نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

شماره صفحه از 2833  »
1
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٧:٠٢ - ٢٨ مرداد ١٣٩٨
خیلی ممنون
خدا خیرتون بده

2
کد مطلب: 7705 - عنوان: خواستگاری از دختر ابوجهل / ازدواج موقت
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ١٥:٤٠ - ٢٨ مرداد ١٣٩٨
سلام . ببخشید در این مقاله . در نقد روایتی که در کتاب علل الشرائع بحث شده بود . نوشته شده علامه حلی . ابن ابی مقدام را ضعیف معرفی کرده . میشه لطفا ادرس دقیق بدید . مشخصات دقیق کتاب .
پاسخ:
با سلام
عمر بن ثابت - بالثاء أولا - ابن هرم ، أبو المقدام الحداد ، مولى بني عجلان ، كوفي ، روى عن علي بن الحسين وأبي جعفر وأبي عبد الله ( عليهم السلام ) ، ضعيف جدا
خلاصة الأقوال - العلامة الحلي - ص 377
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

3
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ١٧:٥١ - ٢٧ مرداد ١٣٩٨
با تشکر از سایت وزین ولی عصر عج
خیلی مقاله خوبی بود.

4
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ١٧:٥١ - ٢٧ مرداد ١٣٩٨
با تشکر از سایت وزین ولی عصر عج
خیلی مقاله خوبی بود.

5
کد مطلب: 6012 - عنوان: مهدي موعود(عج) و ديدگاه شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٩:٠٠ - ٢٦ مرداد ١٣٩٨
برای فردی بنام سلام در کامنت 20
{علما شيعه با حرفهاي خود مي خواهند القاء كنند كه مهدي ما حجت خدا در روي مين است اما ايا اينان اين ايه فران را نخونده ايد كه بعد از بيامبران حجتي وجود ندارد رسلا مبشرين و منذرين لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل و كان الله عزيزا حكيما النساء/165 بيامبراني مزده دهنده و بيم دهنده تا از ان بس مردم را بر خدا حجتي نباشد و خدا بيروز مند و حكيم است}
ایشان با اشاره به این ایه به اصطلاح خودش می خواهد امامان ما را انکار کند.
من می خواستم به این بیچاره احمق عرض کنم.برداشت شما از قرآن مانند همان خلفای بی علمتان می باشد که به بسیاری از مسائل علم نداشتند.فهم جاهلانه شما از قران می باشد. به قول خودتان در کشور عرب زنگی می کنیدیا عرب تشریف دارید!!!!!و معنی حجت را نمی دانید.بیچاره کلمه حجت که در این ایه امده را امام فرض کرده ای.حجت در این ایه یعنی اتمام حجت" یعنی احتجاج.یعنی گرفتن راه هر گونه ایراد و اعتراض که چرا برای ما راهنما نیامد.
بیچاره در ترجمه ای که خودت نوشته ای و من عینا کپی کرده ام.حجت بر خدا ترجمه شده نه حجت الله.
بیچاره عقلت را به کار بیانداز.هر گردی گردو نیست.هر دوغی دوشاب نیست. این را در مغز پوکت فرو کن.
پاسخ:
با سلام
برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4908
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

6
کد مطلب: 12106 - عنوان: خدای وهابی ها آب پاش است !
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٦:١٥ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
یقینا مشرک تر از وهابیت و ابن تیمیه در دنیا وجود نداره. اون کسی که برای اولین بار زیارت قبور را حرام و شرک می دانست قائل به تجسیم خدا هم بود.
7
کد مطلب: 12392 - عنوان: آل سعود، دشمن اهل سنت و دوست اسرائیل
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٨ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
مرگ بر آل یهود و اسرائیل
8
کد مطلب: 12553 - عنوان: سخنان کارشناس بی سواد شبکه وهابی علیه آیت الله حسینی قزوینی
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٢ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
خدمتی دروغگو
9
کد مطلب: 12250 - عنوان: نظر کارشناس وهابی درمورد سَرور جوانان اهل بهشت
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٥:٤٩ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
وهابی ها باید از این مردک ناصبی بودن را بیاموزند.
10
کد مطلب: 12342 - عنوان: واقعيت هاي خيبر
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٤:٥٤ - ٢٤ مرداد ١٣٩٨
با سلام:
{تعصب و هواپرستي آفتي است که دامن گير بسياري از علماي اهل سنت بوده –چنان چه بزرگان سني بدان اشاره کرده اند- و در برخورد با فضائل حضرت علي عليه السلام و ترس عمر و ياران او در جريان فتح خير، دست به تحريف زده و ترس خليفه دوم را حذف کرده اند چنان چه در متن کتاب «مسند بزار» مشهود بود.}
شما یک روایت را از سه کتاب با عکس متن اوردید تا شک و ایرادی از کسی باقی نماند حتی ادم متعصب و لجوج!!
