2024 March 19 - سه شنبه 29 اسفند 1402
هركس كينه ابوطالب (ع) را در دل داشته باشد، كافر است
کد مطلب: ٦٣٥٥ تاریخ انتشار: ٢٧ بهمن ١٤٠٠ - ١٢:٠٠ تعداد بازدید: 25676
مقالات » پیامبر اکرم (ص)
هركس كينه ابوطالب (ع) را در دل داشته باشد، كافر است

ايمان ابوطالب در كلام پيامبر و اهل بيت و صحابه، نقد دلايل واهي كفر ابوطالب

بسم الله الرحمن الرحيم

ادله ايمان ابوطالب



اعترافهاي زباني ابوطالب

دلالت اين اشعار بر ايمان ابو طالب
ابوطالب: فرزند برادرم هرگز دروغ نمي گويد

عملكردهاي ابوطالب

الف: استسقاء (طلب باران) أبوطالب با توسل به پيامبر ( ص)
ب: أبو طالب در ميلاد حضرت علي (ع)
ج: أبو طالب و حديث يوم الدار
د: وصيّت أبوطالب به پيروي از رسول اللّه (ص)
هـ: ابوطالب عاقد پيامبر و خديجه
و: حمايت بي دريغ از پيامبرگرامي در شعب ابيطالب
ز: تشويق رسول خدا (ص) به استواري در امر رسالت


الف: طلب خير پيامبر براي ابوطالب
ب: حضور رسول اللّه (ص) در تشييع جنازه ابوطالب
ج : محبت پيامبر اكرم به عقيل به خاطر ابو طالب
د : نامگذاري سال وفات ابوطالب به سال عزاي عمومي
هـ : سيل آزار قريش به حضرت بعد از وفات ابوطالب



قبول شفاعت ابو طالب در حق تمام گنهكاران
ابوطالب هرگز بت نپرستيد
شك در ايمان ابو طالب موجب دخول در آتش جهنم
ابو طالب و رسيدن به رضوان حق



ابوبكر و عباس بن عبدالمطلب معترف به ايمان ابوطالب



هركس ابوطالب را دشمن بدارد، كافر است
شرح حال راغب اصفهاني



حديث ضحضاح
اشكالات سندي حديث ضحضاح
1. سفيان ثوري
سفيان ثوري، مدلس بوده است
سفيان از دشمنان رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) روايت نقل مي كند
2 ـ عبد الملك بن عمير
مخالفت حديث ضحضاح مخالف با قرآن
نفي تخفيف عذاب بر كفار
نفي شفاعت از كفار و مجرمين
حديث ضحضاح مخالف با سنت نبوي
استدلال به آيه هُمْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ وَيَنْأَوْنَ عَنْهُ
نقد و بررسي:
استدلال به آيه شريفه «ما كان للنبي أن يستغفروا للمشركين»
نقد و بررسي:
مدني بودن آيه شريفه
فاصله ده ساله بين رحلت ابوطالب و نزول آيه
مخالفت استغفار رسول الله با قرآن

نتيجه



Share
1 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٣٠ تير ١٣٨٨ |
اللهم صلي علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام عليکم
اجر شما با فرزند ابوطالب
ان شاالله که از شفاعت حضرت ابوطالب برخوردار شويد.
خداوند به حق حضرت ابوطالب به شما عمر طولاني دهد.

اين بي صفتان که در حق حضرت ابوطالب اين چنين جفا مي‌کنند با ما چه خواهند کرد؟

ضمنا لطف کنيد اگر ممکن است درباره مادر شريفه و گرامي رسول اکرم هم مطلبي بنويسيد. چرا که اين محبان عمر به ايشان نيز (نعوذ بالله) کفر نسبت مي‌دهند.

