غامدي به ادامه ارتباط
نامه خطاب به دكتر غامدي حاوي سؤالاتي جهت پاسخ او
پاسخ دكتر حمدان غامدي از مكه مكرمه از طريق فاكس
روايت بخاري راجع به دوزخي بودن برخي از صحابه
پاسخ مربوط به روايت فاطمه: «إنّما فاطمة بضعة منّي يريبني ما رابها ويؤذيني ما آذاها»
پاسخ به آيه «الخبيثات للخبيثين» در باره عائشه
بعضي از اختلاف ديدگاه ها و مواضع اهل سنّت و شيعه
جملاتي از كتاب هاي [امام] خميني [ره] پيرامون امامت نزد شيعه:
پاسخ به نامه دكتر احمد بن سعد حمدان و شبهات او
اولاً: رعايت انصاف به هنگام بيان سخن مخالف
ثانياً: عجيب بودن موضوع، نياز به دليل روشن دارد
ثالثاً: صحابي شدن معجزه نمي كند
قرآن گروهي از اصحاب را مدح و گروهي را مذمت مي كند
آيات وارده در رابطه با منافقان
آياتي كه درباره اشخاص مريض القلب و فتنه انگيز نازل شده است
كساني كه خدا و رسولش را آزردند
كساني كه به خداوند ظن و گمان سوء مي برند
رابعاً: مقام صحابه بالا تر از همسران پيامبر نيست
خامساً: اقوال علماي اهل سنّت در عدالت صحابه
برخي از صحابه برخي ديگر را لعن كرده اند
اعتقاد به افضليت برخي از تابعين از صحابه
صحابه بهتر از ما، همديگر را مي شناختند
عدالت تمامي صحابه بالاتر از نظريه عصمت امامان شيعه
اتهام كفر براي كوچك ترين خدشه اي به صحابه
سادساً: نظر شيعه اماميّه در رابطه با صحابه
امير المؤمنين و اصحاب رسول خدا صلي الله عليه وآله:
سخن پدر شيخ بهائي متوفاي سال 984 هـ :
سخن سيد علي خان شيرازي متوفاي1130 هـ :
سخن سيد محسن امين متوفاي 1371 هـ :
سخن محمد حسين آل كاشف الغطاء متوفاي 1373:
سخن سيد شرف الدين جبل عاملي متوفاي 1377 هـ :
سخن شهيد سيد محمد باقر صدر شهيد سال 1402 () :
سخن حضرت آيت الله شيخ جعفر سبحاني (از علماي معاصر)
نگاهي ديگر به روايات حوض در صحيح بخاري
روايات حوض بنا بر آنچه بخاري و مسلم نقل كردند()
منظور از صحابه در حديث حوض چه كساني هستند؟
رواياتي كه صحابي را كسي مي داند كه پيامبر را ديده و با او همنشين بوده
آيا منظور از كساني كه مرتد شدند اصحاب ردّه هستند؟
چرا رسول خدا ديوار ها و درب خانه كعبه را تغيير نداد؟
آياتي كه گروهي از صحابه را مدح نموده است
اختلاف مفسران در منظور از «السابقون الأولون» و پيروي از آنها
شيعه و سني دو شاخه از يك اصل هستند
اختلاف ديدگاه ها و مواضع اهل سنّت و شيعه
حديث وصايت نظر شيعه اماميه را ثابت مي كند
حديث وصايت در عبارات اصحاب و تابعين
1 ـ چگونه كسي كه علي عليه السلام را لعن مي كند موثّق باشد؟
2 ـ چگونه كسي كه ابوبكر را دشنام مي گويد مستحق مرگ و كسي كه علي را دشنام مي گويد توثيق مي شود؟
3 ـ آيا علي بن ابي طالب عليه السلام از صحابي بودن خارج شده است؟
4 ـ چگونه است كه قاتل عثمان ملعون است اما قاتل علي عليه السلام مجتهد و اهل نظر؟
پيامبر شهر علم است و علي عليه السلام دروازه آن
مراجعه صحابه به علي عليه السلام وعدم مراجعه او به صحابه
خلافت ابوبكر به شكل شورا و اجماع ميان مسلمانان شكل نگرفت