کلمه دیگری که این اقا در همین روایت حذف کرده -کلمه ی"بیدی"می باشد که بعد از "فقتله الله" آمده است.در صورتی که در دو متن دیگر یعنی در مصنف ابی شیبه و در جامع الاحادیث کامل آمده است."فقتله الله بیدی"
نکته جالب تر اینکه اقای متقی هندی در کنزالعمال که از ابی شیبه و خود ابوبکر بزاز این روایت را نقل کرده است.تقریبا امانت داری کرده و کلمه "بیدی" را اورده است.
نمی دانم این اقایان که تحمل فضایل امام علی علیه السلام را در مقابل بی فضیلتی و فرارهای مکررخلفایشان ندارند"چرا دست به قلم می شوند؟مگر مجبورند. جواب این آیات را چطور خواهند داد.
1_(ان الذین یکتمون ما انزل الله من الکتاب)
2_ (و لا تلبسوا الحق بالباطل و تکتموا )
3_(و قد کان فریق منهم یسمعون کلام الله ثم یحرفونه من بعد ما عقلوه و هم یعلمون)
و ده ها ایه ی دیگر.......!!!!!!!!!!
11
کد مطلب: 4957 - عنوان: اگر در غدير خم چندين هزار نفر حضور داشتند ، چرا بعد رسول خدا (ص) با ابوبكر بيعت كردند ؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢١:٣٢ - ٢٣ مرداد ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 20387
طبق دیدگاه شما پس خدا خواست که حمزه عموی پیامبر شهید بشه و گناهی برای قاتلش نیست پس خدا خواست حضرت یحیی سر بریده بشه پس بر قاتلش گناهی نیست پس هر جرم و جنایتی در عالم رخ می دهد خدا خواسته و نباید کسی را سرزنش کرد و خلاصه در پهشت و جهنم را باید بست چون خدا خواسته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12
کد مطلب: 4957 - عنوان: اگر در غدير خم چندين هزار نفر حضور داشتند ، چرا بعد رسول خدا (ص) با ابوبكر بيعت كردند ؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢١:٣٢ - ٢٣ مرداد ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 20387
طبق دیدگاه شما پس خدا خواست که حمزه عموی پیامبر شهید بشه و گناهی برای قاتلش نیست پس خدا خواست حضرت یحیی سر بریده بشه پس بر قاتلش گناهی نیست پس هر جرم و جنایتی در عالم رخ می دهد خدا خواسته و نباید کسی را سرزنش کرد و خلاصه در پهشت و جهنم را باید بست چون خدا خواسته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13
کد مطلب: 11021 - عنوان: اهانت به صحابه و رهبران مذاهب اسلامی از سوی سران وهابی
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٧:١٣ - ٢٣ مرداد ١٣٩٨
با سلام:
اقای قزوینی می گوید:
{ما اهل سنت و آثارشان را در هرجای دنیا مشاهده کردیم، دیدیم که نسبت به اهل‌بیت (علیهم السلام) علاقمند هستند و به آن بزرگواران محبت دارند. علی الخصوص عزیزان اهل سنت صوفی ما نسبت به اهل‌بیت (علیهم السلام) عشق می‌ورزند.}
اقای قزوینی از نماز یک نفر تعریف می کرد که در تمام نماز به فکر عمه ام بودم.من هم به ایشان گفتم که ان نماز به درد همان عمه ات می خورد.حال قضیه ی دوستی اهل سنت هم همین طور است.باید گفت که این دوستی به درد عمه شان می خورد.دوستی انان مانند دوستی خاله خرسه می باشد هر زمان موقعیت پیش اید بدترین ضربه ها را خواهند زد. شکی درش نیست.
14
کد مطلب: 5917 - عنوان: امام علی (ع) از دیدگاه اندیشمندان غیرمسلمان
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١١:٠٢ - ٢٢ مرداد ١٣٩٨
سلام
اگر این مطالب نوشته شده علمی ومعتبر است لطفا منابع نیز ذکر شود . بدون منابع سندیت واصالت ندارد.
