نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2831  »
61
کد مطلب: 6390 - عنوان: مشروعيت ازدواج موقت در كتاب هاي اهل سنت
نام و نام خانوادگی: ریکا - تاریخ انتشار: ١٣:١٤ - ٠١ اسفند ١٣٩٧
4246 حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَي عَنْ عِمْرَانَ أَبِي بَكْرٍ حَدَّثَنَا أَبُو رَجَاءٍ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَال أُنْزِلَتْ آيَةُ الْمُتْعَةِ فِي كِتَابِ اللَّهِ فَفَعَلْنَاهَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَلَمْ يُنْزَلْ قُرْآنٌ يُحَرِّمُهُ وَلَمْ يَنْهَ عَنْهَا حَتَّي مَاتَ قَالَ رَجُلٌ بِرَأْيِهِ مَا شَاءَ

آيه متعه در كتاب خدا نازل شد . پس ما آن را در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم انجام داديم و قرآني (آيه اي) نازل نشد تا آن را حرام كند و رسول خدا هم از آن نهي نفرمودند . در اين هنگام شخصي طبق نظر خودش هرچه خواست گفت ( متعه را حرام كرد)

صحيح بخاري ج4 ص1642 كتاب التفسير، باب قوله تعالي«يا أيّها الذين آمنوا لا تحرّموا طيّبات ما أحل اللّه لكم»(المائدة 87)

تو ترجمه(کتابی که تو سایت هست ح4518) نوشته منظور از متعه. متعه حج هست نه نسا.......باتوجه به این می خوام بدونم دلیل شما برای اینکه منظور متعه نسا هست چیه؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
هيچ قرينه‌اي وجود ندارد كه اين متعه ، متعه حج باشد . تنها قرينه اين است كه بخاري آن را در باب متعه حج آورده است ؛ ولي متأسفانه يكي از دست درازي‌هاي بخاري در روايات همين است كه روايات يك باب را در باب ديگر آورده است تا با اين كار از عوارض احتمالي آن جلوگيري كند . از آن جائي كه اين روايت نظر شيعه را در باره متعه نساء ثابت و بدعت‌گذار بودن عمر را ثابت مي‌كند ، بخاري اين روايت را در باب متعه حج آورده است ؛ ولي همان طور كه گفتم هيچ قرينه‌اي در اين زمينه وجود ندارد .
هر چند كه حتي اگر منظور از آن متعه حج نيز باشد ، بازهم عوارض بدي براي خليفه دارد ؛ چرا كه ثابت مي‌كند ، او براي خود ولايت تشريعي در تقابل با ولايت خدا و رسول خدا قائل بوده و احكام الهي را به دلخواه خود تغيير مي‌داده است .
همين يك مورد براي اثبات خيلي از مسائل كفايت مي‌كند .
موفق و مؤید باشيد
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

