نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2833  »
21
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: پایا - تاریخ انتشار: ١٩:٠٥ - ١١ مرداد ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 74032
این نظر شماست..و برعکس شما هستید که علی رو از پیامبر بالاتر میدونید شاید زبانی بگید نه ولی از رفتارهاتون مشخص و واضحه
22
کد مطلب: 7457 - عنوان: ناصرالعمر؛ از صدور فتواي ذبح شيعيان تا جهاد نكاح با محارم
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٦:١٣ - ٠٩ مرداد ١٣٩٨
من برای این وهابی ها حدیثی از صحیح بخاری می نویسم:
حضرت محمد(ص):تمام اتفاقات بنی اسرائیل در امت من می افتد. شما وجب به وجب راه انان را می روید اگر در سوراخ مامولک رفته اند شما هم می روید اگر کسی از بنی اسرائیل با مادرش زنا کرده است شما هم زنا می کنید.
الان این مفتی ها با چنین فتواهایی به این حدیث گهربار می رسند.چون خداوند متعال می فرماید:(ما ینطق عن الهوی)
از شاگردان کعب الاحبارها بیشتر از این توقع نباید داشت.
23
کد مطلب: 8396 - عنوان: عجيب ترين فتوا
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٥:٢٧ - ٠٩ مرداد ١٣٩٨

عجیب ترین جواب:
تو را به خدا یک بام و دو هوا را ببینید:
ما که به زیارت اىمه (ع) می رویم صد اشکال وارد می کنند که شما مشرک هستید و هیچ کرامتی ندارند.
ولی نوبت به خودشان که می رسد صدگونه کرامت وجود دارد. یکی از اولیائ این زن یا مرد را بر دوش خود سوار کرده یا بر قالی سلیمان گذاشته و به طرفه العینی انانرا به هم رسانه و چنین کرامتی را رقم زده است.یا شاید ان چیزشان را در چیزی ریخته و به ان اولیا داده و
او هم ان چیز را در چیز ریخته ان کرامت چیز شده.......!!!!!
آن هم یک شب که هیچ:چندین شب در چندین سال این کرامات رقم خورده و تا چندین فرزند را چیزکی صاحب شوند.
قرن قرن بیست و دو است و قرن ترقی. و این مفتی ها مفتی مفتی ترقی می کنند.
24
کد مطلب: 11830 - عنوان: شیخ کبیسی : دنیا در انتظار رهبری از اهل بیت علیهم السلام می باشد
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٤:٣٠ - ٠٩ مرداد ١٣٩٨
با سلام:
به این اقاین هیچ کلامی نباید گفت جز این ایه ی کریمه قران مجید:
(یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون:کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون.)
از قدیم گفته اند:اگر در خانه کس است یک حرف بس است.
25
کد مطلب: 12145 - عنوان: مولوی عبدالحمید اهلسنت نیست زیرا وی بر علیه یزید سخن گفته است
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٣:٣٦ - ٠٩ مرداد ١٣٩٨
ایشان با وجود اینکه با صفات ناکارامدی و ضعف ودیکتاتوری و اهل شور نبودن" یزید را می کوبند ولی با دو مشکل اساسی مواجه هستند:
1)با نگفتن رذایل واقعی یزید از وهابیت و اهل سنت تقیه می کند.واین در صورتی است که از شیعه ایراد می گیرند که معتقد به تقیه است.
2)با نگفتن حقایق و صفات واقعی یزید نظیر:شراب خوردن و فاسق بودن و زنا کار بودن و میمون باز بودن که در بسیاری از کتب اهل سنت موجود است مشمول ایات کتمان حقایق در قران مجید می شود. مثال:
(ان الذین یکتمون ما انزلنا من البینات و هدی من بعد.........)و ایات دیگر
حضرت محمد (ص):حق را بگویید ولو به ضرر شما باشد. ممنون.
26
کد مطلب: 12147 - عنوان: انکار مظلومیت امام حسین علیه السلام توسط علمای وهابیت
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٢ - ٠٩ مرداد ١٣٩٨
این ها از گفتن حقایق و اگاه شدن جوانان شان واهمه دارند چرا که می ترسند از این حقایق بر علیه خودشان استفاده شود و باعث تزلزل در اعتقاداتشان شود.
و این دقیقا همان چیزی است که خداوند متعال در ایه ی 76 سوره ی بقره به ان اشاره کرده است.