پاسخ:
سلام علیکم
مطلبي که پيش رو داريد نمونه‌اي است از گفتار انديشمندان غير مسلمان درباره علي (عليه السلام) ... :
بي نظيري علي ( عليه السلام )
مادام ديالافوا ـ سياح فرانسوي ـ گويد : « احترام علي ( عليه السلام ) در نزد شيعه به منتهي درجه است ، و حقاً هم بايد اين طور باشد ؛ زيرا اين مرد بزرگ علاوه بر جنگ ها و فداکاري ها که براي پيشرفت اسلام کرد ، در دانش ، فضايل ، عدالت و صفات نيک بي نظير بود ، و نسلي پاک و مقدس هم از خود باقي گذارد . فرزندانش نيز از اوپيروي کردند ، و براي پيشرفت مذهب اسلام مظلومانه تن به شهادت دادند . اميرالمومنين علي ( عليه السلام ) کسي است که همه ي بت هايي را که اعراب ، شريک خداي يگانه مي پنداشتند شکست ، و وحدت و يگانه پرستي را تبليغ کرد . علي کسي است که تمام اعمال و رفتارش نسبت به مسلمانان منصفانه بود . علي ( عليه السلام ) کسي است که تهديد و نويدش قطعي بود . « مادام ديالافواي مسيحي » در ادامه ي اين بحث ، خطاب به خود چنين مي گويد :
چشمان من ! گريه کنيد و اشک هاي خود را با آه و ناله ي من مخلوط نماييد ! و براي اولاد پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) که مظلومانه شهيد شدند ، عزاداري کنيد » . (1)
علي ( عليه السلام ) داراي بزرگواري و شرافت نفس
ژنرال سرپرسي سايکس ـ از مشاهير خاورشناسان انگليسي ـ مي گويد : « او [ علي بن ابيطالب ( عليه السلام ) ] از ميان خلفا به شرافت و بزرگواري نفس مشهور ، و به غايت مراقب حال زيردستان خود بود . القائات فرستاده ها و نماينده ها در او تأثيري نداشت . به هديه هاي آنان ترتيب اثر نمي داد ، با حريف مکار و غدار خود معاويه ابداً طرف نسبت نبود که براي رسيدن به مقصودي که داشت سخت ترين جنايات را مرتکب شده و رذل ترين وسايل را براي پيشرفت خودش بر مي انگيخت . دقت و مراقبت هاي خيلي سخت او [ علي ( عليه السلام ) ] در امانت و ديانت باعث شده بود که اعراب حريص که تمام امپراطوري را غارت کرده بودند از وي ناراضي باشند . ليکن صداقت ، صحت عمل ، دوستي کامل ، رياضت ، عبادت از روي صدق ، خلوص يا تجرد، وارستگي ، آداب و خصايل محموده ي قابل توجهي که در او وجود داشت حقيقتاً صورت قابل ستايشي به وي داده بود . اين که اهالي ايران در او مقام ولايت قايل شده و او را به اصطلاح سرپرست حقيقي و مربي الهي مي دانند واقعاً اين قاعده قابل تحسين و شايان بسي تمجيد است . اگر چه مقام و مرتبه ي او خيلي بالاتر از اين ها است » . (2)
تنها راه چاره ، دوست داشتن علي ( عليه السلام )
جانين ـ شاعر آلماني ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) را جز آن که دوست بداريم و شيفته او باشيم چاره اي نداريم ؛ زيرا جوان شريف و بزرگواري بود ، وجدان پاکي داشت که از مهرباني و نيکي لبريز بود ، و قلبش مملو از ياري و فداکاري بود ، و از شير شرزه شجاع تر بود ، ولي شجاعتي ممزوج با رقت ، لطف ، دلسوزي ، مهر و عاطفه » . (3)
برترين افراد عرب
پروفسور استانسيلاس ـ گوريارد ـ فرانسوي ـ گويد : « معاويه از بسياري جهات برخلاف قواعد اسلام رفتار کرده است ، چنان که با علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) که پس از پيغمبر اسلام ( صلي الله عليه و آله ) بزرگ ترين ، شجاع ترين ، پرهيزگارترين ، فاضل ترين ، و خطيب ترين افراد عرب به شمار مي رفت ، در افتاد » . (4)
تخطي نکردن علي عليه السلام از راه راست
جرجي زيدان ـ نويسنده و دانشمند مسيحي عرب ـ گويد : « معاويه و دوستانش براي پيشرفت مقاصد فردي خود از هيچ جنايتي دريغ نداشتند ، اما علي ( عليه السلام ) و همراهان او ، هيچ گاه از راه راست ، و دفاع از حق و شرافت ، تخطي و تجاوز نمي کردند ... » . (5)
بالاتر از مسيح ( عليه السلام )
جرجي زيدان : « اگر بگويم مسيح از علي ( عليه السلام ) بالاتر است عقلم اجازه نمي دهد ، و اگر بگويم علي ( عليه السلام ) از مسيح بالاتر است دينم اجازه نمي دهد » . (5)