62
کد مطلب: 12342 - عنوان: واقعيت هاي خيبر
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٣:٥٣ - ٣٠ بهمن ١٣٩٧
خیلی عالی بود ممنونم
63
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: سندیگو - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٥ - ٢٩ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74316
معجزه با دلائل علمی بشری تطبیق نمی شن . مثلا باز شدن رودخانه نیل ، زنده کردن مردگان ، گلستان شدن آتش و غیره ...
64
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: lشیر - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٣ - ٢٩ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 18781
شاید مثل تولد پیامبر های دیگه مسیح و غیره علائمی وجودداشته و همه منتظر اون علائم بودن و وقتی حادث شده به هم اطلاع دادن
65
کد مطلب: 11962 - عنوان: ابن تیمیه را بشناسیم.
نام و نام خانوادگی: محمدرضـــا(عاشق اهلبیت) - تاریخ انتشار: ١٥:٠١ - ٢٠ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74668
سلام.
برادرمن کشورهای اروپایی هرچه دارند از تبلیغ علم توسط ائمه اطهاردارن.
شمااندرخم کوچه های اروپایی دنیاتون گبر کردین ...........
داداش جان آخرتی هم هست ..
66
کد مطلب: 6300 - عنوان: اعتراف ابن ابي دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع)
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٠٠:٣١ - ١٧ بهمن ١٣٩٧
به نظرشما چراباوجود این همه اسنادمبنی برشهادت حضرت زهرا وجسارت به ایشان وغصب خلافت حضرت امیر درکتب معتبراهل سنت باز این مسایل را منکرمیشوند خیلی ممنون
پاسخ:
با سلام
غزالی عالم بزرگ اهل سنت در رابطه با این که خلفاء در غدیر با امیرالمؤمنین بیعت کردند؛ چرا بیعت خود را شکستند می گوید:
ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الرياسة وحمل عمود الخلافة
سر العالمين وكشف ما في الدارين ج 1 ص 18
بعد از بیعت غدیر هوای نفس بر خلفاء غلبه کرد و به خاطر حب ریاست و به دست گرفتن خلافت به غدیر پشت کردند و خود به حکومت نشستند.
اهل سنت هم امروزه 2 دسته هستند، عده ای که مستضعف هستند و نمی توانند حق و باطل را تشخیص دهند و به صورت شناسنامه ای چون سنی بوده اند و در خانواده سنی متولد شده اند امروز آن ها هم سنی هستند، عده ای دیگر هم متوجه حقایق هستند؛ ولی چون محبت زیادی دشمنان اهل بیت علیهم السلام دارند و نسبت به آن ها تعصب دارند، این تعصب آن ها را کور و کر کرده است یا در برخی موارد منافعی وجود دارد که اگر دست از سنی گری خود بکشند آن منافع را به دست نمی اورند لذا اگر پیامبر هم زنده شود و بگوید حق با امیرالمؤمنین است، باز هم نخواهند پذیرفت.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