يا حضرت ابوطالب
يا علي بن ابيطالب

2 | اسد الله | United States - Cheyenne | ١٢:٠٠ - ٢٠ مرداد ١٣٨٨ |
سلام عليكم
ممنون
ديگه نميدونم چي بگم از اين همه روشنايي
به قول برادرمان :
اجر شما با فرزند ابوطالب
ان شاالله که از شفاعت حضرت ابوطالب برخوردار شويد.
خداوند به حق حضرت ابوطالب به شما عمر طولاني دهد.
يا علي ابن ابي طالب
3 | سعيد حسيني | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٦ شهریور ١٣٨٨ |
سلام عليکم طاعات و عبادات قبول جالبه که اينان عمر و ابوبکر را که قبل از اسلام آوردن ظاهري شان 40 سال متوالي بت پرست بوده اند و اينهمه خيانت بعد از اسلام ظاهري آنان را منافق نميدانند و تنها حامي پيامبر در دوران شيب ابي طالب و قبل و وبعد از آن را کافر ميدانند. به نظر من فقط يک دليل دارد و آن هم اين است که حضرت ابوطالب عليه السلام پدر بزرگوار حضرت امير المومنين علي ابن ابي طالب است و بس. همه ما بخوبي ميدانيم که دشمنان اهل البيت عليهم السلام از هر نکته اي براي ايجاد شبهه در بين شيعيان و در واقه کل جامعه مسلمين استفاده ميکنند و قبلا هم عرض کردم هدف اين حيوانات وحشي تنها ايجاد شبهه و اختلاف افکني در بين جوانان شيعه و سني نيست بلکه از بين بردن جامعه اسلامي و بر قرار کردن اسلام اموي که مبناي آن معاويه است، مي باشد. لذا من به اينان ميگويم که هر وقت توانستيد پدر واقعي معاويه را به ما معرفي کنيد ما حاضر ميشويم با شما بحث کنيم. والسلام علي عبادالله الصالحين
4 | احمد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٤ مهر ١٣٨٨ |
سلام
اگر حضرت ابوطالب عليه السلام نعوذبالله كافر بود حضرت فاطمه بنت اسد سلام الله عليها از او جدا مي شدند.
باتشكر احمد از اسلامشهر
5 | سيد مهدي حسيني | France - Paris | ١٢:٠٠ - ٠٥ بهمن ١٣٨٨ |
با عرض سلام بسيار زياد
خيلي ممنون از اينكه اين مطالب رو تو سايت ميزارين و به اهل بيت ومحبين انها كمك ميكنيد. خدا بر توفيقات شما بيافزايد
تو شهر ما وهابياي زيادي هستند به همين خاطر به اين سايت مراجعه كردن و نهايت استفاده رو بردم
بازهم ممنون
بدرود
در ضمن لينك سايت شما رو تو وبلاگم گذاشتم
www.montazeran-mosleh.blogfa.com
6 | علي مقدم | Iran - Ahvaz | ١٢:٠٠ - ٠٩ بهمن ١٣٨٨ |
اجرکم عند الامام علي ابن ابي طالب(ع)
نرجوا المزيد منکم
7 | علي صفري | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ فروردين ١٣٨٩ |
باسلام قرار بود حضرت استاد مقاله اي درمورد ايمان ابوطالب عليه سلام روي سايت بگذارند باتشكر لطفا سريع جواب دهيد

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

همين مقاله ، مقصود شما است ؟!

گروه پاسخ به شبهات

8 | ايمان | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ فروردين ١٣٨٩ |
10
 
0
پاسخ نظر
كو دشمنش مگه ما ادماي 1400 سال پيشيم بس كنيد بابا از اين زندان تاريخ بييايد بيرون ..يا الله مدد
1 |مهدی|Iran - Khorramshahr |١١:٤٩ - ١٢ دي ١٣٩٥ |
0
 
2
اگر حرف منطقی در چنته ندارید اظهار نظر نکنید.
یا علی (امیرالمومنین علیه السلام) مدد
9 | سيد عبدالله مومن | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٥ فروردين ١٣٨٩ |
حضرت ابوطالب عليه السلام نه تنها دشمنان خبيثي مانند وهابيون پيرو لورنس يهودي دارد .
بلكه در بين اهل سنت نيز غريب و مهجور است.
اينها به كنار . جناب ايشان در بين خود شيعيان نيز مظلوم هستند.
نمونه آن . تغيير نام بلوار ابوطالب در مشهد به كلاهدوز در همين اول سال 1389 و توسط شوراي اسلامي شهر مشهد است كه كاري بر عليه اهل انقلاب و دشمني اي خزنده با اينان بوده كه به طور مرموزانه اي انجام شده است !!!