پهلواني در عين دليري دلسوز و رقيق القلب
بارون کاردايفو ـ دانشمند فرانسوي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) مولود حوادث نبود ، بلکه حوادث را او به وجود آورده بود ؛ اعمال او مخلوق فکر و عاطفه و مخيله ي خود اوست ؛ پهلواني بود در عين دليري دلسوز و رقيق القلب ، و شهسواري بود که هنگام رزم آزمايي ، زاهد از دنيا گذشته بود . به مال و منصب دنيا اعتنايي نداشت ، و در حقيقت جان خود را فدا نمود . روحي بسيار عميق داشت که ريشه ي آن ناپيدا بود و در هر جا خوف الهي او را فرا گرفته بود » . (6)
پاي بند دين در حد شور و عشق
ايليا پاولويچ ـ پطروشفسکي مورخ و خاور شناس روسي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) ، پرورده ي محمد ( صلي الله عليه و آله ) عميقاً به وي در امر اسلام وفادار بود . علي ( عليه السلام ) تا سر حد شور و عشق پاي بند دين ، صادق و راستگو بود . در امور اخلاقي بسيار خرده گير بود . هم سلحشور بود و هم شاعر ، و همه ي صفات لازمه ي اولياء الله در وجودش جمع بود ... » . (7)
شجاع بي همتا و قهرمان يکه تاز
بارون کارادوو ـ مورخ و محقق فرانسوي ـ گويد : « علي ( عليه السلام ) آن شجاع هبي همتا و قهرمان يکه تازي بودکه پهلو به پهلوي پيامبر مي جنگيد. و به اعمال برگزيده و معجزه آسايي قيام نمود ؛ در معرکه ي بدر ، بيست ساله بود که با يک ضرب دست ، يکه سوار قريش را دو نيم کرد؛ در احد شمشير پيامبر ( ذوالفقار ) را به دست گرفت و بر سرها ، خود ( کلاهخود ) مي شکافت و بر تن ها جوشن مي دريد ، و در يورش بر قلعه هاي يهود خيبر ، با يک دست دروازه سنگين آهنين را از جاي کند ، و آن را بالاي سر خود سپر ساخت . و اما پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) ، او را بسيار دوست مي داشت و به او بسي وثوق داشت . روزي به سوي علي ( عليه السلام ) اشاره کرد و گفت : « من کنت مولاه فعلي مولاه » . (8)
بسيار زيرک و سريع الادراک
جرج جرداق ـ نويسنده ي مسيحي عرب ـ مي گويد : « علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) ـ در منبر ، با آرامش خاطر و اعتماد کامل به خويشتن و سخن عادلانه ي خود ، مي ايستاد و سخن مي گفت : او بسيار زيرک و سريع الادراک بود . و راز دل مردم ، هو س ها و خواست هاي دروني آنان را به خوبي مي دانست . دلي داشت مالامال از مهر ، آزادي ، انسانيت و فضيلت ، ... علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) با راستي و راست گويي در زندگي شناخته شد و امتياز يافت » . (9)
« واقعاً سزاوار است که در جهان امروز ، آتش افروزان جنگ ، عوامل و مسببان بدبختي هاي ملت ها و افراد ، به سخنان و کمک قهرمان انديشه ي عربي ، بزرگ مرد وجدان انساني علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) گوش فرا دهند و آن ها را حفظ کنند و در مقابل گوينده ي بزرگ آن سخنان ، سر تعظيم فرود آوردند .» (10)
علي ( عليه السلام ) شهيد عظمت خود
جرج جرداق در جاي دگر کتابش مي نويسد : « در نظر من ، فرزند ابوطالب ( عليه السلام ) نخستين مرد عرب بود که با روح کلي ، يار و همنشين بود ؛ علي ( عليه السلام ) شهيد عظمت خود شد ؛ او در حالي جان سپرد که نماز را در ميان دو لب داشت ، او با دلي سرشار از عشق خدا در گذشت . تازيان ( عرب ها ) قدر و مقام راستين وي را نشناختند تا آن که از همسايگان پارسي آنان مردماني برخاستند که گوهر و سنگريزه را به خوبي از يکديگر باز شناختند » . (11)
بيدار کننده بردگان
جرج جرداق مسيحي در بحث « بردگي » نظر علي ( عليه السلام ) و عمر بن خطاب را مقايسه نموده ، مي گويد :
« عمر گفت : مردم را چرا به بندگي گرفتيد ؟ و در حال که مادرانشان آنان را آزاده زاده اند . اين گفتار متوجه اربابان است و جز نصيحتي بيش نيست . ولي علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) بردگان را بيدار مي کرد و مي فرمود :
« بنده ي ديگري مباش که خداوند تو را آزاد آفريده است » بلندي انديشه را بنگر » . (12)