67
کد مطلب: 5070 - عنوان: آيا حقيقت دارد كه عمر بن خطاب، دختران خود را در جاهليت زنده به گور كرده است؟
نام و نام خانوادگی: ایلیا - تاریخ انتشار: ٠١:١٧ - ١٦ بهمن ١٣٩٧
بحث زنده به گور کردن دختر شد آنهم از طرف کسی که بعدا خلیفه مسلمانان شد . البته با هدایت یهود . زمانی که خورشید اسلام تابیدن گرفت بسیاری با جان و دل قبول کردند . برخی با هدایت یهود برای هدایت دین جدید به نفع یهود . از جمله در بسیاری از کتابهای معتبر برادران اهل سنت منقول است عمر بعد از این که حتی به مدینه هجرت کرد باز هم به دیدار یهود می رفت و در مدرسه المسکه به سخنان آنان گوش می داد و پیشگویی آنان را می شنید . روزی تورات ترجمه شده به عربی نزد پیامبر اکرم آورد و شروع به خواندن آن کرد . پیامبر بسیار از این امر خشمگین شد و فرمود از یهود چه می خواهی؟ آنان را واگذار که نابود شده‌اند. و اگر حضرت موسی هم الان اینجا بود به آیین اسلام در می آمد . به هر حال هر کسی ضامن اعمال و اعتقادات خویش است و کسی را در قبر کسی دیگر نمی گذارند . و به فرموده نبی مکرم اسلام هر کسی با همان که دوستش دارد مشهور می شود . اما امروز عصری نیست که کسی بگوید نفهمیدم. یک نرم افزار تمام آنچه می خواهیم در اختیار ما قرار می دهد . خوب است بفهمیم دوستدار که هستیم . چه پیش از اسلام، چه پس از اسلام . نسب های پاک را بجوییم و اخلاق های نیک را . گفتار ها و عقاید را بسنجیم . اما هرگز برادر دینی خود را نرنجانیم . حال که یهود و مسیحیت که هزار و نهصد سال همدیگر را می کشتند حالا در دشمنی با اسلام و مسلمین هم قسم شده اند نباید با سخنان نیش دار تفرقه بیفکنیم . حضرت علی علیه السلام. فرمود آنی اکره ان تکون من السبابین . من از سب کنندگان بیزارم . بیش از هفتاد درصد سپاه حضرت علی اهل سنت بودند در جنگ با معاویه . معاویه برای ایشان نامه ای نوشت که به خاطر داری ان روزی را که مانند شتران بسته بودند و برای بیعت می بردند . حضرت فرمود. خواستی خوار کنی اما ستودی . اصلا تو که هستی که در امور مسلمانان حرف بزنی ای آزاد شده رسول الله . بعضی هم معاویه را خال المومنین و کاتب وحشی می خوانند اما خوب است بدانیم معاویه بعد از فتح مکه مسلمان شد آنهم از ترس جانش و منافقانه . و ان موقع چیز زیادی از قرآن نمانده بود که نازل شود و او بنویسد . و مگر محمد بن ابوبکر خال المومنین نبود؟ چرا نامی از او بر ده نمی شود . ؟ الغرض با تحقیق و بررسی عقاید خود را اصلاح کنیم و چه خوب می شود کسی مرا متوجه کند که اهل فرقه ناجیه نیستم . چون به فرموده نبی مکرم اسلام پس از وفات ایشان اسلام هفتاد و سه فرقه می شود و فقط یک فرقه بر حق و فرقه ناجیه هستند . والسلام علی من التبع الهدی .
68
کد مطلب: 5082 - عنوان: آيا واقعيت دارد كه عمر بن خطاب، سوره بقره را در مدت دوازده سال ياد گرفته است؟
نام و نام خانوادگی: حق پرست - تاریخ انتشار: ١٩:٤٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
از همه بپرسید که آیا پیرو ابلاغ حجت الوداع که به دستور خدا و اعلام اش توسط رسول خدا صورت گرفت باید بود؟ یا اینکه نه پیرو ابداع بنی سقیفه که هرگز حکم خدا و رسول را دربر ندارد باشیم؟ و نه سواد قرآنی داشتند!!!
69
کد مطلب: 5004 - عنوان: آيا تا قبل از سال 71 ، تقويم ها در باره حضرت زهرا (سلام الله علیها) از كلمه «وفات» استفاده مي كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: عبدالله - تاریخ انتشار: ١٨:٠٥ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
به خدا علی رضی الله عنه ترسو و بزدل و بی غیرت نبودن ،زنش رو شهید کنند و آن هم دختر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اصحابه و سلم،به خدا علی رضی الله عنه بی غیرت نبودن زنش رو بچه اش رو شهید کنند و دم نزند،بترسید از الله و علی رضی الله عنه را خوار و ترسو نشان ندهید،اگر کسی چادر زن شما را از سرش بردارد ابا شما ساکت و زبون می مانید؟؟؟ ؟ شما گوشه ای می نشینید و هار هار گریه می کنید یا چشم طرف رو در میارید؟؟؟؟ چطور به خودتان اجازه می دهید و غیرت خود را بالاتر از علی رضی الله عنه نشان می دهید!!!)!
پاسخ:
با سلام
این که می گویید حضرت علی چرا واکنش نشان نداد، اولا امام علي (علیه السلام) در قدم نخست از خود واكنش نشان داد ؛ چنانچه آلوسي مفسر مشهور اهل سنت در اين باره مي نويسد :
عمر با غلاف شمشير به پهلوي مبارك فاطمه و با تازيانه به بازوي حضرت زد . فاطمه ، صدا زد : « يا ابتاه » علي (علیه السلام) ناگهان از جا برخاست وگريبان عمر را گرفت و بر زمين زد و بر بيني و گردنش كوبيد.
تفسير آلوسي :3/124 .
نقل اين قضيه توسط آلوسي به هر نيتي كه باشد ، نشانگر اين است كه واكنش علي (علیه السلام) در منابع معتبر شيعه در قرن اول و دوم شيعه وجود داشته است .
ثانياً: برفرض اين كه واكنشي نشان نداده است ، به همان دليلي بوده كه پيامبر اسلام (صلی الله علیه و اله) در مكه مكرمه ، در قبال، شكنجه صحابه و حتي قتل سميه مادر عمار ياسر واكنش نشان نداد.
ثالثاً: وقتي ياران رسول خدا به خانه عثمان ريختند و متعرض همسر او شده و حتي دست او را با شمشير قطع كردند ، عثمان هيچ واكنشي از خود نشان نداد .
برای مطالعه بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5001
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