اكنون اين درد را بايد به كه گفت و كجا برد و از كه ناليد ؟!
1 |شيعه كوچولو|Iran - Tehran |١٠:٠٥ - ٢١ ارديبهشت ١٣٩٥ |
0
 
0
البته به دليل اين كه مومنين خراساني و بخصوص امام جمعه محترم مشهد . قاطعانه با يا نقشه كثيف مقابله كردند و تودهني محكمي به اين نواصب مسلمان نما زدند
موفق نشدند كه نام پاك ايشان را از بلوار ابوطالب حذف كنند
هر چند كه در اين مسير . دست و پاي منافقانه زيادي زدند كه بحمدالله تيرشان به سنگ خورد
10 | نازنين | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام خدمت تمامي دوستان از گذاشتن اين همه مطلب خيلي خيلي كمال تشكر دارم و براي تمامي دوستان آرزوي سعادت و كاميابي دارم!
التماس دعا
11 | ابولفضل | Iran - Tehran | ١٢:٤١ - ٠٨ مهر ١٣٨٩ |
درود بر محمد وآل محمد
دوستان عزيز ابتدا سعي کنيد جواب ها کوتاه باشد تا خسته کننده نباشد
1-آيه قران در رابطه با پرداخت زکات در رکوع توسط ولي مومنان
2-حادثه غدير که بيش از 100هزار نفر شاهد آن بودند
3-دعوت خويشاوندن در اولين سال ها بعثت که سه مرتبه پيامبر به جانشين حضرت علي تاکيد کردند
4-در جنگي که اسامه رهبر سپاه بود چه کساني به مخالفت حضرت محمد پرداختند
5-آيا ميشود ابوبکر براي خود جانشين تايين کند و حضرت محمد به اون عظمت اين کار را نکرده باشد
6-در زمان چه کسي کتابت قران و احاديث پيامبر ممنوع شد-معاويه فاسد به قدرت رسيد-ياران پيامبر زير شکنجه قرار گرفتند-
7- چه کسي با نوشته شدن وصيت توسط پيامبر در آخرين ساعات مخالفت کرد

8-هنگام وفات حضرت محمد چرا عمر منکر مرگ حضرت محمد شد ولي با آمدن ابوبکر يکدفعه از نظر خود برگشت آيا نمي ترسيد که به وصيت آن حضرت عمل شود
9-هنگامي که به ابوبکر در مورد ندادن ارث پيامبر به حضرت زهرا سوال شد در جواب گفت امروز فدک را مي خواهد فردا خلافت شوهرش را که توسط پيامبر سفارش شده بود
آيا سکوت حضرت علي از روي ترس بود -آيا حضرت علي از حق خويش به خاطر جان خود گذشت و از عمر و قلدريش ترسيد -آيا از روي ترس نسبت به ناموس اسلام و پيامبر سکوت کرد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1-در آن زمان با ظهور پيامبران دروغين اسلام در خطر جدي بود و با جنگ داخلي چيزي از اسلام باقي نمي ماند
2-خطر سپاه روم و ايران که با مرگ پيامبر تحريک شده بودند
3-اختلافات قبيله اي که سال ها به خاطر آن پيامبر جنگيد دوباره زنده ميشد
4-پيامبر به حضرت علي سفارش کردند هر وقت يارانت از انگشتان دست و پا فزوني يافت قيام کن و هر شب حضرت به همراه همسرشان به در خانه ياران مي رفتند تا بيعت بگيرند
آيا اين همه دليل بر تصميم گيري در يک چادر در روز وفات پيامبر اولويت ندارد چرا با تعصب نگاه مي کنيد آيا شما به قرآن عمل مي کنيد يا به سخنان بزرگانتان توجه مي کنيد و چشم از حقيقت مي پوشانيد
12 | علي جعفرياني | Germany - Essen | ١٨:١٣ - ٢٢ اسفند ١٣٩٠ |
نام و نام خانوادگي: حق با علي است - تاريخ: 10 اسفند 90 - 21:51:14
سلام .برادران سني برن دوران جاهليت و قبل از مسلمان شدن اين سه ملعون مانند عمر وعثمان وابوبکر رو مطالعه کنند حالشون از خلفاشون به هم مي خوره اين سه نفر قبل از مسلمان شدن يه مشت لات بي سرپا-کافر-بت پرست-شراب خوار-زنا کار-ظالم وهزار هزار کثافت کاري ديگه در صورتي که مولا واقا وسرورما حضرت علي که جان همه عالم فدايش از همان کودکي در خانه کعبه به دنيا امد و از همان کودکي با پيامبر بزرگ شدوبعد هم دامادپيامبر شد و کوچکترين بدي در او راه نيافت حالا خودتون قضاوت کنيد يه نفر مانند عمر وعثمانو ابوبکر ملعون که نصف از عمرشون در بت پرستي وشراب خوري و.....بودن مي تون جانشين پيامبر بشن يا حضرت علي که از اول در خانه کعبه به دنيا امد واز همان کودکي با پيامبر بزرگ شد وداماد پيامبر هم شد..............خودتان قضاوت کنيد اي سني ها
13 | مسعود صنوبر | United Kingdom - Gosport | ١٤:٣١ - ٢٦ شهریور ١٣٩١ |
باسلام . خيلي خوب بود . چون از قاعده الزام در استدلات استفاده شده است
14 | علي فلاحيان | Iran - Bushehr | ١٧:٢٩ - ٢٢ تير ١٣٩٢ |
البته ضمن احترام به تمامي برادران اهل سنت، بايد بپذيرند که در مقام استدلال حريف تشيع نمي شوند. و اين موضوع در بين اکابر اهل سنت هم درک شده است که هيچ کدام حاضر به مناظره با علماي شيعه نيستند. از اين گذشته مگر مي شود که علي که داماد پيامبر بوده از خلفاي ديگر برتر نباشد بد نيست کتاب نهج البلاغه را ببينيد.
15 | سلام يا علي مدد | The Netherlands - Amsterdam | ١٥:٢٢ - ٢٤ دي ١٣٩٢ |
شما نوشتيد که کسي که ايمان ابو طالب را انکار کند کافر است؟
اين حرف شما به چه اساس است ؟ دليل اين حرف چيست؟