علي ( عليه السلام ) کشته عدالت
جرج جرداق کلام رسايي درباره عدالت امام علي ( عليه السلام ) دارد : « قتل في محرابه لعدالته » علي ( عليه السلام ) به خاطر عدالت خويش در محراب نمازش کشته شد » . (13)
متلاطم نشدن درياي وجود علي ( عليه السلام )
جرج جرداق : « آب هاي عالم ؛ آب حوض ، آب استخر ، آب درياچه و آب اقيانوس قابليت تلاطم را دارد ، ولي چيزي که متلاطم نشد ، درياي وجود علي ( عليه السلام ) بود که هيچ کس و هيچ چيزي نتوانست آن را متلاطم کند » . (14)
قطب عالم اسلام
جرج جرداق : « علي بن ابي طالب ، در خرد ، يگانه بود ، او قطب اسلام و سرچشمه ي معارف و علوم عرب بود ، هيچ دانشي در عرب وجود ندارد ، مگر آن که اساسش را علي عليه السلام پايه گذاري کرده ، يا در وضع آن ، سهيم و شريک بوده است » . (15)
سلطنت بردل ها
جرج جرادق : « اي دنيا چه مي شود اگر تمام نيروهاي خود را فشرده سازي ، و در هر زمان مردي چون علي را ، با خرد و قلب و زبان و ذوالفقارش بياوري . اگر چه علي ( عليه السلام ) چون امويان بر مردم حکومت نکرد و رسالتش براي چنان حکومتي نبود ، اما حکومت بر دل هاي مردم پاک سيرت را از دست نداد . ويژگي هايي که او به عنوان يک انسان نمونه و والا داشت ، اين شايستگي را به وي داد که بر دل ها سلطنت کند » . (16)
شهيد بزرگوار
جرج جرداق ـ اديب و نويسنده مشهور لبناني ـ گويد : « علاقه علي ( عليه السلام ) نسبت به مردم ، و محبت و دوستي مردم نسبت به علي ( عليه السلام ) ، گواه آن است که بزرگوار حقيقي ، کسي است که دوستدار نيکي باشد و در راه آن شهيد شود ، علي ( عليه السلام ) همان شهيد بزرگوار است » . (17)
کوه استوار
جرج جرداق : « آري علي ( عليه السلام ) در گذرگاه تاريخ به عنوان امام حق و نيکي ، همانند کوهي استوار قرار گرفته ، به گونه اي که حوادث کوبنده و بادهاي سخت ، آن را متزلزل نمي کند . آنان که با علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) دشمني مي کردند هم خود گمراه شدند و هم ديگران را گمراه ساختند و سرانجام سربه زير خاک فرو بردند و خاموش شدند و از آن ها نام و نشاني ، جز لعن و نفرين اسنان هاي آگاه باقي نماند .
وجدان پاک انسان ها ، آن ها را از بين رفته و ذليل مي شمارد ، اگر گناه و زشتي و تبه کاري ، در پيشگاه وجدان انسان ، ارزش داشته باشد آن ها هم ارزشي دارند » . (18)
علي ( عليه السلام ) شعله هاي فروزان در دل ها
جرج جرداق : « علي بن ابي طالب ( عليه السلام ) شعله هاي فروزان در دل ها ، و حرارتي نيرو بخش در جان ها ، و منطقي شفابخش در عقل ها است . او مستند شناخته و معتقد است که پيامبر ( صلي الله عليه و اله ) اسلام وصيت کرده ، و حتي از صحابه ، قلم و دوات خواسته که حضرت علي ( عليه السلام ) را به جانشيني خود کتباً منصوب کند . ولتر از اجرا نشدن اين وضعيت متأسف است و مي گويد : آخرين اراده ي پيامبر اسلام ( صلي الله عليه و اله ) اجرا نشد»، زيرا او علي ( عليه السلام ) را به جانشيني خود منصوب کرده بود ، و حال آن که پس از مرگش ، عده اي ابوبکر را برگزيدند » . (19)
يگانه نسخه ي عالم
شبلي شميل ـ از پيشتازان مکتب ماديگري ـ مي گويد : « امام علي ابن ابي طالب ( عليه السلام ) بزرگ بزرگان ، يگانه نسخه اي است که نه شرق و نه غرب ، نه در گذشته و نه در امروز صورتي مطابق اين نسخه نديده است » . (20)
همانند پيامبران (عليه السلام)
جبران خليل جبران ـ يکي از بزرگترين نويسندگان و متفکران مسيحي عرب ـ مي گويد : « من معتقدم که فرزند ابوطالب نخستين عرب بود که با روح کلي ، رابطه برقرار کرد . او نخستين شخصيت از عرب بود که لبانش نغمه ي روح کلي را در گوش مردمي طنين انداز نمود که پيش از او نشنيده بودند ... او از اين دنيا رخت بر بست در حالي که رسالت خود را به جهانيان نرسانيده بود . او چشم از اين دنيا پوشيد مانند پيامبراني که در جوامعي مبعوث مي شدند که گنجايش آن پيامبران را نداشتند ، و به مردمي وارد مي شدند که شايسته ي آن پيامبران نبودند ، و در زماني ظهور مي کردند که زمان آنان نبود . خدا را در اين کار حکمتي است که خود داناتر است » . (21)