70
کد مطلب: 5253 - عنوان: آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟
نام و نام خانوادگی: ایران - تاریخ انتشار: ١٥:٤١ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
قدرت فقط نزد خداست. اینطوری رواج داده شده که برم حرم امام رضا شفا بگیرم! در صورتی که باید برای عرض ارادت فقط به اونجا رفت. خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر هست. نماز دعا کردن روزه محبت صدقه وسیله و کارهایی برای تقرب به خداست. چرا آقایان روحانی عزیز جلوی این رواج اشتباه رو نمیگیرن؟!

سوالی دارم.ممنون میشم جواب بدید

آیا خاک کربلا شفا میده؟

مگه خوردن خاک گناه نیست و شفاعت فقط نزد خدا؟


پاسخ:
با سلام
در رابطه با این که می گویید خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر است و نباید از اهل بیت درخواست کرد و فقط باید از خدا درخواست کرد می توانید بگویید بر اساس آیات قرآن چرا فرزندان حضرت یعقوب به جای این که از خدا درخواست بخشش کنند و توبه کنند به نزد پدرشان رفتند و از او درخواست کردند که از خدا برای آن ها طلب بخشش کند؟
چرا حضرت یعقوب به آن ها نگفت بروید خودتان از خدا بخواهید خدا از رگ گردن به شما نزدیک تر است؟
برای مطالعه بیشتر در رابطه با توسل به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6392
در رابطه با خاک کربلا در روایات متعدد شیعه آمده است که خداوند شفا را در تربت امام حسین قرار داده است.
در رابطه با حرمت خوردن خاک هم درست است که خوردن خاک حرام است؛ ولی مراجع گفته اند خوردن خاک سید الشهدا به قصد شفا به اندازه خیلی کم اشکالی ندارد.
در رابطه با این که می گویید شفا فقط نزد خداوند است، منافاتی ندارد که خدا شفا را در چیزی قرار دهد و ما از آن استفاده کنیم؛ مثلا در روایات داریم که عسل شفای تمامی دردها است، آیا خوردن عسل برای یک مریضی اشکالی دارد؟
وقتی خداوند شفا را در چیزی قرار دهد با این که شفا دهنده خدا است منافاتی ندارد؛ همان طوری که این خدا است که شفا را در داروها قرار داده است و هیچ انسان عاقلی در دنیا پیدا نمی شود که بگوید دارو نخورید چون شفا دهنده فقط خدا است.
در رابطه با تربت امام حسین علیه السلام هم همین است و خداوند شفا را در این تربت قرار داده است و منافاتی با این که شفا دهنده خدا است ندارد.
خود شما وقتی مریض می شوید آیا نزد دکتر می روید یا این که می گویید دکتر رفتن حرام است؛ چون خدا فقط شفا دهنده است؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