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اگر مجموع مقاله را با دقت بخواني اين عنوان از آن برداشت مي شود به عنوان نمونه مواردي را از مقاله مربوطه براي روش شدن مسئله، ذکر مي کنيم: كتب أبان بن محمود الى علي بن موسى الرضا (ع): جعلت فداك اني قد شككت في اسلام ابي طالب. فكتب اليه: «وَ مَنْ يُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدى‏ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبيلِ الْمُؤْمِنينَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّى وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصيراً» النساء: 115. ابان بن محمود در نامه اى به على بن موسى الرضا نوشت: فداى شما گردم من در اسلام ابوطالب شك كردم. پس حضرت در جواب او نوشت: ( كسى كه بعد از آشكار شدن حق، با پيامبر مخالفت كند، و از راهى جز راه مؤمنان پيروى نمايد، ما او را به همان راه كه مى ‏رود مى‏بريم و به دوزخ داخل مى‏كنيم و جايگاه بدى دارد ). وبعدها «إنّك إن لم تقرّ بايمان أبي طالب كان مصيرك الى النار».

و بعد از آن نوشت اگر تو به ايمان ابوطالب اعتراف نداشته باشى عاقبت تو جهنم خواهد بود. شرح ابن ابي شرح نهج البلاغة: 14/68

همچنين اگر به نقل راغب اصفهانى از سفيان که گفته است من أبغض أبا طالب فهو كافر دقت کنيد مطلب براي شما روش خواهد شد

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
16 | عمار | United Kingdom - London | ٠٤:١٢ - ٢٥ دي ١٣٩٢ |
با عرض سلام آن رواياتي که شما در باب اعتراف‌هاي زباني ابوطالب ع آوده ايد همه به ابن اسحاق منتهي مي شود که او نه صحابي است و نه تابعي....! حالا اين روايٿها مرسل اند پس چطور مي توانيم با اين روايات استدلال کنيم....

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ ابن اسحاق راوي صحيح بخاري و مسلم ،تابعي است، وي طبق نقل تهذيب الكمال، انس بن مالك صحابي را درك كرده است لذا تابعي به حساب مي آيد و ملا علي قاري در مورد مرسل تابعي مي گويد: «مرسل التابعي حجة عند الجمهور» (مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح ، علي بن سلطان محمد القاري الوفاة: 1014هـ ، ج 9 ص 434، دار الكتب العلمية بيروت - 1422هـ ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : جمال عيتاني)

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
1 |عبدالله مومن|Iran - Tehran |١٠:٠٩ - ٢١ ارديبهشت ١٣٩٥ |
1
 
3
اگر نعوذبالله خداوند هم بر اين ؟؟ناصبي هاي؟؟؟ نازل شود و بگويد كه حضرت ابوطالب عليه السلام مومن واقعي است
باز اين ؟؟؟ به همان راه معاويه 4 پدره خواهندرفت و با آن مخالفت خواهندكرد !!
زياده مطلبي نيست جز ديدن شيهه اين الاغان در دوزخ !!!
ههههههههههههه
17 | عمار | United Kingdom - London | ٠٢:١٥ - ٢٧ دي ١٣٩٢ |
باعرض سلام
لطفا مي شود بگوئيد که توي تهذيب الکمال کجا آمده که ابن اسحاق سه صحابي را درک کرده است؟