شهيد عدالت
کارلايل ـ فيلسوف بزرگ انگليسي ـ مي گويد : « ما را نمي رسد جز آن که علي ( عليه السلام ) را دوست بداريم و به او عشق بورزيم ، چه او جوان مردي است بس عالي قدر و بزرگ نفس ، از سرچشمه ي وجدانش خير و نيکي مي جوشيد ، از دلش شعله هاي شور و حماسه زبانه مي زد ، شجاع تر از شير ژيان بود ولي شجاعتي ممزوج با لطف ورحمت و عواطف رقيق و رافت ... در کوفه کشته شد ، شدت عدلش موجب اين جنايت گرديد ، چنانکه هر کس را ماند خود عادل مي ديد ، پيش از مرگش درباره ي قاتل خود گفت : و اگر زنده ماندم خودم نمي دانم [ با ضارب چه کار کنم ] و اگر در گذشتم کار به دست شما است ، اگر خواستيد قصاص نماييد در برابر يک ضربت تنها زنيد ، اگر در گذريد به تقوا نزديک تر است . (22)
علي ( عليه السلام ) مظهر حق
ميخائيل نعميه ـ نويسنده صاحب نظر و متفکر مسيحي عرب ـ مي گويد : « قدرت نمايي و قهرماني امام علي ( عليه السلام ) تنها در حدود ميدان هاي جنگ نبود ، قهرماني بود در صفاي بصيرت ، و طهارت وجدان ، و سحر بيان ، و حرارت ايمان ، و عمق روح انسانيت ، و بلندي همت ، و نرمي طبيعت ، و ياري محروم و رهايي مظلوم از چنگال متجاوز و ظالم ، و فروتني براي حق به هر صورت و مظهري که حق برايش تجلي نمايد ، اين نيروي قهرماني هميشه محرک و انگيزنده است گر چه روزگارها از آن بگذرد ...
دانشمندان غربي پاي منبر علي ( عليه السلام )
نويسيان ـ دانشمند مسيحي ـ مي گويد : « اگر امام علي ( عليه السلام ) اين خطيب با عظمت و اين گوينده ي زبر دست ، امروز در همين عصر ، بر منبر کوفه مي نشست ، شما مي ديديد که مسجد کوفه با آن همه وسعت ، از مردم مغرب زمين و دانشمندان جهان براي استفاده از درياي خروشان علم علي ( عليه السلام ) موج مي زد » . (23)
شير خدا
واشنگتن ارونيک ـ محقق و نويسنده آمريکايي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) از برجسته ترين خانواده هاي نژاد عرب ، يعني قريش بود . او داراي سه خصلت بزرگ : شجاعت ، فصاحت ، و سخاوت بود . روح دلير و شجاع او بود که او را شايسته عنوان ( شيرخدا ) نمود ، لقبي که پيغمبر ( صلي الله عليه و آله ) به او عطا فرمود» . (24)
ستاره درخشان علم و ادب
دکتر بولس سلامه ـ اديب و حقوق دان بزرگ مسيحي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) به مقامي رسيده است که يک دانشمند ، او را ستاره درخشان آسمان علم و ادب مي بيند ، و يک نويسنده برجسته ، از شيوه نگارش او پيروي مي کند ، و يک فقيه ، هميشه بر تحقيقات و ابتکارات او تکيه دارد . علي ( عليه السلام ) در قضاوت هاي خود استثنايي قايل نمي شد ، و به طور مساوي آنچه را که شايسته بود حکم مي کرد ، و تفاوتي ميان ارباب و بنده نمي گذاشت . علي ( عليه السلام ) همواره از وضع رقت بار يتيمان و فقيران بسيار متأثر و غمگين مي شد » . (25)
دانشمند بي نظير اسلام
رودلف زيگر ـ محقق و نويسنده آلماني ـ مي گويد : « در صدر اسلام علي ابن ابي طالب ( عليه السلام ) ، يکي از دانشمندان بي نظير اسلام بود . علي ( عليه السلام ) در کشورهاي ديگر به خصوص در ايران به خوبي شناخته مي شد در حالي که مردي جوان به شمار مي آمد ، و کمتر اتفاق مي افتاد که يک دانشمند جوان بتواند در خارج از زادگاه خويش معروفيت و احترام پيدا کند » . (26)
نمونه کامل تقوي
ويل دورانت ـ خاورشناس مشهور انگليسي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) در جواني ، نمونه کامل تواضع ، تقوا ، نشاط و اخلاص ، در راه دين است . خوش منظر و نيکو خصال ، و پر انديشه و درست پيمان بود » . (27)
دروازه ي شهر علم