(قالوا اتحدثونهم بما فتح الله علیکم لیحاجوکم به عند ربکم "افلا تعقلون.)
گویند چرا دری از علوم که خدا برای شما گشوده به روی انان باز کنید تا به کمک همان علوم بر شما حکم و حجت بیاورند در نزد خدایتان.چرا عقلتان را بکار نمی برید؟ حالا شده حکایت این ها! اقای ملازاده وقتی از وقایع صدر اسلام ازش سوال می شود.به جای جواب دادن می گویند ول کنید مسایل گذشته را شما هنوز در ان دوران گیر کرده اید.چرا چون باعث اگاهی جوانان می شود باعث تزلزل در عقیده می شود و مجبورند با عصبانیت همدیگر را بکوبند.
27
کد مطلب: 11615 - عنوان: فتوای عجیب وهابیت در مورد پاک شدن گناهان
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٦:٤٢ - ٠٨ مرداد ١٣٩٨
با سلام:
در همین صفحه یعنی 110به سوال 309 و جواب ان توجه کنید.
(309) سالت شیخنا عن معنی:(و اجری علیه رزقه)؟
الجواب:ینعم فی قبره زیاده.
انان به طور کل حیات مرده در قبر را قبول ندارند
پس چطور در قبر از روزی" ان هم زیاد بهرمند می شوند در حالی که زنده نیستند به این می گویند تناقض در مذهب.
28
کد مطلب: 24 - عنوان: حضور مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) در شبكه هاي اجتماعي
نام و نام خانوادگی: روح الله - تاریخ انتشار: ١٩:١٤ - ٠٥ مرداد ١٣٩٨
سلام
لطفا در سروش و ایتا هم خدمتتان باشیم
29
کد مطلب: 12468 - عنوان: توهین احمد بصری به ساحت حضرت فاطمه سلام الله علیها
نام و نام خانوادگی: روح الله - تاریخ انتشار: ١٩:٠٩ - ٠٥ مرداد ١٣٩٨
لعنت بر کسانی که متعرض حریم
ملاک رضا و غضب الهی؛
پاره وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله،
ام الایمه علیهم السلام
مقتدای حضرت بقی] آلله عجل الله تعالی فرجه میشوند
اف بر آنها
عزیزان دقت کنند به چه کس یا وهمی ایمان دارند!

30
کد مطلب: 5095 - عنوان: آيا فاطمه (سلام الله عليها) از شيخين راضي شد؟
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین - تاریخ انتشار: ٠٥:٢١ - ٠٥ مرداد ١٣٩٨
با سلام نوته ها در کامنت های شماره ی 72 و 73 و 74 تمام حرف ها و شبهه ها دقیقا شبیه جمله بندی های محمد باقر سجودی در کتاب روزهای پیشاور می باشد یعنی این فرد با نام علی خود سجودی می باشد که حرف منطقی برای گفتن ندارد شروع به نوشتن خذعبلات می کند با تشکر
31
کد مطلب: 12774 - عنوان: آیا امام علی علیه السلام برخی از احکام شرعی را نمی‌دانستند؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٢:٣٦ - ٠١ مرداد ١٣٩٨
عبارت لولا علی لهلک عمر خود دلیل دیگری بر مرجعیت علمی امیرالمؤمنین است
32
کد مطلب: 12754 - عنوان: چرا در حادثه عاشوراء با آن همه جنایاتی که مرتکب شدند؛ ولی امام سجاد علیه السلام را نکشتند؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٧:٤١ - ٣١ تير ١٣٩٨
به راستی اراده خداوند سومین عامل است؟! آن هم با قید احتمالی؟
به نظر بهتر بود پاسخ این سوال حساب شده تر داده شود.
پاسخ:
با سلام
این که اراده به عنوان عامل سوم آمده است نه به خاطر این که در جایگاه سوم است و اصلا هیچ ترتیبی در این عوامل وجود ندارد.
این که ما اهداف یزید را مقدم کردیم به خاطر این است که خباثت او را نشان دهیم.