71
کد مطلب: 12342 - عنوان: واقعيت هاي خيبر
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:٢٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
به هرحال نخواهند توانست خورشید عالم تاب امیرالمومنین علیه السلام رو خاموش کنند
72
کد مطلب: 12364 - عنوان: آیا اعتقاد به شهادت و مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها دارای سابقه تاریخی می باشد؟
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:١٩ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
پاسخ جالبت و متقنی به کلام دسته ای کم اطلاع شیعه و سنی بود خدا شما خادمین دین را در انجام وظائف محوله یاری کند، در زمانی که متاسفانه این افراد به شدت به فعالیت مشغول هستند شکر الله سعیکم و کثرالله امثالکم
73
کد مطلب: 5907 - عنوان: زندگينامه امام جواد علیه السلام
نام و نام خانوادگی: محمدحسين - تاریخ انتشار: ٠٢:٢٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
السلام عليک ياجوادالاعمه يامحمدبن على بن موسى الرضا عليه الات تهيية والسلام......اى كه اززهرهلاهل جگرت ميسوزد...دل زارت چودل زار پدرت ميسوزد.آقاجانم دستمون رابگيروازيوسف گمگشته ات بخواه كه تمام شيعه را مورد دعاى خيرش قراربده.
بارالاها: من كه بارهااومدم كرب بلا ونجف وكاظمين ...بازهم روزى كن كه دوباره بيايم حرمين خدابحق امام جواد آخروعاقبت ايران اسلامى وايرانى رادركل جهان ختم بخيركنه انشاءالله تعالى.
74
کد مطلب: 4927 - عنوان: آيا عزاداري براي امام حسين عليه السلام بدعت است؟
نام و نام خانوادگی: خادم الحسین - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٢ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
از زحمات شما متشکرم_اجرتان با سیدالشهداء_حضرت فرمودند: ولایت ما نوری است که خدا به هر کسی نمیدهد_التماس دعا
75
کد مطلب: 9434 - عنوان: تبدیل خانه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به توالت توسط وهابیت
نام و نام خانوادگی: شاهد - تاریخ انتشار: ١٤:٢٧ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
شاخ شیطان از نجد بیرون اومد و الان بیشتر از ۲۰۰ساله داره این جسارتهارو به پیامبر(ص)و خاندان پاک و مطهرش انجام میده.لعنت خدا بر یاوران شیطان
یا مهدی ادرکنی
76
کد مطلب: 11806 - عنوان: جسارت وقیحانهٔ «بن‌عثیمین» به حضرت فاطمهٔ زهرا -صلوات الله وسلامه علیها- در موضوع نزاع با ابوبکر
نام و نام خانوادگی: شاهد - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
سلام
اگه به حدیث ثقلین عمل میکردند دچار این انحرافات نمیشدند.
این مفتی وهابی تو کتابهای صحیحین (که به قول خودشون بعداز قران صحیحترین کتابهاست)یا صحاح این حدیث رو ندیده که بغض فاطمه بغض من است وخوشنودی او خوشنودی من است.
خیلی دوست دارم ببینم این حدیث چه جوری توجیح میکنه.

البته اینم بگم که این اقای مفتی که میگه تو مخامصه و دعوا واسه انسان عقل نمیمونه، خودش در حالت عادی هم هیچ عقلی نداره.البته ایشون با این اعتقادشون نسبت حضرت فاطمه(ع) ، ناصبی بودن خودش و ثابت کرد
77
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ارسی - تاریخ انتشار: ١١:٢٢ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
چیزی که فرمودین که از پیامبران پیشینی که فرستادیم بپرس !
این در عالم خوابه چون خداوند میفرماید هرچی در عالم خواب به تو نشان دادیم حقیقت است و اشتباه نمیکنی تازه هر اتفاقی که از خبرهای غیب از کذشته داره به پیامبر اخبار میشه به خاطر تسکین دلشونه که محکم بشن و تسکین بگیرن همین بقیه پیامبران گذشته چون مردم ازشون خواستن که اگر راسگویی چیزی بیار از طرف خداوند که بشر قادر به انجامش نباشه و از هیته علم خود شما و ما خارج باشه مثل معجزه ! پیامبران هم گفتند من مرده رو زنده میکنم به اذن خداوند یا خداوند منو باخبر میکنه که از اسرار خونه هاتون باخبر میشم یا مریضی پیسی رو و کور مادر زادو یا بقیه پیمبرها مثلا اصا رو مار کرده و غیره اینا علم غیب یا خالق چیزی بودن نیست متلق اینا برای اسباط رسالتشون که مردم قانع بشن که اینها از طرف خداوند اومدن چون در ربوبیت و لوهیت خداوند کسی شریک نیست مثلا مالک زمان بودن که من بگم یا امام رضا در جا همزمان بامن کسی دیگه در نقطه ای از شهری بگه یا امام رضا هردورو بشنووند یا اجابت کنند حتی این اجازه رو به فرشته ی مرگ روهم نداده و فرموده هرکس مرگش رسد فرشتگان ما جانش را میگیرن یعنی یک فرشته نمیتونه دونفرو درجا در دومکان بکشه میشه لطف کنید بیشتر برامون توضیح بدین بیشتر بدونیم چون خیلی مایلم دانشم بالا بره من هیچ تحقیقی نکردم جز اینکه قرآن خوندم و همین لطف کنید بیشر راهنمایی بفرمایید مچکرم از وقت گذاشتنتون
پاسخ:
با سلام
در رابطه با علم غیبی که از انبیاء برای شما فرستاده شد، این که هدف از این اخبار غیبی چه بوده است ارتباطی با اصل غیب بودن آن ندارد.
شما می گویید معجزه بوده است و برای اثبات رسالت، به فرض هم که این را بپذیریم باز هم منافاتی با اصل علم غیب بودن ندارد.
خداوند برای اثبات رسالت پیامبری به او علم غیب داده است.
این که شما اصرار دارید که این علم غیب از طرف خداوند است را متوجه نمی شوم، مگر ما این را انکار کردیم که این علوم غیب از سمت خداوند است؟
تمامی علوم انبیاء چه غیبی باشند و چه غیر آن همه از تفضل های خداوند است و خدا این علوم را به آن ها داده است؛ پس این که خدا علم غیب را به پیامبری بدهد دلیل نمی شود که آن علم غیب نباشد.
اتفاقا ما هم می گوییم بر اساس آیات قرآن خداوند مالک اصلی علم غیب است؛ اما همان خدا در قرآن فرموده است که به رسولانی که از آن ها راضی باشد آگاهی از غیب می دهد ؛ پس بر اساس قرآن داشتن علم غیب برای انبیاء هیچ اشکالی ندارد.
اگر بگوییم پیامبری علم غیبی دارد که خدا به او نداده است آن وقت شبهه شریک بودن با خدا پیش می آید اما اگر بگوییم خداوند این علم غیب را به آن ها داده است دیگر این مشکل هم پیش نمی آید همان طوری که خداوند چیزهای دیگری به دیگر بندگانش می دهد.
در رابطه با شنیدن صدای چند نفر همزمان، این مورد امروز هم در مورد پیامبر صادق است؛ زیرا مسلمانان جهان همه روزه 5 وقت به پیامبر در آخر نماز سلام می دهند.
یا باید بگوییم که پیامبر این سلام را نمی شنود که در این صورت سلام نماز لغو است و خداوند کار لغو و بیهوده انجام نمی دهند یا باید بگوییم پیامبر این سلام ها را می شنوند در این صورت می گوییم همان طوری که پیامبر می تواند بشنوند دیگر ائمه هم می توانند بشنوند.
اساسا زمانی کسی می تواند با خدا در صفتی شریک شود که بگوید من این صفت را خودم دارم و خدا به من نداده است؛ اما اگر بگوید که خداوند به من تفضل کرده است که این صفت را داشته باشم در این صورت دیگر شریک خدا محسوب نمی شود بلکه اتفاقا نیازمندتر است به خدا چون خدا هر لحظه می تواند آن صفت را از او بگیرد؛ لذا برای وجود آن صفت در خودش به خدا نیازمندتر است نسبت به کسی که اصلا چنین صفتی ندارد.
اهل سنت برای توجیه این جریان می گویند خداوند ملکی را قرار داده است که این سلام را به پیامبر برسانند ما هم در جواب به اهل سنت می گوییم پس این که کسی همه صداها را بشنوند لزوما شریک خدا نشده است و به قول شما مواردی وجود دارد که کسی مثل پیامبر همزمان صدای همه را می شنود ولی شرک هم محسوب نمی شود
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

78
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: عبالحمید - تاریخ انتشار: ٠١:٠١ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
این مطالبی که کپی کردید کذبه .
حضرت عایشه در سن کم با رسول الله ازدواج کرده و مشکل شرعی هم نداره.
پاسخ:
سلام علیکم
دلائل در مقاله بالا ذکر شده اگر قبول ندارید لطفا دلیل بیاورید.
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه ولی عصر (عج)

79
کد مطلب: 5004 - عنوان: آيا تا قبل از سال 71 ، تقويم ها در باره حضرت زهرا (سلام الله علیها) از كلمه «وفات» استفاده مي كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: یک مسلمان - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٤ - ١١ بهمن ١٣٩٧
سلام بر دوستان عزیز بر برادران شیعه.
بنده چند تا سوال دارم. علی ع با کدوم غیرت گذاشت زنش بره درو باز کنه؟ چرا دفاع نکرد برای اسلام خوب حضرت علی میگه مردی که غیرت نداره هیچ خیری در او نیست.
چرا بعد رسیدن به خلافت رسوا نکرد خلافیه قبلیشو فدک رو بر نگردوند به صاحبان اصلیش
پاسخ:
سلام علیکم
❗️چرا پیامبران به همسران خود اجازه میداد که پشت در آمده ودر را برای افراد باز کنند؟
❗️ابن عساکر از بزرگان شما روایت میکند:
"پیامبر از خانه زینب دختر جحش بیرون آمد ووارد خانه ام سلمه شد چون آن روز نوبت آمدن آن حضرت به خانه وی بود مدتی نگذشت که علی آهسته دق الباب کرد، پیامبر بیدار شد، ام سلمه پاسخ نداد حضرت فرمود بلند شو ودر را باز کن"
جواب سؤال دوم
1. گذشت زمان این حادثه و عدم ضرورت طرح مجدد آن از سوی حضرت علی (ع)
ابو بصیر مى‏گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم: چرا حضرت على (ع) پس از به حکومت رسیدن فدک را پس نگرفت؟ آن حضرت فرمود: چون ظالم و مظلوم هر دو مرده بودند و خداوند ظالم را کیفر و مظلوم را پاداش داده بود و على بن ابى طالب (ع) خوش نداشت چیزى را که غاصب آن کیفر و مغصوبه آن پاداش دیده، برگرداند. ( فَقَالَ لَهُ لِأَنَّ الظَّالِمَ وَ الْمَظْلُومَةَ قَدْ کَانَا قَدِمَا عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَثَابَ اللَّهُ الْمَظْلُومَةَ وَ عَاقَبَ الظَّالِمَ، فَکَرِهَ أَنْ یَسْتَرْجِعَ شَیْئاً قَدْ عَاقَبَ اللَّهُ عَلَیْهِ غَاصِبَهُ وَ أَثَابَ عَلَیْهِ‏ الْمَغْصُوبَةَ . بحارالانوار، ج 29، ص 395، ح 1.)
2. گذشت حقوق شخصی به جهت مصالح عمومی
ابن ابراهیم کرخى مى‏گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم: على (ع) وقتى که حاکم مردم شد، چرا فدک را برنگردانید؟ امام در جواب فرمود: پیامبر (ص) وقتى که مکه را فتح کرد، به او گفتند: آیا به خانه‏ات بر نمى‏گردى؟ فرمود: خانه ما را که عقیل فروخته است. گفتند: چرا پس نمى‏گیرى؟ فرمود: ما خاندانى هستیم که اگر چیزى را از ما به ستم بگیرند، آن را باز نمى‏گردانیم، حضرت على (ع) هم به پیروى از پیامبر (ص) باز پس نگرفت. بحارالانوار، ج 29، ص 395، ح 2.
شخصى از امام کاظم (ع) پرسید: چرا على (ع) فدک را باز پس نگرفت، امام در جواب فرمود: ما خاندانى هستیم که ولیّمان خدا است، حق ما را تنها او مى‏گیرد و ما اولیاى مردم هستیم و حقوق آنان را از ستمگران باز پس مى‏گیریم، ولى براى خودمان باز پس نمى‏گیریم.
بحارالانوار، ج 29، ص 395، ح 3
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه ولی عصر (عج)

80
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ارسی - تاریخ انتشار: ٢٢:١٤ - ١٠ بهمن ١٣٩٧
جواب سوالی که گفتیت که زنده ها غیر خدا نیستن
این دنیا دنیای مادی هستش و ما تا زنده ایم میتونیم به هم کمک کنیم و برای سلامتی و هدایت همم دعا کنینم یا اصلا دسته جمعی دعا کنیم چون خداوند دراین دنیا به وسیله ی اسباب و علل کمکمون میکنه شما به خدا پناه میبرید که روزیمون بده مثلا خداهم کیسه ای پول نمیدازه رو سرت از طریقی یا شخص یا کار یا پیشنهادی از کسی یا کشاورزی یا هرچیز دیگه روزیتو میرسونه و دعا هامونم همین طور در یک حال که طرف توبه کنه و اصلاه کنه خودشو و کار شایسته ای انجام بده و از راه راست دیگه منحرف نشه در غیر این صورت دعای کسی برای کسی اسر گذار نخواد بود اما اون دنیا دیگه مثل این دنیا نیست چون تمام فرصتها مال این دنیاست بمیریم دیگه تمومه اونجا دیگه نه امتهانی در کاره نه فرصتی که کار خوبی بکنیم نه دعایی برای کسی کاری میکنه نه شفاعتی و نه یارو یاوری خواهیم داشت جز خدا و اونجا داوری مطلق ازآن خداست و هر کس به اندازه کارهای خود جزا داده میشه و خداوند مشرکو کافرو بهشت بهشون حرام شده و بغیر آنها رو بخواد بعداز پاک شدن از کناهانشان بخشیده میشن اون کسی که برامون دعا کرده در این دنیا اون دنیا که نمیاد پیش خدا بگه چون برای اون دعا کردم الان من شفیعشم ببخشش چون اون دنیا فقط اعمالمون جلو میاد و بر اصاص کارهامون جزادخدخ میشم اگه اگر اون دنیا مثل این دنیا باشه دیگه عدالتی وجود نداره چون گنهکارو غیر گنهکار باهم مساوی میشن اونا با استفاده از کارهای شایسته اینام با استفاده از شفاعت کنندگان دیگه خسته نباشین این شد این دنیاکه عدالت چیشد پ این دعاهای این دنیا رپطی به شفیع در آخرت نداره اینجا مثل حقو ناسه که کار بدی کرده باشیم از طرف بخوایم مارو ببخشه و از خداهم بخواهد مارو ببخشه که من از کردم پشیمونم اونم میگه بخشیدمت و از خدا خواستم امیدوارم خداوند ببخشدتون این چه ربطی به شفاعت کردن در اون دنیا
پاسخ:
با سلام
شما دائم بین شفاعت و توسل خلط می کنید و طوری صحبت می کنید که انگار این دو مسئله یکی است.
اجماع مسلمین شفاعت در آخرت را قبول دارند.
سؤال شما در مورد توسل بود و در جواب بیان شد که شما یک آیه از قرآن بیاورید که بگوید توسل کردن به زنده اشکالی ندارد و فقط توسل کردن به مرده اشکال دارد.
مثل این که شما از آوردن چنین آیه ای عاجز هستید.
پس حق ندارید در دنیا به چیزی توسل جویید و نمی توانید از دیگران بخواهید که به شما کمک کنند؛ چون طبق برداشت غلط شما از قرآن توسل مطلقا حرام است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)