چرا خلافت عمر بن خطاب به امّت واگذار نشد؟
امّ المؤمنين خلافت به واسطه شورا را ردّ مي كند
سنّت، شورايي بودن خلافت را نفي مي كند
آنچه بر وصايت علي بن ابي طالب عليه السلام دلالت مي كند
حديث دار خلافت علي عليه السلام را ثابت مي كند
حديث ولايت و خلافت علي عليه السلام
حديث «علي مع الحق والحق مع علي»
مقايسه روش اهل سنّت در قبول روايات با روش شيعه
ديداري ديگر با دكتر احمد بن سعد حمدان غامدي
اقوال فقهاي اهل سنّت در مسئله توسل
قول اول: نظر اكثر فقهاي مالكي و شافعي و متاخرين از حنفيه و حنابله:
قول دوم: جواز توسل به نبي اكرم بعد از وفات آن حضرت
اولاً: اين گفتگو، آرام نبوده است
ثالثاً: تناقضات كتاب «گفتگوي آرام» دكتر غامدي:
رابعاً: عبارات تنقيص آميز نسبت به امير المؤمنين عليه السّلام در كتاب گفتگوي آرام دكتر غامدي
اشكالات كتاب «گفتگوي آرام» دكتر حمدان غامدي (حوار هادئ)
٭ موضع وهابيت در برابر كتاب هاي شيعه
٭ كتاب «لله ثم للتاريخ» كتابي از يك شيعه نيست
٭ روشي اشتباه در گفتگو و احتجاج
٭ اتهام به ترك روايات صحيح و رو آوردن به نقل مطالب تاريخي
٭ اتهام به اعتماد به روايات ضعيف
٭ اتهام به گزينشي عمل كردن در احاديث فضائل
٭ آيات مذمت برخي از صحابه و همسران پيامبر خدا صلّي الله عليه و آله
اولاً: آياتي كه در مذمت برخي از صحابه نازل گشته است:
ثانياً: آيات مذامت برخي از همسران پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله
ثالثاً: عتابي با مذمت و توبيخ دربردارد
٭آيات عتاب پيامبر اكرم صلّي الله عليه و آله
اولاًَ: تفاوت اساسي ميان عتاب صادره براي پيامبر و عتاب ديگران
ثانياً: پيامبر اكرم در قرآن كريم مورد عتاب قرار نگرفته است
1ـ آيات عتاب در مورد شخص نابينا
3ـ آيات عتاب در طلاق دادن زيد براي همسر خود
٭ برداشت نادرست در فهم عقائد شيعه
اولاً: خودداري از بيان منابع و مصادر شيعه
ثانياً: نتيجه گيري هاي شاذّ و نادر در افكار وهابيت نسبت به مذهب شيعه
٭ اعتماد به روايات ضعيف در فهم عقائد شيعه
٭ مقايسه اي مختصر ميان كافي و صحيح بخاري
ب ـ وهن بخاري در علم حديث و علم رجال
ثانياً: ضعيف بودن او در علم رجال
رابعاً: ضعف بخاري در فقه و فتاواي عجيب از او
اثبات حرمت با شيرخوارگي از شير چهارپايان
واجب نشدن غسل به واسطه جماع و نزديكي
الف ـ اهتمام كتاب كافي نسبت به مسائل اعتقادي:
ب ـ متانت و استحكام سند هاي روايات كتاب كافي:
د ـ همراه بودن احاديث به نظرات و اجتهادات:
هـ باب بندي هاي فروع و قوه فقاهت:
اولاً: كتاب بخاري در زمان حيات بخاري كامل نشده است
ثانياً: عقائد فاسد در كتاب صحيح بخاري
5ـ خودداري بخاري از روايت اهل بيت عليهم السلام
6ـ روايات غير قابل قبول و مخالف با اجماع
7ـ روايت بخاري از جهميه و خوارج با وجود حكم به كفر آنها
اولاً: فتاواي عجيب و غريب و شاذ و نادر از ائمه مذهب اهل سنّت
ثانياً: فتاواي نادر و عجيب از سوي عده اي از فقهاء
ثالثاً : فتاواي شاذر و نادر جنسي
رابعاً: حال دانستن كنيز و لذت بردن از دختر بچه كوچك
1ـ حلال دانستن كنيز براي غير مالك آن در كتاب هاي اهل سنّت:
2ـ بهره و لذت بردن از دختر بچه در كتاب هاي اهل سنّت:
٭ متهم نمودن شيعه به كفر و خروج از اسلام
اولاً: فهم اشتباه سلفيان وهابي از عقيده شيعه
ثانياً: شيعه مسلماني را كافر نمي داند
ثالثاً: روايات تفسير و تأويل قرآن كريم
٭ تكفير متقابل بين گروه هاي اهل سنّت
1ـ كافر دانستن غير از اشاعره از مسلمانان:
2ـ كافر دانستن غير از حنابله از مسلمانان:
3ـ كافر دانستن شافعي حنبلي را:
4 ـ كافر دانستن ابوحنيفه و پيروانش:
٭ درگيري و نزاع ميان مذاهب اهل سنّت
1ـ قتل و كشتار ميان حنفي ها و شافعي ها:
2ـ زدن شافعي تا آنجا كه مي ميرد:
٭ اختلاف روايات در كتاب هاي اهل سنّت
٭ دو اعقتاد تقيه و بداء نزد شيعه
سخنان صحابه و تابعين در تقيّه:
تقيّه علماي اهل سنّت در مسأله خلق قرآن:
تقيّه بسياري از علماء در برخي از احكام شرعي
بداء در روايات اهل بيت عليهم السلام
٭ مسلمان بودن مساوي با عدالت نيست
٭ انكار عدالت صحابه در زمان پيامبر اكرم نيز ضرري براي جامعه اسلامي نداشت
٭ زمان طولاني در همنشيني پيامبر، اثبات عدات نمي كند
اسباب و انگيزه هاي نفاق در مكه:
پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله و شناخت منافقان
ادعاي اعتقاد شيعه به نجاست اهل سنّت
ادعاي مبني بر اين كه كتاب كافي مملوّ از روايات جعلي است:
ادعاي بر لعن زراره از سوي امام صادق
ادعاي شيعه مبني بر بالاتر بودن مقام ائمّه عليهم السلام نسبت به انبياء الهي:
ادعاي بدون دليل در اولين مسلمان بودن امير المؤمنين عليه السّلام
خلافت ابوبكر و بيعت صحابه با او:
كساني كه از بيعت با ابوبكر تخلف كرده و روي گردانيدند:
نقد كتاب دكتر غامدي (حوار هادئ)
سؤال از وجود مساجدي براي اهل سنّت در تهران
دكتر غامدي در چاپ دوم كتاب «حوار هادئ» عذر خواهي مي كند:
بغض اهل بيت نفاق به حساب مي آيد:
حساب مردم در روز قيامت با اهل بيت است:
امير المؤمنين عليه السّلام تقسيم كننده بهشت و دوزخ
قائل شدن به ضعف سند سزاوارتر از گفتن خرافات است:
ابن تيميه و موضوع زنده كردن مردگان:
مردي از اهالي نخع الاغ خود را زنده مي كند:
وصلة بن أشيم اسب خود را زنده نمود
سخن ابن تيميه مبني بر اين كه صحابه علم غيب دارند:
كاهنان و پيش گويان با خبر هاي شيطاني از غيب خبر مي دهند:
مدّعيان نبوّت از غيب آگاه بوده اند:
اطلاع ابن تيميّه از خبر هاي غيبي
خبر دادن ابن تيميه از شكست سپاه تاتار:
اطلاع ابن تيميّه از لوح محفوظ خداوند:
ابن تيميّه از باطن ياران و اصحابش با خبر بود:
خبر دادن ابن تيميّه به امور باطني از ابن قيم
مرحبا و طيب الله واقعا كه گل كاشتين. بسيار عالي است واقعا ترجمه اين كتاب بسيار عالي براي جامعه روحانيت ما و نسل جوان شيعه لازم بود. كار بسيار ارزشمندي است. ما كه چشماممون بابا قولي شد از بس چشم دوختيم اين كتاب ترجمه ميشه. الحمد لله.
با سپاس مجدد و آرزوي توفيق بيش از پيش شما عزيزان.
دست حق همراهتان.
يا علي!