در رابطه با قید احتمالی هم چون حدیث صریحی در این زمینه نیست به خاطر همین قید احتمالی آمده است؛ چون اگر به عنوان قطعی بیان می کردیم از ما مطالبه دلیل در رابطه با این اراده خداوند می کردند
بله همین که امام سجاد علیه السلام در واقعه عاشورا زنده ماندند خودش دلیل بر این است که اراده خداوند به زنده بودن ایشان تعلق گرفته است؛ چون طبق آیات و احادیث حتی یک برگ درخت بدون اذن و اراده خداوند از درخت جدا نمی شود
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

33
کد مطلب: 5001 - عنوان: چرا اميرمؤمنان (عليه السلام) از همسرش دفاع نكرد؟
نام و نام خانوادگی: احسان26 - تاریخ انتشار: ٠١:٢٧ - ٣٠ تير ١٣٩٨
سلام سنی ها میگن امام باقر گفته که وقتی حضرت فاطمه فوت کردن ابوبکر بر ایشون نماز خونده.میگن اینم روایتشه:
در روایتی از امام باقر است که نماز جنازه سیِدتنا فاطمه را حضرت ابوبکر رضی الله عنه اقامه نمود و نیز این حدیث ثابت کننده این ادّعاست. «…عن مالک عن جعفر بن محمد عن أبیه عن جدّه علی بن حسین، قال ماتت فاطمه بین المغرب و العشاء، فحضرها ابوبکر و عمر و عثمان و الزبیر و عبدالرحمن بن عوف، فلمّا وضعت لیصلی علیها، قال علی: تقدم یا أبابکر و دفنت لیلاً.
میشه بررسیش کنید؟
پاسخ:
سلام علیکم
لطفا به لینک زیر مراجعه کنید

34
کد مطلب: 5567 - عنوان: افسانه عبد الله بن سبأ 1
نام و نام خانوادگی: محمد نعمان - تاریخ انتشار: ٢٠:٠١ - ٢٩ تير ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 40210
خب اگر مساجد ساخته شده توسط شیعیان برای همه مسلمان هاست پس آیا امکان دارد که اهل سنت بیایند و در مساجد شما در تهران نماز جماعت را به طریقه خود برگزار کنند بدون اینکه با مخالفتی روبرو شوند؟ شما میخواهید عقاید خود را به اکراه بالای دیگران بقبولانید. کل حزب بما لدیهم فرحون.
35
کد مطلب: 7384 - عنوان: حیدر ۵ ساله، تنها به نماز جمعه رفت اما بازنگشت + تصاویر
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ٢١:٠٢ - ٢١ تير ١٣٩٨
با سلام
خداوند با علی اصغر امام حسین محشورش کند
و بر بانی و بانییانش لعنت ابدی باد
و خداوند فرد و افراد این جنایت را با یزید و معاویه علیهم الهاویه محشور کند
36
کد مطلب: 12754 - عنوان: چرا در حادثه عاشوراء با آن همه جنایاتی که مرتکب شدند؛ ولی امام سجاد علیه السلام را نکشتند؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٤:٤٩ - ١٩ تير ١٣٩٨
ممنون از مطالب خوب‌تون
37
کد مطلب: 9865 - عنوان: استدلال بسیار زیبا دررابطه با ضمائر مذکر و مونث در آیه تطهیر
نام و نام خانوادگی: تبریزی - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٠ - ١٨ تير ١٣٩٨
با سلام
من نمی دونم یه وهابی چه جوابی برای این جواب داره که "این چطور می تواند معقول باشد که خداوند به زنان پیامبر بگوید اگر گناه کنید شما را دو برابر عذاب می کنم و بعد در ادامه بگوید شما معصوم هستید؟" حدس می زنم یه جواب این باشه که خداوند نگفته معصوم هستید. فعل لیدهب ماضی نیست. آیه گفته این کارا رو بکنید چون خدا می خواهد یا قصد دارد که لیذهب عنکم الرجس کند.
معمولا در همین سه چهار باری که متاسفانه ویدئو هایی از سایت کلمه دیدم، دیدم که روی زمان افعال خیلی مانور می دن.
پاسخ:
با سلام
این آیه شامل خود پیامبر هم می شود؛ پس اذهاب رجس شامل خود پیامبر هم می شود.
این اذهاب رجس یا دفعی است؛ یعنی خداوند نمی گذارد که اصلا این ها گناه کار شوند یا این که رفعی است یعنی این ها گناه می کنند و خداوند اثر آن را از بین می رود.
شیعه و سنی قائل هستند که پیامبر مرتکب گناه نمی شود؛ پس باید گفت که این آیه اذهاب رجس دفعی را می رساند.
از آنجایی که رجس با الف و لام استغراق آمده است؛ یعنی مصادیق این آیه که پیامبر و اهل بیت او هستند هیچگاه مرتکب آن رجس نمی شوند و خداوند آن رجس را از آن ها دور کرده است.
پس این که می گویید زمان آن مضارع است؛ یعنی تا قبل از آن این ها گناه می کردند که شامل پیامبر هم می شود؛ پس بحث زمان در این آیه مطرح نیست.
برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5236
و
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5270
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

38
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ١٦:٣٣ - ١٦ تير ١٣٩٨
اجرتون با سید الشهدا علیه السلام عالی بود
39
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٤:٤٥ - ١٦ تير ١٣٩٨
دست شما درد نکنه
40
کد مطلب: 9865 - عنوان: استدلال بسیار زیبا دررابطه با ضمائر مذکر و مونث در آیه تطهیر
نام و نام خانوادگی: تبریزی - تاریخ انتشار: ١٢:٠٦ - ١٤ تير ١٣٩٨
سلام
وهابی ها نمی گویند که این آیه شامل حضرت زهرا نمی شود فقط. مثلا شبکه کلمه می گوید که قسمت قبلی درباره زنان پیامبر است و این دنباله دوباره درباره همان ها مثلا درباره پیامبر و زنانش است و بنابراین ضمایر مذکر شده. حالا یه استدلال بچه گانه نسبتا منطقی هم می آورد که برای عموم قابل قبول تر است که اصلا معنی ندارد خدا به یه عده گفته باشد شما این کارا رو بکنید و نکنید بعد بگوید چون می خوام به کسان دیگری پاداش بدهم.
کجای قسمت دوم آیه تاکیدی بر درون یک خانه بودن دارد؟
بعد این واقعا بیش از اینکه اسباب زیبا سازی باشد اسباب گمراهی است مگر اینکه خدا واقعا عمدی داشته که شناختن جایگاه اهل بیت دشوار باشد. درباره آیه اکمال هم یادم هست که در سال هایی که در یکی از کشورهای آسیای میانه زندگی می کردم همین شبهه زیاد توسط پسر بچه های نوجوان سنی مذهب مطرح می شد که معلوم بود در مسجد می شنوند که اول آیه اکمال داره یه دستوراتی می ده و اینها آخرین احکام فقهی اند و پس از اون دین کامل شده. برای شیعه ای که قبول داره قرآن و عترت با هم وسیله تمسک اند تا گمراه نشیم استناد به احادیث راه گشاست اما برای اونی که نص قرآن براش از همه چی مهم تره، خوب واقعیت اینه که این قرآن ظاهرا دوست داشته زمینه کج فهمی فراهم کنه. چرا؟
پاسخ:
با سلام
این چطور می تواند معقول باشد که خداوند به زنان پیامبر بگوید اگر گناه کنید شما را دو برابر عذاب می کنم و بعد در ادامه بگوید شما معصوم هستید؟
خداوند می فرماید:
لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ
اگر می خواست همسران پیامبر را بگوید باید می گفت اهل البیوت؛ چون هر کدام از آن ها در خانه خود بودند و وقتی می گوید اهل البیت یعنی یک خانه.
در قرآن هم آیات محکم داریم و هم آیات متشابه که این آیات متشابه اگر به وسیله سنت صحیح پیامبر معنا نگردد باعث گمراهی می شود و خود قرآن می فرماید: عده ای برای فتنه راه انداختن به آیات متشابه تمسک می کنند:
هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آَيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ
سوره آل عمران آیه 7
خود قرآن در جای دیگر می فرماید به وسیله قرآن برخی هدایت می شوند و برخی گمراه می شوند:
يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ
سوره بقره آیه 26
خود قرآن هم می فرماید: برای فهم قرآن باید به پیامبر مراجعه کنید:
وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ
سوره نحل آیه 44
پس طبق آیات مختلف قرآن رجوع به قرآن بدون سنت باعث گمراهی می شود؛ همان طوری که در حدیث متواتر ثقلین آمده است که اگر به کتاب خدا و عترت پیامبر تمسک کنید هیچگاه گمراه نخواهید شد؛ اما اگر عترت پیامبر را رها کردید گمراه می شوید.
پس قرآن بدون روایت هیچگاه تضمین کننده برای هدایت نیست.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)