لامنس ـ خاورشناس معروف بلژيکي ـ مي گويد : « براي علي ( عليه السلام ) اين بس است که تمام اخبار و معارف اسلامي ، از او سرچشمه مي گيرد ، او حافظه و نيروي شگفت انگيزي داشته است . همه علما و دانشمندان ، اخبار و احاديث خود را براي وثوق و اعتبار به او مي رسانند . علماي اسلام از مخالف و موافق ، از دوست و دشمن ، مفتخرند که گفتار خود را به علي ( عليه السلام ) مستند کنند ؛ چه گفتار او حجيت قطعي داشت و او دروازه ي شهر علم بود ، و با روح کلي پيوستگي کامل داشت » . (28)
دريا فضايل
رينولدالين نيکلسون ـ محقق و خاورشناس معروف انگليسي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) برجستگي ها و فضايل بسيار داشت . او هوشيار ، دور انديش ، شجاع ، صاحب راي ، حليم ، وفادار و شريف بود » . (29)
علي ( عليه السلام ) مرد عقيده و احتجاج
ابوالفرج اهرون مشهور به ابن العبري ـ مورخ و دانشمند مسيحي ـ مي گويد : « علي ( عليه السلام ) بود که در عصر خلفا ، خلأ ناشي از فقدان حضرت رسول اکرم ( صلي الله عليه و آله ) را جبران نمود . او مبارزات عقيدتي را ، پس از پيغمبر ( صلي الله عليه و آله ) بر عهده داشت . احتجاجات و مناظرات آن حضرت ، در تاريخ گواه اين مدعي است .
وجود مقدس حضرتش ، در کنار خلفا ،خلأيي را که از فقدان مقام والاي نبوي حاصل شده بود ، پر مي کرد و کتاب هاي شيعه و سني ، سرشار است از اين گونه مسايل ، و نمونه بارزش سخن عمر : « لولا علي لهلک عمر» است ؛ که حداقل هفتاد بار آن ، در تاريخ ضبط گرديده است » . (30)
پي نوشت :
1. اسد عليزاده ، اکبر ، امام علي عليه السلام از نگاه انديشمندان غير شيعه ، ص 100 -101 .
2. همان ، ص 101 - 102 .
3. سراج ، محمد ابراهيم ، امام علي عليه السلام خورشيد بي غروب ، ص 324 .
4. همان .
5. همان ، ص 325 .
6. کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فرانسوي اديان ، ص 16 .
7. سراج ، محمد ابراهيم ، امام علي عليه السلام خورشيد بي غروب ، ص 325 .
8. همان ، ص 331 .
9. همان ، ص 333 .
10. جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه ي هادي خسرو شاهي ، ج 4 ، ص 468 .
11. همان ، ص 467 .
12. جرج جرداق ، الأمام علي عليه السلام صوت العداله الأنسانيه ، ج 5 ، ص 1222.
13. جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه ي هادي خسرو شاهي ، ج 1 ، ص 227 .
14. مظاهري ، حسين ، چهارده معصوم ، ص 49.
15.همان ، ص 52 .
16.جرج جرداق ، الأمام علي عليه السلام صوت العداله الأنسانيه ، ج 1 ، ص 103 .
17. رهبر ، محمد تقي ، علي عليه السلام ابر مرد مظلوم ، ص 292 .
18. جرج جرداق ، امام علي عليه السلام صداي عدالت انساني ، ترجمه هادي خسرو شاهي ، ج 6 ، ص 716 .
19. همان ، ص 716 - 717 .
20. جمعي از دبيران ، داستان غدير ، ص 293 .
21. جعفري ، محمد تقي ، ترجمه و تفسير نهج البلاغه ، ج 1 ، ص 171 .
22. عبدالفتاح عبد المقصود ، الأمام علي بن ابي طالب عليه السلام ، ج 1 ، مقدمه ، ترجمه ي سيد محمد مهدي جعفري ، ص سيزده .
23. همان ، ص پانزده .
24. رضايي ، عبدالرحمن ، در آستانه آفتاب ، ص 39 .
25. کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فراسوي اديان ، ص 15 .
26. همان ، ص 20 .
27. همان ، ص 23 .
28. همان ، ص 24 .
29. همان ، ص 25 .
30.همان ، ص 27 .

15
کد مطلب: 12553 - عنوان: سخنان کارشناس بی سواد شبکه وهابی علیه آیت الله حسینی قزوینی
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٥:٣٦ - ٢٠ مرداد ١٣٩٨
با سلام:
شبه وارد کردن این ها ازروی جهالت نیست بلکه برعکس کاملا با عقل و فکر روی این جور مسائل کار می کنند که چطور حقایق را پنهان کنند و چند صباحی ذهن مخاطبان خود را به چیزی مشغول دارند.تمام علمای اهل سنت بعد از سال ها مطالعه حق و باطل بر ان ها معلوم گشته"حقایق را می دانند. اشتباهات صحابه را می دانند.ولی همه را کتمان کرده و مصداق ایات کتمان حقایق می شوند.منتها به راه اسلاف خود ادامه می دهند. خداوند متعال هم در قران به این مسئله اشاره کرده که انان با علم و عقل {عقلوه}این کارها را انجام می دهند و مصداق (ثم یحرفونه من بعد ما عقلوه و هم یعلمون)بقره/75.
16
کد مطلب: 10459 - عنوان: سخنان تکان دهنده عالم اهل سنت الأزهر در خصوص غصب خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام !!
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٤:١٠ - ٢٠ مرداد ١٣٩٨
با سلام:
اقای احمد محمود کریمه ضمن اعتراف به عصیان عمر در یوم الخمیس و نقشه های عمر مرتکب دروغ هم می شود.
ایشان به جمله ی عمر که گفت {حسبنا کتاب الله}سنت پیامبر(ص) هم اضاف می کند.و از جانب عمر به دروغ می گوید که او گفت:کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) نزد ما است و به چیزی دیگر نیاز نداریم. عمر ضمن توهین به مقام پیامبر فقط گفت: حسبنا کتاب الله !!!!
تا کی می خواهید حقایق را کتمان کرده و از دامان سراسر ننگین ایشان دفاع نمایید.بالاخره روزی خورشید عالمتاب شیعه ظهور خواهد کرد و حقایق روشن خواهد شد و آن روز دیگر جز پشیمانی عذری وجود نخواهد داشت. والسلام.
17
کد مطلب: 5216 - عنوان: آيا پيامبر (ص) ، ابوبكر را از ترس خبر دادن او به كفار با خود به غار برد ؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٧ - ١٩ مرداد ١٣٩٨
به نظرم بیایم از اول با قلم خودمون یه تاریخ اسلام جدید بنویسیم و کلا اسم ابوبکر و عمر و عثمان رو هم حذف کنیم و بگیم کلا صحابه هم وجود نداشتند اینطور بهتر نیست.با تشکر از سایت ماله کش و دروغگوی ولی شیطان
18
کد مطلب: 3002 - عنوان: پيامبر اكرم 17 اشتباه ولي خليفه دوم هيچ اشتباهي نداشته است !
نام و نام خانوادگی: جلیل - تاریخ انتشار: ٠٠:١٥ - ١٧ مرداد ١٣٩٨
سلام فحش از خصلت های پسندیده ی یک مومن وحتی مسلمان نیست.
شایدشما جوانیدو(نادان) البته بحث درمورد یا حوزه ی دین ومذهب اهلیت و ادب و معرفت دینی می خواهد وبایدبگویم این موارد ازوظایف من وشما(ی) جوان وخام نیست .
باتوجه به اصل دین(مان)اسلام و ادب درکلام ومواحهه باهم مواظب دریده شدن عفت از خودمان باشیم.
نه اینجا(زمان حال) قیامت است ونه من وشما عزیزان خدا و فرشته های موکل (تفتیش) هستیم این همه فحش و بدو بی راه از هردوطرف*(من برایتان اسم مخصوصی )نمی گدارم چون جوانید ورو به رشد انشاالله که خداشماهارا هدایت به ادب واسلام راستین کند. *زشت وقبیح است.چرابی ادبی قرآن شریف می فرماید: شما بتان بت پرستان را فحش ندهید که بت آنها باتطل است آنها برمیگردند خپای شمارافحش میدهند که حق است.....وبقیه(یعنی دلتان می سوزد اگربه داشته های اغتقادی خودایمان واقعی داشته باشید..
19
کد مطلب: 5058 - عنوان: مذهب شيعه در چه زماني پايه گذاري شده است ؟
نام و نام خانوادگی: مازیار - تاریخ انتشار: ١٥:٤٧ - ١٥ مرداد ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 26890
دیگر از مغول ها بی دین تری می خواهی که هزاران آدم رو قتل عام کردن ثانیا این انسان است که روحیه قتل و جنایت دارد نه مذهب حق در قرآن آمده اگر انسانی را بی گناه به قتل برسانید انگار تمام انسان ها را به قتل رسانده اید ثالثا این سخن شما مانند آن است که بگیم اصلا کاشکی انسانی وجود نداشت تا قتلی رخ دهد
20
کد مطلب: 5124 - عنوان: چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟
نام و نام خانوادگی: عرفان - تاریخ انتشار: ١٧:١٤ - ١٢ مرداد ١٣٩٨
آدم سرش درد میگیره از این همه دروغ و ظاهر سازی که هر کس اسلام رو اونجور که خودش میخواد و سلیقه ای نشون میده هم اهل سنت و هم اهل شیعه در گمراهی های خودشونن/ به جای روایات قرآن بخونید و الکی به عایشه توهین نکنید