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ در تهذيب الكمال آمده است كه ابن اسحاق از صحابه انس بن مالك را ديده است:

5057 - محمد بن إسحاق بن يسار بن خيار... رأى أنس بن مالك (تهذيب الكمال ، المزي الوفاة: 742 ، ج 24، ص 405، مؤسسة الرسالة - بيروت - 1400 - الطبعة : الأولى ، تحقيق : د. بشار عواد معروف)

با تشكر از سوال جنابعالي كه باعث شد متوجه اشتباه خود شويم بايد بگوييم در جواب نظر قبلي اشتباهي صورت گرفته كه تصحيح خواهد شد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
18 | ابوالفضل | Iran - Tehran | ٠٧:٤٣ - ١٧ اسفند ١٣٩٤ |
با سلام.
این که فرمودید فاصله ی بین تنزیل آیه ی «ما کان للنبی و الذین ءامنوا ان یستغفروا ....» که مدنی است، و رحلت جناب ابوطالب علیه السلام، 10 سال است، دقیقا چگونه این 10 سال رو محاسبه کرده اید؟
ممنون.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
حضرت ابوطالب عليه السلام سه سال قبل از هجرت وفات کردند و تاريخ نزول سوره برائت نيز سال نهم هجرت بوده است لذا فاصله بين اين دو بيش از ده سال است ذکر ده سال از باب تقريبي است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
19 | انا شیعی و افتخر و الما یجبه ینتحر | Seychelles - Cascade | ١٦:١٠ - ١٤ خرداد ١٣٩٥ |
سلام علیکم

لطفا اگر امکانش هست فایل پی دی اف مقاله را بگذارید. با تشکر
20 | احسان | Iran - Delijan | ١١:٤٥ - ٣٠ خرداد ١٣٩٧ |
به نام خالق دوخال دست راست
به زودی ادیان وکسانی که حجت خداوندبرخلق عالم را تکذیب کرده اند سر در گریبان روسیاه همچون شبح بدون صورت در صف هایی طولانی در غل زنجیرهایی سنگین که ازگردن به دودست ودوپا متصل است به جهنمی که آتشی سرخ گون هوای آن است خواهد رفت منتظران چشم به طبیعت خواهند دوخت بعد از مرده خشکیده شدن زمین که چگونه به دست حجت خداوند سبززنده خواهدشد وسلام
21 | کدخدایی | Germany - Bad Muenstereifel | ١٥:٣٣ - ٢٩ ارديبهشت ١٤٠١ |
یا صاحب الزمان تو خود گواهی بده که من جدت حضرت ابوطالب را بسیار زیاد دوست دارم. از خدا بخواه که ایمان ابوطالبی به ما عنایت کند. اللهم عجل لولیک الفرج
22 | کدخدایی | Germany - Bad Muenstereifel | ١٢:٠٧ - ٣١ ارديبهشت ١٤٠١ |
زیارت حضرت ابوطالب علیه السلام:
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَيِّدَ الْبَطْحاءِ و َابْنَ رَئِيسِها، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وارِثَ الْكَعْبَةِ بَعْدَ تَأْسِيسِها، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا كافِلَ الرَّسُولِ وَ ناصِرَهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَمَّ الْمُصْطَفي وَ أَبَا الْمُرْتَضي، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَيْضَةَ الْبَلَدِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الذّابُّ عَنِ الدِّينِ، وَ الْباذِلُ نَفْسَهُ فِي نُصْرَةِ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلي وَلَدِكَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ.
سلام بر تو اي بزرگ سرزمين بطحاء و فرزند رئيس آن! سلام بر تو اي وارث سرپرستي كعبه پس از تجديد بنای آن! سلام بر تو اي سرپرست و ياور پيامبر! سلام بر تو اي عموي حضرت مصطفي و پدر علي مرتضي! سلام بر تو اي بزرگ شهر! سلام بر تو اي مدافع دين و يار جان نثار سرور پيامبران! سلام و رحمت و بركات الهي بر تو و بر فرزندت اميرمؤمنان باد!
23 | رضایی رافضی | Germany - Bad Muenstereifel | ٢٢:٤٦ - ٠٥ شهریور ١٤٠٢ |
صلوات الله علیک یا ابوطالب
24 | رضایی رافضی | Germany - Bad Muenstereifel | ١٥:١٩ - ٣٠ آبان ١٤٠٢ |
به کوری چشمان بکریون و عمریون میگویم صلوات الله علیک یا ابوطالب
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب